Yo!
Ma 15 éves a klán, kibaszott boldog szülinapot mindenkinek!
https://www.youtube.com/watch?v=ZT-bJYgwPfISpot review (később frissítem timetagekkel):
Ez is megtörtént kedves uraim!
Másfél évtized, itt ülök 30 évesen és vakarom a fülem tövét, hogy ez már valami, ami az életem felén elkísért.
Őrület, mai napig szeretem és nem tudok elszakadni. Megint történt valami ősrobbanás, a felszínre törtünk, megint aktívak lettünk, bővültünk, külföldi arcok is csatlakoznak folyamatosan, ez most talán a Primetime 3?
Szép line-up jött össze, 15-en vagyunk, számmisztika!
Beköszönt Trueman, Matrixtól előhalásztam egy tíz éves ugrást, majdnem benézett Saiid is 10 évnyi hiátus után.. az elmúlt egy hónapban megjelent Babyshambles is! Igaz, csak 24 órányi AFK-ra jött fel a szerverre és mást nem csinált, de mit is kérhetnénk még? Spyker most sajnos kimaradt.

Ilyen még nem volt.
Legyen elég ennyi, most pedig:
Spot review:
Laq || Opener. Miért? Azon felül, hogy remek kombó, hordoz magával egy kis szimbolikus jelentést is. Laq új tagunk, az éven csatlakozott és visszanyúlt a dolgok origójához, szeretett és dédelgetett spot ez az UFR gap. Eredetileg az UFR gap egy szinttel fentebbről indul át az utca fölött és a tetőn landolt.
Viszont oda, arra a felsőbb szintre mapolás és járművek/jetpack nélkül nem lehet feljutni. Próbálgattuk ezt a bumpot már korábban is, de túl sokat sosem vesződtünk vele, csak ellapoztuk mindig, erre most jött valaki, aki megcsinálta és összecsatolta egy stuckjumppal. 15 év után fel lett oldva ez a rooftop is. Innen megnyílik még jópár dolog!
Ezt egészen megérdemelt nyitánynak érzem.
Cold || Sok próbálkozás került ebbe az ugrásba több ember billentyűzetéből is, azt hiszem a terv az lett volna, hogy a billboard tetejéről egy jó slowstepboost után elcsípjen a karakter egy airjumpot és így a híd korlátján climboljon, viszonylag egész magasan. Sajnos ez nem működött még senkinél sem, akármennyire is jártunk közel a tervezethez, helyette viszont készült rengeteg variáció. Itt az egyik szilánk ebből az ékkőből.
A kis minimal bounce jól lelassítja a karaktert, nem dobja túl a tábla síkján, ezért lehetőség nyílt egy jó landolásra a peremére szerelt lámpák valamelyikén. A speedstep után jött is az airjump kötelezően. Hídhódítás!
Assd || A 2 éve felfedezett deagleboostot lehet így is adni, olyasmi ez, mintha késleltetve lenne. Ha a tető elhagyása előtt engeded fel a sprintet és akkor ütsz a célzásra, akkor a boost fog jönni, hogyha ezt picivel elmulasztod, akkor behozhatod ezt. Boost nélkül tudsz a célkeresztet használva fordulni a levegőben. (Ugyanez működik a deagle boosttal is, ha nem engeded fel a célzást).
Assd dobott egy ereszkedős slowstepet, ami úgy látszik ide pont beillik. Pont akkor lett vége a lépéskörnek a levegőben, amikor az alsó szinthez ért, így már csak egy ugrást kellett nyomnia, hogy kapaszkodjon. Szép leszállítás!
Emu || Érezhető filler spot, Emuék (Colddal karöltve, ezért a többes szám) készülnek most valami(k)re a háttérben, ezért gondolom belefér, hogy kiszórjon olyan spotokat a ládából, amik éppen nem ütik meg a főfokuszú projekt szintjét. A nagy tervbe kevés, de a klánvideóba megfelel, Egyszerű prec jump, nem hinném, hogy ennek sokat kellett udvarolni, mielőtt megadta magát. Kis fűszersávnak én még megnéztem volna balkézre a sorompót, hátha meg lehet slide-olni.
Attila || A 4 Dragons Casino mellett járunk, babrálta a fantáziám, hogy vajon lehet-e egy highbump2valamilyenairjump kombóval kapaszkodni az oszlop legalsó tetőszerkezetén.
Elsőre talán a bump indítószögét volt nehéz betájolni, hogy pont úgy érkezzünk az épület díszítésére, hogy onnan könnyen lehessen megfelelő runupot venni a hely hiányában.
Ha ez megvan, fogja dobálni szépen a variánsokat, én ebből felvettem azt hiszem 4 fajtát, de ezt láttam a legérdemesebbnek. Smooth a longbump!
Kompot || Barátkozás a realstrafe-fel és annak lehetőségeivel. A real strafenek annyi előnye van a sima strafe-fel szemben, hogy itt nem változik a facing, tudsz oldalirányba mozdulni, miközben előre nézel. Ide is ez kellett most, halványan eltolni balra átlósan a bábut, hogy aztán stuckolhasson. A szöget és az elrugaszkodás helyét megtalálni talán került némi időbe, de azok birtokában már nem nehéz.
Chezz || Én mondtam, hogy buzi az, aki itt a Chinatownban a sárga bódékon/bódékra még nem adott semmit. Chezz full hetero!
Gap, speedstepboost, annyival a kioszk teteje fölött ér véget a lépéskör, hogy az elinduló airjump animmal pont a sarkára ugrik, ahol egy pillanatra megakad a lendület, amit kihasználva a lefutás után tol is egy airstepet, szerencsére ott egy random (?) elhelyezett bevásárlókocsi, ami miatt nem ér földet, így arról vesz újabb lendületet, hogy megmássza a második kis bódét. Elég speedy, dinamikus lánc, nincsenek benne holtpontok. Ez még valami 2018 környékéről maradhatott meg, sajnos Chezz erre a videóra nem tudott új felvételeket küldeni.
Brooklyn || Amikor még csak ízlelgettük, hogy mi ez a C-jump, már akkor kigondolták a srácok, hogy ennek a gapnek működnie kell. Valahol kallódik egy screenshot, ahogy Brooklyn próbálgatja, mi pedig többen is guggolva (UFR-esen) nézzük és küldjük neki az erőt. Kurvamenő volt a látvány oldalról, Brook belső nézetéből is látszik, hogy elég vad a táv, de oldalról volt az igazi.. Jó ezt landolva látni!
Cold || Visít róla, hogy dash2földbump2tree lett volna az elképzelés, de egy az, hogy elég extrém ahhoz a magasságkülönbség, hogy ritkán számíthassunk földbumpra, kettő pedig az, hogy valószínű annyival magasabb az a fa a kioszknál, hogy eleve lehetetlen lenne.
Más megoldás után kellett nézni, a dashből jött egy precíziós ugrás stuckba, ami adott annyi emelkedést, hogy felhúzza magát a fára a karakter. Kreatív, ez a Mulhollandi autópálya-csomópont rejt jó leleteket, Cold most a kis régészecsetével leporolta az egyiket.
Assd || Nagy utca c-gap, beutazza a levegőt, hogy a virágos emelvényen landoljon, onnan pedig átpattan egy kisebb platformra. A szintkülönbség miatt hasra esik, de a sarki stuck még így is bejön, ilyenkor triggerelődik ez a kis vicces janky anim, hogy a karakter fekvésből még képes ugrani egyet, csak azért, hogy a leérkezés után megint elfeküdjön. A c-gap utáni extenderrele együtt vizsgálva ez egy jó nagy hosszterjedelmű spot, öröm nézni, fasza kis lineáris kombó.
Kris || Nem mondanám biztosra, hogy ez még nem szerepelt videóban. Ahhoz nagyon kézenfekvő, hogy elkerülje a figyelmünket 15 évig. Nincsen baj vele, ez a spot így erre a mozdulatsorra lett összeépítve. Szép 60 FPS airjump.
Attila || Egészen csalóka, azt hinné az ember ránézésre, hogy ez valami nagy nehéz, jól időzítős stuckbump, ahol imádkozni kell, hogy a legjobbat dobja a bump. Pedig nem ez a helyzet. Olyan, mint egy sima highbump, csak itt éppen lefelé csúszás közben kell lenyomni a bumphoz szükséges kombinációt, a többit pedig megoldja a játékmechanizmus, kiváló vonalvezetést ad a fal egy vertikális slide-hoz. Nem túl sok próbás téma, magas FPS ajánlott.
Legend || Rövid runup, nincs túltoltva, éppen csak felkapja a sprint tempót a ped, aztán jumpless esésből dob egy flegma longbumpot, amit még megfejel egy kiváló slowstep2grabbel. Ez önmagában is elég lenne egy jó kombóhoz, de Lego még tovább mászik és az udvaron parkoló Flashről lök egy extra longbumpot is. Kis házmászóka játszótér. Szép kis lánc!
Emu || Játszadoztunk már itt sokat, vannak variációk, Chezznek kompletten van egy spotkill szettje ezekről a kis kerítésekről, valamit én is csinálgattam itt, mások is vettek már jegyet erre az előadásra, de valahogy ez a dupla longbump még nem forgott ki senkinél. Nem is értem, hogy hogyan.
Hibátlan, full selymes mindkét bump, nincs semmi, ami megakasztaná a lendületet, gördülékeny sorozat!
Besser || Besser, ismeretünk még régre, a GTA:T időkre nyúlik vissza, nagy DM-er a figura, szerintem orosz körökben egészen ismert játékos. Évek óta aktívan játszik az UFR szerveren és nagyon hamar megtanulta a technikákat, köztük a gamechanger C-jumpot is.
Ez a gap már régóta foglalkoztatott, egy időben ostromoltam, hogy hátha lehetséges megugrani a klasszikus 8-step gappel, de sosem sikerült. Erre itt van a C-jump és rögtön kinyílt ez az ajtó is. Besser levadászta!
Laq || Trükkös kis sidebump, jól kell rendezgetni a runupot és a szöget, hogy a lehető legnagyobbat adja ki, magas FPS-sel kell próbálni, úgy teljesülhet minden feltétel. Ez eredetileg egy alternatíva spot Laq egyik találatára. Ugyanezt a rooftopot célozta, de máshonnan bumpolva. Az sajnos nem jött össze neki, de helyette kerített egy ilyen spotot. Félmegoldás, áthidalás. Szép bump!
LaszloR1 || Itt pedig a félmegoldás hiányzó része, az előbb említett Laq highbump. Laci leült hozzá és egy fél órán belül szájon is vágta a dolgot. Kinézetre semmi extraordinary, minden highbump így néz ki. Megpóbálni már másabb dolog, az istenért sem fog akkora boostot adni, amekkorára szükséged lenne. Force-olni kellett, mert egy ideje mutogatta már, hogy lehetséges. Szerencséjére a SA:MP szinkronizációs hibáinak, láthatjuk, ha valaki közel jár az elképzeléshez. Laci ezzel jött az évre, lehet utána csinálni.
Cold || Na ez crazy shit a javából! Nagyon bika a deagle boost, jót lő, én azt hittem, hogy a tető sarkáról fog folytatni valamit a kombó, de nem, épphogy áthúz fölötte, hogy a betonkerítésen longbumpoljon (mert gondolom az volt az elképzelés). A bump bejött, csak nem előre, hanem függőlegesen, bounce-olt egyet, hogy aztán stuckból hasra essen. Skippeli a felállás animációját és már húzza is a stuckjumpot a fa koronájára. Ez az a visszatekered, hogy mi történt spot, elég janky.

Emu || Itt a válaszvideó magyarok! Emu rákontrázott egy kis vanilla gappel! Matrix óta tudjuk, hogy azok az asztalok/székek bumpolnak, Ő adott ilyet 2 éve a Los Santosi skatepark mellett, gyanítom ez ugyanaz az object akar lenni, ezért indokolt volt megpróbálkozni vele. A longbump gyönyörű, nem csak előre, hanem egy kicsit felfelé is pattint, így pont áthasít a betonfal fölött a karakter. Nagyon szűkösen, de épphogy nem ér hozzá, a fallal való érintkezés valami teljesen más, nem ennyire straightforward eredményt hozott volna. Úgy érzem nincs szükség itt másik variációra, mert ez így volt szép. Letisztult gap2longbump2leap.
Brooklyn || Törjük meg kicsit a Brooklyn-féle C-jump vortexet és lássunk ismét egy felpimpelt vanilla techet, az elugrás is trükkös már, néhol, ha ilyen korlát előtt jól időzíted az ugrásod, akkor visszaveszi a lendületet, minimalizálja az előre irányuló mozgást, helyette pedig kárpótol egy kis extra emelkedéssel. Ide most pont ez kellett, mert elég közel volt az airjump indítópontja az egész spot kezdőpontjától. Nem igazán lett volna más lehetőség arra, hogy összeszedjen az airjump triggereléséhez elegendő magasságkülönbséget úgy, hogy nem ugorja túl a nyílást.
És oké, mi lesz tovább? Húz egy airjumpot és beugrik a folyosóra a korlát fölött? Én ezt vártam volna, de szerencsére valami más történt. Köztudott, hogy a zuhanó anim után már nem lehet kapaszkodni. A játékmotor egyszerűen nem engedi, nem így van kitalálva. Vannak viszont ilyen kivételek, mint ez is, Brook az ugrással már ellőtte az ugrását erre a spotra, azért is hinném, hogy itt kapaszkodás már nem lesz, csak beugrás a folyosóra. Aztán a játék nagylelkűen adott neki egy zuhanós climbot. Ritkán, nagyon ritkán, de sikerül. Ne higgyétek, hogy ez olyan egyszerű, óriási, hogy ez így sikerült és visszanézhető!
Trueman || Nagy visszatérőt üdvözölhetünk! Trueman ismét velünk van egy spot erejéig! Bayside egyik egyszerűbb lampjumpjával köszönt be, nem egy nehéz ugrás, pár próba, de nem volt semmiféle követelmény. Örülünk, hogy itt van velünk a másfél évtizedes jubiláláson!
Kompot || Viszonylag kevésszer, talán sohasem használtunk rakétavetőt a spotokhoz, megragadtunk a tűznél, de maga az ötlet jó! Kicsit Quake 3 feeling, amikor magad alá robbantasz egy RPG-vel, hogy valamerre elrepülj. Ez a valamerre most a csomóponti út fölött átívelő tábla lett, bestuckol és a lent bakoló Emura és Coldra ugrik, hogy ne kelljen a földet érintenie. A kedvem nem jött meg a rakétázgatáshoz, jobban szeretem a kiszámíthatóságot, nem pedig azt, hogy randomszerűen eldob valamerre és utána abból kell építkezni. Mindezeket leszámítva, kreatív!
Assd || Rideg, halott Chilliad hegy. Égig érő fák, itt-ott elrejtett ügyességi biciklis pályák, ösvények, meredek szakadékok és egy C-gap. Ők mind itt laknak, Assd pedig meghívó nélkül érkezett, mégis övé lett a műsor. Ezt még én találtam, nem vagyok jó a C-jumpban, elajándékoztam Chezznek, Chezz viszontt annyira gyakorlott benne, hogy az első pár próba után beadta és visszaajándékozta nekem. Álltam a kezemben egy üres spottal, kerestem, hogy kié legyen. Assd jött, megrúgta és most itt a gólöröm.
Jó lépés, jó FPS, jókor ugrás, C-jump. Kell néhány rendező faktor hozzá, de a legnehezebb része nyilván a C-jump kisajtolása a játékból. Ki-ki ügyességében változik, hogy mennyi időt ölel fel.
Attila || Azért néha lehet szerencsém! Nem én vagyok az első ezzel az ugrással, Matrix, Assd, Brooklyn már mind túl vannak ezen a beugróson. Jó beugrós.. De szeretem, ode to Klausztrofóbia. Bocsánat urak, de ezt szerettem volna én elvinni, a tavalyi videó review-jában írtam is, hogy ezen a szent helyen még ez a verzió hiányzik a repertoárból. Így a lista most teljes, volt már a jobboldali erkélyre ugrás (2010-ben C-tech nélkül), volt ugyanaz C-jumppal, volt közvetlenül a tetőre is C-jump, ugyanezen összekötő folyosó tetejére is Brooklyntól és végül jöttem én a beugróssal. Nekem ez kellett a lelki békémhez, ki akartam venni a részem ebből a spotból.
Matrix || Nem hagyhatjuk ki ezt a jó cigányt sem, 2015-ből csak sikerült kitúrnom valamit AZ embertől. Nem a legnívósabb longbump, de szépnek szép! Az a lámpa azért van ott, hogy használjuk. Elég solid, smooth bump. Nem kell jobban körbeírni! Kicsit jobb a lelkemnek, hogy Matrix is bent van a videóban, 15 éve ezen a napon vele, Bennel és egy negyedik sráccal alapítottuk a klánt!
Chezz || Ez is egy visszás spot még 2018-ból. Itt is egészen rövid a runup, ezért nem szórakozik nekiugrással, hagyja jumplessben lecsorogni a skint a billboard szélén, mintha lenne egy kis stuck is, ami megfogja a lendületet, ezért a billboardot elhagyva nem előre és lefelé, hanem egy kicsit CSAK lefelé süllyed. A süllyedés után bedobja az első airjumpot, ami után a landoló speedstep előkészíti a másodikat. Ez így szép! Hiába jó kombóelem az airjump, legjobban nekem egy másik airjumppal összekapcsolva tetszenek. Persze itt duplájára is nő a randomság, néha egyet is elég kivárni, nemhogy egy duplát.
Legend || Írjuk csak le! Highbump2dash2highbump2dash2groundbump2climb. Nyilván nem egyszerre, megszakítás nélkül, azért van az elemek közt egy kis futás is. Nem tűnik túlzottan nehéznek, emlékeim szerint ezen a tetőn könnyen jönnek a highbumpok, a lámpás dashelés begyúrható, ha egyszer megérzed a trükkjét és az időzítést, onnantól menni fog, az egyetlen billegő dolog a földbump lehet. Arra azért kicsit várni kell. Jó kis kombó ez, dinamikus!
Kris || Vakarom a fejem, mi ez a pingpongozás? Tűz és real strafe, addig oké, kilő jobbra, speedstep a falon és valahogy úgy ütközik a sarokba, hogy az visszadobja. Aztán ekkor jön az ugrás, amit a tűz miatt bármikor végrehajthat. Pont jókor, így a visszapattanás után ismét előre megy a karkter. Zig-zag spot! Elmés!
Brooklyn || Ennek a spotnak a legnagyobb vesztese Emu. Emu találta ezt a kis levelesládát, szemből akart nekifutni és földbumppal akarta meghódítani, de sajnos nem jött össze az elképzelés, így azt elvittem én az orra elől. Utána jött ez a második variáció, ezt pedig Brooklyn fogta meg előle.
Insane c-jump, szép nagy airtime, a landolás tökéletes, a longbump smooth, elég nagy a momentum ahhoz, hogy kellően messzire dobjon, így nem kérdés, hogy eléri-e a falat vagy sem. Gyönyörű!
Emu || Szép nagy sidebump! Itt már varázsoltam én is egyszer, kellett az oldalasan nekifutós runup, kellett a sebesség, hogy kijöjjön a nagy bump, a szög is elég éles, azzal sem árt machinálni egy kicsit, el kell találni, hogy mennyire lehet hegyesszögre venni, hogy még a levegőből elforduljon egy kapaszkodásra. Emu ezt tető alá hozta, így kell ezt csinálni!
Attila || Ez egy "jobban-nem-sikerült-így-itt-van-ez" spot most. Az eredeti elképzelés ugyanígy indult, backbumppal. A különbség annyi lett volna, hogy a kerítésre érkezek stuckba és onnan stuckboostolok a kis házikóra. Egyszer kerültem közel hozzá, de nagyon nehéz elkapni, hogy jó legyen a boostra a stuck. FPS-t is kell váltani, a kamerát is gombbal fordítottam szembe, valamelyik gombokat fel is kell engedni és újra lenyomni, összeakadt az ujjam többször is, amikor próbálgatni kezdtem. Napokig jártam rá, de csak ez a földbump2grab sikerült. Viszont.. nincs elfelejtve, még fogunk találkozni, a spot sohasem nyerhet.
Assd || Ez személyes kedvencem a vidiből! Lehet csak azért, mert az elmúlt egy évben két hasonlót is adtam. De nem, biztosan nem csak ennyi mögötte a háttér. Ezek a stuckboostok/stuckbumpok mindig örömteliek, főleg így, szép derékszöget zár be az elinduló nekiugrás és a továbbugrós boost, ha lenne szögmérőm, én kimérném, hogy ez tökéletesen, 90 fokkal jobbra ment, egészen a tábláig. Hogy nem vettük még észre? Great find!
Laq || Jó kis Green Palms. Ez egy fasza és nehéz terület, van itt néhány jó lehetőség, amik önmagukban is elférnek teljes spotként, sokat kiaknáztunk már ebből, így egy idő után el kell kezdeni hosszabb terjedelemben gondolkodni. Laq is így tett, megnézett elsőnek egy leapet, amit hely hiányában szemből sprintelős, oldalra rántós módszerrel kellett megoldani, aztán a kis épületről húzott egy elég meredek sidebumpot. Ez a sidebump még Babyshambles keze munkája 2012 környékéről, önmagában oldnak számít, de így összefűzve az előtaggal, Laq most hozott egy rövidke szakaszt. Nem kukacoskodok, de Shambles talán kapaszkodásban adta a bumpot, ezzel a pozícionálós stuckkal is gyönyörű a befejező spot, de érződött, látszott, hogy küzdeni kellett a fennmaradásért. Frusztráló tud lenni.
Cold || Nekiindul, tol egy speedstepet a kis pilléren és a közelebbi folyosó tetőjének a széléről kap egy jó slowstepboostot. Szerencsére a két összekötő folyosó közötti kis platformnál annyira kicsit a szintkülönbség, hogy a slowstepboost pont beleér még egy fél lépésnyire, ezzel pont annyit szállít le Cold magasságából, hogy az airjumphoz szükséges fázissal érkezzen meg a korláthoz, amin átmászik. Jó találat, ennek helye van itt!
Vektor || Vagyok bajban, nem tudom, hogy itt mi történik. Annyira nem vagyok jártas ezekben az újkeletű techekben, hogy meg tudjam mondani a különbséget egy C-bump és egy bump előtt elhelyezett deagle boost között. Mindegy is, akármelyik is történt, szép nagyot dobott fel. Ezzel a két tech-kel lényegesen meg lehet növelni a bump vertikális kilengését, nem tudom, hogy meddig lett volna képes felslide-olni a karakter, hogyha nem ilyen "alacsony" a villanyoszlop. Valami történt, de biztosat nem tudok mondani. Vektornál ez már nem az első C-bump/deagle boost bump. Majd megkérdezem, hogy ez mi volt.
Chezz || Legendás sidebump, nagyon jó érzés ezt beadni, ezeknél gondolom, hogy a fejlesztők biztosan nem véletlenül építették így a városképet, ahogy. Elég hívogató setting, elárulja magáról, hogy itt valaminek történnie kell. Önmagában ez old lenne, de Chezz felfrissíti kicsit, jókor ugrik el a tetőről, hogy jól érkezzen meg a kerítésre. Kicsit időzik, amíg bepozícionálja magát, aztán lövi is a stuckboost2climb kombót a végére. Dzsukel kompozíció! Különdíjat kéne adni erre, ez is személyes kedvencem a videóból.
Kompot || Highbumpból indít, ami itt egészen könnyű, jól bumpol az a tetőperem. Szépen érkezik a kerítésre is stuckba, onnan pedig egy kis minimalista stuckjumppal átugrik a wigwamra/jurtára/sátorra, hogy pár kis wallrun rúgás után az object közepén tudjon fordítani a facingen. Amint ismét szilárd a ped lába alatt a talaj, átugrik az általam is vadászott pirostetejű bódéra, ahol begyújtja kicsit a hangulatot. Itt pedig valami elképesztő történik. Nekimegy egy dropbumpnak a tűzzel. A dropbump elég régi és elfeledett technika, 25 FPS-sel működött annak idején. Ha van közted és a bumpindító object között egy kis szakadék, akkor a dropbump a te barátod. Mivel a tüzes állapottal tud futni a bábu a levegőben, így itt nem kellett olyan szigorú időzítés a dropbump beadásához, mint egy vanilla esetben. Nem is tudom, hogy tűz nélkül poss-e ez a dropbump. Will pull back to my lab to investigate. Well done!
Legend || Na ne, hogy ez sem volt meg eddig. Kis eyecandy. Szép, szép, de nem követel sokat. Force-olni kell egy 20 FPS-es váltást még a kút elé becsapódás előtt, aztán imádkozni, hogy adja meg. Ha el kellene helyeznem időben, akkor egy ilyen 10 perces spotnak azonosítanám. Kell egy kis levegővétel néha.
Brooklyn || Az örvény húz még mélyebbre. Brooklyn egyszer beleharapott a C-jumpba és azóta érzi az ízét az ajkain. Jó a szög, jó a C-jump nagysága, tökéletesen landol a fán, ekkora lendülettel olyan nagy lineáris airtimeot szerez, hogy elég közel landol a falhoz egy jó groundbumpra. Át is mássza kérdés nélkül. Úgy érzem, hogy jogos volt 2024-ben az év jumpere címet Brooklynnak megajánlani. Őrület, ami kombókat összehoz ebből a technikából.
Assd || Kattogtam azon, hogy ez mehet-e openernek. Brooklyntól bármi mehetett volna openernek, de Ő a finisher is. Nem akartam ellopni senki elől a szabad nyitópozíciót. A záró az fix volt, azzal kezdtem, hogy azt megválasztom. Ennek a spotnak is megvolt minden esélye a nyitány szerepére, limitált hely van a runupra, de a mellékelt ábra szerint ez pontosan elég, hogy felvegye a sebességet egy C-jumphoz, aztán a C-jump előtt kellett még egy strafe is, ugorj elég hosszút, landolj pont oda, ahova kell és imádkozz a longbumpért. Egy alapból is nehézkesen előforduló ugrás után még várnod kell egy másik random elemre is. Ebbe biztosan ment idő, benne van a Dedication. Sajnálom, de a technikásság helyett az opener szerepére az UFR gapet körülvevő mítosz vadszimbolizmusát választottam. Ez egy másik videóban a két előkelő hely közül biztosan elvitte volna valamelyiket.
Attila || Half measure. Ez sikerült egyszer már szebben is, hasraesés nélkül, de choke-oltam és leugrottam, fel voltam készülve arra, hogy stuckba fogok érkezni és fordulnom kell, majd felugrani az object szilárd részére. Hát nem így volt, olyat sikerült stuckolnom, hogy egy rövid input után magától megállt a karakter a lámpán.
Próbáltam rekreálni ugyanezt, de fogyott a türelmem és ez sikerült belőle. Deagle boost flick, jó runup, görgősprint és egy hirtelen rántás, nagyon kicsi az érkezőhely, így nagyon könnyű elbaszni/melléugrani. Én boldog vagyok ezzel a félmegoldással is, többre nem vagyok hajlandó.
Besser || Besser duplázik, hozott még egy C-jumpot! A V-rock hotelnél a gitárfelszerelést már nagyon régen megmásztuk a talajtól egészen a gitár fejéig. Az erősítő, amin Besser áll, az is poss. Viszont ez a jump, amit ő most itt beadott, a C-techek előtt még nem volt lehetséges. Hagyományos leapnek túl távoli volt.
Változtak az idők, Besser felnyitotta ezt a tetőt ezzel az ugrással. Szép találat!
Emu || Kellett a strafe, hogy legyen elég hely egy jó távolugrásnak. Nem tűnik nehéznek, ugye? Biztosra mondom, hogy ez egy macerás longbump. Már csak abból becsülve, hogy az a kis fal, amiről bumpolt, nem egyenes. Az egyenlőtlen felületekről nehezebb föld/longbumpot csinálni. Aztán ha szépen lelassítjuk és kockáról kockára nézzük a longbumpot, feltűnik, hogy extrém közel van a karakter a lépcsőfokokhoz. Csak egy kicsivel kellene nagyobb legyen a karakter collisionje és már nem is működne ez az egész. Leblokkolná a földetérés az egész mozdulatsort. Lehet a levegőbe okoskodok és túlnagyítom ezt a spotot, de szerintem így fogom hagyni, nem támasztom alá tapasztalattal, mert ránézésre sem tetszik. Nem akarom megpróbálni. De neked Emu, gratulálok hozzá!
Kris || Meglepő indítópont, nem gondolkodtam még ezen az antennán, azon meg pláne nem, hogy a textúrához hű a collision, ezért át lehet bújni a fogak között. Kris okos volt, valamiről kellett lendületet vennie, ezért tolt egy szlalomot a konténereknek háttal, a tűzzel zuhanás közben megfordította a saját irányát, nem használta fel a speedstepből az airjump lehetőségét, így nem ugrotta túl és precízen a korlátra érkezett. A tűz könnyebbé varázsolja a stuckbumpot is, ezért sikerült egy óriásit merítenie onnan és megérkezett a konténerek tetejére. Bámulatos!
Cold || Ez ismerős! Hogyne lenne, ez még az enyém volt. Én ezt a szegmenst dupla airjumppal abszolváltam. Fentebb kitértem rá, hogy milyen nagy kedvencem a dupla airjump, mutatós, elegáns!
Cold nagyon szépen kapcsolt össze egy deagle boostot egy slowstepboosttal. Pont pixelperfect volt az érkezés a deagle boostból, kapott egy powerful, ámde lassú lépéskörű boostot előre és pont alapállásba állt a karakter a lépcsőkorláthoz érkezve. Innentől már csak egy kis szerencse, hogy megadja a levegőugrást és megfogja a korlátot.
Nagyon szép trükk, két hatalmas boost is befért egymás utánra, két különböző módszert alkalmazva. Prefinisher címet asszem jogosan viheti magával.
Brooklyn || A piramis csúcsához értünk, abból a kötegből, amit Brook hozott, én ezt tartom legkiemelkedőbbnek ezúttal. Atomkemény ez a C-vel meghintett utcagap, akkora erőlökettel halad egyenesen a karakter, hogy hihetetlen. Az első longbump a lóversenyes logótáblán történik, nem szarakodik a karakter, ez már feljebb nem visz, csak őrzi a momentumot és előre repít a lendülettel. Látjuk mekkora a távolság a két longbump között? Ezt a távot mindet az első, lendületes longbump utáni tétlen siklásból utazta be, hogy aztán a második longbumpnak is ugyanilyen erővel essen neki. Lett volna még ebben lendület, látni, a fal szabályosan magához ragasztotta, megállította, elnyelte a sebességét. Aztán megadta magát a ped, feltette a kezeit és a körmeivel a fal élére kapaszkodik. Mentsetek ki, elég volt.
Ez egy megérdemelt finisher. Az a fajta, ami a legjobbaknak is csak a legjobb napjukon megy.