GTA Közösség - A magyar GTA fórum
Grand Theft Auto: Közösség => Általános => Parkour => A témát indította: Attila - 2025. augusztus 19. - 16:35:53
-
https://www.youtube.com/watch?v=LtP20kHivVw
Szevasztok!
oao nem tudom pontosan, hogy honnan származik, de vagy orosz, vagy valamelyik Balti országból.
Elég régi GTA:T dm pro játékos lehet, tudom, hogy játszottam már vele.
Ő is csatlakozott a grouphoz, szintén villámgyorsan tanulta meg a dolgokat. Csinált is három szólóvidit, jó ez az egyperces spotdump format, én is szeretem, párévente kidobok én is egyet.
Let's see!
|| 0:00 - 0:06 ||
Cjump2longbump2longbump2leap.
Nincs mit mondani, nincs mibe belekötni, tök lineáris, megindult a nagyugrással, valószínű alacsony FPS-sel csinálta, mert nagyon jól kivehető az egész C-jump animációfolyamata, lefut a levegőbe, leguggol és abból ugrik. Jó későn, a lehető legtovább elhúzta az ugrását, jókor indítja, az alacsony FPS pedig hozta magával a két longbumpot.
Dupla longbumpokat könnyeb nagyobb eséllyel dob be a játék, mint egy long2groundbumpot például. Ezen a részén nem aggódok. Amint megvan a jó szög, nem lehet ez olyan nagyon nehéz. Max pár óra.
|| 0:07 - 0:15 ||
An ode to Kris.
Örülök, hogy a tüzet is használja a srác, Kris nyomán itt még bőven van lehetőség, nagyon vad kombókat lehet erről az oszlopról indítani. Engem első látásra is meglepett, hogy normálisan ki van munkálva a .dff fájl és így át lehet bújni a kis pallók között.
Tűzzel lefut bal oldalra az oszlop tetejéről, aztán jó pillanatban vált irányt jobbra, így a pallóról kap egy speedstepet, beállítja ezzel a facinget és utána hagy magának egy semleges zuhanást.
Ez a zuhanás a ládán ér véget stuckban, ahonnan pont jó neki egy ugrás a konténerre felmászáshoz. A végére még a tűz is kialudt, ezzel a kombó be lett fejezve.
|| 0:16 - 0:26 ||
Ez a highump. Ez az object.
Rossz emlékeim vannak. Ellenkezik a highbump alap feltételeivel az egész. Mindig úgy kereteztük be, hogy a highbumphoz magas (~60 környéki) FPS kell és a bumpoló object magasságának a karakter bokája és térde között kell lennie.
Erre itt van ez a szellőző, ami ilyen 20-25 FPS-sel bumpol elég kiszámíthatatlanul, ráadásul majdnem olyan magas is, mint a ped.
Elég nehéz behúzni ezt a bumpot, már magában is kihívás egy ilyet beadni (mert ugye van ebből több is ezen az ismétlődő Las Venturasi területen), de hogy még utána legyen fűzve egy laza longbump is?..
Nagyon szép, ez így függ össze. Nincsen semmi trükközés a felvétellel, ez így egyben lett felvéve, ahogy látom.
Nagyon jó!
|| 0:27 - 0:34 ||
Assd találta ezt az ugrást, próbálgattuk többen is, Legend, Brooklyn, Emu, még én is.
Végül oao-nak sikerült leghamarabb.
Tökéletes! Cjump2slowstepboost2climb.
Hibátlan kivitelezés, jó beadva látni.
|| 0:34 - 0:43 ||
Jó kis dashdrop kombó, ez még tőlem származik, szerettem csinálni, nagyon fluid.
Ha egy kicsit nagyobbat ugrik, máshogyan esik le a tető sarkáról, akkor valószínű speedstep lenne, amivel a lámpára érkezés után már nincs lehetősége sprintből továbbugrani.
De így, hogy dashdropolt, semleges animációval esik rá a lámpára, marad egy rövidke helye a runuphoz, ki is használja, így át is tud ugrani szemben a táblára.
Arról pedig a vele párhuzamos táblára tol egy real strafe-et, bestuckol a második táblán, korrigál és kész is a prec.
|| 0:43 - 0:57 ||
Trükkös ez a highbump. Nem tudom eldönteni, hogy c-bump vagy sima highbump, de nem is itt merül ki a legtrükkösebb része.
Elég körülményes lehívni magát a bumpot is, mert nem teljesen egyenes az a kis fal, amiről bumpol. Jó pontban kell elkapni a nekifutást.
Mellette nehezítésnek még ott van a pálmafa is, ami rossz szögválasztás esetén elveszi a forward momentumot, úgymond hozzáragadsz és nem lesz esélyed a tetőre kapaszkodni.
Aztán harmadikként ott van még a bump szöge is, elég hegyesszögben kell nekiugrani, csoda, hogy megfogta.
Ha ez nem elég, akkor oao még továbbviszi, kezében a deagle, valaminek még történnie kell.
Lesprintel a tetőről, nem használja el az ugrását, mert akkor nem tudna a célkereszttel forogni a levegőben.
Csinál egy 180-at, megragad a lámpán és a lentebb lévő kerítésen fejezi be a kombót.
Mindig örülök, hogyha valaki használja a stickylamp-et, az egy méltatlanul alulhasznált technika/object.
Stílusos, meglepő lezárás.
-----
Nagyon jó kis skillshowt láttunk egy percben.
Kellő arányban vannak elvegyítve a régi és új technikák, tetszik a tendencia, miszerint néhány felvételben egynél több spotot/kombóelemet is láthatunk. Jellemzően nem egy könnyű műfaj a parkour, így ha valami látványosat/nehezet akarsz, akkor gyakran kimerül a felvételed egy spotban.
oao nem sajnálta az időt és az effortot, többször is mert összekapcsolni külön spotokat egy recordingba.
Hats off!