https://www.youtube.com/watch?v=utJh1jAdrHEYoyo!
Van egy szerb tagunk, Laq, aki a tavalyi év végén tűnt fel, év elején pedig meghívtuk, hogy csatlakozzon a gittegyletbe.
Egész gyorsan megtanulta a dolgokat, örülök, hogy még ebben a húsz éves játékban is sikerül újat mutatni néhány playernek. Ez a parkour megmaradt a saját kis hungarikumunk, talán az egykori brazil klán, a T.U.N. kutatta ki még hasonló mélységekben ezt az ágazatot, mint mi.
Laq ügyesen használja az oldschool technikákat és a C-tech dolgokat is, valamint több új útvonal felfedezése is hozzá fűződik, talán nincs annyira beleragadva és belegyepesedve ebbe a szarba, mint mi 15 év után, ezért frissebb szemlélettel tudja fésülni a dolgokat. Amit mi elkönyveltünk megmászhatatlannak, azokról rendre bizonyítja, hogy lehetségesek. Több új rooftop és billboard is az ő találata, szeretjük a srácot.
|| 0:00 - 0:06 ||
Ez a spot ismert lehet, a 15. évfordulós UFR videóban ez az opener, abban a review-ban már egyszer körbeírtam, hogy miért, de nem leszek szégyellős ezt még egyszer megtenni.
Az előbb írtam, hogy új route-okat fedezett fel a srác. Ez a spot is az, ha a vanilla techeket nézzük, bumpolgattuk mi ezt, de annyira sosem foglalkoztunk vele, hogy a beadásig erőszakoljuk, ő pedig megnyomta, bestuckolt az erkély korlátján és (talán ez a nehezebb része) meg tudta fogni a tetőt a stuckjumpból.
A két elem, a bump és a stuckjump külön is nehéz, szóval így egyben pláne az. Ment bele idő, tudom, mert sokat próbálta.
|| 0:06 - 0:23 ||
Ez megint egy olyan épület, amit eddig nem hódítottunk meg egyedül.
Csapott egy hosszú jumpot és megfogta a sarkot, szemből ez nem működne, nincs elég hely felmászni, ezért minden esetben ledobna a játék a falról. A saroknál ez szerencsére nem így van. Onnan vitte tovább a kis táblára egy real strafe-fel, hogy utána megmássza a tetőt.
Mi az első elemet nem nagyon piszkáltuk, mindig coopban másztuk meg a táblát és egyesével mentünk fel a tetőig.
Még egy új roof!
|| 0:23 - 0:28 ||
Ez egy jó kis slidebump, a 15. évfordulós vidire ezt én adtam be, én pedig Chezztől kaptam. Tartom, amit abban a review-ban írtam, hogy nem nehéz, viszont jól néz ki. Egy pár perc alatt meg is van, nekiugrik a falnak, ahogy lecsúszik a döntött felületre, jönni fog a bump, jókor kell időzíteni az ugrást és végig fogja vezetni a vertikális emelkedésedet a bump.
Szép spot!
|| 0:28 - 0:35 ||
Kezeljük ezt egy felvételként, hiába van közötte egy vágás.
Én megfordítottam volna a sorrendet, hogy az utazósorrendet alátámasszuk vele.
Mivel az első spot megnyitotta azt a tetőt, amiről ez a billboard poss, így lehetőség nyílik erre a háztetőre is. Ezért is nem értem, miért a tetőről a billboardra való visszaugrással kezdte a felvételt.
Logikusabb lett volna a másikkal, a billboardról tetőre ugrással.
Viszont!
Itt már nagyon is lényeges a C-jump!
Mindkét ugrásban iszonyat lendület és erő van, a sima 8step vagy strafe ezt nem tudta volna beadni.
Laq revisitelte a helyet és így ez is poss most már.
|| 0:35 - 0:38 ||
Ezt nem próbáltam, hogy C-bump nélkül poss-e vagy sem. Ez azt hiszem C-bump, annak van ilyen jellegzetes mozgása, mintha felfelé siklana a karakter. Máshonnan is megközelíthetőek ezek a konténerek, indokolatlan a C-bump ide, de skillshownak tökéletes.
Amikor megtanulod az olliet, mindenhol olliezni akarsz.
|| 0:38 - 0:41 ||
Ez megint a kettővel ezelőtti csokorhoz tartozik. Az eredeti útvonal úgy szólt, hogy a tetőről ugrunk erre a billboardra. Itt viszont egy C-jumppal meg van fordítva az irány. Billboardról a tetőre.
Nyilván a legszebb az lenne, ha ezt szakaszként sikerül levideózni, de azt meg senkitől sem várhatjuk el.
Laq egészen szépen nyitogatja ezt a területet, ami nagyon jelentős az UFR történetében, 2010 körül itt született az UFR gap is.
|| 0:41 - 0:46 ||
Na ez már egy valid és indokolt C-bump!
Egy sima highbump egyszerre dob felfelé és előre is, kicsit ívelten ugyan, de inkább átlós a mozgása. Egy C-bump viszont sokkal inkább a magasságot, függőlegességet hangsúlyozza. Ez nagyon határérték, lassítottam és képkockánként pörgettem a spotot, azt hittem, hogy nem fogja megfogni, mert a bump csúcspontja nem elég magas a tetőhöz.
De valahogy mégis sikerült, a tetőnek sem a látható, fizikai részét fogja meg, hanem még félig bele is lóg a textúrába. Ilyenkor szokott az történni, hogy másznál, de ledob.
Az, hogy ez összejött, nagyon nagy dolog, szép c-bump!
|| 0:46 - 0:51 ||
Volt egy pár év, amikor ez a bump volt a meta, a 90 fokos elfordulások bevett dolgok voltak, turnbumpnak neveztük ezeket, de néha elmerészkedtünk azokon túlra is, akkor született meg a backbump fogalom.
Ez egy sima turnbump. Ha csak egyszerűen nekifutna a tető szélének, a bump nem engedné, hogy változtasson a facingjén, viszont így, hogy egy dashjumpból érkezik a bumpot indító kis fal elé, így nagyon szigorú időzítés árán el tud fordulni másik irányba, mielőtt megtörténne a bump.
Ezek mindig frusztráló és idegtépő spotok, éppen ezért mindig öröm látni, ha valaki ilyennel operál.
|| 0:51 - 0:54 ||
Régi és ismert highbump, de nem fogok emiatt pálcát törni senki fölött sem. Ezeket is be kell adni, amit lehet, meg kell csinálni.
|| 0:54 - 1:01 ||
Na itt az említett backbump.
Az indítása már különleges, nem sprintből indult, hanem kocogásból ugrott, elég minimálisat, a sebességet pedig a dashjump és a bump közötti kis stuckolásból vette fel. Nagyon jól érzett rá, hogy mikor kell fordulni és bumpolni, a kettő szinte egyszerre jött, elválaszthatatlanul!
Szép 180, szép nagy bump, szép leap.
Ez egy jó finisher!