Szerző Téma: Attila & Cold & Emu - Icelandic Trio (+ review)  (Megtekintve 102 alkalommal)

Nem elérhető Attila

  • 5079
    • Profil megtekintése
Attila & Cold & Emu - Icelandic Trio (+ review)
« Dátum: 2024. december 24. - 21:52:16 »
+2 Show voters
https://www.youtube.com/watch?v=A4_8fSFNL_k

||Előszó||

Ez is megtörtént.
Cold Csabival az ismeretségünk/barátságunk 2010-re nyúlik vissza, akkoriban futott az LMD szerver, ahová az nGen-ről menekültünk át, mert valami letisztultabb és kisebb lélekszámú közösségi térre vágytunk. Coldéknak pont volt egy ilyen szerverük, nyugodtan tudtak ott driftelni, meginvitáltak, megfértünk egymás mellett.
14 év alatt oda jutott ez a kis barátság, hogy végül Emuval 2024 áprilisában repülőre szálltunk és meglátogattuk az immár 7 éve Izlandon élő Coldot. Egy egész hetet tölthettünk nála, felfedeztük a déli és a nyugati szegleteit a szigetországnak, láttunk vulkánt, gejzíreket, számos vízesést, fürödtünk forróvizű forrásban, napoztunk 13 fokban, kint az isten háta mögött egy szakszervezetis weekendház udvarán dézsafürdőztünk, sütögettünk, én elindultam egy futóversenyen is Reykjavikban, GTA-ztunk, vettünk fel spotokat, túráztunk, mindent csináltunk, amit csak érdemes volt és lehetett csinálni.

Akkor született az ötlet, hogy ezt meg kell ünnepelnünk a klánosdi periféráján is, elnézést, de öncélűan csempésztünk egy kis magamutogatást is a videóba, mert ez mindannyiónknak maradandó emlék azt hiszem.

|| Opening ||

0:00 - 0:11
Itt talán a déli part felé vezettünk, szegény Csabi pont az érkezésünk előtt két nappal balesetezett egyet és megzúzta a könyökét, így a vezetés nála nem volt opció, legtöbbet asszem én vezettem, néha Emu is átvette a volánt, pergettük a lo-fi hiphopot és Mikee Mykanicet a kopár hegyvidék végtelen horizontján, sehol egy kurva fa, a vulkanikus talajban nem nő ki, vagy ha ki is nőtt, akkor a vikingek már mindből hajót eszkábáltak és elhúztak vele máshová. Nyugtató volt falni az országutat. Volt, hogy két oldalról a víz határolt, egy szűk, kétsávos folyosón haladtunk az Atlanti-Óceán déli partvonalához, ahol olyan szél fújt, hogy majdnem arrébb pakolt. Mondjuk.. szarral ruhával sem vagyok 75 kg, nem volt túl nehéz dolga, de mégis.. elég brutál volt, sosem éreztem még ilyet. A videó végén a zárókép pont ott készült.

||Spotok||

|| 0:18 - 0:22 || Cold ||
A felüljáróról ráugrik a billboardra, onnan jön egy rövid airstep, aztán egy jól elhelyezett slowstep, pont optimális, befejezte a levegőben a lépéskörét és már ott is van a kis platform, amire kapaszkodhat. Ennél a spotnál azért lehet még bombingolni, Coldnak van is itt sok variációja, azok el lettek téve egy külön mappába, hátha később még hozzá tudunk nyúlni. Egy a sok közül. Egy a jobbak közül.

|| 0:22 - 0:26 || Attila ||
Semmi különös, töltelék, saláta strafe spot. Jó runup kell, lendületből dobott, hosszú a jump és adja a climbot. Talán a szintkülönbségben van némi babrálás, nem vettem volna fel, ha nincs vele valami trükk.

|| 0:26 - 0:29 || Emu ||
Egy az óidős spotokból, itt azért még játszott a texture shrinker és az alacsony felbontás. Azóta Emunál is upgrade-elve lett a setup.
Ha nem csalnak az emlékeim, ezt egy nagyon kierőszakolt airjumppal képzeltük el a lámpaoszlopról, de valószínű azért hagytuk ki, mert kevés volt a hely mind szintkülönbségben, mind távolságban az airjumphoz. Sokkal pattanósabb megoldás egy longbump.

|| 0:29 - 0:33 || Cold ||
Na ez nagyon fluid! Jumpless, kerítés, dzsukel slowstepboost, nem volt ideje a játéknak kidobni a becsapódásból következő animációt, amint befejezte a karakter a slowstepet, máris folytatta a sprint motiont. Egy pillanatra sem tört meg a momentum. Stylish!

|| 0:33 - 0:36 || Attila ||
Ez a spot már szerepelt másik formában. Asszem vagy egy bitang airjumpot vagy egy longbumpot indítottam a fáról a drótkerítésre. A próbálkozás alatt összejött ez a fára kapaszkodós téma is. Témák egy variációra. Nem szerettem volna eldobni, tudtam, hogy még valahova jó lesz!

|| 0:36 - 0:41 || Emu ||
Generic airjump, nem az előrefelé utazós fajtából, hanem inkább a lent elkapósból. A lámpa2kerítés mindig jó pontvezérlés egy airjump kivitelezésben. Az mindig működik!

|| 0:41 - 0:47 || Cold ||
A híres Green Palms gyártelep, az indító épületnek van legalább 2 szakasztott mása ezen a telepen belül, asszem ez a keleti oldalon van, az egyik kéményoszlopra megadja a jumpless2airjumpot, onnan pedig valami árulás történik. Nem vagyok benne biztos, hogy ez még egy airjump. Szép lett volna, ha teljesül a valódi, dupla airjumpos elképzelés, de itt szerintem hibázott a szög, hozzáért a kéménycsőhöz a ped, nem engedte, hogy a második speedsteppel lefusson az oszlopról, így az ugrást még magán az oszloptesten indította.
A travel megvolt, de a style pointokból le kell vonnunk valamennyit. :c

|| 0:47 - 0:55 || Attila ||
Tripledash lett volna a cél, ha nem akaszt meg az a hülye collision a lámpaoszlopon. Helyette kaptunk egy dashjump2dashjump2stuck2prec kombót. Nem túl flashy, de jó játék a dashjump/dashdrop. Overutilized.

|| 0:55 - 1:00 || Emu ||
:DDDDDD
Itt egy slowstep airjump lett volna a cél a hajó előtti betonplaccra, nagyon régi felvétel lehet még az előző UFR szerver buildről. Ott még működött az announce, így be tudtál dumálni épp recordoló játékosoknak. Meg úgy egyszerre mindenkinek.
Próbáltam Emunak floodolni a chatben, hogy hagyja el a sprintet, másképp nem lesz slowstep, erre mikor beírtam, kapott egy longbumpot.
Kurvajól jött ki! :D

|| 1:00 - 1:07 || Assd ||
Guesty guest time!
Assd tiszteletét teszi a kis vidinkben három spottal, íme az első!
Elég combosnak tűnik a runup, jó hosszút repül, szög belőve, rá a tető élére, onnan nincs sok variálás, generic speedstep, ráérkezik arra a kis összekötő gerincre, ahonnan a leérkezés utáni első frame-et elcsípve ki is lövi magát előre. Földbumpol és mászik. Eltervezve és megcsinálva.

|| 1:07 - 1:14 || Cold ||
Isten megbassza ezt a clusterfuck szart, keresném a szabályszerűséget, a kapcsolódásokat, hogy szépen körbevezessem a felvételt önmagán, de nem megy, itt semmi sem szabályos.
Real strafe-fel indul, van egy airstep, villámgyorsan túldob a következő érintendő objecten, úgy ér földet, hogy a slowstep elindítja a bábut a markoló gémjén felfelé, a szög jó, vártam, hogy jön egy stuck és abból egy boost a markoló tetejére, az igazán OP lett volna, de sajna elengedte magát, leesett a markolóclawra, onnan a sprintet őrizve gyorsan előre lőtt és leesett a gép lánctalpának a burkolatára, itt még jöhetett volna még egy mentőelem, egy direkt földbump, de sajnos az sem jött össze. Helyette lefutott stuckba a burkolat szélére és onnan mászott fel egy szintet.
Két jó lehetőség is jól elszalasztva. Kár ezért. Sülhetett volna belőle valami finomabb.

|| 1:15 - 1:18 || Emu ||
Huh, itt van valami turpisság. Nem olyan egyszerű ez a boost, mint amilyennek tűnik. A szöggel kell baszni valamit, FPS sem mindegy, sajnos a kameraszög nem túl árulkodó, ezért nem látszik, hogy mi is ez pontosan. A rossz kameraszög viszont összefügg az FPS-sel, lefele nézve a legtöbb, amit a játék biztosít, így ez most szükséges rossz volt. Arra jó ez a boost, hogy felnézzünk erre az építményre. Sajnos tovább/feljebb nem visz onnan semmi.

|| 1:18 - 1:22 || Emu & Attila ||
Wallslide! Ugyanezen épület, mint az előző boostos spot, csak ez már egy emelettel fentebb. Szép magas wallslide, csak idő kérdése, beadja valamikor, bárki is próbálja.

|| 1:22 - 1:28 || Cold ||
Chinatown Madness! (Haha, nem a Midtown Madness)
Valld be, azt vártad, hogy a villanyoszlopra airjumpol a gap után, de nem, kicsit korábban ugrott el, így a slowstepet a tető szélén fejezte be stuck-ban, onnan pedig kivágott oldalra egy real strafe-et, ami a kapaszkodás előtt fordított 90 fokot a facingen. Kis meglepődős, magadban elmosolyodós téma.

|| 1:28 - 1:40 || Erik ||
Na ez egy elég wildcard felvétel.
Coldnak van egy lakótársa, Erik, aki egy (megjegyzem, jogos) meg nem értéssel állt az egész SA:MP PK világa előtt, látta és nézte, ahogy mi próbálgatunk spotokat, aztán kedvet kapott, Cold egyik spotjával szórakozott, kaptuk is a felvételt, hogy még egy embert megfertőzött ez a faszság. :D
Gap van, speedstep van, de a gap ahhoz kicsi volt, hogy a levegőben zajlódjon le a speedstep, így a hülye szögben lejtést kihasználva még a talajról vett lendületet a karakter, onnan is ugrott.
Utána jött még egy speedstep, ami szintén, Assdhoz hasonlóan nem szarozott, bedobta az embert a talajra, ahonnan szintén az első adandó frame-en elugrott, megfogva a kerítést és átclimbolva, hogy utána csobbanjon egyet.

|| 1:40 - 1:46 || Attila ||
Itt egy leapelős vagy climbolós longbump lett volna a cél a peremre, de helyette kaptam ajándékba valami ritkábbat, egy vertikális földbumpot, ami az alacsonyabban lévő oszlopról feldobott a peremre. Szép, ezeket szeretjük, sajnos a földbumpok függőleges oszcillációjáról nem mi döntünk, azt a játék vagy adja, vagy nem. Éppen ezért ritkaságnak számít és mindig ki kell használni, ha ilyet rögzítünk.

|| 1:46 - 1:49 || Cold ||
Ehhez leginkább csak szem kellett. Ránézésre nem tűnik nehéznek, viszont oldnak sem, ezért helye van. Eredeti, eddig nem látott spotok mindig prioritást élveznek egy már látott, de más alakra formált executionnel szemben.
Chilliadon van egy hasonló sziklagap, de oda C-jump kell, amiben se Cold, se én nem jeleskedünk, ezért az pihenőzik még. Az lesz ennek a gapnek a nagytestvére.

|| 1:49 - 1:53 || Emu ||
Jó kis Market, szeretem ezt a területet.
Realstrafe2airjump2climb. Klasszik kombó, mindenhol működik!

|| 1:53 - 1:59 || Attila ||
Seggfej egy gap, ezt már abszolváltam egyszer, de megmaradt viccesbe ez a felvétel, ahol elég janky a landing, billeg a karakter kicsit jobbra-balra, hezitál, hogy mi a fasz legyen, csússzak le? Másszak fel? Végül csak megugorja, aztán bemutatja az elbufferelt esésből felállós animációt.

|| 1:59 - 2:05 || Assd ||
Deagle C-boost, aktív célkereszt, a lámpára érkezés után fordít 180 fokot, felengedi a célzást, hogy teret engedjen az airjumpnak, aztán be is húzza. Tökéletes. Talán ez a kedvenc spotom a videóban eddig.
Újkeletű, a 2023 elején felfedezett revolutionary tech-ek egybegyúrása. Szép volt fasz!

|| 2:05 - 2:09 || Cold ||
Szintezés lefelé. Kellett figyelni a szögre, hogy a lehető legkésőbb érjünk oda a slowsteppel, hogy már ledroppoljon az eggyel lentebb lévő szint irányába, ha túl mélyre nyúlt volna a slowstep, nincs idő balra tweakelni egy airjumpot, ha túl korán ért volna véget, akkor szétesik a spot.
Ez egy jó megoldás, ha csak simán a felső tetőről próbálna meg egy szinttel lejebb utazni, akkor azt tűz nélkül nem tudná megtenni.
A független zuhanás irányát nem lehet változtatni. Még jó, hogy a speed/slowstep utáni airjump tweakelhető. Stílusos és praktikus.

|| 2:09 - 2:14 || Attila ||
A bezavart mágneses daru mechanika ismét, powerfulban kidobott jobbra, fejjel levette a hajókomplexum egyik felsőbb szintjét, megtörte a lendületet és lehúzott a gravitáció. A hajó peremére érkezésnél viszont változott a facing, gondolom maradéktalanul mégsem múlt el a jobbra kidobós lendület, irányba állított, így nem estem le a peremről.

|| 2:14 - 2:18 || Emu ||
Ha az újhullám farvizén eveznénk, már rég begyúrtunk volna egy C-gapet erre, sőt, már a stéghez csatlakozó lépcső tetejére is.
Pótmegoldásként egy vizes bakbumpot sikerült összerakni, ami nem olyan látványos, mint az előbb említett megoldás, de helyette stílusosabb.
Ritkán vannak vizes spotok, ritkán vannak bakbumpok. Én örülök ennek nagyon. :D

|| 2:18 - 2:22 || Cold ||
Ez tetszik, az elrugaszkodás után megfejeli a kis hídkötőelem tetejét, így az egyenes zuhanásra vált, aztán speedstep2airjump2climb.
Ha oldalról nézed, olyan, mint amikor egy részvény ár szépen halad egyenesen, aztán jön egy crash, zuhan egyet az értéke, aztán ugyanazzal a zuhant értékkel halad tovább egyenesen. Dupla derékszög!

|| 2:22 - 2:26 || Attila ||
Nem a látvány, a kivitelezés. Nem tudom mi vitt rá, hogy ott keressek szilárd, futható felszínt. Valahogy mégis beügyeskedtem, a settingen nagyon sok múlik, viszont katartikusabb befejezést szerettem volna. Az elrugaszkodás nehéz, bajos az egész spot, kifordulós stuckboostot akartam, érintésmentes hídhódítást. Helyette jött egy realstrafe2climb. Ennyit engedett az idegrendszerem.

|| 2:26 - 2:31 || Emu ||
Utcagap2lamp2airjump2leap. Nem kell magyarázni ezen semmit.

|| 2:31 - 2:36 || Cold ||
A sövény után azt hittem, hogy a közelebb eső lámpás kiszögellést fogja megfogni, de helyette tovább vitte és már zuhanásra váltott, amikor körömheggyel megkapaszkodott a távolabbi platformon. Kicsit olyannak érzem ezeket, mint mellúszásnál a melltempót. Hasonló a mozgás, a merülés után vállszélességgel kilököd magad a vízből. Zuhanásból itt is inkább a felfelét választotta.

|| 2:36 - 2:40 || Attila ||
Beugrós!
A lámpával szórakoztam itt, igazából nem volt cél, csak vadásztam, hogy hátha összeáll valami elképzelés.
C-boostolások, aztán pont jól jött ki ez, bezúzott a kis nyitáson, tolt egy longbumpot és végül elhasalt, majd csúszott kicsit a parkolón belül.
Semmi értelme, de elég lendületes. Ja! Beugrós!

|| 2:40 - 2:43 || Emu ||
Látjuk, ugye? Látjuk, hogy szinte derékszögből (ha nem, akkor valami nagyon hegyesszögből) fordul be a bump után jobbra?
El sem tudom képzelni, hogy mennyi variálás kellett ehhez a szöggel. Well played. Ez is a kedvenc spotjaim egyike a vidiből. Gyönyörű az execution!

|| 2:43 - 2:49 || Assd ||
3/3.
Na ez 15 év alatt hogy nem jutott senkinek sem eszébe? Ez annyira kézenfekvő így, hogy láthatjuk. Valamiért ez nagyon kikerült minket és mi is nagyon kikerültük.
Speedstep2speedstep2airjump2stuck2jump.
Tetszik ez a lefelé szintezés, tök jól, hogy sticky a kis perem a tető szélén, így meg tudott stuckolni, hogy beugrojon az összekötő folyosóra.

|| 2:49 - 2:53 || Cold ||
Akárhogy tiltakozok ellene, muszáj leszek kimondani, úgymond validálni Cold elnevezését, mert hivatalos nevet még nem szültünk rá a parkour terminológiában.
Cold ezt a tech-et balerinának nevezi. Tetőről lerohanós, deagle-lel irányváltós/flickelős jumpok.
Rerun of an age-old classic. A legelső, O.G. beugrós!
Ez megint egy visszatérés és főhajtás, meg lett fűszerezve ez az ősöreg spot a balerinával. Szép kivitelezés!

||2:53 - 3:00 || Emu ||
Ez Izlandon készült, azért a pilóta skin. Utalva arra a kurvahosszú, circa 5 órás útra, amit végig kellett ülni egyhelyben.
Ez jó tető, fasza magas korlát a szélén, alacsony FPS bump, eldob a sövényig, ahol szintén az alacsony FPS-t kell használni, hogy longbumpoljunk tovább. Nem nagyon kellett itt trükkös FPS-váltásokba bocsátkozni, csak egy kis időt kellett adni a spotnak. Nagyon szép! Ez is a kedvenceim között van!

|| 3:00 - 3:04 || Cold ||
Balerinabaszás ismét. Coldnál ez már-már védjegy. Sajnos nem tudok olyan descriptive-en írni róla, ahogy szeretnék, mert én nem művelem ezt a technikát. Valahogy a 2023 után felfedezettekkel nem nagyon játszok. De tudom, látom, hogy ment bele effort és próbaszám. Kaptam ebből a spotból is egy csokrot, sok variácó született és ez az egyik legtisztább.

|| 3:04 - 3:10 || Attila ||
Szintén Izlandon felvett spot.
Ez sem mai, itt is ostromoltunk már sok elképzelést, születtek dolgok.
Viszont ennyire szép, fluid megoldás nem biztos.
Dashdrop2airjump2airjump2climb. Párszor azért visszatekertem, ennek egészen örülök!

|| 3:10 - 3:16 || Emu ||
Megérdemelt finisher. (?)
Szerintem igen. Csalóka. Nem olyan egyszerű ez, mint ahogy itt tűnik. Bár ez az egész parkourra levetíthető.
Az időzítés okozza a gondot, még akkor is, hogyha össze vagytok szokva és/vagy mikrofonnal kommunikáltok.
A legtöbb boostunk álló helyből történt anno, viszont ahogy azokat elkezdtük kiüríteni, muszáj volt nekifutósok után nézni.
Így történt itt is, a kis víztározó torony kívánta, hogy be legyen boostolva.
Szép nagyot repül, kis elszigetelt helyre érkezik. Benne van a stílus.


||Ending||

3:19 - 3:30
Shoutout to Brooklyn!
Van egy running gag közöttünk, amikor voice-olunk és valaki bejelenti, hogy megy, Brooklyn nem nagyon tartja magát az érzékeny búcsúhoz.
Elég meghallani, a "na jól van urak..." mondatkezdést és már bikázza is rá elköszönőben a signature "OKÉHELÓSZIA" válaszát. :D
Ezt neki szántuk, itt indultunk vissza Magyarországra a keflavíki reptérről.

A végére pedig a kezdetnél említett zárókép. Itt szabályosan úgy fújt a szél a fekete homokú óceánparton, hogy volt, ahol két kézzel kellett fognom a telefont, hogy ne vigye el. Brutál volt.
Remélem még találkozunk a szigeten, Cold. A Dimmu Borgirt meg kell néznünk, addig nem vagyok hajlandó meghalni. :^)


 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal