GTA Közösség - A magyar GTA fórum
Általános beszélgetés => Beszélgetés => Off Telep => A témát indította: GroX - 2010. augusztus 03. - 20:14:01
-
A múlt héten megjelent StarCraft 2 a hardverek szempontjából is érdekes alkotás lett. Sokáig az élsimítás problémája jelentett vitaalapot, de amióta az AMD kiadta a megfelelo drivert azóta a kedélyek is lenyugodtak. Ettol függetlenül már a bétateszt alatt felmerültek olyan problémák a játék körül, amelyek arra utaltak, hogy a StarCraft 2 igazi VGA-gyilkos lesz. Ezt a kifejezést általában képletesen szokás értelmezni, de most szó szerint komoly gondok vannak a program körül, mivel eloszeretettel teszi el láb alól a nem túl olcsó grafikus kártyákat.
A Blizzard fórumán számos felhasználó jelezte a megszokottnál nagyobb terhelést, sot van olyan vásárló, aki egy GeForce GTX 480-at veszített el a játék alatt. A hivatalos fórumon létrehozott topikokban a felhasználók aktívan tárgyalják a problémát, ám a StarCraft 2 fejlesztoi szukszavúak a túlterheléssel kapcsolatban. Annyit azonban elmondtak, hogy régóta figyelik a jelenséget, de nem tudnak felelosséget vállalni a rosszul kivitelezett termékek meghibásodásáért. Ettol függetlenül már van egy nem hivatalos megoldás a gondokra. A dokumentumok mappában bejegyzett StarCraft 2 könyvtárban kell megnyitni a variables.txt állományt, amit a frameratecapglue=30 és a frameratecap=60 paraméterekkel kell kiegészíteni. Ez másodpercenként 30 jelenetre limitálja a játék sebességét, amit a GPU maximum 60 képkocka/másodperces tempóval renderel.

A zöld felszín nem egy új effekt a játékban. Ez a problémát jelenti.
A hibák egyébként kísértetiesen hasonlítanak az úgynevezett terhelésszimulátorok által okozott károkhoz. E programok közül talán a Furmark a legismertebb alkotás, és a gyártó védekeznek is a szoftver gyilkos teljesítménye ellen. AMD és az NVIDIA rendkívül kifinomult módszerekkel akadályozza meg a kártyák túlterhelését, mivel mindkét cég a shader fordítót használja fel a nem hatékony kódok képzésére, ami megakadályozza a termékek maximális kihasználását. Sot a Radeon HD 5000 sorozat már hardveresen is el van látva túlterhelés elleni védelemmel, ami szükségtelenné teszi a szoftveres megoldások használatát. Természetesen ez a védelem muködik a StarCraft 2 esetében is, így az Evergreen családba tartozó Radeonokon nem okozhat gondot a játék.
A hivatalos fórumon foleg az NVIDIA tulajok panaszkodnak fagyásokra, vagy rosszabb esetben hardveres károsodásra, ugyanakkor azt is érdemes megjegyezni, hogy a HD 4000 sorozat esetében a teljesítmény kapcsán merült fel kérdés, mivel a HD 4890 érezhetoen gyengében teljesít a HD 5750 ellenében is, ami egyáltalán nem megszokott dolog. Ez valószínuleg annak az eredménye, hogy az AMD már védekezik a túlterhelés ellen a friss driverekkel, aminek következtében láthatóan ritka a Radeonok elhalálozása. A HD 5000 sorozat azért teljesíthet ennyivel jobban az elozo generációhoz viszonyítva, mert a hardveres védelem sokkal kifinomultabb a szoftveres korlátozásnál, így a rendszer a kártya károsodása nélkül képes a maximális teljesítményre.
Vélhetoen az NVIDIA is reagál a gondokra és megpróbálja visszafogni a StarCraft 2 által kifejtett terhelést. Addig is érdemes a Blizzard fentebb említett gyorsjavítását használni, ami a visszajelzések alapján kisebb terhelést eredményez, így a játék kedvéért nem kell elhasználni a gépben duruzsoló grafikus kártyát.
Forrás: http://prohardver.hu/hir/a_starcraft_2_karos_a_vga-kra_nezve.html
Hát én nem tudom, de szerintem aki innen játszik ezzel a játékkal annak segíthet kicsit ez.
-
Én majd megnézem a gépigényét... De ha a redeon is jó neki akkor biztos nem kell eget vero nagy neki. De akkor sem értem miért kell mindig ki adni egybol egy játékot, miért nem tesztelik le azt csá...
-
De ha a redeon is jó neki akkor biztos nem kell eget vero nagy neki.[/quote]
Ez nem igaz mert a világ legjobb vgaja is egy radeon.
Minimális gépigény: Ajánlott gépigény:
CPU: 2.6 GHz Pentium IV or equivalent AMD Athlon processor CPU: Dual Core 2.4Ghz Processor
RAM: 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista/Windows 7 users, 2 GB for Mac users) RAM: 2 GB RAM
VGA: 128 MB PCIe NVIDIA GeForce 6600 GT or ATI Radeon 9800 PRO video card or better VGA: 512 MB NVIDIA GeForce 8800 GTX or ATI Radeon HD 3870 or better
DX: DirectX 9.0c DX: DirectX 9.0c
OS: Windows XP/Windows Vista/Windows 7 (Latest Service Packs) with DirectX 9.0c OS: Windows Vista/Windows 7
HDD: 12 GB available HD space HDD: 12 GB available HD space
Felbontás: 1024X720 minimum display resolution
ODD: DVD-ROM drive ODD: DVD-ROM drive
Hálózat: Broadband Internet connection Hálózat: Broadband Internet connection
[/quote]
Egyébként hónapokig volt bétateszt és szinte csak geforce kártyákat tett tönkre (még a gtx-eket is tönkretette).
-
Hát én ezt ki nem próbálom! :-X
Ez nem igaz mert a világ legjobb vgaja is egy radeon.[/quote]
Az AMD elöbbre jár mint az NVIDIA, de én nem vitatkozok a 2 gyártó közt.
Mivel Intel-es vagyok ezért Intelt szeretem és az NVIDIA-t.
-
Kipróbálhatod mert van egy fix javítás rá. Foposztban ott van. De nem kényszerítelek semmire :angry:
Én gépemnek meg se kottyant a game, csak kéne még 1 gb ram win7 miatt
-
Nem rég érkezett meg a gyujtoi kiadásom.Régen minden lan partyn itt volt az elso rész úgy hogy, kíváncsi leszek hogy ez milyen de sajnos most dolgozom szóval majd este :)