GTA Közösség - A magyar GTA fórum

Általános beszélgetés => Beszélgetés => Off Telep => A témát indította: GroX - 2010. június 20. - 11:12:01

Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: GroX - 2010. június 20. - 11:12:01
Ne nézzetek most olyannak mint Freddie régebben ha lehet csak egykét dolgot leírok ami tecchet nektek is :D
Tegnap nézegettem az MTA scripteket az oldalukon, és nagyon sok gyönyöru munkát vettem észre. Ma elhatároztam hogy belevágok, egy kisebb scriptet írtam is.
Nézegetem a leírásokat, wikit, függvényeket, és hirtelen nagyon elámultam.
Foleg ezeken:
 

Nagyon sok dolog lehetséges ami SA-MP-ba nem (plugin telepítés nélkül) ezért is kezdtem el. Vegyük például a egyéni hangokat. Az MTA Script Editor-ban lehetoségünk van létrehozni Resource-ket. Ezekbe beleépíthetünk virtuális mappákat, amikbe különféle fájlokat importálhatunk. Zenéket, képeket, textúrákat stb. És a klienshez se kell feltelepíteni semmien plugint, egyszeruen lejátszhatod a hangot, és még be se kell töltenie (vagyis kell de sokkal gyorsabb). Képeket kitenni a képernyore, na ez nagyon megteccett. Textúrázás, szerintem mindenki szeretné SAMP-ba is. És amin megint elámultam...
Egyéni GUI készítése, pl egyik fajtája hasonlít a dialógusra, csak itt katalógusnak hívják, a SAMP-os menük, és dialógusok keverékének nevezhetjük. Tehát lehet rá gombokat helyezni, kiírni rá szöveget, és listából választani. Akárhol elhelyezhetjük a képernyon, és rá lehet kattintani egérrel a gombokra, ezekre különféle cselekvéssel reagálhatunk. Még ezek ámítottak el engem:
getCursorPosition
isCursorShowing
showCursor
Na igen a kurzorral kapcsolatos funkciók.
AI (öngondolkodó) Ped-eket lehet letenni amik a szerveren nem foglalnak férohelyet. Nem tudom mennyi a max de nagyon sok lehet. Ha CJ skin-es Ped-et rakunk le akkor lehetoségünk van azt is öltöztetni. Sokféle dolgot adhatunk neki, itt van néhány Ped függvény:
 
    * addPedClothes
   * createPed
   * doesPedHaveJetPack
   * getPedAnimation
   * getPedAmmoInClip
   * getPedArmor
   * getPedClothes
   * getPedContactElement
   * getPedFightingStyle
   * getPedGravity
   * getPedOccupiedVehicle
   * getPedOccupiedVehicleSeat
   * getPedRotation
   * getPedSkin
   * getPedStat
   * getPedTarget
   * getPedTotalAmmo
   * getPedWeapon
   * getPedWeaponSlot
   * givePedJetPack
   * isPedChoking
   * isPedDead
   * isPedDoingGangDriveby
   * isPedDucked
   * isPedFrozen
   * isPedHeadless
   * isPedInVehicle
   * isPedInWater
   * isPedOnFire
   * isPedOnGround
   * killPed
   * reloadPedWeapon
   * removePedClothes
   * removePedFromVehicle
   * removePedJetPack
   * setPedAnimation
   * setPedArmor
   * setPedChoking
   * setPedDoingGangDriveby
   * setPedFightingStyle
   * setPedFrozen
   * setPedGravity
   * setPedHeadless
   * setPedOnFire
   * setPedRotation
   * setPedSkin
   * setPedStat
   * setPedWeaponSlot
   * warpPedIntoVehicle

 
Na meg amit sokan szeretnének... a vízzel kapcsolatos funkciók...
createWater például. Vizet rakhatsz le vele, csak a 4 sarkának a pozícióját kell megadnod. setWaveHeight, a hullám magasságát állíthatod vele.
Szerintem nagyon is jó dolog még ha te vagy CJ skinnel azt is tudod öltöztetni.
Ugye milyen részletes függvények vannak?
Sok féle dolog van még akit érdekel nézze meg a wikit :P
http://wiki.mtasa.com/wiki/Main_Page
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: Mambo - 2010. június 20. - 11:15:13
Unatkoztál?  :shy:
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: GroX - 2010. június 20. - 11:15:59
Idézetet írta: Mambo date=1277025313\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"2087\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Unatkoztál?  :shy:
 
Nem mert?
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: maark - 2010. június 20. - 11:17:51
wow ez nagyon adja :)
Bár én nem fogok belekezdeni mert lassan abbahagyom a sa-t
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: SnicK - 2010. június 20. - 11:33:57
Az MTA hangulata viszont közel sincs a sampéhoz szerintem...
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: BeNiBoY - 2010. június 20. - 12:29:36
én már rég MTA-zok, és én is rájöttem, hogy fele annyit se lehet megcsinálni samp-ban, mint itt. Egy freeroam szerón egyszer CJ-nek az izmát minimumra,  kövérségét maxra tettem, levetkoztettem alsógatyára, teletetováltam. Volt ott superman mód, ott repdestem, aztán írogattam:
 
Hello, I\'m tattoman, superman\'s cusin.[/quote]
xD Nagyon lol volt.
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: Mike - 2010. június 20. - 13:41:07
Régen még a régi gépemen fent volt felmentem egy szerverre találkoztam magyarokkal, tök jó volt :D Sniper-al lottem motorról xd cska az volt a szar h egy admin ki ban-olt minket mert magyarul írtunk a chat-be :D XD
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: Csabesz - 2010. június 20. - 13:57:19
Ebbol is csak az jön le, hogy az MTA fejlettem mint a SAMP....    :(
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: hpeter94 - 2010. június 20. - 14:36:06
tudjátok mi lenne a nagyon jó? az mta és a samp keveréke :) az nagyon nagy buli lenne :P
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: Mike - 2010. június 20. - 14:39:13
Hát, sztem Kye nem menne bele, elvégre ban-oltak hiv. forumról egy mappert mert Kye azt hitte h csak az MTA-nak mappolt...
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: SnicK - 2010. június 20. - 18:16:03
Akit \"SATAN\" nak hívnak és k*rv*jó mapper
//Sebihunter bann indoka is szép: \"Te bannolva lettél a hivatalos samp fórumról, mert hazug csalónak nevezted Kyet egy közösségi fórumon.\" ;D
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: GroX - 2010. június 20. - 19:23:47
Sikerült összedobnom egy ilyen zene hallgatós GUI-t azaz megjelenik a képernyon egy \"Musics\" szövegs gomb a HUD alatt rámész, és választhatsz ki zenéket :amazed: egyetlen gond hogy mindenki hallja :shy:
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: krisk - 2010. június 23. - 12:47:18
Elmondom, a PAWN egy eleve objektum-orientált nyelv, ezért csak bovítményekkel képes külömbözo olyan dolog elvégzésére, amit a prototípus alapú luának sokkal egyszerubb. Alapjáva véve a SAMP VM (Virtual Machine) egy plugin, aminek a natíváit a PAWN nyelvvel értelmezhetjük. A Lua az MTA-ban szerintem egy egyszeru implemeter, ami \'átfordítja\' a beírt dolgot egy SCM kódba (ami szintén implementer) majd ezt adja tovább a SA-nak, egyfajta bovítményként (like CLEO), ezért van az, hogy az MTA Runtime-based, tehát a hibákra csak a szoftver futtatásakor jövünk rá. Így igen könnyu megoldani ezt a több tízezer funkciót.
Bár nem fér a fejembe, ilyet mért nem tudott csinálni Kye.
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: GroX - 2010. június 23. - 13:20:23
Idézetet írta: krisk date=1277290038\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"2087\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Elmondom, a PAWNO egy eleve objektum-orientált nyelv, ezért csak bovítményekkel képes külömbözo olyan dolog elvégzésére, amit a prototípus alapú luának sokkal egyszerubb. Alapjáva véve a SAMP VM
 
OFF: Kis fail mert a PAWN a nyelv, és a PAWNO programmal tudjuk használni.
 
Bár nem fér a fejembe, ilyet mért nem tudott csinálni Kye.[/quote]
Hát azért nézzük is be hogy a LUA eleve nehezebb nyelv. Bár tényleg nem fér nekem se a fejembe hogy mért nem.
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: krisk - 2010. június 23. - 13:30:02
Attól függ, ki mit tanult, aki az objektum orientáltat tanulta, annak az nehezebb, aki meg a másikat, annak ez.
Amúgy tényleg fail, javítom.
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: Mike - 2010. június 23. - 18:34:39
Lehetséges hogy át fogok térni az MTA-ra nekem nagyon tetszik :D

Itt van egy kép a kis kalandomról :D :


Ez a kép egy olyan szerveren készült amin 50$-ért lehetett venni ilyen deszkát emellett GTA4-es kocsik vannak rajta (külsejük)


\"mtascreen20100623180941.png\"
Cím: Az a szép MTA scripting
Írta: DVS - 2010. június 26. - 08:17:21
MTA fejlettem mint a SAMP húzzunk bele! :D