Eloszó:
Üdv, itt leírom hogy a skin választás-kor hogy kell beállítani a
nézo pontot, a szöveg kiírást, és a skinek fegyvereit , valamint tulajdonságait.
Na nézzük is meg.
1. Skin választási nézopont.
Meny el egy helyre és álísd be a skint,
ahol szeretnéd hogy mutassa választáskor, és írd be hogy /save pos
Aztán meny oda ahonnan látszódjon a skint, és /save camera pos
És a saveposition. szöveges dokumentomunkba meg keressük az
elmentett koordinátákat. Ha meg van akkor a módunkba meg keressük azt a
részt hogy public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
na ott lesz nekünk dolgunk.
Elsonek ilyesfajta valamit látsz:
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerInterior(playerid,14);
SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);
SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
}
Elsonek szedjünk le pár lényegtelen dolgot:
(ha interior nem kell akkor vegyük le:SetPlayerInterior(playerid,14);)
Ez beállítja hogy a skin merre nézzen:SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
}
És nézzük meg amiket elmentettünk, a saveposition-ba:
AddPlayerClass(0,-3284.7671,1296.2633,13.3817,90.0726,0,0,0,0,0,0); //pos
AddPlayerClass(0,-3291.9985,1296.4567,13.3817,101.3527,0,0,0,0,0,0); // camera pos
[/quote]
Amiket átszíneztem azokat a koordinátákat kell behelyezni ide:
EZT: -3284.7671,1296.2633,13.3817, //pos
IDE:
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
}
EZT:-3291.9985,1296.4567,13.3817, // camera pos
IDE:
{
SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
}
ÉS KÉSZ.. ELMÉLETILEG JÓNAK KELL LENNIE.
2. Szöveg kiírás skin választásnál
A szövegkiírást is OnPlayerRequestClass(playerid,classid) -nál
végezzük.
Nézzünk egy példát:
public OnPlayerRequestClass(playerid,classid)
{
if(classid == 0)
{
GameTextForPlayer(playerid, \"SZÖVEG\", 2000, 5);
}
return 1;
}
Magyarázat:
if(classid == 0) - a nulla aZ OnGameModeInit -alatt levo elso
Skint tehát az elso:
AddPlayerClass(0,-3332.7861,1329.7203,13.4135,355.0661,0,0,0,0,0,0);
fogja jelenteni ha van 10db
AddPlayerClass(0,-3332.7861,1329.7203,13.4135,355.0661,0,0,0,0,0,0);
akkor a tizediknél fogja ezt a szöveget kiírni, ha az if(classid == 0)-et át állítottuk 10-re.
3. Skin beállítások
Ez is ugyan olyan elven alapul mint az elozo.
public OnPlayerRequestClass(playerid,classid)
{
if(classid == 0)
{
//ide rakhatjuk a függvényeket,
}
return 1;
Beállíthatjuk hogy az adott skin életét, armourját,
fegyvereit.
A if(classid == 0) -re figyeljünk nagyon.
ALCÍM:Játékosi fegyvereinek beállítása AdPlayerClass-nál
Itt a skin fegyvereit/loszereit állíthatjuk be.
Nézzünk egy pédát:
AddPlayerClass(0, 1958.33, 1343.12, 15.36, 269.15, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
[/quote]
Magyarázat:
Piros: Fegyver
Narancs: Loszer
(skin, Float:x, Float:y, Float:z, Float:Angle, fegyver1, fegyver1_loszer, fegyver2, fegyver2_loszer, fegyver3, fegyver3_loszer)
Utószó:
Most már jöhetnek a kritikák, dícsérések.
Remélem értheto, segítség volt számotokra.
Szép, és értheto TuT :)
Csak egy megjegyzés:
Eloszó:
Elsonek ilyesfajta valamit látsz:
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerInterior(playerid,14);
SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);
SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
}
Elsonek egyszerüsítsünk:
(ha interior nem kell akkor vegyük le:SetPlayerInterior(playerid,14);)
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
}
Ez igazából nem lenne egyszerusítés, hanem levesz 2 függvényt, mert akkor nincs beállítva hogy a játékos merre nézzen. (SetPlayerFacingAngle)
Ezzel ellentétben jó.