public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
if(newkeys == KEY_FIRE)
{
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
{
new Float:x, Float:y, Float:z;
GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z);
SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z+0.4);
else
{
return false;
}
}
return 1;
}
KEY_FIRE = ALT gomb
KEY_ACTION = CTRL gomb
KEY_SPRINT = W gomb
KEY_HANDBREAK = Space gomb
KEY_SUBMISSION = 2-es gomb
[/quote]
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) // ha kocsiba ül akkor:
GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z); // lekérdezzük a játékos pocícióját
SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z+0.4); //a magasságot növeljük 0.4-el vagy is ugrik az autó
return false; // ha nem ül autóba akkor nem megy végbe a feladat.
Itt van még pár függvény:
SetVehicleHealth(VehicleID,1000.00); -a jármu élete teljes lesz
RepairVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); -a jármu külseje megjavul
SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x*1.5, y*1.5, z*1.5) -kocsi gyórsulása
Utószó
Persze lehet sok mindenre használni, nem csak autó ugratására, gyórsitására.
Remélem értheto volt! Ha valamit nem értesz akkor írj! Most már jöhetnek a kritikák.
KEY_FIRE = ALT gomb
KEY_ACTION = CTRL gomb
KEY_SPRINT = W gomb
KEY_HANDBREAK = Space gomb
KEY_SUBMISSION = 2-es gomb
[/quote]
Jó leírás lett, de annyit hozzátennék, hogy ezek a felhasználó által módosíthatóak( fomenüben ), úgyhogy inkább csak a jelentését írd le( nekem pl. a KEY_SPRINT a shift gomb ;) ).
Jó leírás lett, de annyit hozzátennék, hogy ezek a felhasználó által módosíthatóak( fomenüben ), úgyhogy inkább csak a jelentését írd le( nekem pl. a KEY_SPRINT a shift gomb ;) ).Ezt hogy érted?
Szép kis Tut! Grat ;D 8) :idea:
[/quote]
Kösz.
Ezek a gombok A Beállításoknál változtathatók tehát amit odaírtál, h ALT gomb azok átállíthatóak :)Ja :D
SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid),x+(x/4), y+(y/4), z+(z/4));
GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z); // lekérdezzük a játékos pocícióját
new Float:x, Float:y, Float:z;
new Float:V[3];
GetVehicleVelocity(vehicleid,V[0],V[1],V[2]);
KEY_HORN = Duda(alapbeállításban H, meg a caps lock)
hehe :D az enyéém ^^mi a tiéd? ???
hehe :D az enyéém ^^már kisajátítottad ? :O O.o
KEY_SPRINT
Ahogy Epsilon mondaná: egy kis térgeometria.[/quote]
Térgeometriát 10. -ben tanulnak a diákok. ;) :D
A témában szereplo kódoknak és példáknak nem sok köze van a térgeometriához.Jókor mondod mivel te mondtad nekem :dodge:
KEY_SPRINT
ez mióta W?
ez a Space, de mind1.
am GroX, te tanultál e egyáltalán négyzetgyököt? :o
Ahogy Epsilon mondaná: egy kis térgeometria.Térgeometriát 10. -ben tanulnak a diákok. ;) :D
[/quote]
Hát ez nem nyert okoska.
A 8.-as matek tankönyv 2. kötetének 44. oldala már a térgeometriával foglalkozik.
Visszatérve a KEY_SPRINT-hez ez nem feltétlenül a space gomb hanem amire a játékos beállítja ;)
(Nálam pl. shift)
A 8.-as matek tankönyv 2. kötetének 44. oldala már a térgeometriával foglalkozik.[/quote]
Csak sajnos ez a kiadótól is függ. A mienkben elvileg benne van, de van amiben nem.
Hát ez nem nyert okoska.[/quote]
mért, volt tét? :o
amúgy meg ha rossz a gta_sa.set -et akkor törölni kell és újra beállítani, de én alapon hagyom. írjunk már gratulációt is -.-
alien, azér jó lett, bár kicsit magyarosabb lehetne, és még elmagyarázni mi micsoda. ez nekem (ha 1napos kezdo lennék) kínai lenne
new Float:x, Float:y, Float:z;
public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
if(newkeys == KEY_FIRE && IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z); SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z+0.4);
else if(newkeys == KEY_SPRINT && IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z); SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y+0.4, z);
return 1;
}
public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z);
if(newkeys == KEY_FIRE && IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z+0.4);
else if(newkeys == KEY_SPRINT && IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y+0.4, z);
return 1;
}
Messi\" post=\"122318\" timestamp=\"1300381687\"]
Helló.Nem akarok bumpolni de ez most fontos lenne az Õ és az Ú betûnek mi az \"elnevezése\"? máshogy nem tudom mondani bocsi.
[/quote]Ezeknek nincs \"elnevezése\". Ezen az oldalon le vannak írva az összes a sa-mpban használható billentyûnek az \"elnevezése\".
Messi\" post=\"122318\" timestamp=\"1300381687\"]
Helló.Nem akarok bumpolni de ez most fontos lenne az Õ és az Ú betûnek mi az \"elnevezése\"? máshogy nem tudom mondani bocsi.
[/quote]
Értelek.
Ezek vannak csak:
Define
Value
Gametext-Key on Foot
Gametext-Key in Vehicle
KEY_ACTION
1
~k~~PED_ANSWER_PHONE~
~k~~VEHICLE_FIREWEAPON~-
KEY_CROUCH
2
~k~~PED_DUCK~
~k~~VEHICLE_HORN~
KEY_FIRE
4
~k~~PED_FIREWEAPON~
~k~~PED_FIREWEAPON_ALT~
~k~~VEHICLE_FIREWEAPON~
~k~~VEHICLE_FIREWEAPON_ALT~
KEY_SPRINT
8
~k~~PED_SPRINT~
~k~~VEHICLE_ACCELERATE~
KEY_SECONDARY_ATTACK
16
~k~~VEHICLE_ENTER_EXIT~
~k~~VEHICLE_FIREWEAPON_ALT~
KEY_JUMP
32
~k~~PED_JUMPING~
~k~~VEHICLE_BRAKE~
KEY_LOOK_RIGHT
64
-
~k~~VEHICLE_LOOKRIGHT~
KEY_HANDBRAKE
128
~k~~PED_LOCK_TARGET~
~k~~VEHICLE_HANDBRAKE~
KEY_LOOK_LEFT
256
-
~k~~VEHICLE_LOOKLEFT~
KEY_SUBMISSION
512
-
~k~~TOGGLE_SUBMISSIONS~
KEY_LOOK_BEHIND
512
~k~~PED_LOOKBEHIND~
~k~~VEHICLE_LOOKBEHIND~
KEY_WALK
1024
~k~~SNEAK_ABOUT~
-
KEY_AIM*
128
-
-
KEY_ANALOG_UP
2048
-
~k~~VEHICLE_TURRETUP~
KEY_ANALOG_DOWN
4096
-
~k~~VEHICLE_TURRETDOWN~
KEY_ANALOG_LEFT
8192
~k~~VEHICLE_LOOKLEFT~
~k~~VEHICLE_TURRETLEFT~
KEY_ANALOG_RIGHT
16384
~k~~VEHICLE_LOOKRIGHT~
~k~~VEHICLE_TURRETRIGHT~
- Key not defined in SA:MP includes. You must define this yourself.
Up/Down-Keys
Define
Value
Gametext-Key on Foot
Gametext-Key in Vehicle
KEY_UP
-128
~k~~GO_FORWARD~
~k~~VEHICLE_STEERUP~
KEY_DOWN
128
~k~~GO_BACK~
~k~~VEHICLE_STEERDOWN~
Left/Right-Keys
Define
Value
Gametext-Key on Foot
Gametext-Key in Vehicle
KEY_LEFT
-128
~k~~GO_LEFT~
~k~~VEHICLE_STEERLEFT~
KEY_RIGHT
128
~k~~GO_RIGHT~
~k~~VEHICLE_STEERRIGHT~
[/quote]
http://wiki.sa-mp.com/wiki/GetPlayerKeys egyértelmûen