Mivel elég sok helyen felmerül ez a gond és az elmúlt pár napban megkérdeztek engem is gondoltam megosztom ezt a kis szösszenetet veletek, vagyis megpróbálom leírni, megfogalmazni.
A jelenlegi samp (0.3c)verzióban a MAX_OBJECTS értéke 400.
#define MAX_OBJECTS (400)
[/quote]
Mit is jelent ez az érték pontosan?
A pontos értelmezése a MAX_OBJECTS kifejezésnek az, hogy egy játékosnak maximálisan ennyi objectet lehet megjeleníteni létrehozni egyszerre, különbözõ CreateObject függvények segítségével az alap objecteken kívül.[/quote]
Itt jönnek képbe a különbözõ streamer dolgok:
Sokan félre értelmezik a streamer-t azt gondolják hogy ez arra való hogy ezt az értéket túllépjük.
De ez nem teljesen így van, a 400 az 400, sa-mp ezen verziójánál ennyi és kész.
Egy adott helyzetben a megjeleníthetõ objectek maximális száma 400!
A hangsúly a megjelenítésen van, amit lehet másképp fogalmazni pl. betöltés, létrehozás.
A streamer mûködési elve a következõ:
Ahogy a játékos változtatja a pozícióját számára úgy kerülnek létrehozásra az új objectek és ahogy elhagyja(távolodik), a korábban létrehozott objectek törlésre kerülnek.[/quote]
Ezért tûnik úgy a játékban hogy sokkal több object van mint 400!
És ez így van, de akkor is egyszerre egy játékosnak nem lehet 400-nál több objectet megjeleníteni, a samp 0.3c verziója mellett, és ez igaz az összes többi limitre is TextDraw, 3DText, stb..
Van egy információs rész a játékban amit az F5 gomb lenyomásával lehet elõhozni, ott keressétek azt a sort hogy \"ObjectSlotsUsed\"
és az utána lévõ értéket nézzétek meg többször ahogy haladtok a játékban, ez az érték mutatja hogy számodra éppen mennyi object van megjelenítve, létrehozva, betöltve.
Ha ez az érték folyamatosan 399-et mutat akkor túl sok object lett építve az adott helyen, emiatt nem jeleníti meg az összes objectet amit oda gyártottak mapoltak készítettek, építettek, vagy mással mapoltattak vagy letöltötték a mapokat, stb..
Viszont itt meg kell említeni még egy értéket ami az objectek létrehozásakor distance felirat mutat, ami alapból 200-ra van állítva.
Streamer Plugin by Incognito
Mit is jelent ez egyszerûen fogalmazva?
Képzelj el, képzeljetek el egy 200 sugarú gömb területet melynek a közepében a játékos van.
Ahogy halad a játékban változtatja pozícióját akkor, ami a gömb belsejébe kerül az megjelenítésre kerül(object load), ami a gömb belsõ területén kívülre kerül az viszont törölve lesz(object delete).
És ez az érték más és más lehet a különbözõ objectnél, például egy hatalmas épület distance értékét akár 300-ra is lehet és kell is állítani, ez a maximális érték ami 0.3b óta használható http://wiki.sa-mp.com/wiki/CreateObject
Float:DrawDistance (optional) The distance that San Andreas renders objects. 0.0 will cause objects to render at their default distances. 300.0 is the usable maximum. Usable since 0.3b.[/quote]
, hogy látható maradjon mert ez az érték szintén az object középpontjától kerül ellenõrzésre, viszont egy kisebb tárgyat például egy labdát elég 80-100-ra beállítani, (ennél kisebb értéket nem javaslok személy szerint).
Remélem elég érthetõre sikerült megírnom, de majd lehet módosítani fogom, hogy még érhetõbb legyen csak most túl álmos vagyok.