Üdv újra!
Tudom hogy le van írva ez is máshol, csak nem biztos hogy megérti valaki, mert \"szakszavakat használnak\". Én nem fogok szakszavakat használni hogy könnyebben megértsétek :) ((Régen én sem értettem a szakszavakat))
Mi az a változó?
Benne van a nevében: az értékét lehet neki változtatni. Itt egy példa:
Ha pédául egy VIP rendszert szeretnél készíteni akkor létrehozol egy
new bool:VIP[MAX_PLAYERS]
A VIP helyére akármit írhatsz :D
Ez azt jelenti hogy létrehoztál neki két adható értéket mivel bool-nál csak is két érték lehet, a true és a false.
true = 1
false = 0
Így tudsz neki értéket adni:
VIP[playerid] = true;
(Ez azt jelenti hogy a tag VIP lesz :D)
vagy
VIP[playerid] = false;
(ezzel pedig elveszed a VIP rangját)
VIP = A megadott változónév
[playerid] = Ez volt az elején a MAX_PLAYERS, ez azt jelenti hogy csak egy játékosra legyen igaz
Egyenloség jel = Egy operátor
true vagy false pedig az érték
Értékek lekérése.
Egszeru. Tételezzük fel hogy Te SendClientMessageToAll-ban szeretnéd kiírni a rangot.
new sztring[255]; // ez is egy változótípus, max 256 értéket tartalmazhat( 0 - 255 az ugye 256)
format(sztring, 256, \"%S a VIP rangod!\", VIP[playerid]);
SendClientMessageToAll(Színkód, sztring);
És még van az hogy egy parancsnál pédául le szeretnéd kérdezni hogy VIP-e. Ha nem akkor kickelje példának.Ha VIP elteleportálja valahova
if(VIP[playerid] == true) return SetPlayerPos(playerid, x, y, z);
Kick(playerid);
Ez így egy láthatatlan \"vagy\"-t vagyis \"else\"- t képzett.
Vagy pedig.2. megoldás
if(VIP[playerid] == true)
{
SetPlayerPos(playerid, x, y, z);
} else { Kick(playerid); }
Mi az az érték?
Az érték általában egy szám pédául 1 ,12, 999, akár 12345. Ennek van egy limitje, nem tudom már mekkora :D
Ennyi lett volna remélem segíthettem. :)
Nincsmit, én köszi :D
Leírom:
new string[127];
new sendername[MAX_PLAYER_NAME];
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new cmd[256], tmp[256], idx, giveplayer[MAX_PLAYER_NAME];
if(strcmp(cmd, \"/vip\", true) == 0)
{
tmp = strtok(cmdtext, idx);
if(!strlen(tmp))
{
SendClientMessage(playerid, szín, \"Használat: /vip <playerid>\");
return 1;
}
giveplayerid = ReturnUser(tmp);
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
if(IsPlayerConnected(giveplayerid))
{
if(VIP[giveplayerid] = true)
{
VIP[giveplayerid] = true;
GetPlayerName(playerid, name, sizeof (name));
format(string, sizeof(string), \"%s VIP rangot adott neked!\", name);
SendClientMessage(giveplayerid, szín, string);
GetPlayerName(giveplayerid, giveplayer, sizeof (giveplayer));
format(string, sizeof(string), \"VIP rangot adtál %s-nak/nek!\", giveplayer);
SendClientMessage(playerid, szín, string);
}
} else{
SendClientMessage(playerid, szín, \"Már VIP az illeto!\");
}
} else {
SendClientMessage(playerid, szín, \"Nincs fennt a játékos!\");
}
} else {
SendClientMessage(playerid, szín, \"Nem vagy RCON admin!\");
}
return 1;
}