Na kezdjük!
Az \"if\" jelentése: hogyha, vagy ha. Tehát ha valami valamennyi, akkor történjen valami.
Ezt a mondatot megfogalmazzuk PAWN-ban.
Egy példa:
if(GetPlayerPing(playerid) == 200)
{
SendClientMessage(playerid, COLOR_CEKLAKEK, \"A pinged elérte a 200-t!\");
}
Most bontsuk szét:
if : Tehát \"ha\"
GetPlayerPing(playerid) : Ezzel lekérjük a játékos Pingjét, ez lehet bármi, GetPlayerSkin, \'satöbbi. \"valami\"
== : Ez egy operátor. Másmilyet is használhatunk, itt az operátorok listája:
Operátor Jelentése Használat
== A bal egyenlõ a jobbal if (bal == jobb)
!= A bal nem egynlõ a jobbal if (bal != jobb)
> A bal nagyobb mint a jobb if (bal > jobb)
>= A bal nagyobb a jobbtól, vagy egyenlõ vele if (bal >= jobb)
< A bal kisebb mint a jobb if (bal < jobb)
<= A bal kisebb, mint a jobb, vagy egyenlõ vele if (bal <= jobb)
&& A bal és a jobb if (bal && jobb)
|| A bal vagy a jobb if (bal || jobb)
! tagadás if (!Változó)
200 : Ez az értéke. Ez attól függ, hogy mit kérünk le. \"valamennyi\"
{
SendClientMessage(playerid, COLOR_CEKLAKEK, \"A pinged elérte a 200-t!\");
}
: Ez az, hogy mi történjen. Ezzel egy üzenetet írunk ki a játékosnak. \"Történjen valami\"
Egyszóval: lekérjük a játékos pingjét, és ha eléri a 200-t, kiir neki egy üzenetet.
Ennyi lenne, remélem segített valakinek, ha valamit rosszul írtam, akkor kérlek írjatok, és kijavítom!
Szép leírás! Grat! ;)
A kezdõknek ez nagyon hasznos lehet! :shy:
Kösz szépen :D
Hát,az if az tulajdonképpen egy utasítás,nem csak ezzel lehet elágazásokat csinálni,én írtam pl. a switch-rõl is de nem rossz,kezdésnek elég ennyit tudni. :)
Szép :)
Köszi :D
szép s hasznos leírás kezdõknek.. grat! :D
[chuck]
:D
Köszönöm, ezt nem tudtam, most már tudom, lehet megtanulok szkriptelni.
[chuck]
Köszönöm, ezt nem tudtam, most már tudom, lehet megtanulok szkriptelni.
[chuck]
Ez most ilyen \"Sziasztok, új vagyok\" tipusú hsz volt, vagy most komolyan? :D
KOMOLYAN :problem: [chuck]
Jól meg van szerkeztve a leírás, esetleg be lehetne írni a bitenkénti és/vagy (|, &)ot, illetve egy javítást: tagadás helyett inverz, valamint az ÉS,VAGY,NEM-hez írhatnál egy példát, hogy hogyan mûködik (mivel a többi gondolom evidens).
Üdv!
Ezt a leírást inkább kezdõknek ajánlom.
Szerény véleményem szerint ez harmatgyenge. Mi van például ha több if van egymás alatt? Vagy hogy kell egymásba ágyazni az if-eket? Vagy ha kombináljuk a fenti 2 esetet, tehát egymás alatt 3 if van, mindegyikben van még 1-1 belsõ if feltétel?
Üdv!
Ezt a leírást inkább kezdõknek ajánlom.
Szerény véleményem szerint ez harmatgyenge. Mi van például ha több if van egymás alatt? Vagy hogy kell egymásba ágyazni az if-eket? Vagy ha kombináljuk a fenti 2 esetet, tehát egymás alatt 3 if van, mindegyikben van még 1-1 belsõ if feltétel?
[/quote] :-[
Semmi.
if(GetPlayerPing(playerid) > 700) return Kick(playerid);
else if(IsPlayerAdmin(playerid)) return;
- Ebben nincs semmi nehéz, ha erre gondoltál...
if(GetPlayerWeapon(playerid) == WEAPON_MINIGUN)
{
if(IsPlayerAdmin) return 1;
else Kick(playerid);
}
- Ebben szintén nincs
3.
Ezt nem nagyon értem. Ez csak egy alap leirás, majd ha lesz idõm, akkor bõvítem.
Szép leírás, hivatalos nevén szelekció, egy \"mezei\" példával könnyebben megérthetõ lenne :D
pl:
[pawn]HA(Anyukád szereti a sajtot)
akkor
adsz neki sajtot
ellenkezõ esetben
nem adsz neki sajtot[/pawn]
Ezt \"lekódolva\" :D :
[pawn]if(Szereti_a_sajtot(Anyuka)=true)
{
Adok_Neki_Sajtot();
}
else Nem_Adok_Neki_Sajtot();[/pawn]
tudom kurvahülye példa... :D
Nemkéne bumpolni. Köszi. :)
A bump nem tilos tudtommal :D Mert ha igen akkor mi a ráknak van fórum???
Nemkéne bumpolni. Köszi. :)
Fõleg hogy hülyeséget is írt :D
A leírások / útmutatók fórumba lehetséges a bumpolás. :)
[pawn]if(Szereti_a_sajtot(Anyuka)=true)[/pawn]
Alap hiba... Ha igazságot vizsgálsz, akkor azt két = jellel kell tenned. Ha egy = jelet írsz akkor értéket adsz egy változónak.
Vagyis:
[pawn]if(Szereti_a_sajtot(Anyuka)==true)[/pawn]
[pawn]if(Szereti_a_sajtot(Anyuka)=true)[/pawn]
Alap hiba... Ha igazságot vizsgálsz, akkor azt két = jellel kell tenned. Ha egy = jelet írsz akkor értéket adsz egy változónak.
Vagyis:
[pawn]if(Szereti_a_sajtot(Anyuka)==true)[/pawn]
Jogos, bocsi, Pascalra átszoktam xD