Szerző Téma: Egy kis útmutató bíróknak.  (Megtekintve 2225 alkalommal)

Nem elérhető TH3

  • 5942
    • Profil megtekintése
Egy kis útmutató bíróknak.
« Dátum: 2012. március 19. - 18:59:06 »
+2 Show voters
Nos hát tudom, hogy itt elég sokan szeretnek bíráskodni, azonban nagyon sok embernek csak tetszésre megy 1 adott drift, vagy épp feladat adás. Úgy gondoltam ide leírok 1-2 tippet, meg irányelvet, hogy mi szerint is kéne és mit.
1, Feladat adás.



A feladat adást innentõl szeretném 5 csoportba sorolni:
 
  • kezdõ

  • könnyû

  • közepes

  • nehéz

  • nagyon nehéz


Kezdõ: A kezdõ feladatot az kérje, aki 1-2 hete kezdte el a driftet, és egyszerû sptokat be tud adni.
Például: Legjobb íved SFben, Legjobb körbedrifted, Legjobb 2 kanyaros chained, Legjobb 360-ad stb.
Könnyû: Ezt az kérje, aki azért már konyít a drifthez, 1-2 hónapja driftel, és azért már tud egyest s mást.
Például:  Legjobb körbedrifted 2 tárgy között, Legjobb 5 mp-s chained, Legjobb 360-ad 2 tárgy között, legjobb jumpdrifted stb.
Közepes: Ez a közepes szint ezt nagyából akárki kérheti ez a 2-4 hónapja driftel, akár több is. Az alapokat elsajátította.
Például: Legjobb körbedrifted minél kisebb helyen, Legjobb 10-15mp-s chained, Legjobb 360ad minél kisebb helyen, minél több 360-ad, Legjobb maxangled, Legjobb 90-ed, legjobb 180-180-ad stb.
Nehéz: Ezt már a 6-_ hónapig driftelõknek ajánlom, ezek azok amik már több idõt vesznek igénybe, és nehézséget
Például: Legjobb 180-180ad minél kisebb helyen, Legjobb 20-30mp-s chained, Legjobb chained minél kisebb helyen, Legjobb maxangled minél kisebb helyen, Legjobb 90-ed minél kisebb/minél tovább tartva, Legjobb maxangleto90-ed Legjobb jumpto90/jumptomaxangle/jumpto90tomaxangle, Legjobb 4-6mp-s max angled, Legjobb 720-ad egyenesben stbstb.
Nagyon nehéz: Ezek azok, amik már a haladó,/félprofi driftereknek is nehézségeket okoznak, ez a szint elég változó lehet, a még 1 órán belül adhatóaktól a majdnem impossig.
Ilyenek például: chain, amibe szerepel egy 90, egy 180-180, és egy 360., Legjobb kormányzás nélküli chained, max 3 korrigálással,  Legjobb grind to chained, chain min 15 mp nehezítés : csak kisvárosban/faluban csinálhatod meg,1 perc chain ami nem lehet városban se faluban, legyen benne legalább 3 max angle, 8 mp kitartott max angle és ebbõl még1 max angle  (LVben)
Megj.: ezek a feladatok driftliga döntõbõl származnak, ilyen feladatokat csak akkor kérjetek, ha sok idõtök van.
 



Ide tartozik a határidõ megadása is, ez 2 féle lehet:
1: A bíró határozza meg a határidõt, ez szerintem a legjobb, hisz nincs belõle vita. Ez az idõ mindig függjön a feladatok számától, és nehézségétõl. Tehát 1 közepes/nehéz feladatra elég 1 hét, 1 könnyû/kezdõre 1-2 nap is, De pl 3 nagyon nehéz feladatra akár 1 hónapot is lehet adni. Ez bírói megérzés, de tudni kell 1 adott feladatra hol és mennyi a minimum/maximum
2: A versenyzõk maguk beszélik meg a határidõt, ezen nem kell mit magyarázni, ha a 2 versenyzõ korábban leadta, mint a megbeszélt idõ, lehet is kezdeni az elemzést.
 
2, A videó elemzése



Ez a legfontosabb dolga a bírónak, hiszen ez által dönti el, hogy ki nyer.
1, Fontos, hogy az adott feladatnak megfeleljen. Tehát 1 max angle végig max angle legyen, 1 90-ben szerepeljen a 90, a chain végig chain legyen, ha van valami kitétel, pl 2 max angle akkor 2 legyen, ha 5 kanyaros chain, az 5 legyen, ha 30mp-s, 30mp-s legyen. Ha ezek nem teljesülnek, ne is értékeld a feladatot, hisz nem felelt meg. Ha a párbajozók egyike se teljesítette, a 0 pont adható nekik.
2, szög: Nem tudom ez kinek mennyire volt eddig világos, de azért leírom. Egy ívnek, chainnek, vagy körbedriftnek mind van szöge. Ez azt takarja, hogy 1 adott ívet milyen szögben adott be. Minél nagyobb a szög, annál nehezebben oldotta meg, tehát annál jobb, minél nagyobb a szög. Példa, amit mindenki megért: Mi a nehezebb? 1 körbedrifet 90ben adni végig, vagy Egy körbedriftet 20°os szögben adni. Ehez kell némi tapasztalat, hogy egyes spotok milyen szögben adhatóak, ha elsõre nem megy, inkább menj fel 1 szerverre, és próbáld ki, mint sem, hogy rossz döntést hozz.
3, \"oversteer\": Ez a befelé kormányzást jelenti. Minél több oversteer van pl 1 csigában, vagy körbedriftben, a feldat annál rosszabb, hiszen az nem driftnek, hanem kanyarodásnak számít. /jobbra mész és közbe jobbra van a kereked, szerintem ez világos/. Tehát minél kevesebb oversteer van 1 spotban, annál jobb.
4, Ív: Ez max anglenél, fõleg chainnél fontos, ez igaziból 1 spot kidolgozását jelenti, hiszen pl 1 max anglenél nem mind1, hogy beadod a faltól 2méterre, vagy 2 centire. Chainnél nem tudok erre példát mondani, ez is tapasztalati dolog, ezt még én se tudom megmondani, mikor jó az adott ív, milletve mikor rossz. /ebben coldot kérdezzétek/
5, szépséghibák: iylenek például, ha 1 ív elõtt nem csinál j/b-t, vagy 360 elõtt ugyanezt kihagyja, vagy a spotot befejezve, kipörgeti a kereket, és csinál 1 falsch 360at. Ezeket mindenképpen vegyétek figyelembe 1 bíráskodásnál.
 
3, A battle pontozása:



Ez is fontos, ez általában magától értetõdõ. A bírótól függ hogy szeretne, hiszen 3 fajtája van ennek is.
1, Az itteni rendszer, amit általában használunk:
Ha a feladatot nem adta be megfelelõen: 0 pont
Ha a 2 fél spotja között nem tudod eldönteni, melyik a nehezebb: 1-1 pont.
Ha az egyiké jobb: 2 pont
2, Az \"5 vagy 10 pontos\" rendszer. Ebben az egyes spotokat a battleben 0-5ig, vagy 0-10ig osztályzod, az elemzés által. Végén a pontokat összeadod, akinek több van, az nyer. Ez szerintem néha Többet mutat meg 1 battleben, mint az 1, féle rendszer, hisz ha az egyik versenyzõ az egyikben nyert csak, de abban 10pontot csinált, a többiben meg csak 1 pontal kap ki, máris láttszik, hogy kié a jobb összességében.
3, A szavazásos rendszer: Ezt inkább csaj youtuben használják, ez az amikor a bíró csak a feladatokat adja, majd akárki beleszólhat, hogy szerinte melyik a jobb, a szavazás megadott napig megy, majd összegezzék, és akinek több pontja van, nyer.
Nem kötelezõ, de ha valaki 1 battlere nyit topicot, megadhatja, hogy melyik pontozás szerint szeretne versenyezni.
 
4, Összesítés


Nos hát ez a battle vége, nem nagyon szokta senki se használni, de megtiltva sincs, ebben leírhatja a bíró, a saját véleményét a battlerõl, hogy szerinte ki volt jobb, miért volt jobb, és hogy a nyertesnek, vagy a vesztesnek miben lehetne változtatnia, esetleg mitõl lesz jobb stbstb. Megszívlelendõ tanácsok, nevezhetjük úgy is.
 
Tudom, hogy ezek csak az én elveim, persze mindenkinek más a közepes és a nehéz, de azért semmit ne túlozzunk sehova se, ez votl az egyik ok, ami miatt ezt leírtam.
Végül: Remélem tudtam vele adni 1-2 tippet, ha valami még eszembe jutna, bõvíteni fogom. Nagyon kérek minden bírót, hogy ezeket vegyék figyelembe.
« Utoljára szerkesztve: 2012. március 20. - 15:12:36 írta TH3 »

Nem elérhető RampagE

  • 1824
    • Profil megtekintése
Egy kis útmutató bíróknak.
« Válasz #1 Dátum: 2012. március 20. - 14:55:31 »
0 Show voters
Köszönjük a segítséget. De nem értettem, hogy a \"Nehéz\" résznél miért volt az, hogy: \"Legjobb 20-30 mp-s chained\" utána lévõ sorban \"Legjobb 4-6mp-s chained\"
Ez mit takar?

Nem elérhető TH3

  • 5942
    • Profil megtekintése
Egy kis útmutató bíróknak.
« Válasz #2 Dátum: 2012. március 20. - 15:12:48 »
0 Show voters
javítottam, köszi, hogy szóltál.

Egy kis útmutató bíróknak.
« Válasz #3 Dátum: 2012. június 24. - 22:44:58 »
0 Show voters
Szép leírás 1-2 dolgott tanultam is :)

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal