Szerző Téma: Karakteralkotás - 1.1/b kiadás  (Megtekintve 1149 alkalommal)

Karakteralkotás - 1.1/b kiadás
« Dátum: 2012. augusztus 20. - 14:24:14 »
0 Show voters
1 Lépés: Az alapok
 
Álmodjuk meg a karakterünk! Ne féljünk, engedjük szabadjára a képzeletünk bátran, de persze maradjunk meg a valóság korlátai között.
Milyen legyen a karakterünk? Fekete, fehér, kreol, vagy sárga? Esetleg ezek keveréke? Ha ezeket tudjuk, akkor már kitalálhatunk neki egy nevet is, ami illik a rasszához.
Rendõr legyen, bandatag, egy szimpla utcagyerek vagy akár egy rasszista skinhead, de talán egyszerû civil?
Mikor született? Alapvetõen 1992-ben játszunk, de karakterünk mikor született?
Honnan származzon? Legyen született Amerikai? Vagy egy bevándorló, akár átszökött Mexikói? Egy menekült palesztín? Ránk van bízva.
Ha ezeken túljutottunk, határozzuk meg, hogy milyen környezetbõl jött. Szegény család sarja, aki minden nap küzdött a megélhetésért, egy lepusztult getto-ban nõtt fel, vagy csak egy kisváros eldugott pontján, ahova senki se megy be aranyórával a csuklóján? Vagy egy gazdag srác, aki mindig mindent megkapott. Középosztálybeli, vagy munkás család sarja?
Rendben, eddig eljutottunk ahhoz a ponthoz, hogy meghatároztunk a karakterünk alap dolgait.
Mint a forgatókönyvírók a szereplõkkel.

 
2. Lépés: Elõnyök/Hátrányok
 
Egy karakter maximum 5 elõnyt választhat, de ugyan ennyi hátrányt is meg kell határoznia.
HA nem szeretne elõnyöket választani, akkor nem kell egyet se.

 
2/a Lépés: Elõnyök
 
Barát- Egy ismerõs, ez lehet orgazda, rendõr, egy beépített személy, egy spicli, vagy akár egy igaz barát is, aki váratlanul ott terem, ha szorula hurok.
Berzerker- A karakter bizonyos esetekben bevadul, akadályt nem ismerve küzdi le az akadályokat maga elõtt harcban, védekezéssel nem foglalkozik, de ütései kalapács módjára csapnak le.
Fegyertartási Engedély- A karakter tarthat magánál egykezes lõfegyvert (pisztolyt), persze csak a fegyverhez tartozó papírokkal együtt.
Éles Hallás- A karakter kifejezetten jó hallással rendelkezik, olyan dolgokat is meghallhat, amiket a közvetlen közelében lévõk nem.
Éles szem- A karakter kifejezetten jó látással rendelkezik, olyan dolgokat is megláthat, amiket a közvetlen közelében lévõk nem tudnak tisztán kivenni a távolság miatt.
Küzdõharc- A karakter valamilyen harcmûvészetben vagy küzdõsportban több mint gyakorlott, ez minimum 5 éves tudást jelent.
Ismertség- A karaktert sokan ismerik, lépten-nyomon meg van az esély arra, hogy ismerõsbe (de nem barátba!) ütközik, akik akár hasznára is lehetnek kissebb dolgokban.
Hatodik Érzék- A karakter megérzi a dolgok kimenetelét, persze nem valami mágikus dolog miatt, hanem mert nagyon jó a következtetési készsége.

 
2/b Lépés: Hátrányok
 
Ellenség- Egy ellenség, ez lehet átvert üzletfél, rendõr, egy spicli, egy bûnözõ, aki bosszúra szomjazik, vagy akár egy elfordult barát is, aki túl sokat is tudhat a karakterrõl.
Tehetetlenség- A karakter bizonyos esetekben megszeppen, akadályakadályokat emel maga elé, földbe gyökerezik a lába, védekezéssel nem foglalkozik, de ütéseket se indít.
Priusz- A karakternek meggyûltek a gondjai a rendõrséggel, és ezt a helyi rendõrök meg is jegyezték, ezért elõszeretettel zargatják úton-útfélén.
Rossz Hallás- A karakter kifejezetten rossz hallással rendelkezik, olyan dolgokat nem hall meg, amiket a közvetlen közelében lévõk igen.
Rossz szem- A karakter kifejezetten rossz látással rendelkezik, olyan dolgokat nem lát meg, amiket a közvetlen közelében lévõk tisztán ki tudnak venni.
Gyakorlatlan- A karakter semmilyen harcmûvészetben vagy küzdõsportban nem jártas, ez hatalmas hátrányként jelentkezhet verekedésekkor.
Idegen- A karaktert alig-alig ismerik, szinte a nullával az egyenlõ az esély arra, hogy ismerõsökkel találkozzon.
Pancser- A karakter nem érzi meg a dolgok kimenetelét, nagyon rossz a következtetési készsége.
De valami fontos még hátra van. Nem, ez nem a karakter szerepe, de van ehhez is köze. Ami most jön, az pedig nem más, mint a jellem.

 
3. Lépés: A jellem
 
Karakterünknek lélek kell, valami olyan, ami a porhüvelyt mûködteti, ami kihatással van a döntéseire. A lélek legfontosabb alapegysége a jellem.
Meghatározza a mindennapi hozzáállását a dolgokhoz, mennyire megbízható, mennyire kedves, mennyire segítõkész és még sorolhatnám.
Egy jellem többnyire jó és rossz tulajdonságokból épül fel.
A játékos kiválassza a jó és a rossz tulajdonságokat, majd a karakterlap \"Általános Jellemrajz\" részébe elkészíti az általa elképzelt jellemrajzot a jó és a rossz tulajdonságok alapján, de ha nem megfelelõ, akkor a fõadmin fogja a megadott jó és rossz tulajdonságok alapján a karakter jelemrajzát elkészíteni.
A tulajdonságok egymásra nézve inverzek, ezért ellentétes tulajdonságok nem lehetnek egy karakternek, magyarán egy karakter nem lehet egyszerre Bátor és Gyáva is.

 
3/a - Jó tulajdonságok:
 
- Barátságos: A karakter barátságos az emberekkel, így sok társra akadhat, és beszédstílusa is kedves, sok emberben szimpátiát keltõ kell legyen.
- Bátor: A karaktert nem lehet egykönyen befosatni, nem fog behódolni csak úgy akárkinek.
- Céltudatos: A karakter képes egy valamire koncentrálni úgy, hogy ne lehessen megzavarni semmivel se, mindig képben legyen a következõ lépéseivel kapcsolatban.
- Intelligens: A karakter tisztában van a világ dolgaival, jól értesült, de ez nem azt jelenti, hogy ismeri az igazságot, csupán azt, hogy rálát a dolgokra.
- Becsületes: A karakter soha nem verne át senkit, ha talál valamit, azt visszaadja, nem lop, nem rabol, nem öl, ha valakit bántanak, azt megvédi, stb.
- Betyárbecsület: A karakter soha se mártaná be a bajtársait, inkább elviseli õ a börtön rácsait, mint hogy bármelyik társát bemártsa.
- Stílusos: A karakter öltözhet akár elegánsan is, de ez megmutatkozhat abban is, hogy választékosan beszél, nem trágárkodik orrba-szájba.
- Életvidám: A karakter szereti az életet, a vicceket, szereti megmosolyogtatni az embereket, a gondokat képes félvállról venni, nem keseredik el.
- Megfontolt: A karakter megfontoltan, mérlegelve cselekszik, nem hamarkodja el a döntéseit még stresszhelyzetekben sem.
- Nyugodt: A karaktert nehéz felidegesíteni, ha baj történik vele, nem lesz ideges, nem támad kis dolgok miatt senkire se.
- Türelmes: A karakter kivárja nyugodtan a sorát, bármirõl is legyen szó. Nem ordibál a kocsiból, ha valaki nem indul el a zöld jelzésre, ha késnek valahonnan azok, akikre vár, akkor türelmesen vár, nem balhézik.
- Liberális: A karaktert nem érdekli, hogy ki milyen színû, bárkivel hajlandó jóban lenni, az embereket mint egyéneket nézi, és nem mint fajokat.
- Erõszakkerülõ: Nem szereti az erõszakot a karakter, elzárkózik annak mindenféle megnyílvánulásától.
- Tisztelettudó: A karakter tiszteli az embertársait, mindig kedvesen szól hozzájuk, sose lekezelõen.
- Pénzellenes: A karaktert nem érdekli a vagyon, nem keresi a fényûzést, a legszakadtabb kocsiban is jól érzi magát, ha hotelben kell leélnie az életét, az se tudja meghatni. A lényeg neki, hogy teljes életet élhessen, nem dolgozik folyamatosan.
- Kétkezes: A karakter ügyesen használja mindkét kezét, bármilyen kétkezû dolgot használhat.
- Határozott: A karakter mindig határozottan tud cselekedni-dönteni, határozottan beszél, így határozott ember benyomását is kelti.
- Merész: A karakter sokmindent meg mer tenni, de mindig csak ésszel cselekszik, nem rohan fejjel elõre.
- Társasági: A karakter szereti az emberek társaságát, akár idegenekét is, a lényeg számára, hogy emberek vegyék körbe.

 
3/b - Rossz tulajdonságok:
 
- Ellenséges: A karakter rühheli az embereket, lekezelõen, bunkón viselkedik velük, nem szívesen létesít emberi kapcsolatokat.
- Gyáva: A karakter a saját árnyékától is képes megijedni, ha valaki rátámad, akkor fülét-farkát behúzva menekül.
- Zavarodott: A karakter fejében sose állnak össze a dolgok, nem képes megfelelõen elvégezni afeladatait, mert mindig megzavarja valami abban, hogy ezekre megfelelõen összpontosítson.
- Ostoba: A karakter mérhetetlenül buta, nincs tisztában a dolgokkal, alapvetõ elvárásoknak nem felel meg az intelligencia terén.
- Törvénytelen: Bárkitõl bármit hajlandó ellopni, egy rablás se riaszthatja akadály számára, nem érdekli, hogy ha valakinek az életére kell törnie.
- Spicli: Börtön lebeg a karakter feje fölött? Nem probléma, bármikor bemártja a társait. Látja, hogy kirabolnak valakit az utcán? Fut a rendõrökhöz árulkodni, de nem retten el attól se, hogy megfigyeljen emebreket és folymatosan jelentsen.
- Stílustalan: A karakter rettenet primitíven beszél, folyton káromkodik, képes a legszakadtabb ruhákban az utcára menni, emberek elõtt ûrít, ha úgy tartja szüksége.
- Depressziós: Bármi kis dolgon képes kiakadni és magába zuhanva keseregni, ami miatt akár öngyilkossághoz is folyamathat, de minden esetre elõbb-utóbb megunhatják az emberek az elzárkozóttságát és elfordulhatnak tõle.
- Megfontolatlan: A karakter megfontolatlanul cselekszik, hirtelen döntéseket hoz, stresszhelyzetekben nem mérlegel és harci helyzetben nem keres fedezéket, csak megy elõre.
- Idegbeteg: A karakter minden kis dolgon kiakad, idegbeteg lesz, képes a saját barátait is megverni, ha nekimennek az utcán, agresszív magatartásformát mutat.
- Türelmetlen: A karakter nem tûri el, ha várnia kell, ideges lesz. Ha valaki arr akéri, hogy adjon neki egy kis idõt a kölcsön visszafizetésével, akkor fenyegetõzik, stb.
- Rasszista: A karakter a saját fajtáján kívül mindenkit gyûlöl és ott tesz keresztbe a másikoknak, ahol csak tud. Elõszeretettel szólogat be más rasszok képviselõinek, akár fizikai erõszakhoz is folyamodik.
- Erõszakos: A karakter szereti a verekedéseket, kínzásoktól se riad vissza, lételeme az erõszak.
- Tiszteletlen: A karakter egy igazi tahó, nem tisztel senkit és semmit, nevetve hagyja cserben az embereket, ha valaki elõtte esik össze, azt kineveti, ahelyett, hogy felsegítené.
- Anyagias: A karakter mindene a pénz! Legjobb kocsik, legszebb házak, minnél több pénz a zsebben!
- Egykezes: A karakter csak egykezes fegyvereket használhat. (A baseballütõ kétkezesnek számít!)
- Határozatlan: A karakter elég muja, határozatlan, kételkedik önmagában, beszéde is sejteti ezt.
- Vakmerõ: A karakter fejjel rohan elõre, mindenrõl úgy érzi, hogy nyertesen száll ki a dolgokból.
- Antiszociális: A karakter gyûlöli az embereket, nem szereti a társaságot, és nem hajlandó közösen részt venni semmiben se, hacsak nem hozzá hasonló negatív személy a társa.
- Skizofrén:A karakter nincs még önmagával se tisztában, ellentétes jellemvonások gyülekeznek benne, sokszor viselkedik ellentétesen, mint azt várnák tõle barátai. Lehet egyik pillanatban teljesen békés és nem bántana senkit, de bármi hatására robbanhat bármikor, és erõszakos vadállattá válhat.
 Választható minimum 3 inverz tulajdonság-, és a skizofrénia nem számít bele az 5 rossz tulajdonságba, szóval csak akkor, ha ezt is választottad, lehet 6 rossz tulajdonságod.

 
3/c - Inverzek:
 
Mint látható, minden jó-rossz tulajdonságnak vannak ellentétei. Ezek közül mindig csak egyet lehet választani, különben a karakter önmaga ellentéte lesz.
1 esetben lehet inverzeket választani, és akkor is maximum 3 inverzet lehet kiválasztani (elõtte persze a skizofrént felkell venni), mégpedig egy rossz rulajdonsággal, ami a SKIZOFRÉN. Mint láthattátok, ennek nincs is inverze.
Itt pedig a felsorolás, hogy ha kiválasztod az egyik tulajdonságot, akkor melyik másik jó/rossz tulajdonságot nem választhatod mellé (kivéve, ha választottad a skizofrént, akkor akár 3 pár inverzed is lehet):

 

Barátságos - Ellenséges
Bátor - Gyáva
Céltudatos - Zavarodott
Intelligens - OStoba
Becsületes - Törvénytelen
Betyárbecsület - Spicli
Stílusos - Stílustalan
Életvidám - Depressziós
Megfontolt - Megfontolatlan
Nyugodt - Idegbeteg
Türelmes - Türelmetlen
Liberális - Rasszista
Erõszakkerülõ - Erõszakos
Tisztelettudó - Tiszteletlen
Pénzellenes - Anyagias
Kétkezes - Egykezes
Határozott - Határozatlan
Merész - Vamerõ
Társasági - Antiszociális

 
 
4. Lépés:
 
Élettörténet! Készítsd el karaktered élettörténetét egy olyan jellemû emberhez, és a karakteralkotás után maradt vagyonhoz igazítva, amilyen a TE karaktered!
De ha szeretnéd, ezt a lépést teheted az elsõ lépésként is meg, és akkor ne a karakteredhez igazítsd a történetet, hanem a karaktert a történethez.
FONTOS: Nem kell hosszúnak lennie, legyen lényegretörõ!
Ne térj ki konkrét összegekre, tárgyakra, ingatlanokra, fegyverekre-kocsikra, semmi ilyesmire, ezek attól függenek, hogy mit kapsz, hogy mennyire dolgozod ki a dolgokat.

 
5. Lépés:
 
Miután le lett ellenõrizve minden, megkapod a történeted és egyébb mások által megérdemelt kezdõ felszerelésed.
Ezek a -Leltár- részben lesznek beírva a mesélõ által, játékos nem írhat bele!


Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. augusztus 20. - 15:31:31 )

Idõközben a karakterlapba bekerült egy olyan rész is, hogy hovatartozás.
Mi is ez?
Ha pl rendõr a karaktered, vagy bandatag, maffiózó, szimpla utcagyerek, bármi, aminek besorolható, akkor azt itt írd le.
Ha valami csoporthoz tartozik, akkor tüntesd fel a csoport nevét is, pl banda neve.
« Utoljára szerkesztve: 2012. augusztus 20. - 15:31:31 írta Indi »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal