Szerző Téma: Team Fortress 2[Steam]  (Megtekintve 854 alkalommal)

Team Fortress 2[Steam]
« Dátum: 2014. október 31. - 21:50:28 »
0 Show voters
                                                                                                                  Üdv,mindenkinek!
Ebben a témában a,Team Fortress 2-őt szeretném bemutatni.
Team Fortress 2
A Team Fortress 2 egy ingyenes, csapat-alapú többjátékos FPS videojáték. A Valve Corporation fejlesztette, a Team Fortress Classic folytatása. A The Orange Boxban jelent meg 2007. október 10-én Windows-ra és Xbox 360-ra. Később PlayStation 3-ra is kiadták 2007. november 22-én. Később külön is kiadták Windowsra 2008. április 9-én. Steamen is meg lehet venni, míg a dobozos változatot az Electronic Arts adta ki. 2011. június 24-én ingyenesé tették a Steam-en. A Team Fortress 2 fejlesztését John Cook és Robin Walker vezette, akik az eredeti Team Fortresst fejlesztették a Quake-hez 1996-ban.
A játékot 1998-ban jelentették be, a Valve GoldSrc motorjára, de a megjelenésig sok mindent megváltoztattak. 1999-ben megváltoztatták a játékmenetet, hogy még jobban valósághűbb, katonás kinézet legyen. A végleges kiadásnak már képregényes kinézete volt, amit J. C. Leyendecker, Dean Cornwell és Norman Rockwell ihletett. A játék a Source motorra jelent meg. A játék két csapat körül forog, mindkettőben lehet 9 játszható karakter, akik különböző játékmódokon harcolnak egy gonosz zseni környezetben.
Az információ hiánya, valamint az, hogy a 6 éves fejlesztés során gyakorlatilag nem tudtak semmit sem a játékról, vaporware-nek nevezték el, és a Wired Newsban írtak egy cikket róla, ahol más, vaporware-nek kinyilvánított játékok is voltak. A játék megjelenésekor sok kritikát, díjat kapott a grafikai stílusáért, kiegyensúlyozott játékmenetért, és a karakterek személyiségéért.
Játékmenet
Mint az elődei, a Team Fortress 2 is két ellentétes csapaton fókuszált. Ezek a csapatok a RED (Reliable Excavation & Demolition - Megbízható Földmunkák & Bontás) és a BLU (Builders League United - Építők Összefogása), ez a két cég titokban irányítja a világ összes kormányát. A játékos 9 játszható karakter közül választhat, mindegyik erősségével és gyengéjével. A korábbi Team Fortress kasztjai megtartották a személyiségüket. A játék 6 hivatalos pályával, azonban 13 extra és 8 aréna pályával bővült a későbbi frissítések során. Közösségi pályák is készültek a játékhoz. Amikor a játékos csatlakozik egy szerverhez az első alkalommal, egy bemutató videó jelenik meg a célokról. A körök alatt egy női hang tájékoztatja a játékosokat a főbb eseményekről. A szinkronhang Ellen McLain, aki a Valve többi játékánál is közreműködött (Portal: GLaDOS, Half-Life 2 széria: Overwatch). A hang értesíti a játékosokat hangosbemondón keresztül, hogyha például az ellenséges csapat elfoglalta a kontroll pontot, vagy a payloaddal megközelítjük az utolsó kontroll pontot. A játékoslimit 16 Xbox 360-on és PlayStation 3-on. PC-n, a vanilla szerver 24 játékost tudott fogadni, de egy 2008-as frissítés során ez a szám 32-re emelkedett. Különböző modifikációk 34-re emelték az egyidejűleg egy szerveren lévő játékosok számát.
A Team Fortress 2 a Valve első olyan játéka, amely pontos statisztikát ad vissza, hogy hány órát/percet játszottunk egy-egy kaszttal, hány headshotot adtunk, pontok a körökben kasztokra bontva. A statisztikák segítenek is a játékosoknak, ha elég közel érünk egy rekordhoz, akkor segít, hogy mennyi kell még a rekord megdöntéséhez. A Team Fortress 2 újdonsága még a rengeteg \"achievement\" mindegyik kaszthoz, például 1 millió health pointot kell healelnünk (medic-ként), vagy ezer dupla ugrást kell végeznünk (Scouttal). Ha elértünk x számú achievementet, akkor mérföldkő-achievement-eket is kapunk. Ha ezeket elérjük, akkor a kasztokhoz új fegyvereket is kapunk (bár a fegyverszerzési lehetőséget a Valve lényegesen megegyszerűsítette, a Steam Cloud adja véletlenszerűen a játékosoknak). Az achievementek és a statisztikák elérhetőek a játékos Steam profilján vagy Xbox Live profilján.
Játékmódok
A játék célja változik attól függően, hogy milyen játékmódot használunk.
A Saxton Hale játékok \"boss\" módúak. A Saxton Hale úgy volt reklámozva mint a Mann.co futára de nem csak a futár lehet mert van például Horseless Headless Horseman(Lovatlan Fejetlen Lovas). Egy csapat meg próbálja ölni a Saxton Hale-t akinek a játékosok számától függ az életereje.
pályák:custom vagyis játékosok által készített pályák.
    Az Arena pályák \'deathmatch\' módúak. Az a csapat nyer, aki tovább életben marad vagy előbb elfoglalja a kontroll pontokat. Nincs újraszületés.
    Pályák: Badlands, Granary, Lumberyard, Nucleus, Offblast, Ravine, Sawmill, Watchtower, Well.
    Badlands pálya előtt megjelenő bemutató videó (youtube.com)
    Zászlórablás (CTF - Capture The Flags) pályákon a cél mindkét csapat számára, hogy minél többször vigye el az ellenfél bázisáról az \'inteligence\'-t (táskát) és vigye a saját bázisára, illetve hogy az ellenséget ugyan ebben akadályozza.
    Pályák: 2Fort, Double Cross, Sawmill, Turbine, Well.
    2Fort pálya előtt megjelenő bemutató videó (youtube.com)
    Ellenőrzőpontok (CP - Control Point) pályákon mindkét csapatnak az célja, hogy az összes ellenőrzőpontot elfoglalja (általában öt van). Az egyik csapat által elfoglalt pontokat az ellenfél visszafoglalhatja, de csak az éppen támadható pontokat. A hivatalos pályákon megadott idő alatt kell elfoglalni a pontokat, ha ez nem sikerül hirtelen halál következik ilyenkor már nincs újraszületés, az a csapat nyer amelyiknek életben marad legalább egy játékosa. Egyes szervereken ha nem sikerül idő alatt elfoglalni az összes pontot döntetlen lesz a játék eredménye és új kör kezdődik. Más szervereken végtelen idő van, azaz csak akkor van vége a játéknak ha valamelyik csapat minden pontot elfoglal.
    Pályák: 5Gorge, Badlands, Coldfront, Dustbowl, Fastlane, Freigh, Granary, Junction, Well, Yukon.
    Granary pálya előtt megjelenő bemutató videó (youtube.com)
    Támadó / Védekező (AD - Attack / Defend) pályákon is pontokat kell foglalni, de itt a kezdéskor minden pontot a védekező csapat (általában Piros) birtokolja, a támadó csapat (általában Kék) célja ezek elfoglalása. Általában két pontot kell elfoglalni egymás után, de itt a támadó csapat által elfoglalt pontokat a védők nem tudják visszafoglalni. Egyes pályákon három pont van, itt az utolsó \'C\' pontot csak akkor lehet elfoglalni, ha már az első két \'A\' és \'B\' pontokat már elfoglalta a támadó csapat. Megadott idő van a pontok elfoglalására, ha a támadó csapat időn belül elfoglalja a pontokat nyer, ha nem a védő csapat nyeri a játékot.
    Pályák: Dustbowl, Egypt, Gorge, Gravel Pit, Junction, Steel, Mountain Lab, Mann Manor.
    Gravel Pit pálya előtt megjelenő bemutató videó (youtube.com)
    Robbantótöltet (Payload) pályákon a Kék csapatnak van egy sínen futó bombával teli kis vonatja, ezt kell eljuttatnia a Piros csapat bázisához. A Piros csapat feladata, hogy a megakadályozza ebben a Kékeket. A vonatot úgy lehet mozgásba hozni, hogy közel áll hozzá a Kék csapat tagja. Ugyanígy lehet az ellenséges csapat részéről blokkolni a mozgást.
    Pályák: Badwater Basin, Barnblitz, Frontier, Goldrush, Hoodoo, Thunder Mountain, Upward.
    Badwater Basin pálya előtt megjelenő bemutató videó (youtube.com)
    Robbantótöltet-verseny (Race Payload) pályákon mindkét csapatnak van bombával teli kis vonatja, amit el kell juttatni az ellenség bázisához miközben az ellenséges csapatot meg kell akadályozni, hogy ugyan ezt megtegye. Értelem-szerűen az a csapat nyer amelyik előbb juttatja el a kocsit az ellenség bázisához.
    Pályák: Hightower, Pipeline, Nightfall.
    Territorial Control egy különleges ellenőrzőpontos pálya, egyetlen ilyen létezik a Hydro. Ez a pálya 6 zónára (területre) van felosztva, minden ilyen zónában egy ellenőrzőpont van, ezt elfoglalva szerezhetik meg a zónát a csapatok. Játék kezdetekor 3-3 zónát birtokol mindkét csapat, a játék célja az összes terület megszerzése. Egy fordulóban csak két zóna van megnyitva, itt adott idő áll a csaptoknak az ellenséges terület megszerzésére, ha nem sikerül új kör kezdődik két másik területen.
    Hydro pálya előtt megjelenő bemutató videó (youtube.com)
    Különleges szállítmány Jelenleg egy ilyen pálya van, a Doomsday. A cél, egyik csapatnak elszállítani egy táska Ausztráliumot elszállítani egy rakétához amiben egy űrmajom, Poopy Joe tartózkodik amit ki kell(ene) lőni az űrbe.
Kasztok
A Team Fortress 2 legnagyobb erőssége a hihetetlenül kidolgozott csapatmunkában rejlik, 9 játszható karakterrel tudunk nyomulni, akik mind igazi egyéniségek és a csapat akkor pompázhat teljes hatékonyságában, ha mindenki jelen van belőlük. A 9 kaszt további három csoportra osztódik feladat szerint. Vannak a támadók (Offense): Felderítő (Scout), Katona (Soldier), Piró (Pyro). Aztán persze a védekezők (Defense): Robbantós (Demoman), Gépágyús (Heavy), Mérnök (Engineer). Végül pedig a támogatók (Support): Szanitéc (Medic), Mesterlövész (Sniper), Kém (Spy). Természetesen attól függően, hogy melyik osztályba tartoznak, bármilyen feladatra használni lehet őket, csak éppenséggel ebben a legjobbak. Mindegyik kasztnak 3 fegyvere: egy Elsődleges (Primary), például Gépágyú (Minigun) Gépágyúsnál (Heavy), vagy Lángszóró (Flamethrower) Pirónál (Pyro); egy Másodlagos (Secondary), például Sörétes puska (Shotgun), vagy a Jelzőpisztoly (Flare Gun) Pirónál (Pyro) és egy Harmadlagos (Melee) a közelharchoz, például Felderítőnél (Scout) a Testápoló (Bat), Pirónál (Pyro) a Tűzoltófejsze (Fire Axe), Gépágyúsnál (Heavy) az Öklök (Fists).
Három Támadó kaszt van: Felderítő (Scout), Katona (Soldier), Piró (Pyro).
    A Felderítő (Scout, szinkronhangja Nathan Vetterlein) egy hadaró baseball imádó Bostonból, Massachusettsből. Nagyon gyors, így nagyon nehéz eltalálni. Képes a dupla ugrásra, aminek segítségével kétszer hosszabbat ugrik, továbbá irányt változtathat a levegőben, és magas eséseket úszhat meg sérülés nélkül. A felderítő az ellenőrzőpontokat (control point) is kétszer olyan gyorsan foglalja el, mint a többi kaszt és elég jó táska (intelligence) lopásra is. Kevés élete van, a legtöbb fegyver egyből leteríti, persze csak ha nem vagy elég gyors és eltalálnak.
    A Katona (Soldier, szinkronhangja Rick May) egy sztereotipikus amerikai katona. Felszereléséhez tartozik egy Rakétavető (Rocket Launcher) amivel képes a rakéta ugrása (ilyenkor egy kicsit megsebzi magát), mellyel feljuthat magas helyekre vagy óriási távokat képes megtenni. A rakéták, habár elég lassúak elég sokat sebeznek, bár egy Gépágyússal (Heavy) nehezen bír el. Különben elég lassú, a második leglassabb a Gépágyús (Heavy) után, viszont 200 élete van, ami elég sok.
    A Piró vagy Lángszórós (Pyro, szinkronhangja Dennis Bateman). Beöltözött egy tűzálló ruhába, és egy hang-eltorzító maszkba. A lángszórós képes lángra lobbantani az ellenfeleit, kivéve az ellenséges Pirókat (de tudják egymást sebezni, csak nem égnek), ezzel másodpercenként sebezheti őket, akkor is ha nincs a közelükben. Egész gyorsan rohangál, esetleg tudsz körbe-körbe rohangálni az áldozataid körül. A Piró elsődleges fegyvere a Lángszóró (Flamethrower), amivel az égetésen kívül képes \"elfújni\" a lángoló csapattársait, vagy tárgyakat \"fújhat\" odébb, például a Robbantós tapadóbombáit (Stickybomb), vagy akár a Katona rakétáját is képes eltéríteni.
A Robbantós (Demoman), Gépágyús (Heavy), és a Mérnök (Engineer) alkotják a Védekező kasztot.
    A Robbantós (Demoman vagy teljes nevén: Demolition man, szinkronhangja Gary Schwartz) egy fekete, egyszemű skót, aki sokat iszik. A robbantós közepes sebességű kaszt. Képes ő is egy rakéta ugráshoz hasonló dologra a Stickybomb Launcher nevű fegyverrel (Sticky Jump). A tapadóbombák jók az ellenség sarokba szorítására, csapdába vezetésére, a táska (intelligence) és az ellenőrzőpontok (control point) megvédésére is. Támadni is elég jól lehet, csak tudni kell használni, kell hozzá egy kis tapasztalat, időzítés és egy kis szemmérték (például Well pályán a vagon egyik oldaláról felrobbanthatod a másik oldalon lévő Őrtornyokat).
    A Gépágyús (Heavy vagy teljes nevén: Heavy weapons guy, szinkronhangja szintén Schwartz) egy tipikus orosz katona, orosz akcentussal, egy gépágyúval (Minigun). A gépágyús nagyon lassú. Egy tölténnyel négy golyót is kilő (mire 200-ról 199-re csökken a töltények száma, a falon már négy golyónyom lesz). 300 élete van, ami rengeteg, ezért is szeretik őt a Szanitécek (Medic), hiszen az élet túltöltéssel (overheal) már 450, és ekkor már szinte halhatatlan. Nem kell újratöltenie, de kb. 17-18 másodperc alatt kifogy a 200 töltény.
    Az Mérnök (Engineer, szinkronhangja Grant Goodeve) az utolsó védekező kaszt, egy jó öreg Texasi. A mérnök az egyik legjobb védekező kaszt, próbáljunk vele mindig metal közelében építkezni. Legnagyobb ellensége a kém, aki képes tönkretenni az építményeit. Háromféle építményt tud készíteni: egy Őrtornyot (Sentry Gun), egy Adagolót (Dispenser) és egy Teleportáló készüléket (Teleporter). A Mérnök is képes támadni, például egy teleporttal, amin átmegy a fél csapat és máris az ellenség kezdő helye előtt van, vagy ha gépágyút teszünk az ellenség orra elé.
Az utolsó kategória a Támogató, ebbe tartozik a Szanitéc (Medic), Mesterlövész (Sniper), Kém (Spy).
    A Szanitéc (Medic, szinkronhangja Robin Atkin Downes) egy Német orvos Stuttgartból, aki kevés figyelmet szentel a Hippokratészi eskünek, bár készen áll, hogy segítsen a csapattársain. A Szanitéc legjobb segítő, képes az embereket normál életerejük 150%-ára gyógyítani, továbbá különleges képessége az ÜberCharge. Az ÜberCharge-ot akkor képes aktiválni, ha az úgynevezett ÜberCharge rate feltölt 100%-ra (pár percnyi gyógyítás után). Ilyenkor a Szanitéc aktiválhatja, hatására az általa gyógyított játékost és saját magát néhány másodpercig HALHATATLANNÁ teszi! Sajnos a Szanitécnek csak közepes életereje van, de önmagát is gyógyítja másodpercenként kb. 3-4 életerő ponttal. Sajnos nem igazán tudja megvédeni magát, habár a Oltópisztoly (Syringe Gun) tapasztalt játékosoknak elég védelmet biztosít. Hogyha nem a Gépágyús (Heavy) mögé bújunk, akkor ugráljunk és forogjunk össze-vissza, nehogy hátbadöfjön egy Kém (Spy), vagy fejbelőjön egy Mesterlövész (Sniper).
    A Mesterlövész (Sniper, szinkronhangja John Patrick Lowrite) egy vidám Ausztrál karakter, aki racionálisan gondolkodik a munkájáról. A mesterlövész puskájával képes távolról akár egy Gépágyúst (Heavy) is egyetlen lövésből megölni. Sajnos egy Kém (Spy) bármikor mögé lopódzhat és könnyedén hátbadöfheti. Próbáljunk egy sarokba bújni, hogy az ellenfél ne vegyen észre és a Kémek se találjanak meg. Igazából ennek a kasztnak nem sokat számít a tempója, hiszen úgyis egy helyben áll. Életével nincs baj, hiszen 175 elég sok. Lehetőleg mindig a Gépágyúsokra (Heavy), Szanitécekre (Medic), és ellenséges Mesterlövészekre (Sniper) koncentráljunk.
    Az utolsó támogató kaszt a Kém (Spy, szinkronhangja Dennis Bateman aki a Pyro-nak is a hangja) Egy francia kém Londonból aki az Átlátszó-óra (Invisibility Watch) segítségével képes egy rövid időre láthatatlanná válni, a Mentesítőjével (Electro Sapper) képes tönkretenni a Mérnök (Engineer) építményeit, és álcázni is tudja magát az ellenséges csapat bármelyik tagjává, illetve a saját csapatának is ezzel össze zavarva elleségét,még az Őrtornyok (Sentry Gun) sem veszik észre őt. Ha késével (Knife) hátba szúr valakit, az azonnal meghal. A kém lehet a leghatásosabb játékos, de nagyszerű képességei ellenére is nehéz vele játszani, nem árt a szerencse sem. Például álcázva is összeütközhetsz az ellenséggel, így könnyen észrevesznek, illetve ha a fegyvered használod, azonnal lehull az álcád. Láthatatlanul is összeüthözhetsz az ellenséggel, ilyenkor a körvonalaid láthatóak lesznek, és ha láthatatlan vagy a fegyvereidet nem használhatod.
A Valve azt erőlteti, hogy a játék kiegyensúlyozott legyen. Mindegyik kasztnak megvan a saját előnye és hátránya, hogy együtt győzelemre jusson a csapat. Ez arra ösztönzi a játékosokat, hogy együtt gondolkodjanak, és a csapatban játszanak.
Feljlesztés
Kezdetek
A játék vizuális stílusa drasztikusan megváltozott a fejlesztés alatt. Az új design-t az 1999-es E3-on mutatták be, ahol sok díjat kapott, például a Legjobb Online Játék (Best Online Game) és a Legjobb Akció Játék (Best Action Game) címet. Ettől az időtől a Team Fortress 2 egy új alcímet szerzett: Brotherhood of Arms, és Walker és Cook dolga a Valve-nál egyértelműbb lett. Nem adtak megjelenési időt.
2000 közepén a Valve bejelentette, hogy a Team Fortress 2 fejlesztése szünetel. Azért szüneteltették, hogy egy saját készítésű játék motort fejlesszenek (ezt hívjuk ma Source motornak.) Ekkor került a Team Fortress 2 abba a helyzetbe, amikor semmilyen hír nem jelent meg róla 6 évig. Ebben az időszakban Walker és Cook különböző Valve projecteken dolgoztak. Walker a Half-Life 2: Episode One-on dolgozott, és Cook lett a Steam fejlesztője.
Végleges Design
A következő jelentős esemény a fejlesztésben a Half-Life 2 megjelenése 2004-ben: a Valve Marketing Igazgatója, Doug Lombardi mondta, hogy a Team Fortress 2 még mindig fejlesztés alatt van, és információk a Half-Life 2 megjelenése után várható. Ez nem történt meg, nem jelent meg semmilyen hír. A Half-Life 2: Episode Two megjelenése előtt azt mondta Gabe Newell, hogy hamarosan adnak majd híreket, és a Team Fortress 2-t újra leleplezték egy hónappal később az EA 2006-os Summer Showcase eseményén.
Walker mondta 2007 márciusában, hogy a Valve majdnem 3-4 különböző játékot készített amíg megtalálta a végleges elképzelést. A játék hosszú fejlesztési időszaka miatt már-már a Duke Nukem Forever-höz hasonlították, melyet szintén számos éven át fejlesztettek. A béta megjelenés 6 multiplayer pályát, amelyek 3 fejlesztői megjegyzést tartalmazott a játék designról, pályakészítésről, karakter designról, és több információt adott a fejlesztési előzményekről.
A Team Fortress 2 nem a realisztikus megjelenéséről híres, mint a Valve többi Source játéka, például Half-Life 2, Day of Defeat: Source, Counter-Strike: Source. Inkább a stílusos, képregényes megjelenésével tűnt ki a többi ilyen típusú játéktól, amit \"erősen motiválta a korai 20. századi reklám illusztrációk\". A játék a Source motor új dinamikus fényekkel, árnyékokkal, és még a Half-Life 2: Episode Two-ban megjelenő nem bejelentett újdonságokkal. A Team Fortress 2 volt az első olyan játék, ami a Source Arc Animáció 3-as verzióját tartalmazta.
A pálya kinézetének egy gonosz zseni hangulata van kém bázissal ami feltűnésmentes épületekben van például raktár vagy éppen farm. Az egész hangulat megjelenik a textúrákon is. A RED vagy a BLU bázisokat úgy tervezték, hogy a játékosok tudják, merre vannak. A RED meleg színeket, természetes anyagokat és szögletes alakzatokat használ, míg a BLU hideg színeket, gyári anyagokat és kerek alakzatokat használ. (A Valve 2010-es Mac Update-ében a BLU jelképezi a Macintosh-t a RED a PC-ket.)
Többet,is írtam volna,csak elérte a 20000 karakter-t.a leírást a http://hu.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_2 másoltam

Team Fortress 2[Steam]
« Válasz #1 Dátum: 2014. november 01. - 17:26:01 »
0 Show voters
Egy éve játszottam vele, de valahogy úgy érzem, nem az én műfajom.. Nekem egyszerűen nem jön be, nem tetszik az egész, attól függetlenül lehet hogy jó, és élvezetes, csak nem nekem. :D

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal