Hali
A játék egy fantasy alapú középkorban játszódik az elder scrolls által megalkotott világban. A legtöbb részt egy-egy provinciáról keresztelték el. (Morrowind, Daggerfall, Oblivion, Skyrim) Falvak, frakciók vannak és fejlõdés alapú RPG rendszer (amit szerintem /Mivel a Daggerfall óta nyomom/ a Skyrim-ben találtak el legjobban.). Sok spin-off is készült.
Most a legutóbb megjelent Skyrim-mel fogok foglalkozni. A fajok között 3 nagy frakció van: A lázadók, akik szerint Skyrim különálló terület, A Birodalmiak, akik szerint Skyrim a birodalom része és mindenekfelett a törvény számít és természetesen azok akik próbálnak semlegesek maradni. Több kevesebb (általában kevesebb) sikerrel.
Bestiák:
Az aragóniai: Hüllõszerû lények. Mindkét frakció megvetéssel viszonyul hozzájuk. Profi kereskedõt és zsebtolvajt lehet belõle faragni. Képes lélegezni a víz alatt.
A Khajiit: Macskaféle. Bónuszt kap lopakodásra és közelharcra, emellett kapott éjjellátó képességet, ami nem fogyaszt manát (és mivel nem jár fényforrással, nem buktat le lopakodás közben.) (A karmod jobban sebez, mint a legtöbb kard játék elején!) Emiatt jó könnyû harcos és tolvaj válhat belõle. Ügyesebbek orvgyilkosként is felhasználhatják.
Az Ork: Ronda és agyatlan. Civilizációkban õsellenség. A mágiához abszolút béna, lopakodásnál gyatrább, mintha másik kaszttal reflektort lóbálnál de IFA-nyi HP-ja van. Nehéz páncélt rá, kétkezes fegyvert és irány a lázadó sereg, ha jót akarsz.
Elfek:
(Ezeket nem nagyon ismerem.)
Altmer (Magas elf): Bónuszt kap illúzió alapú mágiákra. Õrület mágiával indít. Akire rácastolod az egy percig a hozzá legközelebb állót kezdi püfölni.
Bosmer (Erdei elf): Íjra kap bónuszt. Naponta egyszer egy percre csatlóssá tud fogadni egy vadállatot.
Dunmer (Sötét elf): A pusztító mágiákra kap bónuszt. \"Szikrát\" kap kezdõ mágiaként. Darth Sidius powa.
Emberek:
(Szintén buta vagyok hozzá.)
Breton: 25%-os mágia-ellenállása van. A skillje annyi, hogy a bekapott mágikus sebzés fele hozzáadódik a manádhoz. Naponta egyszer használható. Familiar megidézését kapod kezdõ spellként.
Birodalmi: Hulláknál extra zsét találhatsz vele. A nyugtatás mágiát kapod vele. A Buffokra kap bónuszt.
Nord (Lázadók): 50%-os fagy ellenállásuk van. Eregethetnek naponta egyszer harci üvöltést, aminek hatására a gyengébb ellenfelek elmenekülnek. Pár boss fightnál jól jön. A kétkezes fegyverekre kap bónuszt. Conan befigyel.
Redguard: A niggák. 50%-os méreg ellenállással élnek. Skilljük az \"Adrenalin roham\". A kitartás tízszer gyorsabban regenerálódik. Egykezes fegyverekre kap bónuszt.
A Skillek 3 nagy csoportba oszthatóak (18 van):
Lopakodásba tartozik az Alkímia, a Könnyû páncélzat, a Zárnyitás, a Zsebtolvajlás, a rejtõzés és a beszédkészség.
Harci kategória az Íjászat, a Védekezés, a Nehéz páncélzat, az egy illetve kétkezes fegyverek és a kovácsolás.
Mágiához sorolják a Változtatást (többnyire Buffok), az Idézést, a Pusztító mágiákat, az Illúzió alapú mágiákat, a Helyreállítókat és a felszerelés Enchantot (Extra attribútummal ruházza fel a cuccaidat. Pl: 20%-kal erõsebb ütés vagy hang nélküli járás.).
Léteznek különleges \"Fajok\" is, melyekkel SOK játékban találkozhattatok.
Ezek a vámpírok és a vérfarkasok. Ezeket egy adott \"fajhoz\" tartozó harapásával kaphatjuk el.
Hatásai:
Vampirizmus:
Minden szintjére jellemzõ:
100%-os betegség és méreg ellenállás.
Illúzió alapú mágiák 25%-kal erõsebbek.
+25% lebukás a lopakodásnál.
Nappal ha a szabad levegõn vagy akkor megáll a regeneráció.
Egyes szint:
25%-os védelem jég ellen.
25%-kal érzékenyebb vagy a tûzre.
Életre, Manára és kitartásra -15.
Kettes szint:
50%-os védelem jég ellen.
50%-kal érzékenyebb vagy a tûzre.
Életre, Manára és kitartásra -30.
Hármas szint:
75%-os védelem jég ellen.
75%-kal érzékenyebb vagy a tûzre.
Életre, Manára és kitartásra -45.
A legtöbb NPC nem áll szóba veled.
Négyes szint:
100%-os védelem jég ellen.
100%-kal érzékenyebb vagy a tûzre.
Életre, Manára és kitartásra -60.
Az összes NPC ellenséges lesz, beleértve a házastársadat és a követõidet is.
Szolga idézés: Naponta egyszer 1 percre tudsz egy hullát életre kelteni.
Egyes szinten: Gyenge ellenfélen mûködik.
Kettes szinten: Középszerû ellenfélen is mûködik.
Hármas szinten: Erõs ellenfeleken is mûködik.
Négyes szinten: Nagyon erõs ellenfeleken is mûködik. Állítólag bossokon is.
Vérszívás: Életet szívsz el az áldozattól. Az elszívás manába kerül, de 0 manával is tudsz életet szívni.
Egyes szinten: 2 HP/másodperc. 5 mana/másodperc.
Kettes szinten: 3 HP/sec. 10 Manába kerül/sec.
Hármas szinten: 4 HP/sec. 12 manába kerül/sec.
Négyes szinten: 5 HP/sec. 15 manába kerül/sec.
Vámpír bénítás: Második szinttõl elérhetõ. Max. 10-es szintû ellenfeleket megnyugtat.
Az árnyak uralása: Negyedik szinten elérhetõ: Láthatatlanságot kapsz éjjellátással 180 másodpercre.
Étkezés:
Legkönynebb követõkbõl, alvó emberekbõl és ha elég nagy a lopakodásod akkor hátulról toronyõrökbõl.
Ezzel csökkenthetõ a vámpírságod szintje. Minél emberibb vagy annál barátságosabbak az NPC-k viszont annyival gyengébbek a vámpír képességeid is.
Vérfarkasok:
Teljes betegség-ellenállást kapsz, viszont nincs többé \"Kipihentség\" bónusz.
Farkas alak:
+100 kitartás és életpont.
Gyorsabb futás (Annál is gyorsabb, mintha lovagolnál).
A farkas alakban elkövetett bûnök után nem kapsz vérdíjat.
Vérfarkas-specifikus üvöltések:
- 60 másodperces félelmet okoz.
- Megidéz két vörös farkas szellemet segítõként.
- Kijelzi a közeli élõlényeket. Amolyan \"Falon át látás\".
A futás közben kiosztott erõs ütésektõl az ellenfél elrepül a... a... Messze. xD Ha ügyes vagy akkor tudsz rajta akkorát csapni, hogy kirepüljön a látóhatárból. Mamutoknál és Óriásoknál vicces nagyon. xD
Õrjöngõ csapás: Ha nyomva tartod az ütés gombját akkor többszörös erõs csapást tudsz kiosztani.
A farkasok nem támadnak meg.
Nagyobbat tudsz ugrani.
Nem tudsz felvenni itemeket (Amik nálad vannak nem vesznek el).
Nincs élet regeneráció (Viszont ha hullákból zabálsz attól gyógyulsz.)
Nem tudsz Spelleket és erõket használni (kivéve ami Vérfakras-Specifikus).
Nem tudsz senkivel szóba elegyedni.
Minden NPC ellenséges lesz.
Ha látnak átváltozni az 1000 arany vérdíjat jelent (vagyis instant mindenki a torkodnak ugrik aki abban a városban legközelebb meglát.)
Nem férhetsz hozzá a karaktermenühöz.
Kényszerítve vagy a TPS nézetre.
Folytatása következik. Kérdezzetek nyugodtan.
Végszóként pár kép az én Mestertolvaj/Orvgyilkos Khajiitomról (Catzio néven él):
Egy barlangi trón \"üléstesztje\".
Nicsak, ki figyel?
Séta az erdõben, Forever alone.
Pár nyújtógyakorlat két gyilkosság között.
Egy aragóniai kereskedõ utolsó másodpercei.
Na találtam emberi célpontot (Bár nagyon pocsék a kameraállás):
Majd postoljátok be a karaktereteket, akár képekkel és képzettségekkel.Utolsó pillanatai (Vajon facebookozik a mobilján, vagy büntiben van?):
Elvágtam a kapcsolatot:
Logged out:
Ennyire égõ, ha leszúrnak?
Hozzáöltöztem a lovan színéhez. Csakhogy ez neki nem tetszik. :/ (Amúgy Quest jutalom volt a paci. 2x gyorsabb a többi lónál és képes megküzdeni a gyengébb ellenfelekkel.)