GTA Közösség - A magyar GTA fórum
Hatalmas Archívum => Beszélgetés archívuma => Játékok => A témát indította: TryStar - 2014. május 11. - 09:05:38
-
Az utóbbi idõk MOBA-mániáját rengeteg játék próbálta meglovagolni kisebb-nagyobb szerencsével, igazi újítást azonban keveseknek sikerült felmutatni. A Hi-Rez Studios is bedobta saját szüleményét a közösbe, mely a keresztségben a SMITE nevet kapta. A jelenleg nyílt béta állapotban levõ TPS nézetbõl (újítás!) játszható alkotás nem akarja újraírni a mûfaj szabályait, de igyekszik hozzátenni a maga kis adalékát.
A recept maradt a régi: három útvonalas pályák, ezeken védõtornyok, folyamatosan áramló kiskatonák, öt-öt hõs, a pálya maradék része pedig dzsungel. Az apró változások azonban feldobják az utóbbi idõben kicsit állóvízként lötykölõdõ MOBA-kínálatot és persze ott van a „hátsó” nézet, ami a már jól megszokott madártávlati, biztonságos helyzetbõl kizökkentve, a csata kellõs közepére dob minket. Az elsõ néhány meccs alatt készüljünk fel, hogy kissé paranoiássá válhatunk, mivel megszokottságból sosem fogunk a hátunk mögé nézni, amit a gyakorlottabb SMITE-osok ki is fognak használni.
Érdemes épp ezért a játék elején felkínált gyakorló részt végigcsinálni, még ha kicsit szájbarágós is, legalább szokjuk az új nézõpontot. A betanulás után több játékmód is rendelkezésünkre áll, elõször érdemes belekóstolni a Conquest-be (recept: a lá DotA).
Ebben a játékmódban egy, az elõdhöz hasonlatos szerkezetû pályán kell verejtékfakasztó nehézségek árán lerombolnunk az ellenfél tornyait, hogy aztán bázisa elé érve, találkozzunk az elsõ kisebb újítással, a fõnixszel. Az új szerzemény lényegében egy megerõsített torony (nagyobb életerõ és sebzés), ami megölése után bizonyos idõvel feltámad, ezzel is egy új csavart téve a SMITE játékmenetébe.
Továbbhaladva az ellenfél közkatonáinak spawn-területére jutunk, emögött foglal helyet a (Régen volt Minotaurusz most pedig Titán), aki egyszerre két szerepet tölt be: utolsó védelmezõ és õ maga az az objektum, amit más MOBA-játékokban le kell rombolni a gyõzelemhez. A térkép többi része nem sokat változott, a dzsungelben ugyanúgy megtalálhatóak az egyik félhez sem tartozó lények, akik legyõzésével különbözõ buff-okhoz juthatunk. A bázisokon a boltból vásárolhatunk, ahol egy kis könnyítésre került sor. Jó pár DotA-klónhoz hasonlóan, itt is van egy ajánlott bevásárló lista minden hõshöz.
A Hi-Rez Studios nagyon ötletes megoldást dolgozott ki arra az általános problémára, hogy az ilyen játékokban mi alapján válasszunk karaktert, hogy tegyük ismertté a tulajdonságaikat széles körben. A trükk egyszerû: válasszunk olyan ismert személyek közül, akik már léteznek, akikrõl mindenki tud jó pár dolgot. Legyen szó akár képességekrõl, vagy elõtörténetrõl, és az általános mûveltség részét képezik. Elõször én is a Marvel és DC karakterekre gondoltam, de ez alkalommal az Istenekrõl mintázták a SMITE bajnokait.
A választás teljesen logikus volt, hiszen ezzel több legyet ütöttek egy csapásra. A League of Legends kezdésénél érzett elveszettség a karakterlistára rátekintve, itt nem jelent problémát, hiszen hellyel-közzel minden Istenrõl tudunk legalább egy-két dolgot. Az egyiptomi, görög, hindu, kínai és viking mitológiákból kölcsönzött alakok mindegyike a maga sajátos jegyeivel szerepel: Thor kalapácsot dob, Odin varjúkkal harcol, Ré a Nap erejét használja fel, Zeusz villámokkal teríti le ellenfeleit, Herkules mérhetetlen erõvel bír stb.
A legjobb az egészben, hogy az a bizonyos isteni érzés, hogy mi jóval erõsebbek vagyunk a mellettünk harcoló bakáknál, mindvégig ott van a levegõben, sõt az eddig megjelent karakterek balanszírozása is nagyon jól sikerült. Nincsenek eltúlzott erejû képességek, a fejlõdés is nagyon jó ütemben történik, a játékidõk a szokásos 20-30 percesek.
A Conquest-en kívül még három módban tehetjük próbára magunkat és társainkat, ezek az Arena, a Domination és a Joust(3v3 vagy 1v1). Ha a MOBA meccsek végén, mi mindig a Kill-ek számát néztük meg elõször, akkor örömteli hír lehet, hogy az Arena lényegében egy Team Deathmatch, a szokásos folyamatosan termelõdõ egységekkel kiegészítve. Ráadásként azonnali újraéledés van, ha esetleg választott Istenünk fûbe harapott volna a nagy csetepaté közepette.
A King of the Hill rajongóknak is jó hírrel szolgálhatunk, hiszen a Domination a különbözõ stratégiailag fontosabb pontok megtartásáról szól. Megszerzésük után nyugodt szívvel magukra is hagyhatjuk rövidebb idõkre, mivel védelmükre a játék egy dzsinnel kedveskedik nekünk.
Ha pedig mindig is arról álmodoztunk, hogy 1 v 1 harcokat vívnánk, akkor újfent jó hírrel szolgálhatunk, hiszen a Joust mód, a lovagi tornára hajazó párbajokról szól, ahol az alapszabályok megmaradnak (a Minotaurusz legyõzése), a változás csak annyi, hogy jelen esetben két csapat helyett, két egyén küzd meg egymással.
A játék prezentációjáról elmondható, hogy tisztes iparos munka, és inkább funkcionális, mint szép. A karakterek viszonylag kidolgozottak, a dzsungel kellõen kusza, de a textúrák sok helyütt elnagyoltak, homályosak. Ne várjon senki DX 11-es effekteket, vagy áll leejtõs pusztítást, itt a grafika a játékot szolgálja és nem fordítva. A fejlesztõk mentségére legyen mondva, hogy a sok-sok javítás során a kivitelezés egyértelmûen szépült, finomodott és a tornyok, karakterek nagyon jól illeszkednek a pályák antik-római hangulatába. A kezelõfelület elsõ pillantásra kicsit kacifántosnak tûnhet, de hamar át lehet látni, és e téren is folyamatosan történnek fejlesztések.
Összességében egy próbát mindenképp megér a Hi-Rez Studios alkotása. A rengeteg koppintás között a SMITE finoman próbál behozni új elemeket a már jól megszokott MOBA-játékmenetbe és a béta aktuális állapota azt mutatja, hogy eleddig sikerrel járt. Az új nézet nem hoz olyan forradalmi változásokat, mint azt remélnénk, de kellõ újdonságot nyújt, és képes elcsalni az embert néhány DotA 2 parti mellõl.
Ha kedvet kaptatok a játék kipróbáláshoz, nincs is más dolgotok, mint regisztrálni és letölteni a megfelelõ klienst.
http://www.hirezstudios.com/smite
Képek: