Szerző Téma: Prince Of Persia trilógia  (Megtekintve 1032 alkalommal)

Nem elérhető Olie

  • 892
  • Roleplay Õrült
    • Profil megtekintése
Prince Of Persia trilógia
« Dátum: 2012. szeptember 23. - 13:14:20 »
0 Show voters
Sziasztok!
Mindenki hallott már a Prince Of Persia nevû játékról.
Láttam már ezzel kapcsolatban témát, viszont ezt olyannak tervezem, ahol én mint segítõ vagyok jelen.
Miután a napokban hetedjére játszottam végig Az Idõ homokja trilógiát, úgy gondolom, hogy értek hozzá.
(Igen, Prince Of Persia függõ vagyok. Na és? :\'D)
Néhány infó:
A trilógia egyes részei évenként jelentek meg 2003 és 2005 között. Rendelkezett egy egységes központi szállal, aminek középpontjában a Herceg és az idõ homokja állt. Ha az idõ homokját valaki szabadjára engedi, akkor az a környéken irtózatos pusztítást képes véghezvinni, bármilyen létformát, amihez hozzáér, homokszörnnyé változtat. Az idõ tõre képes arra, hogy viselõje a homok felhasználásával irányítani tudja az idõt (lassítani, gyorsítani, megállítani, illetve visszatekerni), valamint csak a használatával gyõzhetõek le teljesen a homokszörnyek. Az idõ manipulálása és annak következményei jelentõs szerepet kapnak a történet során, illetve magára történetmesélésre is nagyobb hangsúly helyezõdik. A trilógiához kapcsolódik egy mellékág, a Battles of Prince of Persia címû körökre osztott stratégia Nintendo DS-re, valamint egy teljes értékû játék, a Prince of Persia: The Forgotten Sands, ami a Sands of Time és a Warrior Within közötti történésekre fókuszál.
Vágjunk bele
\"width=500http://noob.hu/2011/09/15/Prince_of_Persia_Logo.png[/img]
A Prince of Persia  egy Akció -és kalandjáték sorozat.
 

Bár a Prince of Persia sorozat sok változáson ment keresztül, egyes részletek mindegyiknél megegyeznek: A helyszín mindig Perzsia, ahol a fõszereplõ egy Herceg nevezetû karakter (Nem azonosítható egyetlen személlyel.), akit irányítva a játékos különféle ügyességi vagy logikai feladatokat hajthat végre, illetve a harcnak is fontos szerep jut.

A Részek történetei:
Azért raktam spoilerbe, mert érdekes a történet, és izgalmasabb, mikor játszod.
Én sem olvastam el anno elõre, pont ezért :)
Spoiler for The Sands Of Time :
Sharaman, Perzsia királya és fia, a Herceg, Indiába indultak, hogy elfoglaljanak egy várost Azad tartományban (fiktív helyszín) a maharadzsa áruló tanácsadójának, Viziernek a segítségével. A megszerzett zsákmánnyal és a maharadzsa lányával, Farahval a hadsereg Azad városa felé indul. Amikor a király átadja ajándékait szövetségesének, Vizier ráveszi a Herceget, hogy nyissa ki a Homokórát, az idõ homokja elszabadul és az egész város népét megfertõzte, homokszörnnyé változtatta.
A Herceg a tõrnek, Farah a medáljának, Vizier pedig a botjának köszönhetõen menekült meg a homok pusztító hatásaitól.A Herceg szövetkezik Farahval, hogy helyrehozzák a kárt, amit okozott és megpróbálnak visszajutni a Homokórához, amit Vizier a Hajnal Tornyába (Tower of Dawn) helyezett. Nem csak a homokszörnyek, hanem a város beindult védelmi mechanizmusa (csapdák) is folyamatos nehézséget jelentenek útjuk során, valamint romantikus szál is kialakulni látszik kettõjük között.
Amikor a Homokórához érnek, elbizonytalanodik és kérdõre vonja Faraht, hogy miért olyan segítõkész. (Hisz õt elrabolták és népét legyõzték.) Vizier pedig megjelenik és egy varázslattal eltaszítja õket, kis híján megszerezve az idõ tõrét, a Herceg viszont sikeresen elveszi elõle, de a katakombákba zuhannak. Farah elmesélt egy történetet, amikor az anyukája megtanított neki egy varázsszót (Kakolookiyam), ami segít neki, mikor fél. Ez megnyitott egy járatot és így folytathatták útjukat, ami a fürdõbe vezetett, ahol szerelmük beteljesedik.
Amikor a Herceg felébred, Farah eltûnt a tõrrel, a nyakláncát hagyva csak hátra. A Herceg utánaered a Hajnal Tornyába, de késõn érkezik, Faraht körbeveszik az ellenségek, õ pedig minden erõfeszítése ellenére se tudja megmenteni szerelmét, aki lezuhan a Homokórát tároló terembe. A Herceg lemegy, hogy gyászolja szerettének elvesztését. Dühében felugrik a Homokórára és a tõrrel visszatekeri az idõt az ostrom elõtti éjszakára, meg nem történté téve az eseményeket (Grand Rewind), beleértve a kapcsolatát a hercegnõvel. Elindul, hogy figyelmeztesse Faraht apja tanácsadójának árulásáról. Elmeséli neki az egész történetét és azt is, hogy hogyan kerülheti el a támadást. Ekkora betoppan Vizier és sor kerül a végsõ küzdelemre. Miután a Herceg gyõzedelmeskedik, átadja a tõrt Farahnak, aki továbbra sem tudja elhinni a halottakat. Amikor a nevérõl kérdezi a Herceget, õ azt feleli, hívja nyugodtan Kakolookiyam-nak, majd eltûnik a távolban, Farah pedig csodálkozik, hogy talán mégis az igazat beszélte.
Spoiler for Warrior Within:
Sharaman, Perzsia királya és fia, a Herceg, Indiába indultak, hogy elfoglaljanak egy várost Azad tartományban (fiktív helyszín) a maharadzsa áruló tanácsadójának, Viziernek a segítségével. A megszerzett zsákmánnyal és a maharadzsa lányával, Farahval a hadsereg Azad városa felé indul. Amikor a király átadja ajándékait szövetségesének, Vizier ráveszi a Herceget, hogy nyissa ki a Homokórát, az idõ homokja elszabadul és az egész város népét megfertõzte, homokszörnnyé változtatta.
A Herceg a tõrnek, Farah a medáljának, Vizier pedig a botjának köszönhetõen menekült meg a homok pusztító hatásaitól.A Herceg szövetkezik Farahval, hogy helyrehozzák a kárt, amit okozott és megpróbálnak visszajutni a Homokórához, amit Vizier a Hajnal Tornyába (Tower of Dawn) helyezett. Nem csak a homokszörnyek, hanem a város beindult védelmi mechanizmusa (csapdák) is folyamatos nehézséget jelentenek útjuk során, valamint romantikus szál is kialakulni látszik kettõjük között.
Amikor a Homokórához érnek, elbizonytalanodik és kérdõre vonja Faraht, hogy miért olyan segítõkész. (Hisz õt elrabolták és népét legyõzték.) Vizier pedig megjelenik és egy varázslattal eltaszítja õket, kis híján megszerezve az idõ tõrét, a Herceg viszont sikeresen elveszi elõle, de a katakombákba zuhannak. Farah elmesélt egy történetet, amikor az anyukája megtanított neki egy varázsszót (Kakolookiyam), ami segít neki, mikor fél. Ez megnyitott egy járatot és így folytathatták útjukat, ami a fürdõbe vezetett, ahol szerelmük beteljesedik.
Amikor a Herceg felébred, Farah eltûnt a tõrrel, a nyakláncát hagyva csak hátra. A Herceg utánaered a Hajnal Tornyába, de késõn érkezik, Faraht körbeveszik az ellenségek, õ pedig minden erõfeszítése ellenére se tudja megmenteni szerelmét, aki lezuhan a Homokórát tároló terembe. A Herceg lemegy, hogy gyászolja szerettének elvesztését. Dühében felugrik a Homokórára és a tõrrel visszatekeri az idõt az ostrom elõtti éjszakára, meg nem történté téve az eseményeket (Grand Rewind), beleértve a kapcsolatát a hercegnõvel. Elindul, hogy figyelmeztesse Faraht apja tanácsadójának árulásáról. Elmeséli neki az egész történetét és azt is, hogy hogyan kerülheti el a támadást. Ekkora betoppan Vizier és sor kerül a végsõ küzdelemre. Miután a Herceg gyõzedelmeskedik, átadja a tõrt Farahnak, aki továbbra sem tudja elhinni a halottakat. Amikor a nevérõl kérdezi a Herceget, õ azt feleli, hívja nyugodtan Kakolookiyam-nak, majd eltûnik a távolban, Farah pedig csodálkozik, hogy talán mégis az igazat beszélte.
Spoiler for The Two Thrones:
A Prince of Persia: The Two Thrones közvetlen a Warrior Within ’igazi’ befejezése után veszi fel a fonalat, vagyis a Herceg a Dahakát legyõzi, Kaileenát pedig megmenti végzetétõl, kettesben hajóznak Babilon felé.
Amikor közelebb érnek elszörnyedve látja, hogy a városát elfoglalták, hajójukat pedig nyílzáporral sújtják és egy katapulttal a tenger mélyére süllyesztik. A Herceg egy deszkába kapaszkodva partra sodródik, és szeme láttára vonszolják el szerelmét a rejtélyes támadók. Útra indul, hogy kiszabadítsa, és akkor rájön, hogy õsi ellensége, Vizier áll a támadás mögött (Az idõ szigetén történt eseményeknek köszönhetõ, hogy nem halott.) és õ rabolta el Kaileenát.
Amikor végre megtalálja szerelmét, tehetetlenül kell végignéznie, ahogy a Vizier az idõ tõrével hason szúrja kedvesét, ezzel elszabadítva az idõ homokját, majd pedig önmagába mártja a tõrt, átváltoztatva magát egy halhatatlan szörnnyé. Az elszabadult homok mindenkit átváltoztat, a Herceg azonban még idõben elkapja az idõ tõrét, viszont részlegesen így is megfertõzõdik.
Megmenekül, azonban a csatornában találja magát Babilon városának peremén és elindul, hogy megölje Viziert. Az idõ homokjának hatására egy sötét személyiség alakul ki benne. A Herceg jó cselekedetekre törekszik, de a bosszúvágy hajtja elõre, míg a Sötét Herceg (Dark Prince) egy rideg, kegyetlen, arrogáns és sz*rkasztikus személyiség, aki egy belsõ hangként igyekszik meggyõzni a Herceget, hogy tulajdonképpen õk egy és ugyanazon személy és ne törõdjön másokkal, csak saját magával.
A Vizier nyomában összefut egy régi ismerõssel, Farahával, aki természetesen nem emlékszik semmire és meglepõdik, hogy a Herceg ismeri õt. Kezdetben gyanakvó, ennek ellenére egy új kötelék van kialakulóban kettõjük között. Vizier azonban elragadja Farahát, hogy magához hasonlóvá formálja és királynõjévé tegye, a Herceg lába alatt egy varázslattal beszakítja a talajt, aki így egy földalatti aknába zuhan, ahol a Sötét Herceg megpróbálja teljesen uralma alá vonni. A Herceg megtalálva apja kardját és holttestét, elkeseredik, sötét énje pedig szemére veti az eddigi próbálkozásait a múlt megváltoztatásáról és azok sikerességét. A Herceg végül belátja, hogy nem futhat tovább sorsa elõl, nem törölheti el többé hibáit és azok következményeit, hanem el kell azokat fogadnia, a felismerésnek hála pedig úgy tûnik, teljesen úrrá lesz a Sötét Hercegen.
A Herceg végül kijut, és újra szembeszáll Vizierrel és az idõ tõrével szíven szúrja. A Vizier testébõl kiáramló és a város minden pontján szétterjedõ homok a torony tetején koncentrálódik és Kaileena alakja formálódik meg, aki a sebeit begyógyítja és megtisztítja a várost a fertõzéstõl. A Sötét Herceg ekkor magához akarja ragadni teste irányítását, de a Herceg végül örökre elhallgattatja. Farah felébreszti és megkérdezi, hogy honnan tudta a nevét. A Herceg pedig elmeséli neki történetét ugyan úgy, ahogyan a Sands of Time végén is tette.
Frissítés alatt...

Prince Of Persia trilógia
« Válasz #1 Dátum: 2012. szeptember 23. - 14:13:59 »
0 Show voters
Na akkor én is elmesélek, mert több helyen bakis.
A Sands of time-ben van mesélõ. Maga a herceg az, ugyanis game overnél megszólal, hogy \"Nem, ez nem így történt\" illetve az átvezetõk alatt is õ beszél.
A herceg magától ment az idõ tõréért, hogy lenyûgözze az apját.
Nekem ez a rész túl \"ezeregy éjszaka\" mese volt. :/
A Sands of time és a Warrior within spoilere megegyezik nálad. Javítsd.
Spoiler for Warrior within története, ahogy évekkel korábbról emlékszem.:
A warrior within arról szól (a f***a metál zenék mellett), hogy a herceg több évnyi bolyongás után csak haza akar menni. Errõl csak egy halvány utalás van az elsõ intróban, de ezt a fejlesztõk elfelejtették.*
AZ idõ császárnõjének böki a szemét, hogy valaki mahinál az idõ homokjával, ezért kiküldi a legjobb emberét, hogy ölje meg a herceget. A császárnõ orvgyilkosa (haverokkal csak fémrib@ncnak hívtuk. Ha meglátod rá jössz miért.) felvilágosítja a herceget, hogy az idõ császárnõje akarja megölni. A herceg a csata hevében leesik a hajóról.
Miután hajótörést szenved és kisodródik az idõ szigetére kitalálja, hogy megkeresi az orvgyilkost és kivallatja. A játék innentõl 2 idõsík között mozog. A jelen, illetve a múlt, amikor még nem készült el az idõ homokja (de közel van hozzá). Többször találkozunk valami izével a cutscenekben ami nem bánt csak elfut a map túloldalán.
A herceg találkozik egy piros ruhás nõvel, akire szintén rátámadt az orvgyilkos. \"Az ellenségem ellensége a barátom\", így megmenti a nõt. Az orvgyilkos meghal, majd közli a játék emblematikus mondatát a herceggel: \"You cannot change your fate. No man can.\" A herceg elindul hát felkutatni az idõ császárnõjét. Többször rátalál az idõ elpusztíthatatlannak vélt õrzõje Dahaaka, ahol kis kergetõzések után a vízfal általában megmenti a herceget. Van egy easter egg.
Spoiler for az egyik easter egg:
Dahaaka értelmes mondatokat mond visszafelé. Amikor egy párkányon futsz ezt a mondatot hallod tõle  (ha visszatekered közben az idõt akkor érthetõ): \"Luke, I\'m your fater!\"
A herceg végül elbukja a küldetését és õ maga alkotja meg az idõ homokját. Agóniájában rálel egy próféciára, melyben le van írva, hogy a \"lidérc maszkja\" képes \"állandó hullámzásban tartani az idõt\".
A herceg kap az alkalmon. Megtalálva a maszkot ráeszmél: Õ az az izé (Sand wrath) amivel annyiszor találkozott. (Most már magától töltõdik a sand tankunk, de folyamatosan fogy az életünk, kb. 5%-ig de meg nem öl. Életet tölteni öldökléssel lehet, mert a megszerzett homok már nem a tartályba megy, hanem életet ad.)
A herceg rájön egy alkalommal, hogy a piros ruhás nõ az idõ császárnõje és azért csatázott az orvgyilkossal, mert nem tetszett, hogy az orvgyilkos bukást jelentett siker helyett és nem elég, hogy nem ölt meg minket, még az õ idejébe is átjutottunk. Itt jut szerephez a 2 ending.
Spoiler for Valós:
Átkaratézzuk az idõ császárnõjét az egyik kapun. Innentõl, már nem mi vagyunk \"rossz\" idõsíkban, hanem õ. Õt kergeti az idõ õre. A feladat egyszerû. Megvédeni tõle. EPIC BATTLE és hatalmas csata. Legyõzzük az idõ õrét, a homok nem készül el, tadadatttadaaaaaa! Mehetünk haza.
Spoiler for fake, de gyakrabban látott:
Az idõ császárnõje eldönti, hogy ha már a tornyok nem tudtak végezni velünk akkor megoldja õ két kézzel. Megöljük és depi hangulatban haza.
Spoiler for Kardok:
Na ebbõl ebben a részben POKOLI SOK VAN
Fõkézben story közötten azt hiszem 6, másodkézben megszámolhatatlan. Tõrökön át baltákon keresztül a vicces spec cuccokig minden. Minden másodkezû fegyvernek van hárító, sebzõ, dobási sebzõ értéke valamint életpontja és spec attribútuma. Spec pl, hogy ütéskor healel, életet vesz le, életet lop az ellenféltõl vagy reflecteli a nyilakat/tõröket.
Vicces cuccok: Teddy maci, rayman kesztyûje, kerti flamingódísz, Vader fénykardja.
The forgotten sands: Perzsiában játszódik, elvileg a Sands of time és a Warrior within között. NA hibás helyen hibás a sztori:
Szotri szempontjából:
- A herceg a két rész között nem járt otthon.
- A hercegnek nincs bátyja.
- Az idõnek nincsenek démonai. Az össz. mitikus teremtmény az idõ császárnõje illetve az idõ õre+a sziget. Ott készül az idõ homokja. Pont.
Játékmenet szempontjából:
- A többi prince of persiaban lényeges volt a harcban az akrobatikai és egyszerre max 5-6 ellenfél. Én az oszlopról a nyakába ugrás, vagy a  gyomrába taposás, felette átlendülés és párkányról ledobás killeket szerettem. Itt az ütök/20 csontvázat egyszerre elrúgok, gurulok kombóval nyerhetõ az egész játék.
- 200 CSONTVÁZ/csata (nem megfertõzött lények. Csontvázak. \"-.- Az idõ homokja FERTÕZ és nem csontvázakat támaszt fel.)
- Mágia. Mi a f...ülemnek mágia a PoP-ba?!? Fagyasztás, tûzlabda, isten nyila...
- Látványos, újszerû, epic bossok? Rejtvények? Hol van? A WW és a T2T-ben voltak! A hanging gardens elõtt órákat ültem, hogy hogy a retekbe kéne megoldani.
A Forgotten sandsnál még a Prince of persia Zero is jobban sikerült, pedig annak végképp semmi köze a PoP-hoz.
Amikor eljutottam a forgotten sandsig Keller után szabadon: Ott tartottam, hogy felgyújtom az Ubisoft székházat és beállok szerzetesnek.
« Utoljára szerkesztve: 2012. szeptember 23. - 14:24:10 írta James_Raynor »

Nem elérhető Olie

  • 892
  • Roleplay Õrült
    • Profil megtekintése
Prince Of Persia trilógia
« Válasz #2 Dátum: 2012. szeptember 23. - 14:22:07 »
0 Show voters
Nem olvastam végig amiket írtam, wikirõl másoltam ki, de most így végigolvasva tényleg sok helyen hülyeség.
A párkányos Easter Egget magamtól vettem észre, de aztán mikor rákerestem láttam, hogy már rég köztudott :D
Egyébként ezeket (is) mondja:
\"You are quick, mortal... quick to die\"
\"You will be removed\"
\"Disrupt the Timeline no further\"
\"All who have come before you have fallen\"
\"No-one escapes the Dahaka\"
\"You cannot escape the Dahaka\"
\"You cannot escape your fate\"
\"Come to me... come to your death!\"

Prince Of Persia trilógia
« Válasz #3 Dátum: 2012. szeptember 23. - 14:25:57 »
0 Show voters
A wikit is emberek (néha hülyék) írják.
A Sarah Kerrigen-rõl (starcraft) szóló bejegyzés fél évig 5 sorból állt és az is hülyeség volt.

Nem elérhető Olie

  • 892
  • Roleplay Õrült
    • Profil megtekintése
Prince Of Persia trilógia
« Válasz #4 Dátum: 2012. szeptember 23. - 14:53:52 »
0 Show voters
Idézetet írta: James_Raynor date=1348403157\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"27855\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
A wikit is emberek (néha hülyék) írják.
A Sarah Kerrigen-rõl (starcraft) szóló bejegyzés fél évig 5 sorból állt és az is hülyeség volt.
 
Hát igen. Majd átírom a fõpostot.
Anno Arthas Menethil-rõl (WoW) is akkora baromságok voltak kiírva, hogy helyenként szabályosan elnevettem magam :)

Nem elérhető BigTics

  • 1573
    • Profil megtekintése
Prince Of Persia trilógia
« Válasz #5 Dátum: 2012. szeptember 23. - 16:07:24 »
0 Show voters
Hát...
Ahogy olvastam, kissé kíváncsi lettem, ezért inkább megnézem milyen a játék.  :D

Nem elérhető Olie

  • 892
  • Roleplay Õrült
    • Profil megtekintése
Prince Of Persia trilógia
« Válasz #6 Dátum: 2012. szeptember 23. - 16:13:35 »
0 Show voters
Idézetet írta: BigTics date=1348409244\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"27855\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Hát...
Ahogy olvastam, kissé kíváncsi lettem, ezért inkább megnézem milyen a játék.  :D
 
Jó játék, bár helyenként fura lesz az irányítás a kamera szempontjából :)
Vigyázz, mert besz*pódsz a PoP kockák közé :D

Nem elérhető BigTics

  • 1573
    • Profil megtekintése
Prince Of Persia trilógia
« Válasz #7 Dátum: 2012. szeptember 23. - 18:12:27 »
0 Show voters
Lehet késõbb, mert a gépem úgy látszik nem akar mûködni és magától kikapcsol.  :wall:
Most is csak szerencsém van, de sajna ki is fagy.  :\'(
Újra rakom, hátha jó lesz.

Prince Of Persia trilógia
« Válasz #8 Dátum: 2012. szeptember 23. - 18:27:13 »
0 Show voters
SORRENDBEN kell végignyomni vagy nem lesz világos a story!

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal