Sziasztok!A
Getting Up leírásom után most bemutatnék egy másik EPIC játékot, amit mindenkinek ismernie kell.
Ez lenne a P.O.S.T.A.L 2 !
Magáról a játékról:
A játék 2003ban jelent meg, a Running With Scissors nevu cég adta ki, és a Whiptail Interactive hegesztette, nevezhetjük a \'97-ben megjelent elso Postal folytatásának, én inkább következményként említeném. Míg az elso rész felülnézetben játszódott, a második belsonézetbol osztja a halált. Mindkét játék nagy port kavart, a második rész már csak az elso epizód kapcsán szerzett eloítéletek miatt is kereszttuzben égett. Nagyon durva brutalitás, trágár szövegek, nézetek meggúnyolása, emberek megcsonkítása... stb. stb. Ez a Postal. Az Unreal Engine kettes számú példánya hajtotta, grafikáját körülbelül a Counter Strike-kal egy szintre helyezném, bár szerintem még túl is tesz azon.
Játékmenet:
Hogyan épül fel a játékmenet? Kötött, mégis nyitott. Paradoxon? Egyáltalán nem. Öt szakaszra tagolhatjuk a játékvezetést, a hétköznapokat használták ki, és ez alá kendozték az egész játékot. Minden napra van minimum 3, és maximum 4 elvégeznivalód.
Karaktered egy magas, vékony, barna hajú, szemüveges, kecskeszakállas, borkabátos, kib*szott jó dumákkal megáldott ember. Neve Postal Dude, magyar szinkron esetében Kripli Úr. Egy Paradise City nevu helyen játszódik a történések egész sora, térképed mindig kéznél van, szóval eltévedni nem fogsz.
Kripli Úr a külvárosban lakik, egy lakókocsiban (ami mögött egy alagút van, ami a Tálibok bunkerébe [WTF] vezet) az édesanyjával, az édesanyjával aki minden napra ad pici fiának néhány elvégeznivalót. A meló nem végzi el saját magát, szóval jobb ha nekilátunk. Te döntöd el milyen sorrendben, és hogyan végzed el feladataidat. Vannak esetek mikor egyetlen fegyverlövés nélkül elvégezheted a rád hárított küldetést. Jó példa erre az, amikor el kell menned tejet venni, miután megtalálod a boltban, a játék szolidan kiírja eléd, hogy menj fizesd ki a tejet, vagy ne. Hát én szolidan nem fizettem ki, és az eladó rám rontott egy AK47esnek kinézo fegyverrel. Mire kinyírtam már a nyakamon voltak a rendorök, és mire elbújtam elolük kelloképpen, eltelt közel 10 perc. Ha belegondolok, hogy ezt elkerülhettem volna egy kis sorban állással rájövök, hogy nem sz*rozik a játék...
Harcrendszer:
A harcrendszer kicsit összetett, de megtanulható. Kitanulás után már könnyedén használható. Kiosztással nincs probléma igazán, mert variálható, ilyenkor adok hálát, hogy a játék PCre készült el csak, sutba dobva minden gyermeteg, irányításból fakadó hibát.
Egered görgojével váltasz fegyvert, bal gombbal elsodleges támadást intézhetsz, jobb gombbal másodlagosat. (Pl: fegyver esetén losz, vagy a tussal odab*szol az ellenfélnek)
Van még egy tárgylistád is, amik között cuki dolgokat is találhatsz alkalmanként. Ilyen a halkereso, ami alkalmas a környékeden lévo élolényeket kimutatni, ezzel is könnyítve dolgodat olyan részeknél, ahol nem szeretnél harcba keveredni. Alkalmanként szerezhetsz macskamentát is. Két funkciója van, vagy elhajítod, hogy a közelben lévo cicákat odacsodítsd (kismacskát felkapod a földrol, seggébe dugod a shotgunodat... nem debil?), vagy el is szívhatod azt, ettol belassul az érzékelésed, amit nagyon jól használ ki a játék, mindenki lassú, tizedére csökkent sebesség... te pedig vígan rohangálsz teljes sebességgel.
Fogadtatás:
A kiadó készült a kritikusok véleményére, mindenki a nagy méretet ölto durvaságba kötött bele. A fejlesztok sem sz*roztak, nem véletlenül olyan a játék amilyen. Említettem végigvihetsz egyes részeket tuzharc nélkül is. A játék csak olyan brutális, amilyen a játékos. Meghúzhatod magad, vagy vérfürdot rendezhetsz, akárhol és akármikor.Paradise City lakosai durvák lehetnek veled, inzultálhatnak téged, addig addig b*sztatva hülyeségeikkel míg nem nyitsz rájuk tüzet, és máris te vagy a hibás. Botrányok övezték sokáig, a játék magában hordoz olyan rétegeket is, amelyekbol lehet jópofa dolog viccet csinálni, de végül is mindennek van szenvedo alanya. Ilyen szenvedo alanyok lesznek a redneckek, hentesek, tálibok, SWAT-osok.
Öltetek már Gary Colemant? Nem? Megtehetitek. Persze károtok nem lesz/lett belole... Nektek nem is, az RWSnek annál inkább.
Kigúnyol vallási szervezeteket is, romba dönti elképzeléseinket egy-két dologról.
Ausztráliában betiltották a játékot, valamiért...
Egyéb dolgok:
-Készül a Postal III. Elméletben igen, de nagyon régen hallgattunk felole, annyi biztos, hogy TPS lesz. Úgy nézem az RWS végigmegy a felülnézeten, a belson, aztán áttér a külsore. Ha lesz negyedik rész, ott mi a f*sz lesz?
-Készült a játékról egy filmadaptáció is. Még nem volt idom letölteni, de amint megnéztem, majd módosítok rajta.
-Készült egy hivatalos, és egy nem hivatalos kiegészítoje:
Hivatalos: Apocalypse Weekend: A maradék két napot kell túlélned, nem próbáltam még ki, de biztos debil lehet. Annyit tudok, hogy van benne egy hatalmas kasza amivel irthatod a népet.
Rajongók által készített: Eternel Damnation. A zseniális Ressurection-Studios készítette, igényes munka. Horror beütéssel átitatott, kicsit lineárisabbra vett pályavezetéssel megáldott Postal 2. Új fohos, új történet, új környezet, új fegyverek, új szinkronok. Beillene egy teljes értéku epizódnak, ha nem lenne ennyire rövid... 5-6 óra között mocorog.
-Ben barátomnak van Postal skinje, kérésre feltölti, lehet, hogy még fegyverpakkja is van hozzá!
Köszönöm a figyelmet!