GTA Közösség - A magyar GTA fórum

Hatalmas Archívum => Beszélgetés archívuma => Játékok => A témát indította: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 22. - 20:54:23

Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 22. - 20:54:23
2002 Augusztusában, legelõször rászántam magam, hogy vegyek egy PC GURU-t. :D
Abban volt teljes játékként a Jagged Alliance 2 címû Taktikai-RPG egyveleg, amik már régóta érdekelt.
Lapozgattam az újságot, és mit találtam? Egy játéknak az ismertetõjét, aGTA 3-ról van itt szó. Meg is fogott az egész, mivel már az elsõ részt is szarrá nyüstöltem, de volt valami, ami sokkal inkább megfogott: Newervinter Nights!
Akkor már 5 éve toltam asztali RPG-t, legfõképpen M.A.G.U.S.-t, ami egy külföldi RPG alapján készült, a \'72-es keltezésû D. and D. alapján, ami késõbb A.D. and D. lett.
Na most, a Neverwinter Nights is asztali RPG rendszer alapján készült , és minõ csoda, az AD and D teljes szabályrendszerére épült minden (mint Baldurs\' Gate sorozatban, csak itt kissé keményebben) és az asztali rendszer egyik birodalmában játszódott a sok közül, a Forgotten Realms-ben.
Kapásból beleszerettem, 1 hónap múlva már pörgött az akkori \"gamerszomorító\" (750Mhz, 256MB, 16MB VGA) gépemen.
De van valami, amivel az NWN túlmutat minden multi játékon, ami nem más, mint a KM központúság:
Asztalin ez a KM (Kalandmester, Dungeonmaster) úgymond \"irányadója\", hogy mik legyenek a kalandban, helyszínleírások, t ehelyezhetsz el ellenfeleket, NJK-kat, megmondhatod, hogy miket mondjanak, kapcsolókat, terepet te rendezed el (mint pl GTA mapperek, csak sokkal lazábban, szabadabban itt) stb, stb, stb. Mint pl RPG MAkerben is. Csak ez szebb és komolyabb ezerszer.
Ezeket a kalandmodulokat nevezhetnénk akár sima játékosok álltal készített kiegészítõnek. De ez butaság lenne. Mivel ezeket nem csak offline tudod játszani, hanem ONLINE is!
És itt érthetõ, hogy miért kapta a kalandmodul nevet: mert van KM! Amíg mások játszanak a modulon online, addig lehet egy KM, mint rendes, asztali RPGben is! A KM bármikor beszélhet az NPC-k helyett, ezzel lecserélve a szövegük, a kalandmudul bizonyos részeit szerkesztheti játék közben, ellenfeleket tehet le-vehet el- irányíthat, de ez igaz NPC-kre is. Nem gáz, ha nem csináltál szöveget neki: leteszed és irányítod te, mint KM!
Épületeket is letehetsz utólag, nagyon szabad minden!
TÖKÉLETESEN átültették az asztali RPG lényeges elemeit az internetes RPG-re! És offline is tudnak játszania játékosok a kalandokon, de ha megfelelõ serverre felteszed, akkor online játszhattok, egyszerre többen, és úgy, hogy talán észre se veszed, hogy közben bekapcsolódott a KM, és irányít, módosít mindenfélét, hogy másképpen alakuljanak a dolgok, mint ahogy offline megszoktad. Megszoktad, hogy csontvázak vannak a labirintusban? Betesz egy gólemet!  Tudod hol van a kulcs? Átteszi máshova, miközben játszol te meg csak nézel nagyokat, hogy hol a f***ba van. :D
Most ismét leszedem, és ronggyá gyilkolok mindenkit! :D
És egy (nem álltalam készített) leírás a végére:
(Forrás: http://pcjatekteszt.blog.hu/2010/10/05/neverwinter_nights_2002)
A Bioware most már kicsit több mint egy évtizede ellátja a PC-s játékosokat kiváló minõségû szerepjátékokkal, a legtöbben talán a Baldur\'s Gate-re emlékeznek úgy, mint etalon a számítógépes szerepjátékok történetében. 2002-ben látott napvilágot a következõ generációs Aurora engine által meghajtott RPG-jük, a Neverwinter Nights amely megpróbálta továbbvinni az örökséget és öregbíteni a fejlesztõk hírnevét, de immár valódi 3D környezetben, lássuk sikerült-e neki.
Bevezetõ
A játék a D&D (Dungeons and Dragons) rendszer harmadik kiadását és a Forgotten Realms világát veszi alapul, ami az asztali szerepjátékosok számára ismerõsen csenghet. Akinek nem lenne ismerõs, annak röviden annyit, hogy a Tolkien által felvázolt fantasy világ törpéi, elfjei, orkjai itt is felbukkannak, a világot áthatja a mágia, és ezek a fajok megosztva uralkodnak a világban. A játék alaphelyzete a következõ: egy akadémián találjuk magunkat, mint egy tehetséges, utolsó próbája elõtt álló végzõs tanonc. A városban egy pestishez hasonló járvány tizedeli a lakosságot (wailing death), és mindenki tehetetlen, eluralkodott az utcákon a káosz. Az akadémián Lady Aribeth, egy elf lovag gratulál és osztja áldását a
végzõsökre, miután végeztél a kasztodtól függõ próbával, Te is elé kerülsz. Ekkor váratlanul megtámadják az akadémiát, és a járvány ellenszerének elõállításához szükséges lényeket elrabolják. Ekkor jövünk mi a képbe, mint tehetséges diákok, hogy segítsünk visszaszerezni a lényeket és felgöngyölíteni a háttérben futó szálakat.
Kezdetek
Miután a menüben az új játékot választjuk, választhatunk elõre elkészített karaktert, vagy készíthetünk saját karaktert is. Nyilvánvaló hogy egy saját karakterrel sokkal inkább azonosulni tudunk és könnyebb lesz kijátszani is azt, szóval erõsen ajánlott saját karakterrel indulni. Részletesen megadhatunk mindent, amit egy szerepjátékban elvár az ember: külsõ jegyek, képességek, arckép, felszerelés, nem, jellem, ezeknek késõbb is fontos szerepe lesz. A karakterek arcképei nagyon jól sikerültek, ráadásul még szinkronhangot is választhatunk, hogy biztosan illeszkedjen az is az általunk elképzelt karakterhez.
A játékban NPC-k segítenek az irányítás és a rendszer kiismerésében, ami egyébként könnyen kezelhetõ és kényelmes. Gyorsgombokhoz rendelhetünk képességhasználatot, tárgyhasználatot, egyéb cselekvéseket, többféle kameramód áll rendelkezésre, hamar bele lehet jönni. Az alapszituáción és az utolsó próbán túlesve hamar belekerülünk az események sodrásába.
Játékmenet
Elsõre elveszettnek érezhetjük magunkat kissé, de a minimapon (m) minden fontos hely jelölve van, sõt mi is készíthetünk a térképen megjegyzésekkel ellátott jelöléseket. Küldetéseinkrõl részletes naplózás folyik, és szintén ebbe is tudunk készíteni saját bejegyzést. Ennek a két funkciónak kiemelt fontossága van, mivel rengeteg háttérinformáció hangzik el a párbeszédek során, amiket többnyire a napló rögzít is, de nem árt ha kicsit mi is bõvítjük, illetve a térképen is könnyebb a tájékozódás ha saját kommentárokkal kijelölt pontjaink vannak. Mivel szerepjátékról van szó, nyilván sok emberrel kell majd beszélnünk, és a párbeszédek nagyon el vannak találva. Szinte minden esetben felkínál a játék több alternatív megoldást, ezek többnyire meggyõzés, fenyegetés, rosszindulatú vagy -éppen ellenkezõleg- jószándékú reakciók. A szereplõk beszédstílusa illeszkedik a karakterükhöz, és mi is képesek vagyunk azt a jellemet játszani, amit csak szeretnénk. Ráadásul ha az intelligencia pontokon spóroltunk, hogy egy brutális gyilkológépet hozzunk létre, akkor a párbeszédekben felajánlott válaszok ezt egyértelmûen elárulják majd :) Ez egy olyan szerepjáték, ahol a karizmára és az intelligenciára osztott pontok nem vesznek kárba.
Elég hangsúlyos lesz a harc is, amit sokszor természetesen el tudunk kerülni a párbeszédeken keresztül, néha azonban elkerülhetetlen. A rendszer adja hogy itt nem sok gond lesz, a csaták kidolgozottak, a space segítségével meg tudjuk állítani az idõt, amíg kiadjuk az utasításokat, de akár valós idõben is megtehetjük ezt az elõre beállított gyorsgombokkal a képernyõ alján. Néha úgy tûnhet hogy irreálisan nehéz egy harc, ilyenkor állíthatunk a játék nehézségén -ezt bármikor megtehetjük egyébként- vagy megpróbálhatunk vásárolni gyógyitalokat vagy varázstekercseket, esetleg taktikát válthatunk. Természetesen egy varázslatokra alapuló karakterrel a mágiaimmunitás, míg a fizikai sebzõ karakterekkel a magas páncélzat és a sebzéselnyelés lesz az ellenségünk, mindenki megtalálja majd a kihívást a játékban ilyen téren is. Sok mellékküldetést kapunk, amelyek érdekesek, izgalmasak és sokszor nem mellékesen segítenek a fõ szálban is. Csatlósokat is fogadhatunk, akikkel elbeszélgethetünk, nekik is van saját céljuk a játékban amiben ha segítjük õket, szintén nem marad el a jutalmunk.
Akár udvarolhatunk is bizonyos karaktereknek, és a játék végére kibontakozhat némi szerelmi szál is. Nem leszünk híján a logikai fejtörõknek sem, versikék, padlóba épített mechanikus szerkezetek, jegyzetek és utalások, fénysugarak, szobrok, változatos feladatokon keresztül bír gondolkodásra minket a játék. Ezek egyike sem túl nehéz, aki figyelmes az rövidesen rájön a megoldásra, de nem is túl könnyûek, így élvezetes megfejteni õket.
A történet szépen felvezetett, nem mentes a fordulatoktól (bár az alapkampányban még azért nem fogunk nagyon meglepõdni), a karakterek által közvetített érzelmek hitelesek, és cselekedeteink erõsen befolyással vannak a végkimenetelre.
Grafika és design
Mai szemmel nézve talán nem küld padlóra a látvány (vagy legalábbis nem pozitív értelemben :) ) de ennek az elõnye, hogy szerényebb gépeken is gördülékenyen fog futni a játék, jól skálázható, és a modern gépünkön maximumra állítva, magas felbontásban és éles textúrákkal nem is olyan rossz. Effektekkel nincs tele a játék, a varázslatok, csapdák és egyebek használnak finomabbakat, amik oda kellenek is, de talán jó is ez így. Ha esetleg olyan fegyvert szerzünk, amelyiknek van speciális sebzése, akkor az tündökölhet fényekben is akár. A poligonszám nem túl magas, ez fõleg a karakterekre zoomolva kiütközõ, de ilyen nézetben meg nem lenne túl kényelmes játszani, így azt hiszem ez sem olyan zavaró.
A kezelõfelület átgondolt, épp csak annyi dolog van a képernyõn, amennyi kell is. A gyorsbillentyûkkel bármikor elõhívhatunk minden fontosabb ablakot. A pályák felépítése az alapkampányban talán nem olyan változatos, de a kiegészítõkben és az egyéb kalandmodulokban sokkal inkább színesebb a kép.
Zenék és hangok
Hangok a helyén vannak, az aláfestõ zenék és effektek néhol kifejezetten jóra sikerültek. Nem annyira viszik a prímet, tényleg inkább a háttérben maradnak de a hangulathoz mindig illeszkednek. Említettem már a karakterek szinkronhangját, nos ez tényleg elég jópofa amiket bekiabálnak a karakterek, illetve az NPC-k szinkronjai is a helyén vannak, nem mindig tökéletes de vannak kifejezetten eltalált hangú szereplõk is.
Multiplayer
Lehet LAN-on keresztül is játszani, de van internetes multiplayer lehetõség is, amely a játékba beépített, tehát nem kell külsõ klienssel bajlódni vagy ehhez hasonló. Máig játsszák a játékot, mindig van pár aktív játék ahova lehet csatlakozni. Ezek többnyire egy saját modulban játszódnak és igénylik hogy a játék a legfrissebb verziós legyen, de ez egyébként is ajánlott. Készíthetünk saját szobát is, ahol részletesen meg lehet adni mindent A maga korában nagyon népszerû volt ez a része a játéknak, és ma sem tûnt el szerencsére.
Összegzés
Azok akik szeretik a szerepjátékot, nem fognak csalódni a Neverwinter Nights esetében sem. A játék nem hibátlan, a csapatunk tagjai néha hajlamosak kicsit tétovázni vagy beragadni valahol, a grafika mai szemmel nézve nem szép, de talán a szerepjátékosok számára ez nem a legfontosabb szempont. Tagadhatatlanul tartalmas és részletgazdag az egész játék, jó és rossz karakterrel végigjátszva teljesen mást nyújt, többszöri végigjátszásnál is érdekes tud maradni, leszámítva azt hogy hosszabb dungeon-öknél unalmassá válhatnak a harcok. A hangulat és a párbeszédek nagyon jól eltaláltak, magával tud ragadni a játék, ha belemerül az ember.
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 23. - 00:13:27
A Baldour\'s gatehez volt szerencsém, ahogy az Icewind Dale-hez is. :)
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 23. - 06:57:55
Azok is A.D. and D. rendszer alapján készültek, de sokmindent ki kellett hagyni belõlük.
Az NWN majdnem mindent tartalmaz magában az eredeti asztali rendszerbõl, plussz 3D-s is. :D
Baldurban sok jellemjátszási lehetõséged nem volt, itt azért jelentõsen nõnek a lehetõségeid.
Baldur\'s-ból megvan mind, napokban nekiálltam, csak a rengeteg angol szöveghez nincs türelmem.
Icewind nem tetszett. :S Az RPG része nagyon háttérbe van szorítva, az már inkább RPG alapokra épülõ Hack \'n Slash.
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 23. - 10:48:51
Ami RPG gyilkos H\'n\'S az a Diablo...
Ha zavar az angol: http://magyaritasok.hu/search/?thelist_search=1&downloads_search=1&what=Neverwinter
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 23. - 12:31:52
Vágom a magyarosítást, köszi, megvan, már fel is tettem. :P
Összes kiegészítõ + patch, plussz teljes magyarosítás. Már csak a karakterem kell. :D
Engem a sok angol szöveg Baldur-ban zavart, ahhoz ugye nincs teljes honosítás. Még 10 éve elkezdtem honosítani, aztán az akkori félbehagyottat folytattam, de abbahagytam végül.
Diablo...  :D
10 percnél tovább nem tudott lekötni, semmi köze nincs az RPG-hez. Csak azért hívták annak, mert a karaktered tudtad tápolni, de ez picsafüst az RPG-hez.
Ez olyan, mintha egy Serious Sam-et meg egy Deus Ex 1-et összehasonlítanánk. :D
(Tudom, te se tartod RPG-nek a Diablot, helyes :).)

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. Február 23. - 12:35:09 )

Hooops, duplapost!  :shifty:
Amúyg ami durva, hogy el is felejtettem, hogy ennyire faszányos karaktergenerátor van az NWN-ben, hogy még az eredeti kockaértékeket is látod az asztali szabálykönyvbõl.
Mivel arendszer minden harcnál, minden kérdéses cselekménynék virtuális kockákat dob, mint az asztali RPG-ben is a játékosok, KM.
Amúgy tudja még valaki, hogy hol lehet Magyar készítésû modulokat letölteni?
Nekem volt elég sok egy régi PC GURU lemezrõl, csak anno haverom CD-ROM-ja (piha, még hogy DVD meg blu-ray) bedarálta.

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. Február 23. - 14:53:15 )

Itt fent van minden Patch, legutsót feltolod és lehet is multizni. Jó lenne egy stabil Magyar társaság.
http://www.strategyinformer.com/pc/patches/neverwinternights/patch.html
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 23. - 15:38:13
Ha befejeztem amivel játszok azonnal felteszem a NWN-ot. :)
Baldours\' Gate-ben Lawful Evil tolvajom volt. :D Kb. bármit megoldottam vele. :D
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 23. - 15:48:27
NWN-ben egy orvgyilkossal tolom, aki mellesleg lopni is szeret. :D
Kaotikus Semleges a jelleme, így nem is vagyk korlátozva ez alapján.
Bár a játék kezdetén van egy kiképzõ, az akkora paraszt, hogy ezerrel vitáztam vele, komolyan elgondolkoztam, hogy az elején megölöm az egyik fõ karaktert (õt :D), de nem mertem, mert akkor legyaknak a tanítványai. :D
Am nagyon jó, hogy a karaktered elmented, és más modulokban is használhatod, így a modulnál sem mindegy, hogy miylen szintû kalandozókhoz készül. Ismét egy asztali RPG feature. :)
Az elsõ modulom már kalapálom is össze! Kezdõhelyszín már készen van, csak az ottani NJK szájába kell rágnom a szöveget.
(Szerintem az asztali M.A.G.U.S. modulokat is el fogom készíteni, abból van jónéhány itthon, csak nem kis idõ lesz elkészíteni, némelyik elég összetett. M.A.G.U.S. meg köztudottan A.D. and D. alapján készült, így könnyû lesz betenni az NPC-ket, stb, mivel a két rendszer között lehet karaktereket is áthozni-vinni.)
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 23. - 15:50:25
Akik nem értenék: Indi saját \"modot\" készít a játékhoz. :)
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 23. - 15:53:28
Hát ja, végülis mondhatjuk így is.
A beépített szerkesztõvel teljesen új történeteket lehet csinálni az alapjáték és a kiegészítõk eszközeinek segítségével.
Hmmm, mikor 50-60 modulom volt NWN-hez és azt se tudtam, melyikkel játszak...  :D
Most meg sehol nem találok semmit  :tantrum:, ezért csinálok sajátot!

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. Február 23. - 18:35:40 )

Találtam egy fincsi, Magyarok álltal készített, elég hosszú (átlag 20 órás) modult:
http://nwvault.ign.com/View.php?view=Modules.Detail&id=2726
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 23. - 21:48:09
RPG makeres múltamból eredõen, ha valahogy tudok segíteni, csak szólj. :D
Valami Multiplayerben is használható modul legyen ám. :D
Négyen nekiállunk egy lapos szombat reggelen. :D
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 23. - 21:58:44
Szavadon foglak! Holnap szabad vagyok este 6-ig. :D A scripteléssel segíthetnél majd, mert nem akarok csak sablonokat használni. Majd meglátod, totál RPG MAker a Toolset felépítése, csak fejlettebb cuccokat használ.


Ha minden igaz, most végeztem a PATCH-eléssel, nagyon remélem! Ugyanis a kiegészítõket is PATCH-elni kell.
És ha ez kész, akkor megyek is fel a netre ezerrel! :D Csak ezt a szerencsétlen karaktert is tápolni kellene, nem akarok 15-20-as szintûek közé bemenni egy 3-as félelffel. :D
Hja, bármikor bármelyik karaktered használhatod, amelyiket akarod, max a KM beszopat. (Feltéve, ha KM-es server.)


Hmmm, élvezet agyamnak és szemeimnek, meg RPG-n aszalódott izlésficamomnak ez a sok szám: kihúztam a dropboxot, hogy látható legyen, itt nem csitt-csatt a harc. Ezt a sok \"dobást\" kb 5 másodperc alatt számolta, szóval kõkeményen nyomatja az RPG szabályokat a játék. :D
\"asfasf.JPG\"
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 23. - 22:01:51
Ismerõs :D
Aztán negyed órát tekerek vissza 2 harc után, hogy ki is a megbízó és mivel is zaklat... Fúúú.
Mert én vagyok olyan debil, hogy ÉRDEKEL A TÖRTÉNET. xD
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 23. - 22:12:51
Az nem para, mert minden ilyen fontos dolgot külön naplóz neked  a rendszer egy panelen, szépen megfogalmazva, plussz te is tudsz készíteni magadnak feljegyzéseket.
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 23. - 22:16:20
Na igen... :D De ezt annó (tizenpár éves fejjel) még nem értem fel ésszel. :D
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 23. - 22:18:02
Szóval nem tudtál akkor még olvasni? :D :P
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 23. - 22:21:24
Még angolul nyomtam. :D
Kb. csak azon filóztam, hogy mit jelent ami a Quest része volt. :D
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 23. - 23:37:02
Kipróbáltam neten! Bitang jó serverek vannak még mindig! Szerinetm meg is találtam az álomserom: este 11:30-kor 79-en csapatják fent, és ésszel!
Egyiken megtaláltam a \"legenda\" (Gary Gygax, az RPG mûfaj kitalálója) szobrát is, gondoltam meghajlok elõtte :):
\"garygygax.JPG\"

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. Február 24. - 00:07:41 )

Na, ez Multis RPG a javából!
Ha akar valaki multizni, akkor szedje le a game-t innen (benne van: alapjáték, 2 expansion, KeyGenek, Communicity Pack, Patch, ezeket mind fel kell tenni): http://www.mediafire.com/?o5fsj245oc7z9s2
Ezekkel a patchekkel kínálja meg (minddel, kivéve a linuxosat, crack se kell majd):
http://www.strategyinformer.com/pc/patches/neverwinternightshordesoftheunderdark/patch.html
Utána honosíthatod, ha akarod!
És ezt a 800Megás csomagot szedje le és telepítse (ez csak a sinfar serverhez kell, sok más serveren nem kell ilyen csomag):  http://sinfar.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=3
Aztán többjátékos módban kapcsolódás a Role Play-en belül ezt beírva IP címhez:
play.sinfar.net
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 24. - 13:55:27
Megcsaltál minket a NWN-al? Szégyelld magad. :D
(Amint befejeztem a sztoriját amivel nyomom azonnal szedem le. :D)
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 24. - 14:39:18
Ezt a Sinfar nevû servert valami agypusztulat lehetett, aki elkészítette!
A 800MB-os pack, amit le kellett hozzá szedni, kicsomizta magát, és feltett 4,5 Gigát! (Most az NWN-em több mint 10GB, minden PAtch-el meg a két kiegészítõvel együtt,) Ergo csak a serverhez tartozik egy DVD-re való világ, meg plussz objectek, taxtúrák, hangok, amiket õk csináltak. tegnap éjjel 3 órát mászkáltam rajta, és hatalmas a terep, valójában alig jutottam el valameddig. Éppenhogy kimentem avárosból, át egy kis tanyán és az erdõ elejébe. Ott a geci farkas megevett, akkor lekerültem a túlvilágra, ami önmagában hatalmas!, és felmentem vissza, megdumáltam a kaszással. :D Már bánom, mert körül kellett volna lent nézni.
Elkezdtem kommunikálni a játékosokkal. Semmi OOC duma, tök RPsek, nagyon faszán játszák a szerepüket, érzelmeket használnak, iylen apróságokra oda fiygelnek, hogy köhögnek, törkot köszörülnek, stb.
Kajak, valóban asztali RP feelingje van, a D and D szabályok, minden miatt.
Ami a legszebb, hogy nincs szabálytalanság! Az alap D and D szabályok, amik az NWN motorjába vannak integrálva, annyira tökéletesen átlettek ültetve, hogy ki se lehet õket használni!
Amit találtam Magyar Modult, azt lehet neten nyomni. JAmes, ha végre nekiállnál,. tolhatnánk együtt a Questeket, bár 15-ös szint alatt nagyon nehéz, szóval még karaktert kell hizlalnom hozzá. :D
Majd te indítassz házi serot, és én kapcsolódok, a lopott netemmel nem lenne stabil, ha én lõném. :D
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 24. - 14:43:56
Baldour\'s-ban mániám volt az ellenfél mögé lopakodni és backstab. :D
Kb. a szutyok kis tõrömmel nagyobbat sebeztem mint a warrior haverom a megabaltájával. :D
Harcstílusa szerint az a tipikus (már-már klisés) \"Ne aggódj, ha látod. Akkor kezdj félni, ha nem.\"
Célravezetõbb, mint bekapni pár kéretlen pofont és lágyan elterülni.
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 24. - 15:12:05
Hehe, itt ezt nehezebb megcsinálni. Pl Orkokkal meg mindenféle állatokkal esélytelen, mert kiszimatolnak, és máris lõttek a lopakodásodnak, és meglátnak.
Meg lehet specializálni magad, hogy éles hallás, ha Ork vagy, akkor megérzed a szagot, így érdemes azt is álcáznmi valahogy, stb.
Rengeteg lehetõség van.
(Ez multiban is megy, az benne a legszebb! Ha lopakodsz valaki mögött, az nem lát téged, csak akkor, ha az érzékei meg sok más módosító alapján \"megérez\", akkor fog látni. :))

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. Február 24. - 19:20:51 )

Egy kis ízelítõ a karakteralkotásról. Látható, mennyire részletes karaktereket lehet alkotni, korlátlan lehetõségek vannak benne.
Ahogy lépsz felfelé a szintekben, egyre több képzettségek nyílik meg, amik itt láthatóak, azok csupán töredékei a repertoárnak, mivel megnyílásig nem látni õket. Plussz vannak járulékos képzettségek, amik bizonyos szinteknél bizonyos kasztoknál alapból járnak.. Ezerszer se elég elmondanom, tökéletesen beépítették az eredeti szabályrendszert ezen a téren is.
Arról nem is beszélve, hogy lehet multikasztosodni, és amik kezdetben nem választhatóak, azok idõvel megnyílnak.
Kegyetlen sok variáció van, ezért bárki elkészítheti a magának tetszõ karaktert.
http://www.youtube.com/watch?v=zEFvrOGTcTU

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. Február 24. - 19:34:55 )

És akik az egész rendszer mögé szeretnének látni, itt van a \"D&D SRD 3.5\" asztali rendszer .pdf fájlban!
http://www.spongedoc.extra.hu/images/rpg/srd_3.5_magyar.pdf
A Neverwinter Nights a 3. kiadás alapján készült, ez pedig a 3.5-ös rendszer, vagyis ez csupán finomításokban, apróságokban tér el a játékban használttól.
HA ezt elolvassátok, akkor lesz érthetõ, miylen is az eredeti RPG rendszer, és a játék bonyolultsága is érezhetõ lesz. :)
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 24. - 21:46:44

Itt a 2 karaktergenerálásáról a videó. Érdekes pillanat (ha ez nem lenne, be sem linkelném) 4:18-nál. :D Remélem észreveszitek.
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Február 24. - 22:09:06
Kossuth! :D
Te meg told már fel a game-t, ne lányoskodj!  :laugh:
Co-Op-ban végig kellene vinni valamit.  :smokin:
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: James_Raynor - 2012. Február 24. - 22:12:31
Nem lányoskodok. :D Mondtam, hogy amivel gamelek annak érdekel a vége...
Ha megvan azonnal letöltöm. Az vagy holnap vagy holnap után megtörténik.
Cím: NeverWinter Nights 1
Írta: Ian_Stuart_Donaldson - 2012. Március 02. - 00:14:29
Dicsa\' Buksikám, mit találtam!
http://steelskies.gotdns.com/forum/index.php

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. Március 02. - 20:12:06 )

A leírás részletes elemei a honlapról lettek bemásolva!
Véletlenül találtam erre a -még most is- mûködõ Magyar NWN serverre.
A server üzenetei Magyar nyelven vannak írva, sok quest-et lehet elvállani, így egyedül sem fullad unalomba a dolog.
Tudunk játék közben magunknak Istent választani a templomoknál, ilyenkor halál esetén a templomnál fogunk megjelenni, miután kiléptünk a Limbóbol.
Papok csak egyszer választhatnak Istent maguknak, ez a server karakter-specializáló részénél lehetséges. Miután elkészítettük a karakterünk, ide kerülünk. Itt lehet speciális alfajt is választani, jelenleg kettõ van, a Drow Elf és a Brownie.
Tényleges halál az esetben következik be, ha az életerõpontunk -10-re csökken. A holttestünk a halál helyén marad, más Játékos Karakterek fel tudják éleszteni, de ha ezzel nem akarunk várni, akkor a Limbóbol kilépve a választott Isten templománál regenerálódunk.
Név: Steel Skies
Kapcsolódás: steelskies.gotdns.com:5121
Weblap: http://steelskies.gotdns.com
FaceBook Kapcsolat: https://www.facebook.com/groups/147284075298138/
A játékhoz szükségesek a következõk:
 - SoU/HotU kiegészítõ (Alap kieg.-ek!)
 - 1.69-es Patch (320 Mbyte)
 - CEP 2.3(730Mbyte, dokumentáció nélkül. Lefelé kompatibilis, tehát mûködik akár CEP2.1-ként is!)
Full SS hak v4.0:
SS hak 4.0 FULL önkicsomagoló(336 Mbyte, CEP-et nem tartalmazza!)
 A CEP és az SS hakok 7zip-el vannak tömörítve, hogy minél kisebb legyen (kicsomagolva ez kb 4Gbyte). Kicsomagoláskor az NWN mappát kell neki megadni!
Solo játszhatóság: Tökéletes! A serveren sok quest van, amiket el lehet vállalni, így ha egyedül megyünk fel rá, akkor se unatkozunk.
NPC Henchman-ek: Vannak!
Kalandalkalmak/mesélések: Vannak!
Egyedi Alfajok: 2 db.
FIGYELEM! Az alfajok kezelése megváltozott. Alfajba váltani a szerverre belépve lehet.
Drow
Alapfaj: Elf
 Az emberhez képest a következõ tulajdonságpontokat kapja (/elfekhez képest):
 Erõ: -1 /(-1)
 Ügyesség: +1 /(-1)
 Intelligencia: +2 /(+2)
 Bölcsesség: +1 /(+1)
 Állóképesség: -3 /(-1)
 Isten kötelezõen Lolth, a megfelelõ jellemmel (CN, CE, NE) (papoknál számít csak).
 Drow pap CSAK nõi karakter lehet.
Felszíni módosítók
 nappal, felszínen a következõ módosítókat kapják:
 - 25%-os sebességcsökkenés
 - -2 DEX, CON, STR csökkenés
 - blindness
 - 25% miss chance (melléütés)
 Képességei (feat):
 - immunity to sleep
 - hardiness vs. enchantments
 - weapon prof. elf
 - skill affinity: listen
 - low light vision
 - darkvision
 Ezeken felül +2 pontot kap a varázslatok elleni mentõdobásaira, és 5 pontot a mágiaellenállásra (plusz szintenként 1-et).
 Kedvenc osztály: wizard
 A drow karakterek Underdark-ban kezdenek.
Brownie
Alapfaj: Halfling
 Az emberhez képest a következõ tulajdonságpontokat kapja (/félszerzethez képest):
 Erõ: -4 /(-2)
 Ügyesség: +3 /(+1)
 Intelligencia: +1 /(+1)
 Karizma: +1 /(+1)
 Állóképesség: -1 /(-1)
 Képességei:
 - skill focus: hide
 - skill affinity: move silently
 - skill affinity: listen
 - skill affinity: spot
 - small stature
 Kedvenc osztály: rogue
 --------------------------------------------------------------------------------------------
 Fontos: az alfajok technikailag külön fajok. Ezért a speciálisan alapfajokra ható dolgok (plusz sebzés elf-re stb) hatástalan az alfajokra. Viszont a plusz tulajdonságpontokat fizikailag is megkapják, és nem effectben megy rájuk.
Class korlátok:
Rogue:
 - 10. szintig negativ módosítót kap a pickpocket (lopás) skillre (magas szintû karakterek védelme az alacsony szintû tolvajoktól)
Monk:
 - multiclassolható
Cleric:
 - multiclassolható, de ha nem pure pap, akkor szimbólumot kell használnia
 - lásd még: Istenek!
Paladin:
 - csak Purple Dragon Knight osztályt veheti fel
Weapon master:
 - csak monk, fighter, ranger, barbár veheti fel
Fighter:
 - ha a karaker legmagasabb szintû osztálya fighter, a jobbkezes melee fegyverre +1 enhancmentet kap. Összeadódik a fegyveren alapban levõ enhancmenttel (pl. +2-es fegyvert hasznalva +3-as lesz).
 - ha a karakter legmagasabb szintje fighter, kezdéskor +2 dodge AC-t kap, plusz 5 szintenként +1-et, lvl20-ig
Barbarian:
 - ha a karakter legmagasabb szintje barbár, kezdéskor +2 dodge AC-t kap, plusz 4 szintenként +1-et, lvl20-ig
Champion of Torm:
 - felvehetõ, ha más korlátozással nem ütközik
FEAT korlátozások:
 - Devastating critical: csak akkor vehetõ fel, ha a karakter legmagasabb szintje fighter vagy barbarian
Skill-korlátok:
 - minden skillre igaz: szintlépéskor max. 3 ponttal növelhetõ 1-1 skill.
Tárgy-korlátozási szabályok (TKS):
 osztály-korlátozásos tárgyak használatához az adott osztályból el kell érni egy bizonyos szintet (tárgy szintkövetelmény/2-2)
 Pl.
 Staff of Uberpower: szintkövetelmény: 16, only usable by: wizard, sorcerer
 ekkor a karakternek legalább 6 szintnyi wizard vagy sorcerer szint kell, különben nem tudja használni a tárgyat (16/2-2=6)
 - a TKS alól kivétel, ha a karakter UMD-bõl tudja használni a tárgyat
UMD (Use magic device)
UMD táblázat!
 Az eredeti helyett a fenti táblázat érvényes.
 Pl. : adott egy 350 arany értekû rövidkard, amit csak harcos használhat.
 A táblázat alapján az osztályváltáshoz 8 UMD kell (400-as sor).
Tekercsek
 Tekercsek felolvasásakor a HOTU (PnP) szerint is van célszám (25+)
Pihenés
 HCR-szerû:
 -lvl 1-4: pihenés 4 óránként
 -lvl 5-12: pihenés 6 óránként
 -lvl 13-40: pihenés 8 óránként
 Alváshoz szükséges élelem is, kivéve a pihenõhelyeken.
 Tábortûz melletti pihenés: -1 óra, feltéve, ha van a közeledben 2 társad
Istenek:
Az alábbiak csak a pap-karakterekre vonatkoznak, a többi karakter tud Istent váltani és nem korlátozza õket a jellem.
Papok a karakter-generálás után, a kezdõ területen újraválaszthatják az Istent, szférákat, jellemet!
 Fontos: papok a játék során nem tudnak istent váltani!  Jellemváltás esetén nem tud varázsolni, amíg vissza nem tér valamelyik Istene által engedélyezett jellemhez.
 A pap karakter csak a saját istenének templomába tud \"bindelni\" (halál esetén ott fog feltámadni, ha magától kel).
A következõ Istenekbõl lehet választani:
 ( Isten neve --> választható szféra --> jellem)
AKADI: air, travel, trickery / Neutral, Evil
BANE: destruction, evil / N, E
CHAUNTEA: good, earth, plant, protection / G, N
CYRIC: destruction, evil, trickery / E
GOND: earth, fire, knowledge / akármi
ILMATER: good, healing, strength / G
KELEMVOR: death, protection, travel / akármi
LATHANDER: good, protection, strength, sun / G
MYSTRA: good, knowledge, magic / G, e
OGHMA: knowledge, travel, trickery / akármi
SHAR: evil, knowledge / E
SILVANUS: animal, plant, protection / N
SUNE: good, protection / G
TEMPUS: protection, strength, war / akármi
Drow Istenek:
LOLTH: destruction, evil, trickery / E (csak nõi drow papok választhatják)
Updates:
2012. februar 18:
 - Haspurban paladin henchman és italárus
 - Portsoyban 2 új küldetés kezdõknek (fogadó és kereskedõház)
2012. februar 8:
 - 2 uj kuldi, Haspuri fogadoban
 - uj henchman, monk, Kek ijasz
2012. februar 4:
 - BUEK  nagy nehezen bekerult egy uj kuldi, Helve csapasa utan (CR 20-22). A kuldi restartonkent csak egyszer csinalhato meg (bar a forgalmat nezve ez boven eleg:)
 - Hajnalcsillag fogadoban rogue henchman
2011. december 10:
 - tuzoriasok, Haspur kapujatol indulo keleti uton, CR20
2011. november 29:
 - uj kuldi Haspurban, CR16 (de annak elég nehéz sztem). Ez tulképp a Dalbof-tek-es küldetés folytatása, ezért az a küldi is kell hozzá. Másrészrõl a Siglioni romok folytatása is. Ezzel be is tömtem ezt a hézagot, innen már csak bugfixelni szeretnék a lvl18 alatti területeken. 
2011. november 27:
 - uj randomkuldis ember (Pierent): Sarbreenar Deli kapu-nal.
 Legodia-t visszaallitottam, igy a randomkuldik:
 Legodia: felveheto lvl13-ig, CR9-es lenyek
 Pierent: felveheto lvl16-ig, CR11-12 lenyek
 Tuppny: felveheto lvl19-ig, CR13-17 lenyek
 Uj area Sarbreenar Deli kapujabol nyilo Wedge sziklakertje, jobbara a randomkuldik helyszine
 -kis modositas: kicsit gyakrabban lehet lootolni boss trezsort, randomkuldik gyakrabban adnak targyat
2011. november 18:
 - Cernon-szurdok folytatasa, Siglion romjai es egyebek (CR 14-15++)
 - Cernon-szurdok masik tilesettel van, hogy kevesbe fagyjon
2011. november 15:
 - 2 uj terulet, Ogre domboktol del fele
2011. november 4:
 - henchmenek inventory-kezelese megvaltozott, journalban az info
2011. november 2:
 - Gnom varoska berakva, a Lord Herzog kuldi masik fele ott adhato le. uj kuldi itt azoknak, akik befejeztek a Sarbreenaros kuldetessorozatot
 - Maurkaari fegyverboltba bekerült egy mûhely, hogy lehessen kraftolni
2011. október 24:
 - uj kuldetes ( CR16-18 ), a Felso csapas folytatasan
2011. október 21:
 - közkívánatra: denevéres kezdõarea, remélhetõleg meg is találjátok.
 - kis hianypotlaskent, 2 uj kuldi: Sarbreenar déli kapunál ogres(CR8), Felsõ csapasnál Raskan erdõ (CR10,Elk pihenõjében adják a kuldit)
 - a Hirnev&Faction toolban meg lehet nezni a megcsinalt kuldeteseket ( journalba tobbet kellett volna irkalni, igy egyszerubb volt)
 - Sarbreenarban uj bolt: Nina herbaria. Random generalt potionokkal.
2011. október 10:
 - kicsit belenyultam a targyak rendszerebe. Az immunos targyak mostantol joval dragabbak (Mind-immun, Death immun stb), joval magasabb szinteken hasznalhatoak mostantol. Alacsonyabb szinteken mar nem is lesznek talalhatoak ilyenek.
 Akin ilyen cucc van equipelve es meg nem tudna hasznalni, arrol a szerver leszedi belepeskor, es beteszi a zsakjaba!
 - karigen utan az \'informacios NPC\'-tol lehet olcson venni kezdofelszerelest, nem a respawnos ladabol kapja. 1200XP utan nem veheto tole mar semmi.
 - class-restrictionos targyak hasznalatanak korlatozasa valtozott, lasd itt
2011. október 9:
 - megfeszitett munkaval befejeztem Underdarkot! Hibak meg lehetnek, de jobbara mukodokepes. Lvl12-ig be kell kerulni a Dragma-tor hazba (kuldetesekkel), kulonben nem fejlodik tovabb a karakter.
2011. október 2:
 - Peridol javaslatara lesznek hencsmenek. Portsoyban egy harcos a fogadóban, egy sorcerer a kereskedõházban, es egy papno Underdarkban, a Gödör fogadóban.
2011. szeptember 28:
 - egy kicsit frissitgetek, Underdark keszulget, 2 uj kiskuldi odalenn
 - boltok valtoznak, bevezettem a random-shoppingot. idonkent (kb 2 orankent) frissul a valasztek, veletlenszeru targyakkal
2011. május 30:
 - új hak, 4.0-as verzió
 - subrace-rendszer megváltozott, nincs ECL az alfajokra, de nem is annyira erõsek. Pixie megszûnt, helyette brownie van
 - karigenerálás után a creatorban változtatható a fej-modell és portré
 - portrépakk bekerült, kompatibilis a Slamanar-os pakkal
2011. ápr. 13:
 - bekerult egy uj kuldi, magasabb szintueknek (cr17-20)
 - HIPS feat korlatozva (lassitva)
 - legelso patkanyirtos kuldi picit kibovitve
2011. marc. 16:
 -randomkuldi szinten az elfeknel, a volgyben Legodia-nal, lvl 14-ig. Az ilyen randomkuldik mostantol jellemvaltasra is hasznalhatoak(kuldileadaskor valaszthato az irany), az XP partyXP lett
 -elozoleg nem irtam, de sequencerbol csak 1 spell lehet fenn, az elozo felulirodik (sajna nagyon exploitalhato volt)
2011. marc. 15:
 - uj kuldetes, E\'shauwn-bol (lvl 9-12)
2010. nov. 17:
 - nehany dolog valtozott, mar nem is nagyon emlexem. bekerult a fagyorias-fortress, a tuzgnoll-fortress, a Beluar-utja a wispekkel, ott egy barlang is, a Csuklya-goblinok (kuldi a megvilagosodas templomatol), Thyme falvacska egy defender-kuldivel, es most felette a Cernon-mocsar. Ehhez kapcsolodik egy kuldetes is.
2010. okt. 13:
 - bekerult egy kuldi, uj mappal, de nem 1 playeres. Fogadoban felveheto, annak aki megcsinalta a Sarkanyszirtes kuldit.
2010. okt. 4:
 - plusz 1 kuldetes, a \'Felso csapas 3\' utani terulet. Casterek nyíghatnak hehe.
 - animal companion etetes valtozott, a kaja a HP feleig gyogyitja oket
 - class-korlatozas targyon valtozott, adott osztályból kell lenni annyi szintnek, amennyi kell a tárgy használatához (ruházathoz tartozó tárgyakra vonatkozik)
2010. szept 27:
 Uristen de el vagyok maradva...
 - csapdarendszer fixek, tiktkosajto-rendszer atirva (remelhetoleg igy mar jo lesz mindenkinel)
 - bekerultek vegre Hammervale-s itemek
 - uj AI kerul be, ez valoszinuleg sok bajt fog okozni. Jelentsetek, ha valami nem ugy mukodik mint eddig (nem beszel az NPC aki eddig beszelt, nem tamadnak a mobok, stb)
 - criminal rendszer atirva, talan kicsit stabilabb, a Hirnev-kutyuben ellenorizhetitek hogy meddig tart meg
 - kaszt-korlatozasok valtoztak, de ez mar nem ujdonsag...
 - kis bolt-kinalat valtozas (Portsoy bordiszmu, Kek ijasz Yu-mester...)
 - egyeb ...
2010. szept 16:
 - veglegesitettem az uj csapdarendszert. 1-2 helyen visszamenoleg is vannak csapdak a padlon.
 - uj kuldetes, Sarbreenarban a varosorseg epuleteben adjak. Uj kijarat nyugat fele a varosbol.
2010. szept 14:
 - új titkosajtó-rendszer. A régi Keresõ-eszköz el is tûnik a zsákból belépéskor. Az új rendszer jobbára az alap csapdakeresési rendszeren alapul, vagyis a Search skill és a Detect mode érvényesül - mászkálás közben is találhatsz titkos objektumokat, amik csapdaként tûnnek fel (halványpiros fény), de használatkor feltûnik a lényeg.
 Teszteljétek a Jégveremben vagy Nimeron kriptájában.
2010. szept 10:
 - fagyások miatt a gyûrûkrõl a fény-tulajdonság eltávolítódik, mikor a játékos felveszi az ujjára
2010. szept 8:
 - Sarbreenarban uj pancelbolt
 - 3 \"uj\" kuldi: Borisnal 3. kuldetes, Elk fogadojaban egy no, es az uj pancelboltban az inasnal
2010. majdnem augusztus 2:
 - E\'shauwn uj kinezetet kapott, Sharg tervei alapján.
 - a Dye kittel lehet festeni köpenyt is, valaki kérte...
2010. augusztus 1:
 - templomokban/papoknal lehet kerni restorationt, kb a potion araban
 - kuldetesek: MMO-szeru jutalom (5 targybol lehet valasztani egyet)
2010. július 25-30:
 - csapdakeresés: csapda kereséshez nem kell többet a HCR-es Keresõ-tárgy. Mostantól az alap csapdakeresés él, vagyis futkosás közben is lehet észlelni csapdát, vagy Detect módba állva mászkálni. Elfek itt ugye elõnyben.
 A Keresõ eszköz viszon továbbra is kell a rejtett ajtók megtalálásához. Ha találok módszert arra hogy kiiktassam, megteszem.
 - bekerült egy alacsony szintû küldetés, Raven dombjánál
 - a bugbear tábor alázása küldetés lett (Sarbreenarban vehetõ fel)