Szerző Téma: Abe\'s Oddysee  (Megtekintve 1907 alkalommal)

Abe\'s Oddysee
« Dátum: 2012. május 23. - 14:56:56 »
+1 Show voters
\"header.jpg?t=1292476002\"
Régen ezen a játékon is ( mind több más PS1-es játékon ) sokat függtem kiskoromban. :D
Most újra elõkerült ez is. :)
Név: Oddworld: Abe’s Oddysee
Platform: PC, PlayStation, Game Boy
Típus: Túlélõ platformjáték
Kiadott változatok: 1 CD-ROM
Fejlesztõ: Oddworld Inhabitants
Kiadó: GT Interactive
Designer: Lorne Lanning (rendezõ), Frank Ryan (producer)
Zeneszerzõ: Ellen Meijers
Korhatár: 12+
Gépigény: Pentium 120 MHZ, 16 MB RAM, Négyszeres CD-ROM meghajtó, Windows 95-9, XP-n is megy a telepíthetõ drivernek köszönhetõen.
Az Abe’s Oddysee az Oddworld-sorozat elsõ darabja, melynek késõbb született egy folytatás Abe’s Exodus néven, és utána – mint az egyik elsõ X-Boxos játék – megjelent a Munch’s Oddysee. 2005-ben jelent meg a Stranger’s Wrath, mely FPS/TPS játék volt, egy fejvadász fõszereplésével. Jelenleg dolgoznak egy ötödik Oddworld játékon. Az elsõ és második rész (Exodus) nem tér el sok mindenben egymástól, mindkettõ kétdimenziós és a Heart of Darknesshez hasonlóan túlélõplatform. A játékmenetben azonban sok különbséget találhatunk a két játék között. De elõbb térjünk ki a történetre.
A játék egy Oddworld nevezetû világban játszódik, fõszereplõje pedig egy igencsak ronda (a világ 4. legrondább videojáték karaktere a GameDaily szerint), a mudokon fajba tartozó Abe (Éb). Abe a RaptureFarms nevezetû húsgyárban dolgozik, bár saját bevallása szerint inkább rabszolga. Az RF töménytelen mennyiségben gyártja a húst különbözõ fajta teremtményekbõl, amikbõl valamilyen édességet szoktak készíteni. A fogyasztói társadalom például kiirtott egy teljes állatfajt, és a többi állatot is a kihalás szélére sodorta. A gyárnak valami új ötlettel kell hát elõrukkolnia, ha nem akar csõdbe menni. Abe éppen végigmegy azon a folyosón, amiken a korábban megjelent „ínyencségek” plakátjai láthatók. Éppen ülésezik az igazgatótanács, és Abe fõnöke, a glukkon Molluck elõjön a zseniális új húsforrás ötletével: gyártsanak „Mudokon nyalokát”. A tanács többi tagja elégedetten röhög, szivarral a szájában. Miután Abe számára egyértelmûvé vált, hogy õ és a népe lesznek a következõ Rapture termék, bepánikol és elmenekül. A biztonsági kamerák rögzítették hogy Abe elhagyta a helyét, így utána küldik a rovar és pulyka hibrid biztonsági õröket, akik felügyelik a többi mudokon munkáját. A feladatunk világos: felszabadítani rusnya testvéreinket, mielõtt még nyalókaként végzik.
 \"height=300http://rondar.b13.hu/data/blogimages/usimage236092_9488821.jpg[/img]
Grafika: Akkor most beszéljünk a grafikáról. A játék grafikája nagyon hasonlít a Heart of Darkness grafikájához. A szereplõk két dimenzióban mozognak, festett hátterek elõtt. Az átvezetõ animációk jól meganimált, 3D-s kis filmek. A 2D-hez képest igencsak jó kis grafikát sikerült összehozni a készítõknek. Egy rossz szavam sem lehet.
Játékmenet: Következzék a játékmenet, mely a játék talán legjobb része. Itt találhatóak meg a különbségek, amikrõl beszéltem. A HoD-ban mindig volt egy fegyverünk, amivel irtanunk kellett a gonoszok sokaságát. Nos, itt ilyenünk nem igazán van hisz a játék inkább ügyességi, mint akció. De ha nem vigyázunk, itt is lelõnek, illetve felfalnak minket. A pályák túlélése mellett van törékeny barátunknak egy dolga. A pályákon néha elvétve láthatunk pár számlálót, amik azt mutatják hogy mennyi mudokon társunk van életben, mennyien haltak meg, és mennyien szabadok. Azt fontos kiemelni hogy a játéknak két befejezése van. Ha sikerül több mint 50 mudokon társunkat megmentenünk, akkor a jó befejezést kapjuk meg, ha nem, akkor a rosszat. Társainkat úgy szabadíthatjuk fel, hogy megszólítjuk õket – lehet velük beszélgetni és parancsokat osztogatni – és a pályákon elvétve felbukkanó madárrajokhoz vezetjük a társaságot. Ezután használjuk Abe varázserejét, ami megnyit egy kaput a külsõ világba. A cimboráink utána automatikusan beugranak a kapuba, és folytathatjuk a további kutatást. Maga a játék helyszínileg nem a legváltozatosabb. Idõnk nagy részét a gyárban kell eltöltenünk (a játék eleje és vége is ott játszódik), de lesz alkalmunk ellátogatni kanyonokba, õsi templomokba, és a mudokonok rejtett falujába is. A játékban lehetõségünk van varázserõnk segítségével belebújni a biztonságiak testébe. Õket irányítva lelõhetjük a többi, ellenséges biztonságit, majd ha meg akarunk szabadulni tõle akkor egyszerûen felrobbantjuk. Ilyenkor visszatérünk a saját testünkbe. Használhatunk lóként egy kis teherhordó állatot is, vele lovagolni nagyon élvezetes. :D Csak vigyázzunk, nehogy lelõjék…A játék utolsó pályáin kap Abe egy berzelkelõ erõt, amikor villámokkal lezúzhatjuk az igazgatótanács tagjait. Utána az erõ el is tûnik, de erre csak a játék végén kerül sor.
 \"height=241http://rondar.b13.hu/data/blogimages/usimage236088_1673231.jpg[/img]
Zene/Hang: Ejtsünk pár szót a zenérõl. A hangulathoz jelentõsen hozzájárulnak, de többnyire hullámzó a minõségük, van, amelyikben kevés a változatosság, de vannak jól csengõ dallamok is. A hangeffektek viszont remekek.   
Hangulat: A játék hangulata viszont zseniálisan meg lett oldva. Ahogy azt a sztoriból leszûrtétek, a játékban sok morbid és szürreális elem van. Fõszereplõnk sem egy született szépség, sõt egyetlen szép figurával sem fogunk találkozni Oddworld világában. Nemhiába nevezik Oddworldnek. :D A szabadon lévõ vadállatok viselkedése is más. A nagytestû Scrabs amint meglát, üldözõbe vesz. A Paramite azonban egymaga kicsit félénk, de ha falkában van, akkor õ is megrohamoz. A vicces az, hogy ha a gyárat sikerülne felrobbantani, akkor az õ életüket is biztonságban tudhatnánk. :D
 \"height=241http://rondar.b13.hu/data/blogimages/usimage236089_3316685.jpg[/img]
Szavatosság: Sokat kell menekülni, futkározni, taktikázni a játékban. Maga az alapjáték nagyon elnyújtott. Mikor a Paramite és a Scrabs fajok templomába kell ellátogatni, gyakorlatilag végig ugyanazok a teendõink, és ez talán a játék legunalmasabb része. A végén úgyis vissza kell majd térnünk a gyárba, hogy legyõzzük az ellenségeinket. És mivel a játék csak bizonyos pontokon kínálja fel a mentési lehetõséget, megérthetitek ha azt mondom: nagyon nehéz játékról van szó. Aki végig akarja vinni, kösse fel a nadrágot. Hiába történik kevés dolog a játékban, túl nehéz ahhoz hogy az ember egyetlen nap alatt végigvigye.
Sztori: A játék története nem túlzottan kidolgozott. A világ felépítése jól ki van találva, a szituáció beleillik az egészbe, viszont maga játék szálában akadnak érdekességek. Például Abe nem egyszer meghal a játék során, de felbukkan egy mudokon sámán, aki feléleszti és közli vele hogy õ az egyetlen aki felszabadíthatja a népüket. Viccesnek tartottam hogy a megváltó szerepét ezúttal nem egy szép lány/szõke übermench kapta meg, hanem egy törékeny kis semmi rusnyaság. Néha akad humor is, de a legtöbbször komoly a történet, és a fõszereplõ nagyon irritálóvá válhat egy idõ után, mert keveset tudunk meg róla.
Lezárás: Az Abe’s Oddysee egy csöppet sem hibátlan játék. Néha túlságosan is nehéz, ezért is csinálták könnyebbre a folytatást. A fõszereplõ sem az a „szívheznövõs” fajta, és a sztori sem a legizgalmasabb. Ennek ellenére mindenkit bátorítok arra hogy legalább egyszer játssza végig, hisz hiba ide vagy oda, az Oddworld-sorozat elsõ része még mindig nagyszerû játék. Ha tetszett az elsõ rész, majd szerezzétek be az Exodust is, és akinek van X-Boxja, az játssza végig a harmadik részt is! :)   
Kiegészítés: a japánoknál Abe a GoGo lett a játék címe, és cenzúrázva dobták piacra.
 \"height=224http://rondar.b13.hu/data/blogimages/usimage236090_2581334.jpg[/img]
Bal oldalt az eredeti (karóra húzott fej), jobb oldalt (nyalóka/fagyi) a japán változat látható.
És az intro:
 

Valamint egy gameplay:
 

Eddig 5× játszottam ki, most hatodjára.
« Utoljára szerkesztve: 2012. május 23. - 14:58:27 írta Nocoxil »

Nem elérhető zeteni

  • 1970
  • Ex-Scripter
    • Profil megtekintése
Abe\'s Oddysee
« Válasz #1 Dátum: 2012. május 23. - 14:58:28 »
0 Show voters
Imádom Abe-et! :D Én még az Exodus-al játszottam ;)

Abe\'s Oddysee
« Válasz #2 Dátum: 2012. május 23. - 15:00:30 »
0 Show voters
Azt is végigjátszottam, de azt csak 2×, és gépen. :D
« Utoljára szerkesztve: 2012. május 23. - 15:00:38 írta Nocoxil »

Abe\'s Oddysee
« Válasz #3 Dátum: 2012. május 23. - 14:56:56 »
0 Show voters
\"header.jpg?t=1292476002\"
Régen ezen a játékon is ( mind több más PS1-es játékon ) sokat függtem kiskoromban. :D
Most újra elõkerült ez is. :)
Név: Oddworld: Abe’s Oddysee
Platform: PC, PlayStation, Game Boy
Típus: Túlélõ platformjáték
Kiadott változatok: 1 CD-ROM
Fejlesztõ: Oddworld Inhabitants
Kiadó: GT Interactive
Designer: Lorne Lanning (rendezõ), Frank Ryan (producer)
Zeneszerzõ: Ellen Meijers
Korhatár: 12+
Gépigény: Pentium 120 MHZ, 16 MB RAM, Négyszeres CD-ROM meghajtó, Windows 95-9, XP-n is megy a telepíthetõ drivernek köszönhetõen.
Az Abe’s Oddysee az Oddworld-sorozat elsõ darabja, melynek késõbb született egy folytatás Abe’s Exodus néven, és utána – mint az egyik elsõ X-Boxos játék – megjelent a Munch’s Oddysee. 2005-ben jelent meg a Stranger’s Wrath, mely FPS/TPS játék volt, egy fejvadász fõszereplésével. Jelenleg dolgoznak egy ötödik Oddworld játékon. Az elsõ és második rész (Exodus) nem tér el sok mindenben egymástól, mindkettõ kétdimenziós és a Heart of Darknesshez hasonlóan túlélõplatform. A játékmenetben azonban sok különbséget találhatunk a két játék között. De elõbb térjünk ki a történetre.
A játék egy Oddworld nevezetû világban játszódik, fõszereplõje pedig egy igencsak ronda (a világ 4. legrondább videojáték karaktere a GameDaily szerint), a mudokon fajba tartozó Abe (Éb). Abe a RaptureFarms nevezetû húsgyárban dolgozik, bár saját bevallása szerint inkább rabszolga. Az RF töménytelen mennyiségben gyártja a húst különbözõ fajta teremtményekbõl, amikbõl valamilyen édességet szoktak készíteni. A fogyasztói társadalom például kiirtott egy teljes állatfajt, és a többi állatot is a kihalás szélére sodorta. A gyárnak valami új ötlettel kell hát elõrukkolnia, ha nem akar csõdbe menni. Abe éppen végigmegy azon a folyosón, amiken a korábban megjelent „ínyencségek” plakátjai láthatók. Éppen ülésezik az igazgatótanács, és Abe fõnöke, a glukkon Molluck elõjön a zseniális új húsforrás ötletével: gyártsanak „Mudokon nyalokát”. A tanács többi tagja elégedetten röhög, szivarral a szájában. Miután Abe számára egyértelmûvé vált, hogy õ és a népe lesznek a következõ Rapture termék, bepánikol és elmenekül. A biztonsági kamerák rögzítették hogy Abe elhagyta a helyét, így utána küldik a rovar és pulyka hibrid biztonsági õröket, akik felügyelik a többi mudokon munkáját. A feladatunk világos: felszabadítani rusnya testvéreinket, mielõtt még nyalókaként végzik.
 \"height=300http://rondar.b13.hu/data/blogimages/usimage236092_9488821.jpg[/img]
Grafika: Akkor most beszéljünk a grafikáról. A játék grafikája nagyon hasonlít a Heart of Darkness grafikájához. A szereplõk két dimenzióban mozognak, festett hátterek elõtt. Az átvezetõ animációk jól meganimált, 3D-s kis filmek. A 2D-hez képest igencsak jó kis grafikát sikerült összehozni a készítõknek. Egy rossz szavam sem lehet.
Játékmenet: Következzék a játékmenet, mely a játék talán legjobb része. Itt találhatóak meg a különbségek, amikrõl beszéltem. A HoD-ban mindig volt egy fegyverünk, amivel irtanunk kellett a gonoszok sokaságát. Nos, itt ilyenünk nem igazán van hisz a játék inkább ügyességi, mint akció. De ha nem vigyázunk, itt is lelõnek, illetve felfalnak minket. A pályák túlélése mellett van törékeny barátunknak egy dolga. A pályákon néha elvétve láthatunk pár számlálót, amik azt mutatják hogy mennyi mudokon társunk van életben, mennyien haltak meg, és mennyien szabadok. Azt fontos kiemelni hogy a játéknak két befejezése van. Ha sikerül több mint 50 mudokon társunkat megmentenünk, akkor a jó befejezést kapjuk meg, ha nem, akkor a rosszat. Társainkat úgy szabadíthatjuk fel, hogy megszólítjuk õket – lehet velük beszélgetni és parancsokat osztogatni – és a pályákon elvétve felbukkanó madárrajokhoz vezetjük a társaságot. Ezután használjuk Abe varázserejét, ami megnyit egy kaput a külsõ világba. A cimboráink utána automatikusan beugranak a kapuba, és folytathatjuk a további kutatást. Maga a játék helyszínileg nem a legváltozatosabb. Idõnk nagy részét a gyárban kell eltöltenünk (a játék eleje és vége is ott játszódik), de lesz alkalmunk ellátogatni kanyonokba, õsi templomokba, és a mudokonok rejtett falujába is. A játékban lehetõségünk van varázserõnk segítségével belebújni a biztonságiak testébe. Õket irányítva lelõhetjük a többi, ellenséges biztonságit, majd ha meg akarunk szabadulni tõle akkor egyszerûen felrobbantjuk. Ilyenkor visszatérünk a saját testünkbe. Használhatunk lóként egy kis teherhordó állatot is, vele lovagolni nagyon élvezetes. :D Csak vigyázzunk, nehogy lelõjék…A játék utolsó pályáin kap Abe egy berzelkelõ erõt, amikor villámokkal lezúzhatjuk az igazgatótanács tagjait. Utána az erõ el is tûnik, de erre csak a játék végén kerül sor.
 \"height=241http://rondar.b13.hu/data/blogimages/usimage236088_1673231.jpg[/img]
Zene/Hang: Ejtsünk pár szót a zenérõl. A hangulathoz jelentõsen hozzájárulnak, de többnyire hullámzó a minõségük, van, amelyikben kevés a változatosság, de vannak jól csengõ dallamok is. A hangeffektek viszont remekek.   
Hangulat: A játék hangulata viszont zseniálisan meg lett oldva. Ahogy azt a sztoriból leszûrtétek, a játékban sok morbid és szürreális elem van. Fõszereplõnk sem egy született szépség, sõt egyetlen szép figurával sem fogunk találkozni Oddworld világában. Nemhiába nevezik Oddworldnek. :D A szabadon lévõ vadállatok viselkedése is más. A nagytestû Scrabs amint meglát, üldözõbe vesz. A Paramite azonban egymaga kicsit félénk, de ha falkában van, akkor õ is megrohamoz. A vicces az, hogy ha a gyárat sikerülne felrobbantani, akkor az õ életüket is biztonságban tudhatnánk. :D
 \"height=241http://rondar.b13.hu/data/blogimages/usimage236089_3316685.jpg[/img]
Szavatosság: Sokat kell menekülni, futkározni, taktikázni a játékban. Maga az alapjáték nagyon elnyújtott. Mikor a Paramite és a Scrabs fajok templomába kell ellátogatni, gyakorlatilag végig ugyanazok a teendõink, és ez talán a játék legunalmasabb része. A végén úgyis vissza kell majd térnünk a gyárba, hogy legyõzzük az ellenségeinket. És mivel a játék csak bizonyos pontokon kínálja fel a mentési lehetõséget, megérthetitek ha azt mondom: nagyon nehéz játékról van szó. Aki végig akarja vinni, kösse fel a nadrágot. Hiába történik kevés dolog a játékban, túl nehéz ahhoz hogy az ember egyetlen nap alatt végigvigye.
Sztori: A játék története nem túlzottan kidolgozott. A világ felépítése jól ki van találva, a szituáció beleillik az egészbe, viszont maga játék szálában akadnak érdekességek. Például Abe nem egyszer meghal a játék során, de felbukkan egy mudokon sámán, aki feléleszti és közli vele hogy õ az egyetlen aki felszabadíthatja a népüket. Viccesnek tartottam hogy a megváltó szerepét ezúttal nem egy szép lány/szõke übermench kapta meg, hanem egy törékeny kis semmi rusnyaság. Néha akad humor is, de a legtöbbször komoly a történet, és a fõszereplõ nagyon irritálóvá válhat egy idõ után, mert keveset tudunk meg róla.
Lezárás: Az Abe’s Oddysee egy csöppet sem hibátlan játék. Néha túlságosan is nehéz, ezért is csinálták könnyebbre a folytatást. A fõszereplõ sem az a „szívheznövõs” fajta, és a sztori sem a legizgalmasabb. Ennek ellenére mindenkit bátorítok arra hogy legalább egyszer játssza végig, hisz hiba ide vagy oda, az Oddworld-sorozat elsõ része még mindig nagyszerû játék. Ha tetszett az elsõ rész, majd szerezzétek be az Exodust is, és akinek van X-Boxja, az játssza végig a harmadik részt is! :)   
Kiegészítés: a japánoknál Abe a GoGo lett a játék címe, és cenzúrázva dobták piacra.
 \"height=224http://rondar.b13.hu/data/blogimages/usimage236090_2581334.jpg[/img]
Bal oldalt az eredeti (karóra húzott fej), jobb oldalt (nyalóka/fagyi) a japán változat látható.
És az intro:
 

Valamint egy gameplay:
 

Eddig 5× játszottam ki, most hatodjára.
« Utoljára szerkesztve: 2012. május 23. - 14:58:27 írta Nocoxil »

Nem elérhető zeteni

  • 1970
  • Ex-Scripter
    • Profil megtekintése
Abe\'s Oddysee
« Válasz #4 Dátum: 2012. május 23. - 14:58:28 »
0 Show voters
Imádom Abe-et! :D Én még az Exodus-al játszottam ;)

Abe\'s Oddysee
« Válasz #5 Dátum: 2012. május 23. - 15:00:30 »
0 Show voters
Azt is végigjátszottam, de azt csak 2×, és gépen. :D
« Utoljára szerkesztve: 2012. május 23. - 15:00:38 írta Nocoxil »

Abe\'s Oddysee
« Válasz #6 Dátum: 2012. május 30. - 00:35:33 »
0 Show voters
Mikor \'98-ban kijött PS-re (meg a demoját is adták mindig a géphez), rogyásig játszottuk.
Fingottunk benne ezerrel. :D

Abe\'s Oddysee
« Válasz #7 Dátum: 2012. június 01. - 10:07:55 »
0 Show voters
Idézetet írta: Indi date=1338330933\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"21855\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Mikor \'98-ban kijött PS-re (meg a demoját is adták mindig a géphez), rogyásig játszottuk.
Fingottunk benne ezerrel. :D
 
Pont ez a jó :D Nem lehet két óra alatt végigvinni elsõre.  :D

Abe\'s Oddysee
« Válasz #8 Dátum: 2012. június 01. - 10:26:22 »
0 Show voters
Azzal nem volt baj, sokszor kijátszottuk.
Csak nem tudtuk megunni. :D
Mikor meg teljesben megszereztünk, akkor hajlandóak voltunk félredobni a Road Rash-t meg a NFS3-at. :D

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal