ivel a 2011-ben az igazi fronton is visszakerült a KERS (Kinetic Energy Recovery System) és a DRS (Drag Reduction System),ezért alapvetõ dolog volt a Codemasters-es srácoktól hogy a játékba is berakják.A dolgok realizálása ezen a téren (akárcsak a grafika terén,errõl majd késõbb) majdnemhogy tökéletesen sikerült,bizony komoly tizedek múlhatnak azon,hogy mikor nyitjuk a DRS-t,mikor használjuk a KERS-t,és akár súlyos bukáshoz is vezethet egy pl. Monzában a Parabolicában nyitvahagyott DRS.Elsõre a \"kütyük\" használata bonyolultnak tûnhet, de ezek bizony meghatározó elemei manapság a versenyeknek, így kötelezõ volt a játékba kerülésük.
Általános Nos,a játékot a Codemasters adta ki tavaly,Szeptember 23-án (azthiszem).A tavalyi év baklövései után (rengeteg bug,félkésznek tûnõ megoldások,inkább az arcade jelleg mint a szimuláció),végre a fiúk komolyan vették a \'11-es évad számítógépre való átvitelét.Bent van szintén az összes pálya,az összes versenyzõ.A tavalyi baklövés után(miszerint kihagyták a biztonsági autót),végre az F1 2011-ben visszaköszön hozzánk a már baleset után jól megszokott Mercedes autó,az igazi rajongók kérlelései után.
A box-ban ülve 3 lehetõségünk van: a monitort nézni,itt beállítani az autót akár,(Ha az F1 minden apró részletében jártasak vagyunk, a kocsit szinte darabokra szedhetjük, ugyanakkor a játék preset beállításai is vállalhatóak, így minden fokozaton, minden nehézségen akad bõven elõre belõtt setup, amit kicsit modifikálhatunk, ha több leszorító erõt vagy nagyobb végsebességet szeretnénk.) vagy csak a helyezéseket nézni.Beszélni a versenymérnökkel hogy irány a pálya,vagy a guminkat kiválasztani (itt látható hogy milyen fajta gumikból választhatunk,az adott set-bõl hány db áll még rendelkezésünkre,illetve az adott gumiset hány körig bírja majd kb.).
Menet közben 2 dolgot tudunk állítani,a motor erõt (a leglassabb darabostól az átlagoson keresztül a leggyorsabb dúsig),illetve hogy a következõ kiállásunkkor milyen gumit szeretnénk.A gumikopás szimulációja kiemelkedõen jól sikerült. Ha 40-50 körös versenyt választunk, tényleg érezni fogjuk ahogy lassan elfogynak a lágy keverékû gumik, majd az is egyértelmû lesz, hogy a keményebb keverékkel sokkal jobban bírjuk, viszont egészen más féktávokkal, tapadással. Végre a sérülések szimulációja is jobb lett, ráadásul ha a hangokra is figyelünk, a motorzaj, a kerekek morajlása és versenymérnökünk rádióüzenetei min-mind segítenek felmérni, hol is áll a kocsi fizikálisan adott pillanatban.
Képileg is sokat fejlõdött a játék(mint már korábban említettem), a pályák részletgazdagabbak, a pályabírók ott vannak és integetnek, nem beszélve a hatalmas ledfalakról, melyek most már teljesen realisztikusan villogják szét a retinánkat egy baleset alatt. Na persze részletgazdagságban olyan mértékre kell számítani, amit 280 km/óránál vár az ember egy erdõtõl! Ha a lassításoknál utólag elkezdjük vizsgálni a füvet, bizony elõbújnak azok a pixelek, de ez talán a legkevésbé fontos komponens ebben a játékban.
Összegzés
Összességében viszont a játék baromi jó lett, sokkal jobb, mint az elõzõ próbálkozás így újabb 1 évig van mit nyúzni, ha már a valódi bajnokságban úgysem történik semmi izgalmas. Az elsõdleges célcsoport a hardcore F1 rajongótábor, azon belül is leginkább azok, akik kormánnyal játszanak, hiszen a kocsi valós mozgását érezni kézi kontrollerrel szinte lehetetlen ebben a játékban.
És ez a nap végén inkább pozitívum, mint negatívum. A Codemasters nagyon komolyan vette a 2011-es kiadást és ezt teljes joggal elvárhatja tõlünk is...
Egy próbát mindenképp megér srácok!
Azoknak akiknek nemáll rendelkezésükre kormány / gamepad,a kipörgésgátlót ajánlom közepes,vagy a felé tenni,így kissé kiküszöbölhetõ ez a kis ,,hiányosság\".
Lolko