Az év végi ünnepek mellett az SCS irodája természetesen eléggé kiürült, némi szaftos ETS2-es infó nélkül viszont ezt a hetet sem ússzuk meg - Wiktor D ezúttal a korábban már emlegetett időjárási-, napszak-, és fényeffektek újraírásának témáját dobta fel a blogra, kellemesen sok infó és kép körítésében.
Nézzük, pontosan mit is jelent a motor ezen részének ráncba szedése! Mindenekelőtt a napsugarak, a fénypászmák, és a HDR színleképzés (tone mapping) továbbfejlesztését: az update-tel végre minden időjárási állapot külön effektsablont kap, amivel egyedibbé tehetők az adott időjárás mellett tapasztalt tükröződés- és fényeffektek.
A fénypászma-kalkuláció új algoritmus szerint történik majd, amivel az effekt lágyabbá, életszerűbbé válik, így a hajnali és alkonyati vezetés minden időjárás mellett szebb, és látványosabb fényviszonyokat eredményez majd. Nem maradnak ki persze a köd- és páraeffektek sem a jóból, az új rendszer mellett azok is megújulnak majd.
Miután a fentiek erősen kihatnak a shaderekre és a motor rendererjére, elég sok játékelem érintett lesz ebben a változásban (ami az egyszeri játékosnak nem hír, a modderek ellenben lelkiekben készüljenek fel már most erre). Számtalan prefab és objektum specular és diffuse lightning attribútumát át kell majd állítani az új rendszernek megfelelően, az SCS így egy rakás pályaelem textúráját és shaderét frissíti majd - gyanúm szerint pedig ugyanezt kell tennie majd az egyedi pályaelemeket tartalmazó mappereknek is.
Maga a fejlesztés jelenleg nagyjából 50%-os készültségben van, szóval van még meló vele (ahogy az SCS-től már megszokhattuk). Maga az update egyébként majd a Scandinavia DLC-vel fog érkezni, de nem annak részeként, hanem a skandi DLC-vel egyidőben kiadott ingyenes frissítéssel: ennek megfelelően a játékban akkor is érezhető lesz ezen a téren a változás, ha nem zsákoljátok be a csomagot.
restacar.hu
Kérek véleményt a képekről. Szerintem odabasz