Fõbb változtatások:
- Három új város: Velence, Klagenfurt, Graz
- Ülésbeállító menü
- Az Útinform immár kijelzi a kamionokra/autókra vonatkozó sebességkorlátozásokat.
- A zenelejátszó kezelõfelületét átalakították, immár lehetséges kedvenc adókat kijelölni, és különbözõ szempontok szerint (mûfaj, stb.) szûrni a rádióadókat. A streameket emellett immár az \"Update from the Internet\" menüvel frissíthetjük is.
- Teljesen átdolgozták a kezelõfelületet. Új töltõképernyõket és ikonokat kapott a játék, töltés közben pedig a program kijelzi a rakományt és a célállomást is.
Játékmenetet érintõ módosítások:
- Immár lehetséges áthelyezni a fõhadiszállást (= ahova kamioncsere esetén visszakerül a játékos), és eladni az üres garázsokat.
- Digitális tempomat: immár lehetséges adott lépésközzel növelni és csökkenteni a sebességet, valamint ki- és visszakapcsolás után az elõzõleg beállított sebességgel továbbhaladni.
- A tempomat sebességnövelésének és csökkentésének a lépésközét a g_cruise_control_grid cvar-ral szabályozhatjuk.
- A tempomat immár nem áll alaphelyzetbe, ha valódi automata váltó és H-váltó használata mellett kilépünk a menübe.
- Átnevezték a g_auto_traffic elemet g_traffic-ra, hogy több értelme legyen.
- Az ADR jelzés immár nem rejti el a törékenység ikont a fuvarlistában.
- Javították az útvonalanimációt a kezelõfelület mapján.
- Az összes beállítási lehetõség (ülés, izzók, stb.) egy menübe kerültek, amiket egyetlen gombbal (F4) hívhatunk elõ.
- Immár lehetséges alaphelyzetbe állítani a tükröket a tükörbeállításnál.
- A tükröket immár lehetséges a numerikus billentyûzettel is beállítani.
- A profilkészítésnél immár mindegyik kamion látszik.
- Javították a nem vagy nehezen látható elemeket a kezelõfelület térképén.
- Javítottak a sofõr ikonjának pozícióján a Garázsmenedzser menüben.
- Javították a sofõrikont a kocsiállás-választó képernyõn.
- A kamionbeállító menü immár elõre kiválasztja az összes birtokolt alkatrészt/kiegészítõt.
- Immár nem lehet lekapcsolni a felborult pótokat.
- Ha a jármû mozog, a játék immár jelzi a pillanatnyi fogyasztást (liter / 100 km-ben)
- Mérföld és gallon mértékegységek használata esetén a fogyasztást gallon per mérföldben jelzi a játék.
- Az e-mail értesítés immár csak akkor szólal meg, ha tényleg új e-mail jött (tehát immár nem, ha betöltés vagy a játékba visszatérés után van még olvasatlan levelünk).
- Automatikusan generált H-váltó elrendezések kerültek a játékba (akárhány fokozatot támogatnak, akár több mint 12-t is).
- Automata retarder használata esetén immár ég a retarderkijelzõ.
- A játék immár késõbb bírságol, ha ellenkezõ irányba haladunk egy sávban.
- A Gyors Fuvarok esetén immár gyengébb motorú új 4x2-es Volvot használhatunk.
- A tükörben lévõ tükrözõdések immár valósan, a kameramozgásnak megfelelõen változnak.
Fizikát érintõ módosítások:
- A szerelvény tehetetlenségét immár a jármûvek alakjából számítja a játék.
- A rakomány gravitációs középpontja immár a pótkocsi gravitációs középpontjára is kihat.
- A pótkocsik stabilitása immár menübõl állítható csúszkával.
- Frissítették a különbözõ materialok fizikával kapcsolatos tulajdonságait a fenti változások tükrében.
- Javítottak a nyeregszerkezet mozgásán.
- Módosították a súlyokat a felfüggesztés-szimulációban.
Pályát érintõ módosítások:
- Rengeteg mapfix az összes in-game országban.
- Törölték a jelenleg nem használt mapterületeket.
Jármûvekkel kapcsolatos módosítások:
- Scania: Javítottak a mûszerfal mapjén, kicserélték a tükröket.
- Stralis: Javították a rossz tükrözõdéseket.
- Hiway: Javítottak a motor nyomatékán.
- Volvo 2012: Eltávolították az oldalszoknyákat az alap kiszerelésrõl, javították a torzított tükröt.
- Volvo FH-16: Lyukak javítva.
- MAN: Lyukak javítva.
- Renault Magnum: Javították a hibásan megjelenõ Blade festést.
- DAF XF: Javították a belsõ tükröket.
Modelleket érintõ változások:
- A prefabokon és utakon immár a megfelelõ részletességû növényzettextúrákat használják.
- Minden fajta út immár három szalagkorlátot támogat.
- Néhány prefab immár \"keresztezõdés vége\" (\"crossroads end\") szabályt kapott.
- Új osztrák fizetõkapuk kerültek a játékba.
- \"Keresztezõdés vége\" szabályt kaptak az autópálya-prefabok, hogy feloldjanak minden esetleges korábbi sebességkorlátozást.
- \"Keresztezõdés vége\" szabályt kapott minden benzinkút.
- Vertex, AI, és tereppont-javítások és rakás prefabon.
- Javították a szemafor profilokat a vasúti átkelõ prefabokon.
- Javították a navigációs kanyart a körforgalom prefabon.
- Javították a map pontokat, és az AI lokátort a vasúti átkelõknél.
- Javították a navigációs vonalakat a sávmegszûnés-prefabon.
- Javították a változó AI-útvonalat pár prefabon.
- Optimalizálták a Boxer és Opalin AI modelleket.
- Javították az esõeffektet a kicsi benzinkútnál.
- Eltávolítottak pár elavult kinézetet néhány prefabnál.
A kódot érintõ változások:
- Javították a sebességkorlátozások észlelését.
- A városneveket immár be lehet írni koordináták helyett a goto parancs után (tehát hibajelentéseknél nem muszáj koordinátát csinálni, ha a hiba a városban van).
- A játék immár rendereli a kiegészítõ alkatrészeket is az árnyékokon és tükrözõdéseken.
- Az AI kamionok kerekein letiltották a normal mapet.
- DirectX és OpenGL javítások.
- Immár lehetséges ki-Alt+Tabolni a grafikai beállítások módosítása után.
- A játék immár nem fagy le kilépéskor, ha véletlenül kétszer indítottuk el a játékot.
- A game.log.txt immár több infót tartalmaz a menü egérmutatóját kezelõ kontrollerrõl.
- A térképen immár nem jelennek meg azon elemek (kutak, munkaközvetítõ, stb.) ikonjai, amik \"not in ui map\" beállítást kaptak.
- A növényzet generálásakor a játék immár figyelembe veszi a prefab növényzeti beállításait.
- Bizonyos nézetek (pl. specifikus tükrök) esetén immár lehetséges elrejteni az addonokat.
- Javították néhány város rendszámtábláját.
- Az AI kamionokon immár minden szükséges kiegészítõ látható.
- Immár a buszok is kaphatnak egyéni rendszámformátumot.
- A kamionok rendszámtáblái immár több háttérszínt is támogatnak.
- Javították az utak és egyes prefabok fizikai geometriáját, hogy javítsák a fizikai modellt.
- A játék immár nem fagy le, ha a játék eltávolított városokat érzékel (mapmod törlése miatt), vagy ha olyan mapmodot használunk (pl. TSM mod), amelyben olyan városok szerepelnek, amelyben nincs kamionkereskedés (ekkor a játék nem tudta kiküldeni az \"új kamionkereskedõ\" e-mailt és üzenetet).
- A játék immár nem fagy le, ha a log olyan városról tartalmaz infót, amely azóta el lett távolítva.
- Javították a MAN, Stralis és Streamline javításával kapcsolatos hibát, ami alkatrészmodok eltávolítása után jelentkezett.
- A játék immár nem fagy le, ha olyan kamiont akarunk eladni, amelynek a kabinkiegészítõi elvesztek egy mod eltávolítása miatt.
- A játék immár nem fagy le, ha a fuvarlistában a városok neve alapján rendezzük a fuvarokat egy mapmod eltávolítása után (és így egyes városok elvesztek).
AI-val kapcsolatos módosítások:
- A sebességkorlátozást immár nem állítják alaphelyzetbe, amíg a keresztezõdés végére nem ér az AI.
- A prefabok immár \"no trucks\" beállítást is kaphatnak. Ekkor kamion AI nem hajt az adott prefabre, és nem is spawnol kamiont rá a játék.
- Az AI immár jobban kezeli azon utakat és prefabokat, amin nincs sebességkorlát definiálva.
- Az AI visszaáll az alap sebességkorlátra, ha a korábbi szabályt feloldják.
- Ha egy út nincs teljes terjedelmével a városban, az AI városon kívüli útnak tekinti.
- A játék immár átlagolja a sávok számát, és nem összesíti, amikor meghatározza az AI forgalom sûrûségét.
- Az AI immár a látási viszonyoknak megfelelõen kapcsolja le/fel a fényszórót, nem csupán a napszak alapján.
- Az AI immár nem elõz balesetek közelében az ellenkezõ irányból.
- Az AI kamionok immár az alap váltót használják, és beállították nekik a motor alap forgatónyomatékát is.
- Immár nem jelenik meg forgalom azon prefabokon, amelyek legalább egy \"no traffic\" jelzésû pályaelemhez csatlakoznak.
- A játék immár támogatja a közlekedési szabályok definiálását azon pályaelemeken is, amelyeket nem kapcsoltak forgalmat engedélyezõ elemekhez.
- Csökkentették az egyes sávokban definiált sebességhatárok közötti különbséget, hogy csökkentsék az autópályán lassan szüttyögõ AI-k számát.
- Az AI immár elsõbbséget ad a magas prioritású jármûveknek az \"end\" keresztezõdésekben is.
- A játék immár nem spawnol szembejövõ AI-t olyan jármûvek közelében, amelyek épp elõznek.
- A játék immár megfelelõen érzékeli a keresztezõdésen áthaladó játékost akkor is, ha több jármû van a keresztezõdésben.
- Javítottak a forgalom útkeresésén olyan esetekben, amikor egy vagy több szomszédos jármû nem tudott hova haladni.
- Javították az alacsony gyakoriságú AI-útvonalak túlzott használatát.
- Az AI immár odafigyel a forgalmi szabályokat definiáló tereptárgyakra (felfestések, táblák, stb.)
- Az AI immár jobban kezeli a kiváló sávokat.
- Az AI immár indexel és jobban kezeli a sávösszeolvadást a francia, lengyel és osztrák fizetõkapuknál.
- Javították a játékos távolságszámítását ciklikus AI-útvonalak esetén.
- Az AI immár jobban kezeli a körforgalmakat, és az azelõtti keresztezõdéseket.
- Az AI immár jobban kezeli az elsõbbségadási szabályokat.
- Az AI immár jobban kezeli a menetiránnyal szemben haladást.
- Az AI korábban hajlamos volt különálló pályaelemeken spawnolni, ezt javították.
- A karambolozott AI immár nem mozdul sehova, amíg a jármûvet újra nem indították.
- A játék jobban érzékeli és követi az AI forgalom által használt sávokat.
- Az AI immár nem hajt be olyan pályaelemekre, ahova nem navigálhat AI.
- Az AI immár a prefabokon meghatározott szabályokat is figyelembe veszi az indexlámpa használatánál.
- Az AI néha túl lassan haladt a külsõ sávban, ezt javították.
- Javították a lassú jármûvek sebességét a sávokban.
- Az AI immár jobban kezeli a blokkolt AI jármûveket.
- Az AI immár jobban kezeli a sávegyesítéseket, az egyes országok sebességkorlátozásait, az ütközéseket, a keresztezõdéseknél való elsõbbségadást, és életszagúbban gyorsítanak.
- Az AI immár nem navigál a mapra be nem kötött pályaelemekre, ha van más lehetõsége.
- Számtalan apróbb változtatás.
A hangokkal kapcsolatos módosítások:
- Normalizálták az összes kamion hangeffektjét.
- Lehalkították az esõeffektet kabinnézetben.
- Külsõ nézetben immár hallani a szelet is.
- Új erdõ- és gyáreffektek.
- Megváltoztatták a városi hangeffekteket.
A Steammel kapcsolatos módosítások:
- A játék immár a Steam böngészõjével nyit meg minden in-game linket. Ezt a g_steam_browser cvar-ral lehet letiltani.
- A játék immár nem fagy le kilépéskor, ha nem sikerül elindítani a Steam API-t.
A szerkesztõvel kapcsolatos módosítások:
- Javították a g_item_count paranccsal listázott sign-ok számát.
- Az editor jelez az automatikus mentésekrõl, és immár lehetséges is õket késleltetni.
- Egy betöltött map automentése pont úgy viselkedik, mint egy normál mapé.
- Javították az egérgörgõ kezelését, így elvileg immár nem akad össze a repülési sebesség átállítása a nagyítással.
- A párbeszédablakok immár többszörös kijelölést is támogatnak.
- A tartalomböngészõ immár a jelenlegi look-ról és az elérhetõ változatokról is ad infót.
- A tartalmi menük immár jobban kezelik a letiltott opciókat.
- Javítások a sign szerkesztõben.
- Az editor immár levágja a modellek nevét a modell párbeszédablakban.
- Szerkeszthetõ sign modell immár nem adható a maphoz.
- Javították a sign editor kezelõfelületének indítását.
- Eltávolították a városi sebességkorlátozás gombját a city item menübõl.
- Javították a színeket a tartalomböngészõben.
- A tartalomböngészõ immár támogatja az egyes kategóriajelzések használatát.
- Javították a \"Find all References\" menü bezárását.
- A tartalomböngészõ immár jelzi az összes növényzeti anyagot.
- Az \"Editable sign\" menüben immár a signok pozícióját és tájolását is állíthatjuk.
- Az editorban immár szerkeszthetõ és nem szerkeszthetõ signokat is kijelölhetünk egyszerre.
- Egy elem tájolása immár local space-ben történik.
- A konzolon való másolás és beillesztés immár nincs hatással az editorban való másolással.
- Eltávolították az elavult \"no trucks\" checkboxot.
- Megjelent a \"traffic area\" elem, amivel lokális szabályokat lehet definiálni az AI-nak.
- A \"traffic area\" menüben csak kompatibilis nevû szabályokat listáznak.
- A \"traffic area\" menüben a szabály neve, és nem a token jelenik meg, ha van elérhetõ név.
- Javították az elõnézeti képek renderelését a tartalomböngészõben.
- A sign szerkesztõ immár bezáródik, mielõtt frissülne a sign.
A sign editorban a színek értékei immár RGB, és nem BGR sorrendben jelennek meg.
- Javították a prefab elemek visszavonásával kapcsolatos hibákat.
- A node párbeszédablakban megjelent a visszavonás opció.
- Javították a gyûjtemények kezelését és a drag and drop-ot (egérrel való átmozgatás)
- A cseremûvelet immár támogatja a prefabok look-ját és variánsait is.
- Lokalizálták az országok nevét a node párbeszédablakban.
- A batch-alapú csere esetén a \"*\" karakterrel minden szektort jelezhetünk.
- A batch-alapú cserével immár prefab variánsokat és look-okat is cserélhetünk.
- Javítottak néhány kiszámított érték pontosságán, hogy csökkentsék a felesleges változtatásokat a map(ok) újraépítésekor.
A modokkal kapcsolatos változások:
- A játék immár támogatja az eltérõ méretû abroncsokat.
- A játék támogatja az egyedi elnevezésû sebességfokozatokat.
- Lényegesen megnövelték a kezelõfelület térképén támogatott városok számát.
- A maximális vezetési és pihenõidõ immár az economy fájlokban módosítható.
- A police beállításoknál immár be lehet kapcsolni, hogy hagyják figyelmen kívül a piroson való áthajtást.
- A légellenállás és súrlódás immár a physics.sii fájlban konfigurálható.
- Átneveztek pár, a városokhoz kötõdõ közlekedési szabályt.
Azok akik járkálnak a Restacar honlapjára, olvashatják, hogy az egyik admin feltett egy rakat képet az új szimulátorról(Amerika).
Mint ott olvasni lehet, a pletykák szerint a készítõk már tesztelik a játékot és az akár hamarosan napvilágot is láthat.
Képek:
http://truckpol.republika.pl/pictures_american_truck_simulator_2.html
Forrás: Restacar.hu