Üdv!
Már elképesztõen hosszú ideje tervezgetem egy saját játék készítését, de mivel a grafikai munkálatokhoz nekem sem idõm, sem energiám, sem türelmem nincsen, ezért egy ideig halogattam, és fõleg GTA:SA-ban alkottam sok kicsi, meg nem jelenõ single-jellegû projektet. Aztán a MUD 1-rõl, az egyik legjobb RPG-rõl jutott eszembe, hogy ezt meg lehet csinálni grafika nélkül is. Ezt is halogattam egy csomó ideig, aztán egy személyes esemény közeledte miatt úgy gondoltam, itt az ideje ebbe is belevágni. A múlt héten megbarátkoztam az ADRIFT nevû IF (interaktív fikció)-készítõ programmal, és nekiállok a játéknak, vagy inkább egy Heavy Rain-szerû interaktív könyvnek (nem összetévesztendõ a \"lapozós\" RPG-vel, de hasonló, csak itt tényleg interakcióba léphetsz a dolgokkal, nem csak két lehetõség közül választhatsz). A genre egyik alapvetõ alapelve, hogy nem halhatsz meg, ezért a játéknak gyakorlatilag nincsen \"jó\" és \"rossz\", csak többféle befejezése.
Itt egy példa az interakció mélységére, és ez még semmi: ebben a szobában minden egyes tárgyat megvizsgálhatsz, megnézheted az ablakokat, kinyithatod és becsukhatod õket, a két órával az idõt is megtekintheted, a jegyzettömböt és a tollat magaddal viheted, berakhatod a szekrénybe, az ágy alá, a gardróbból kivett ruhákat felveheted, és a többi. És természetesen minden ilyen interakciót kb. 2 perc beállítani a szoftverben, a legtöbb idõt a szöveg megfogalmazása veszi el. Ezért ilyen f***a az IF interaktív könyvekre.
Mint ahogyan ezt írtam már korábban, ez elsõsorban egy személyes projekt, tehát nagy valószínûséggel nem fog megjelenni a közeljövõben, maximum egy demó verzió (és amúgy is angolul van az egész), de azért kíváncsi vagyok, hogy mit gondoltok az ilyen jellegû játékokról.