Assassin\'s CreedA játék fohose, Altair elismert mestere volt \"
szakmájának\", ám legutolsó küldetése kudarccal ért véget: nem sikerült likvidálnia a templomosok vezetojét. Robert de Sablét, és megszerezni a lovagrend legendás kincsét. Emiatt legalacsonyabb rangúvá (uninitiated, \"
be nem avatott\", magyarul zöldfülu:wink: fokozták le. Az Assasssinok vezetoje, Sinan azonban ad neki egy esélyt: el kell mennie a Szentföldre, és megölni kilenc embert, akik a harmadik keresztes hadjárat által keltett ellenséges érzületet mélyítik el, és használják ki saját céljaikra. Ha a feladat elvégeztetik, a régió visszanyerheti stabilitását és békéjét.
1191-ben járunk. A játék kezdetekor Oroszlánszívu Richárd éppen visszafoglalta Akka városát a sz*racénoktól, és amint a kikötovárosban stabilizálták jelenlétüket, a keresztesek délnek indulnak, Jeruzsálem felé, hogy visszahódítsák azt az egyháznak. A szent várost Szaladin uralja, és esze ágában sincs még egy vereséget elszenvedni, így Arsuf erodjének romjainál áll lesben, hogy hátba támadja Richárd király eroit
Miközben a két uralkodó és seregeik egymással vannak elfoglalva, a Szentföld a despoták játszóterévé vált, akik, elfoglalva a kulcspozíciókat, zsarnokoskodnak és ármánykodnak. Ebbe a kaotikus helyzetbe érkezik hosünk, hogy a legmegátalkodottabb önkényurakat eltávolítsa. A feladat végrehajtásakor azonban rájön, hogy a kilenc komát
nemcsak személyes érdekek motiválják: valamiféle titkos társaság tagjai, egy olyan társaságé, melyet az assassinok jól ismernek. Céljuk nem az anyagi haszonszerzés - ám hogy mi, és azt hogyan akarják megvalósítani, minderre már neked kell fényt derítened a játékban.
Ugyan a sztori nem mentes a sablonoktól - bár hozzá kell tennünk, ezt a sci-fi szál (lásd lent a vonatkozó hírt) picit megkavarhatja -, ami különlegessé teszi a játékot, az a külcsín és belbecs olyan egysége és szimbiózisa, melyre még nemigen volt példa, és ami miatt sokan az Alan Wake és a Bioshock mellett ezt a címet tekintik igazán következo generációsnak. A külcsín elintézése egyszeru: a Ubisoft új, teljesen saját fejlesztésu \"
next-gen\" eromuve, a Scimitar olyan látványvilágot tár elénk, amelytol mindenki elso látásra beleszerelmesedett az AC-be.
A belbecs pedig még izgalmasabb. A fejlesztok teljesen új szintre emelik a szabadságfokot, amelyet az olyan játékokban, mint a GTA, az Oblivion, vagy a Shadow of the Colossus, már megszokhattunk. A korhuen felépített három nagyváros, Akka, Jeruzsálem és Damaszkusz, valamint a Szentföld vidéke tökéletesen interaktív, a játékos minden \"
öt centinél jobban kiálló objektumot\" megragadhat, így aztán valóban háromdimenziós a játéktér, felmászhatunk a háztetokre, erkélyekre is, célunk eléréséhez tehát bármilyen útvonalat választhatunk. Illetve... Itt jön be a másik meglepetés, az M.I. és a \"
social stealth\" rendszer: a városok népe ugyanis éli a maga életét, és lereagálja környezete történéseit. Ha valakit arrébb lökünk, o lehet, hogy visszalök, vagy odébbáll. Ha feldöntjük, ne adj isten, bántjuk, a körben állók odagyulnek, és ha elottük mászunk fel a falra, ugyanígy reagálják le az eseményt, ami nem kíván módon hívhatja fel az orök figyelmét karakterünkre. Ha nyíltszíni kivégzést hajtunk végre, a tömeg pánikba esik, és bár ilyenkor könnyu elvegyülni köztük, fel is öklelhetnek, ami üldözoink malmára hajthatja a vizet.
Fellökés, bántás? Nos igen, jön az újabb nóvum: Altair irányítása kissé a marionett bábok kezelésére hajaz. A PS3 kontrolleren a bal analóg kar a mozgást, a jobb a kamerát kezeli, eddig semmi extra. No de! Az X a lábakat mozgatja, a kör a karokat fegyvertelenül (fogás, egyebek), a négyzet a karokat fegyverrel a kézben (harc), míg a háromszög a fejhez tartozik (mentális vonatkozású akciók), az R2 billentyu pedig az intenzitás kapcsolója. Ha valaki elotted áll, a körgombot használva Altair félrelöki ot, lenyomva a ravaszt viszont csak finoman arrébb tolja. A bal kart elore tolva futsz, az R2 segítségével sétálsz. Ha elotted egy alacsony objektum van, és futás közben a lábak gombját nyomod meg, átugrasz rajta, míg ha a fegyvertelen karokét, átvetodsz. Falból kiálló gerendákon ugyanígy tudsz végigugrálni, vagy függeszkedve egyikrol a másikra lendülni. Amikor a tömegben valami beszédet hallasz arabul, és megnyomod a háromszöget, egybol lefordítva hallod a dialógust, hiszen hosünk mindenféle nyelvek tudója, és szintén a fejhez tartozik a fókusz, amikor célpontod felragyog, míg a környezete elmosódik. (Egyelore a PC-s irányítást még nem ismerjük, de nyilván ehhez hasonlóra számíthatunk, bár az is kézenfekvo, hogy a Prince of Persia-címekhez hasonlóan itt is jól szolgál majd egy jobbfajta gamepad.)
A harc ugyanilyen szisztémán alapul, azaz nem a \"
heves gombnyomogatásra csépelés\" metódust fogjuk követni, hanem a karok megfelelo mozgatásával támadunk és blokkolunk. Ha eltalálják hosünket, veszít az állóképességébol (stamina), emiatt kevésbé tudja a következo csapást védeni, és végül ellenfele képes lesz halálos találatot bevinni. Mindez taktikát és türelmet igényel, no meg körültekintést, hiszen kevéssé egészséges, ha egyszerre több ellenség támad ránk. A fegyverek közül egyébként négyet ismerünk eddig: kard, egy kicsi számszeríj, pár dobókés, és egy mechanikus tor a bal csukló alatt, mely a felszerelésekor ünnepélyesen levágott gyurusujj helyén bukkan ki gombnyomásra...
Az Assassin\'s Creed sajátos és izgalmas elegye a kiadó olyan sikersorozatainak, mint a Splinter Cell és a Prince of Persia, ráadásul elképeszto tálalásban és körítéssel, teljesen újszeru játékmechanizmussal.
Hivatalos weblap : http://assassinscreed.uk.ubi.com/index_old.phpNyelv : Angol
Minimum gépigény :OP : Windows Xp/vista
CPU : 4300 Mhz
VGA : 256 MB Shader 3.0
RAM : 1024 MB
HDD : 7 GB