Szerző Téma: Bioshock Infinite  (Megtekintve 575 alkalommal)

Nem elérhető ClarK!

  • 409
    • Profil megtekintése
Bioshock Infinite
« Dátum: 2013. március 29. - 02:20:58 »
0 Show voters
\"Official_cover_art_for_Bioshock_Infinite.jpg\"
 


 
   

Az új BioShockban a tenger mélye helyett az égbolt a játszóterünk, ahol egy hatalmas lebegõ város várja, hogy alaposan felforgassuk a hétköznapjait. Pontosan úgy, ahogy mi vártuk a BioShock Infinite megjelenés napját, a GameStar még saját elõrendelõi akciót is hozott a nagy ünnepre, amelyben a Premium Edition és az Ultimate Songbird Edition is helyet kapott. Lássuk, mennyire érdemes befektetni az élménybe.
Hozd el a lányt és tudd le az adósságod
A BioShock Infinite története egy szerény csónakból indul, valahol az Atlanti óceánon. Egy titokzatos pár evez a semmi közepén a viharban, az utasuk Booker DeWitt, aki azt a feladatot kapta ismeretlen megbízójától, hogy szabadítson ki egy Elizabeth nevû lányt a felhõvárosból, Columbiából. A feladat egyszerûnek látszik, de ugye az élet tele van meglepetésekkel, így fõhõsünknek is rá kell döbbennie, hogy mégsem lesz ez az akció sétagalopp. Az utópia hamarosan disztópiába fordul, a felszín alatt olyan kibékíthetetlen ellentétek fortyognak, melyek elõrevetítik a város pusztulását. A játék elsõ órájában ebbõl semmi sem látszik, mindenki boldog, Columbia lakói épp ünnepelnek és fegyvert is csak akkor kell elsütnünk, amikor a céllövöldében próbára tesszük magunkat a nyereményekért. Igen, jól olvastátok, ez egy olyan FPS, ahol egy órán keresztül senkit sem kell megölnünk, csak baktatunk a feldíszített városban és rácsodálkozunk annak nagyszerûségére. Egyszerûen imádtam. Aztán egyszer egy morális döntés után elszabadul a pokol és hirtelen azon vesszük észre magunkat, hogy mi lettünk az elsõ számú közellenség, a hamis próféta. A rendõrség és a katonaság egymást taposva igyekszik megszabadulni tõlünk és magunkon kívül senkire sem számíthatunk a városban.
Acél, mágia, szövet
A hajtóvadászat tehát megkezdõdött, viszont az áhított préda maga is csúcsragadozó, aki minden eszközt bevet a túlélés érdekében. Rögtön itt van az egyetlen közelharci fegyverünk, a mágneses forgócsáklya, mely nem csak arra jó, hogy szétverjük vele valakinek a fejét. A várost átszelõ hullámvasutakra kapaszkodhatunk fel vele békeidõben, de jó hasznát vesszük harc közben is. Ne felejtsük el, hogy az ellenfelek is elõszeretettel használják ezt a fegyvert, nagyon sokszor fognak így oldalba kapni harc közben. Az utazás során bármikor landolhatunk, ha találunk egy megfelelõ sima platformot, ahová leugorhatunk. A rendszer használata pofonegyszerû, nincs túlbonyolítva, bár aki tériszonyos az csak módjával használja, mivel elég élethû a kivitelezése. Az arzenálunk nagyon komoly, összesen 13 különbözõ típusú fegyver közül választhatunk, de ezek közül egyszerre csak kettõ lehet nálunk. Minden fegyver több szinten fejleszthetõ, a végére már egészen komoly tûzerõt fognak képezni. A fegyverek mellett különféle varázslatokat is használhatunk (nyolc különbözõ és fejleszthetõ típus), ezeket kombinálva remek kombókat tudunk összehozni. Egyetlen kézmozdulattal létrehozhatunk egy elektromos mezõt a lábunk alatt, majd egy másik varázslattal odaránthatjuk az ellenfeleket. A villámok rövid idõre lebénítják õket, ilyenkor elég egyetlen golyó a fejbe és máris tiszta a terep. Ahogy halad elõre a történet, úgy találhatunk különbözõ ruhadarabokat is, melyeket felvéve különféle extra képességekre tehetünk szert. Lesz olyan mellény, amit viselve 50%-kal több lõszer fér el a tárban, de olyan is lesz, ami vámpírként elszívja az életerõt az ellenfelekbõl. Ezek a ruhadarabok tetszés szerint váltogathatók, attól függõen, hogy milyen a harcmodorunk vagy az adott helyzet mit kíván meg.
Fellegekben járva
Annyi mindent szeretnék még megosztani a játékról, de jobban jártok, ha nekiláttok és személyesen gyõzõdtök meg róla, hogy ez az FPS mennyire kilóg a sorból. Grafikailag is odatették magukat a fejlesztõk, a BioShock Infinite PC-n egészen brutális részletességet is bekapcsolhatunk, feltéve, ha van elég erõs gépünk hozzá. A játékot egy közepesen erõs laptopon toltam végig (a Crysis 3-at vitte olyan 8 FPS-sel), hazudnék, ha azt mondanám, hogy 60 FPS volt végig, de volt annyira játszható, hogy a 20 óra végigjátszás alatt egyszer sem dõltem a kardomba a sebességcsökkenés miatt. Az ellenfeleink elég változatosak a játék befejezéséig, egyáltalán nem ununk rájuk. Aztán ott vannak a gyûjtögethetõ tárgyak, a különbözõ achivementek, a multiplayer teljes hiánya (nem gyõzöm dicsérni ezt a döntést is) és a különbözõ választási lehetõségek játék közben. Legyen elég azonban annyi, hogy a BioShock Infinite igazi minõségi játék, ilyet szeretnénk még látni nagyon sokat.
Hát mindenhol azt mondják jó játék, szerintem is jó játék és minden azt bizonyítja, van egy kis Dishonored-es beütése és pont ezért tetszik, próbáljátok ki...
Rendszerigény:
Minimum

OS: Windows Vista Service Pack 2 32-bit

Processor: Intel Core 2 DUO 2.4 GHz / AMD Athlon X2 2.7 GHZ

RAM: 2 GB

Hard Drive: 20 GB free

Video Card: DirectX10 Compatible ATI Radeon 3870 / NVIDIA 8800 GT / Intel HD 3000 Integrated Graphics

Video Card Memory: 512 MB

Sound Card: DirectX Compatible

Recommended

OS: Windows 7 Service Pack 1 64-bit

Processor: Quad Core Processor

RAM: 4 GB

Hard Drive: 30 GB free

Video Card: DirectX11 Compatible, ATI Radeon 6950 / NVIDIA GeForce GTX 560

Video Card Memory: 1024 MB

Sound Card: DirectX Compatible
« Utoljára szerkesztve: 2013. március 29. - 02:23:10 írta ClarK! »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal