Az amerikai hadsereg 2002. július 4-én adta ki saját fejlesztésû játékát, Recon alcímmel, hogy a toborzást segítse. 2003. november 6-án érkezett a 2.0-ás verzió, a Special Forces. Egy verzió készült Xboxra is (America’s Army: Rise of a Soldier), egy Xbox 360-ra (America’s Army: True Soldiers), illetve a Gameloft jóvoltából még mobiltelefonokra is (America’s Army: Special Operations). Végül 2009. június 17-én megjelent tesztünk alanya, az America’s Army 3.
http://www.pcguru.hu/pcguru/img/galery/Jtkok-Americas-Army-3-Jtkkpek-2.jpg[/img]
A játék — akárcsak a többi Army rész — egy MMOFPS, vagyis gyakorlatilag csak többjátékos módban játszható lövöldözõs játék. A regisztráció után létre kell hoznunk egy katonát — vagy akár többet is, ami újítás a korábbi részekhez képest. Sajnos nincs sok választási lehetõségünk az arcok terén, mást meg egyáltalán nem lehet változtatni. Ha megvan a harcosunk, végig kell csinálnunk a kiképzést, amely hasonlít a valódihoz — hisz a játék is próbál a lehetõ legrealisztikusabb lenni —, de azért csak nagy vonalakban követi azt (ami, valljuk meg õszintén, szerencse, mert mi lenne érdekes 20 kilométer futásban és ezer felülésben?) Részt kell vennünk egy akadálypályán, egy lõpályán, megismerkedünk a fegyverekkel és a szanitécek alapfeladataival, és végül teljesíteni az utolsó vizsgafeladatot: egy papírterroristákkal és katonákkal teli házon „keresztülverekedni” magunkat.
Ezután megismerkedhetünk egy osztag különbözõ tagjainak feladataival még alaposabban, hogy aztán belevághassunk az igazi akcióba.
Mindent összevetve jó játék az America’s Army 3, sajnos a hibáit meg kell szokni, vagy meg kell várni a javítás(oka)t, amik majd tökéletessé teszik. A változások többnyire elõnyére szolgáltak a játéknak, bár még hiányos, azonban, ha elkap az Army hangulata, nem fog visszatartani az, hogy néha nem mûködik tökéletesen!