Szerző Téma: [MMORPG] APB: All Points Bulletin  (Megtekintve 5209 alkalommal)

[MMORPG] APB: All Points Bulletin
« Dátum: 2010. szeptember 12. - 12:46:53 »
0 Show voters
\"apb_buyback.jpg\"
 


Mint ugye tudjátok megjelent az APB game egy ideje , nagyon nagy sikerrel. Olyan nagy sikerrel hogy énis elfelejtettem a nevét és Sonny jutatta eszembe XD
Én szerintem ez a játék a SAMP egy továbbfejlesztett verziója, Nagyon durva grafikán.
 
zt már mindenki tudja, mi lett a GTA-t megalkotó DMA Design egyik felével. Igen, õk lettek a Rockstar North, akik hivatalosan továbbvitték a nevet. Arról viszont már kevesebben tudnak, hogy a DMA másik fele összeállt a Rage Software alkalmazottaival, és Realtime Worlds néven alkottak tovább olyan játékokat, mint például a Crackdown. Most az õ kezeik közül került ki az All Points Bulletin, avagy APB. Hamarosan látni fogjuk, hogy egy elég különleges MMO-val van dolgunk...
\"image10.jpg\"\"image9.jpg\"\"image8.jpg\"
A nem túl távoli jövõben járunk. San Paro városában orbitális méreteket öltött a bûnözés, a rendõrség már képtelen megbirkózni az egyre növekvõ erõszakhullámmal. A banditák fényes nappal rabolnak ki boltokat, húznak le és vernek meg embereket az utcán, az utcai versenyzés, garázdálkodás, betörés, gyújtogatás, robbantás mindennapos, graffitivel van tele szinte az összes szabad falfelület, senki sincs biztonságban még saját otthonában sem. Ennek megfékezésére az újonnan választott polgármester elég radikális rendeletet hozott, ami szerint bárki – gyakorlatilag kortól, nemtõl és hovatartozástól függetlenül – jelentkezhet Enforcernek, azaz rendfenntartónak. Egy rövid kiképzés után egy jelvénnyel és fegyverviselési engedéllyel már mehetnek is a bûnözõk után, gyakorlatilag szabad kezet kapva. A bûnözõk ennek természetesen nem annyira örültek, így elszabadult a pokol San Paro utcáin, bûnözõk a rendfenntartók ellen.
A legtöbb MMO, így az APB is karakteralkotással kezdõdik. Már itt feltûnhet az MMO-khoz képest igen brutális grafika. Függetlenül attól, hogy bûnözõt vagy rendõrt választunk, a karakterünket kegyetlenül részletesen testre szabhatjuk, testfelépítéstõl, izomzattól és haj-/szemszíntõl az utolsó szõrszálig és szarkalábig mindent beállíthatunk. Ha elég türelmesek vagyunk, szinte bárkit megalkothatunk. Azonban arra is hamar rájövünk, hogy a stílus eléggé radikális irányba ment el, durván punkos/exhibicionista dizájn jellemzi az egész játékot. Így aztán a rózsaszín punktaréj, neonzöld gatya, ipari méretû aranylánc, ciánkék hegesztõszemüveg, 8 kiló piercing és a szivárvány minden színében pompázó tetkók a játékban nemhogy feltûnõek, hanem szinte elvárásszámba mennek. Itt teljesen normális, ha valaki mindössze egy pink alsógatyában, lángvörös Son-goku séróval és egy vécélánccal a nyakában rohangál. Totálisan szabad utat engedhet mindenki a fantáziájának :-) Miután magába a játékba belépve átestünk a kezdeti sokkon, neki is kezdhetünk. Nincs pontosztogatás, képzettség- meg kasztválasztás, semmi, egyenesen bele a jóba. Jelenleg három kerületre van felosztva a játék. A Social Districtben nincs harc, így nyugodtan diskurálhatunk a többi játékossal, valamint itt lehet üzletelni a piacon, és a tervezõpultokat is itt találjuk (ezekrõl késõbb). A másik két kerület, a Financial és a Waterfront az akció-kerületek, ahol a tényleges játék zajlik. A rövidke és elég semmitmondó tutorial után ezek valamelyikébe belépve kapjuk elsõ küldetéseinket, attól függõen, melyik oldalt választottuk. Természetesen a banditáknak bûncselekmények elkövetése, a rend bátor õreinek pedig ezek megakadályozása lesz a céljuk. Küldetésekért nem kell elmennünk senkihez, automatikusan kapjuk õket a képernyõn és dönthetünk, hogy elvállaljuk-e vagy inkább passzolunk. Ez eddig igen egyszerûnek hangzik, pedig egyáltalán nem az. Mindkét oldalon két frakció van, akiknek küldetéseket csinálhatunk. Bûnözõk oldalán a Blood Roses és a G-Kings, rendõr oldalon pedig a Pretorians és a Prentiss Tigers. Minden frakciónak vannak kapcsolatai a kerületekben, akiknél fegyvereket és felszerelést vásárolhatunk, attól függõen, hogy éppen milyen jóban vagyunk az adott frakcióval és kontakttal, amit küldetések teljesítésével lehet növelni, így egyre jobb és durvább cuccokat fogunk tudni vásárolni.
 \"image11.jpg\"\"image13.jpg\"\"image12.jpg\"
Elvállalva egy küldetést általában elõször el kell kocsikáznunk egy adott helyre, felvenni valamit, azt elvinni valahova, esetleg valamilyen oldalorientált cselekedetet véghezvinni, mint bûnözõknél felgyújtani valamit vagy rendõröknél lefoglalni egy autót. Úgy néztem, a küldetések hosszúsága véletlenszerûen változik. Volt, amikor hat részbõl állt egy misszió, volt, amikor odaértem az elsõ küldetési célhoz és már vége is volt. Amíg egyedül barangolunk és csináljuk a küldetéseket, elég unalmas a játék, semmi ellenfél, és a küldetések is baromira ismétlõdõek lesznek egy idõ után. Viszont néha-néha az arcunkba vágódik egy nagy APB felirat kék és piros villódzások közepette, és itt kezdõdik az igazi játék! Ez azt jelenti ugyanis, hogy az ellenoldalról is bekapcsolódtak a buliba, az õ céljuk pedig, hogy megakadályozzák, amit éppen csinálnunk kéne. Bármi áron. Ha éppen rendõrrel vagyunk, ilyenkor egy csapat bûnözõ is elindul a küldetési célunk felé, hogy megvédjék vagy éppen elõttünk teljesítsék azt.
A tûzharc a játék igazi sava-borsa. Elsõdleges és másodlagos fegyverek, valamint gránátok képezik a készletünket, amit a már kinyitott arzenálból vásárolhatunk össze. Pisztolyok, puskák, golyószórók, shotgunok, van itt minden. Ezen felül, ha elég magas szintre jutunk a frakcióknál, még fejlesztéseket is vásárolhatunk a megfelelõ fegyverekre és saját karakterünkre, valamint eszközöket, amikkel gyorsabban teljesíthetünk bizonyos célokat. A harc maga pörgõs és igen akciódús. Gépi ellenfelek nincsenek, a játékban jelenleg csak PvP van, így mindig más játékosokkal fogunk harcolni. A pályán rengeteg lehetõség van taktikázásra, tereptárgyak, épületek, autók, bármi szolgálhat fedezékként, remekül megszerkesztették a környezetet a fejlesztõk. Alig van olyan a pont a pályákon ahol ne adódna valamilyen taktikázási lehetõség, búvóhely vagy fedezék. Alapvetõen csak a nekünk piros ellenfelekre lõhetünk, másokra nem. Akik nem a mi küldetésünkhöz tartoznak, azokon simán átmegy a golyó, így csak azokat sebezhetjük akikre a küldetésünk éppen kiterjed. A játékban folyamatos VoIP van, a csapatunk mindent hall, amit a mikrofonba mondunk, de az éppen körülöttünk lévõ többi játékos is, így vigyázni kell, ha meg akarunk lepni valakit, nehogy meghallják, hogy közeledünk. A VoIP-t ki is lehet kapcsolni szerencsére, mert eléggé zabálja a sávszelet, és nem is túl jó minõségû: akadozik, halk és elég felemás használni, ezen még azért dolgozhattak volna a fejlesztõk. Ettõl függetlenül a fegyverek igen változatosak és nagy élmény a harc a játékban pisztollyal, géppuskával és mesterlövésszel egyaránt. Mivel úgy vettem észre, hogy nincs hitbox (a test- és fejlövés ugyanúgy sebez) és a kliensoldalon számolgatja a tûzharcot a játék, így még nagyobb lagnél is egész pontosan tudunk lövöldözni, ám ez az autókra már nem igaz sajnos, így lassabb netkapcsolatnál igencsak frusztrálóvá válik a vezetés.
\"image14.jpg\"\"image16.jpg\"\"image15.jpg\"
Ha már itt tartunk, nemcsak gyalog hanem autóval is megy ám a háború, ez az egyik legjobb része a játéknak. Szintünktõl függõen egyre jobb autókat vásárolhatunk, amit aztán kedvünk szerint kicicomázhatunk és tuningolhatunk, majd a játékban az autó-spawn pontoknál életre is hívhatunk, aztán mehet a száguldozás. Ha saját kocsi éppen nincs kéznél, amolyan GTA-szerûen einstandolhatunk civilektõl is. Minden autó két- vagy négyszemélyes, így akár az egész banda befér egy kocsiba, ahonnan az ablakon kihajolva még lövöldözni is tudnak az utasok. Így aztán a hatalmas autós üldözések mindennaposak a játékban, és igen élvezetesek is. Harc közben persze sérülünk is, amit a képernyõ elvörösödése és a hangok eltompulása jelez, de az életünk visszatöltõdik, ha éppen nem lõnek ránk. Viszont ha elég golyót/repeszt kapunk, akkor bizony összecsuklunk, mint a kempingbicaj, és csak néhány másodperc múlva, a harctól kicsit távolabb jelenünk meg, ahonnan mehetünk vissza lövöldözni. A bûnözõknek nincs más választásuk az ellenfél agyonlövésén kívül, viszont a rendõrök használhatnak nem-halálos fegyvereket is, mint sokkoló, babzsákpatron vagy flashbang. Így elkábítva a bûnözõket odamehetünk és letartóztathatjuk õket, ami egy kicsivel tovább kiüti õket a harcból, ezen felül több pénzt és presztízst is kapunk.
Presztízsre szükség is lesz, ugyanis a szintlépés igen bonyolult a játékban. Ahogy haladunk felfelé a szamárlétrán, növekszik a rangunk, ami azt jelzi, mennyire vagyunk elõre a játékban, hogy állunk a különbözõ frakcióknál és kontaktoknál. Ezen felül még két szint van, amit növelhetünk: a presztízs/hírhedtség és a veszélyszint. Veszélyszintünk úgy növekszik, ha minél jobban játszunk, minél több ellenfelet teszünk el láb alól életvesztés nélkül és úgy általában mennyire vagyunk hatékonyak küldetések során. Minél nagyobb ez a szint, annál durvább ellenfeleket küld ellenünk a játék, viszont a potenciális jutalom is nõ. A másik a presztízs rendõröknél és a hírhedtség bûnözõknél, amit az oldalunknak megfelelõ cselekedetekkel növelhetünk. Bûnözõknél a bûnözés, járókelõk molesztálása, betörés, rongálás stb. Rendõröknél pedig pont ellenkezõleg a civilek és a köztulajdon védelme valamint bûnözõk ártalmatlanítása. Minél nagyobb ez a szint, annál több pénzt és pontokat kapunk a frakcióktól a küldetésekért, de ha elérjük az ötös szintet, ott változik a helyzet. Ekkor ugyanis annyira hírhedtté válunk, hogy vérdíj kerül a fejünkre, és a szerveren lévõ egész ellenséges banda ránk fog vadászni, viszont így nekünk is mindenki szabad préda. Ötös szinten hatalmas pénzeket és pontokat lehet akasztani egy-egy ellenfél likvidálásával, viszont ne számítsunk hosszú karrierre, amikor a fél szerver minket próbál kinyírni. Ha megöltek, visszaesünk egy-két szintet, így folytathatjuk a szokásos játékot.
\"image17.jpg\"\"image18.jpg\"\"image19.jpg\"
Ha meguntuk a harcot, átmehetünk a közösségi kerületbe, ahol mindig van élet. Ráadásul a játékidõ csak az akció-kerületekben telik, a közösségi kerültben nem. Nyugisan cseveghetünk, ismerkedhetünk a többiekkel a téren vagy az oldal-exkluzív klubunkban, és igénybevehetjük a sok tervezõterminált. A játékban kinyitott kiegészítõket, mintákat, autókat és egyéb cuccainkat itt tudjuk igénybe venni. Testre szabhatjuk az öltözékünket, pimpelhetjük az autóinkat, zenét szerkeszthetünk a meglepõen frankó zeneszerkesztõben, sõt, még saját indulót is csinálhatunk a karakterünknek, ami leölt ellenfeleinknél csendül fel. A ruha, tetkó és egyéb dizájnokat nem csak elõre készített mintákból válogathatjuk ám ki, hanem egy igen robusztus editort is kapunk, ahol az egyszerû formákból és színekbõl amolyan Photoshop szinten rétegezve mi magunk is gyakorlatilag bármilyen mintát megalkothatunk, ha elég türelmesek vagyunk. Ha nem, akkor a piacon szinte bármit megtalálunk: dizájnok, öltözékek, kiegészítõk, upgrade-ek, autók, minden. Sok tervezõ játékos pedig még megrendelésre is dolgozik, szóval õket megkeresve bármit elkészítenek nekünk néhány óra vagy nap alatt, csak gyõzzük megfizetni. Játékbeli pénz és RTW pont alapú piac is van, ki mennyire veszi komolyan a játékot.
Az RTW pont az APB játékbeli hivatalos fizetõeszköze. Ebbõl vásárolhatunk játékidõt és extrákat, RTW pontokat pedig bankkártyával online tudunk vásárolni. Ha elfogyna az alapjátékhoz járó 50 óra játékidõ, akkor 200 RTW pontért cserébe vehetünk még 20 órát, vagy 400 ponttért cserébe egy egész hónapig játszhatunk folyamatosan. Ha elég ügyesek és kreatívak vagyunk, az RTW alapú piacon akár a játékban is megkereshetjük a plusz játékidõre való RTW-t, ha sikerül sok cuccot eladnunk. Kb. mint az EVE Online-ban: aki ügyes, itt is csak egyszer kell fizetnie, aztán a végtelenségig játszhat.
\"image20.jpg\"\"image21.jpg\"\"image22.jpg\"
Végül térjünk rá arra, mi is lakozik a tetõ alatt. A játékot a legújabb Warfare Engine hajtja, így a grafikára egyáltalán nem lehet panasz, ahogy a testreszabhatóságra sem. Ez viszont igencsak kemény kompromisszumokra kényszeríti a szegényebb vassal rendelkezõ játékosokat, ugyanis igencsak izmos az APB gépigénye. Hát igen, a Warfare motort nem igazán MMO-k számára tervezték. Még erõsebb vasakon is brutálisan sokat töltöget a játék belépésnél és kerületváltásnál is, amit remélem, azért orvosolni fognak majd. A grafikát lebutítva veszítünk a külcsínbõl ugyan, de így még gyengébb gépekkel is épphogy játszható lesz a játék. (Sajnos a töltési idõk nem változnak így sem.) A hangokra és a zenére viszont nem lehet panasz, minden tetszett, a járókelõk megjegyzései, az utcazajok, karakterek hangjai... hosszú távon viszont kicsit unalmasak. Ha meguntuk a beépített zenekollekciót, akár a gépünkrõl saját számokat is beimportálhatunk, amit bömböltethetünk a frankó verdánkból. Bugok persze még mindig vannak, igen szép számmal, a matchmaking rendszer sem mindig tökéletes, valamint szerver oldalon is vannak néha problémák és brutális lag-hullámok, de a patchek folyamatosan ömlenek, így ezek is el lesznek hárítva elõbb-utóbb... legalábbis ha minden jól megy.
Egy szó, mint száz: tetszik! A szokásos MMO-s skillezés, farmolás, grindolás és többi unalmas dolog helyett kaptunk egy izomból pörgõs akciójátékot, amit nemcsak a maximális szint elérése után lehet élvezni, hanem rögtön az elejétõl fogva. Nincs agyonkomplikált craftolás, húszezer aktív/passzív skill, nem kell heteket farmolgatni egyetlen reciért, semmi ilyesmi. Kapsz egy fegyvert, aztán menjél! Sima MOL játék („mész ’oszt lõsz”). Nem kell órákat/napokat tölteni egy-egy raidre való készülgetéssel, hanem ha van egy szabad félórád, felugrasz hentelni, csinálsz egy-két küldetést, haverkodsz egy sort, aztán nyugodtan mehetsz is a dolgodra. Aki szereti a pörgõs, GTA-szerû akciót, a punkos stílust és a frankó, vidám közösségeket, annak itt a helye az APB-ben! Jó játékot! ;-)
\"image23.jpg\"\"image24.jpg\"\"image25.jpg\"






Minimum:

OS: Windows XP


Processor: Intel Core 2 DUO @ 2.13 GHz / AMD Athlon 64 X2 4200+


Memory: 2 Gb


Hard Drive: 15 Gb free


Video Memory: 256 Mb


Video Card: nVidia GeForce 7800 / ATI Radeon X1800


Sound Card: DirectX Compatible


Network: Broadband connection required to install and play


DirectX: 9.0c


Ajánlott:


OS: Windows Vista/7


Processor: Intel Core 2 Quad @ 2.4 GHz / AMD Phenom II X4 @ 2.6 GHz


Memory: 4 Gb


Hard Drive: 15 Gb free


Video Memory: 512 Mb


Video Card: nVidia GeForce 9800 / ATI Radeon HD 4800


Sound Card: DirectX Compatible


Network: Broadband connection required to install and play


DirectX: 10

 







Ajánlott videók, amiket nézz meg, tekerés nélkül :)
 


 

 

 

Szeretném megkérdezni.
Ki játszik vele, vagy ki tervezi hogy játszana vele?:D

Rowlend

  • Vendég
[MMORPG] APB: All Points Bulletin
« Válasz #1 Dátum: 2010. szeptember 12. - 16:02:59 »
0 Show voters
Bétában benne voltam, és nem is olyan rég elõakartam fizetni rá, de sajnos csõdbe ment a Realtime worlds és ha 60 napig (Körülbelül egy hónapja volt így) nem veszi át senki akkor a játéknak lõttek.

Nem elérhető nyE

  • 1745
    • Profil megtekintése
[MMORPG] APB: All Points Bulletin
« Válasz #2 Dátum: 2010. szeptember 12. - 16:10:37 »
0 Show voters
Dúrva gameee

Nem elérhető Lömpi

  • 1257
    • Profil megtekintése
[MMORPG] APB: All Points Bulletin
« Válasz #3 Dátum: 2010. szeptember 12. - 16:37:24 »
0 Show voters
nincs pénzem rá .:D

GroX

  • Vendég
[MMORPG] APB: All Points Bulletin
« Válasz #4 Dátum: 2010. szeptember 12. - 17:09:37 »
0 Show voters
Gépigénye nagyobb mint a gta 4-nek...
Amúgy tetszik.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal