Szerző Téma: Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?  (Megtekintve 2345 alkalommal)

Nem elérhető ZyZu.

  • Globális moderátor
  • 8939
  • my turbo diesel forum
  • Discord: ZyZu.
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Dátum: 2015. Augusztus 21. - 23:43:39 »
+6
Üdvözletem a kedves olvasóknak.
 
2015.08.21 - Szeretném megint megnyitni a frissen megírt új pályaszerkesztő leírásomat amit ma este szerencsésen megírtam pár fórumozó számára. Ezelőtt két évvel megnyitottam egy hasonló témát ami ugyan erről a témáról szólt, de, ma töröltem mert réginek találtam, képek sem voltak a megfelelőek, viszont, most sokkal többet próbálok nektek leírni, megmutatni, tanítani és trükköket elárulni erről a pályaszerkesztőről.
 

  • RemoveBuildingForPlayer, kód sorokat egyszerűen készíthetünk, klikk az alap tárgyra, nyomd meg a törlés gombot a billentyűzeten, majd fent megtalálsz egy olyan részt, hogy kód előkészítése, megadod a fájl nevét, bezárod a szerkesztőt és megnyitod a fájlt amibe mentetted és berakod a saját módodba a csatlakozáshoz.


  • RemoveBuildingForPlayer, alap törölt tárgyakat a pályáról mostantól betölti és lementi, minden készített tárgyakkal együtt egy fájlba.

  • Javításra került minden tárgy mozgatása, néhány tárgyon még most sem működik ahogy kéne a mozgatás.

  • Többszörös objektumok kiválasztása billentyűzet gombok segítségével vagy akár egérrel.

  • Az egér mozgatás illetve a forgatás nem minden tárgynál működik rendesen, hamarosan javításra kerül ez a hiba.

  • Saját tárgy listát is tudsz készíteni, ennek segítségével nem kell mindig kikeresni minden tárgyat, simán jobb oldalt a táblázatban látni fogsz, egyszerűen kiválasztható.


 

[hs width=500 height=400]
http://kepfeltoltes.hu/150821/alap_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]
 


[hs width=500 height=300]
http://kepfeltoltes.hu/150821/1132027285N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]
 


[hs width=500 height=400]
http://kepfeltoltes.hu/150821/1289223992N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]
 
A beállítását kezelni kell, gyönyörűen lehet pályákat készíteni ezzel a programmal, de lassan és precízen. A látótávolságot is lehetséges állítani, nekem a gépen ilyen a látótávolság, de ez a gépektől függ szerintem, hogy kinek milyen. Voltak már olyan gondok, hogy sok fórumozó nem tudta elindítani mert a számítógépe nem volt olyan erős, teljesen akadozott neki a szerkesztő, ezen nem is lehet segíteni. Aki ezzel a programmal dolgozik vagy a közel jövőben ezzel szeretne pályákat készíteni, annak ajánlom előbb a beállítások megtekintését és szerkesztését, nem egyforma számítógép adatokkal megy mindenkinek a látótávolság vagy a színezés, ezért írtam előbb, hogy ajánlom ezt előbb beállítani és azután nekikezdeni a készítésnek. Ami szeretnék mindenkinek még elmondani a leírás elkezdés előtt, hogy ez a pályaszerkesztő egy nyitott és szabadon terjeszthető pályaszerkesztő aminek a kódját hivatalosan letölthetitek erről az oldalról [letöltöm 0.3.7] másodpercek alatt. Utolsó szónak még annyit tűznék a leíráshoz, hogy minden kisebb SA-MP verzióban lévő tárgyakat vagy új tárgyakat megtaláltok ebben a pályaszerkesztőben, mivel alapból a Rockstar Games mappába kell beilleszteni a fájlokat és onnan tölti be az adatokat a pályaszerkesztő, így minden friss tárgyakat megtalálhattok a szerkesztő tárgy keresőjében. :)
 
Hogyan kell használni, mi a fontosabb dolog amit tudni kell a pályaszerkesztőről?
 
Lehetőségetek van kamera pozíciókat lementeni majd betölteni egy listában. Végtelen pozíciót tudtok lementeni, program kilépéskor lementi ezeket a kamera pozíciókat addig amíg te nem veszed a fáradságodat és törölöd őket egyesévvel. Egyszerűen tudunk létrehozni kamera pozíciókat. Létrehozol egy tárgyat, ráklikkelsz, tárgy elkezd piros színű lenni, majd továbbá hozzáadod a kamera pozíciót és lementi neked a jobb oldali táblázatban sorrendbe. A kamera pozíciókat megtudod nevezni, hogy emlékezz melyik pozíció hová megy és hova tartozik, melyik pályához.
 

[hs width=200 height=100]
http://kepfeltoltes.hu/150821/411149496N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]  [hs width=202 height=80]http://kepfeltoltes.hu/150821/1259810511N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]  [hs width=202 height=100]http://kepfeltoltes.hu/150821/1127029807N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]
 
Így nézz ki a saját tárgy lista. Szerintem ez egy tökéletes megoldás és egyszerű, hogy saját tárgy listát elkészítsünk saját magunknak, legalábbis olyan tárgyakat, amiket mindig használunk. Kétféle képen tudjátok a tárgyakat kilistázni, duplán két oszlopban vagy csak simán egy oszlopba, ez a ti döntésetek. A tárgyakat tudjátok szerkeszteni, törölni, hozzáadni, megnevezni, méretre felbontani, hogy milyen legyen a szélesség és a magassága. Ha esetleg hosszú listátok van akkor használjátok az alsó keresőt, annak a segítségével pár másodperc alatt megtaláljátok azt a tárgyat amit kerestek, ezért jó saját megnevezést adni a tárgyunknak, hogy könnyebb legyen a keresés.
 

[hs width=200 height=200]
http://kepfeltoltes.hu/150821/1091930025N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]  [hs width=200 height=200]http://kepfeltoltes.hu/150821/572440617N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]
 
A fenti résznél már megemlítettem, hogy a használata előtt előbb a beállításokat kéne szerkeszteni, nagyon fontos, hogy ezek a dolgok pontosan legyenek beállítva, hogy szépen lehessen vele dolgozni. Nekem minden maximumon van amit a második képen láthattok is, de ezek a beállítások nem minden gépnél működnek. Az első képen láthatjátok az alap beállítást amit a szerkesztő elindítása előtt automatikusan beállít nektek, ez az alap beállítás amit egy számítógép jó lenne ha elfogadna és tökéletesen elbírna. Betudjátok állítani a tárgyak látótávolságát, tisztaságát, víznek a színét, kamera sebességét, textúrák betöltését vagy kikapcsolását, esti fények betöltését, árnyékolását, szövegeket ami forgalmi táblákon lehet látni. :) 
 

[hs width=200 height=100]
http://kepfeltoltes.hu/150821/371707742N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]  [hs width=200 height=100]http://kepfeltoltes.hu/150821/129433632N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]
 
Amikor elsőnek neki kezdtem készíteni pályát ezzel a pályaszerkesztővel akkor ez volt a legjobb dolog amit szerettem ebben a szerkesztőben. Pontosan beállítható minden tárgy, akár centiméter pontosságra is betudjátok állítani a pontosságot. Én szeretek olyan szerkesztőkkel dolgozni ami precíz és sok beállítással rendelkezik. A négy opció közül lehet választani a sima tárgy mozgatást, tárgyak fel le mozgatását, tárgyak forgatását, tárgyak forgatását XY pozícióba avagy hosszúság beállítását és szélesség kicsinyítését is. Tudjátok a járművek színét beállítani, módosítani, tárgyak beállítását lenullázni alap koordinátákra vagy a kamera nézetét fel, jobbra, balra és lefele irányítani.
 

[hs width=200 height=100]
http://kepfeltoltes.hu/150821/982058700N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/hs]
 
Nem nehéz megtanulni, kell egy kis idő amíg az ember rájön, hogy kell használni, milyen beállításokkal, de pár óra után amikor minden simán megy akkor már könnyű lesz a használata. Remélem tudtam segíteni minden kezdő fórumozónak akik most szeretnék kitanulni ennek a pályaszerkesztőnek a használatát. Ha esetleg kérdésetek van, nem tudtok valamit, bátran kérdezzétek ebben a témában hozzászólásba, ne privát üzenetben mivel bárkinek jól jöhet  az a kérdés a közeljövőben. :)

Nem elérhető Flash

  • 5726
  • (っ◕‿◕)っ
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #1 Dátum: 2015. Augusztus 21. - 23:48:07 »
+2
Szép leírás, aki nem az MTA-t használja, az e leírás alapján meg fogja érteni!


MTA editor forever

ᗩωєѕσмє

  • Vendég
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #2 Dátum: 2015. Augusztus 21. - 23:55:59 »
0
Fasza lett zyzu.
E: Ide kérnék egy téma kiemelést, de azonnal.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Augusztus 22. - 13:15:16 írta ᗩωєѕσмє »

Nem elérhető Flash

  • 5726
  • (っ◕‿◕)っ
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #3 Dátum: 2015. Augusztus 21. - 23:59:41 »
0
Idézetet írta: ᗩωєѕσмє date=1440194159\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"57348\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
E: Ide kérnék egy téma kiemelést, de azonnal.
 
Ok boss.
[gmod](Amúgy tényleg jogosnak tartom. Kiemelve!)[/gmod]

Nem elérhető Hörry

  • 835
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #4 Dátum: 2015. Augusztus 22. - 00:00:29 »
+2
Remek! Ez garantáltan segíteni fog annak, aki ezt szeretné használni.


Megbocsáss Flash,  ezzel sokkal jobban lehet mappolni. MTA-val csak ott szarakodik az ember pontos illeszkedés fogalma szerintem ott nem igen ismert míg itt sokkal jobban lehet kivitelezni az illesztéseket az objektek között.

Nem elérhető Flash

  • 5726
  • (っ◕‿◕)っ
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #5 Dátum: 2015. Augusztus 22. - 00:05:25 »
+1
Szerintem ebbe a programba az a jó hogy lehet objectid-ket menteni + lekonvertálja egyből pwn-be. Ezt SA-MP-ra találták ki ez látszik.
Az MTA-t nem ragoznám, hogy mennyivel jobb de kinek a pap kinek a paplan.

ᗩωєѕσмє

  • Vendég
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #6 Dátum: 2015. Augusztus 22. - 00:12:05 »
+1
Ez a map editor inkább precizebb, kényesebb munkára, illetve munkákra a legalkalmasabb.
Az MTA-s map editor, viszont nagyobb pályák készítésére, mint pl: Versenypálya, DeathMatch zónák, stb.
Persze nem azt mondom, hogy az MTA-val/vel nem lehet precizen dolgozni, lásd: Flash munkáit, hogy igen is lehet.
Flash ez így van! kinek pap kinek a paplan.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Augusztus 22. - 00:14:18 írta ᗩωєѕσмє »

Nem elérhető Hörry

  • 835
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #7 Dátum: 2015. Augusztus 22. - 00:18:12 »
+1
Nem tagadom, hogy nem lehet csak én mivel kisebb dolgokat csinálok és próbálom nagyon precízen, ami az esetek 90%-ban sikerül is így sokkal egyszerűbb ezt használnom.
 
Kinek a pap, kinek a papné.[/quote]

Nem elérhető ZyZu.

  • Globális moderátor
  • 8939
  • my turbo diesel forum
  • Discord: ZyZu.
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #8 Dátum: 2015. Augusztus 22. - 01:12:04 »
0
pacsi, kiemelést meg köszönöm szépen. :)

Nem elérhető Pedró

  • 3341
  • 2014 © Az év Szkriptere
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #9 Dátum: 2015. Augusztus 22. - 08:08:17 »
0
Remek leírás!
Sok idődbe telhetett.. :O

Nem elérhető Ben

  • 1754
  • Ben apó
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #10 Dátum: 2015. Augusztus 22. - 11:47:23 »
0
Egyedül a program neve - ami a készítő nevét is magába foglalja - maradt le. Amúgy szép, hosszú leírás.
A programban egyébként igazán elférne egy material edit felület.

Nem elérhető ZyZu.

  • Globális moderátor
  • 8939
  • my turbo diesel forum
  • Discord: ZyZu.
    • Profil megtekintése
Hogyan kell használni a(z) \'alap pályaszerkesztőt\'?
« Válasz #11 Dátum: 2015. Augusztus 22. - 23:08:36 »
+1
Idézetet írta: Flash date=1440193687\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"57348\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


MTA editor forever
 
Igen, belátom én is ezt. :D MTA pályaszerkesztő sokkal jobb mert tudsz toolbox csomagokat betölteni ami klónozza a tárgyakat egy sima beállítás segítségével, és még sok más apró dolog amit az alap SA-MP pályaszerkesztőben nem lehetséges megvalósítani. :)

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal