Ryoto

MySQL jármű rendszernek hogyan kezdjek neki?

10 hozzászólás ebben a témában

Elküldve (szerkesztve)

MySQL jármű rendszernek hogyan kezdjek neki?
Cím :P
Akárhogyan próbálkozok sosem jó, szóval segítséget kérnék.

 

Szerkesztve Ryoto által

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Elküldve (szerkesztve)

Hát, nem tudom elkezdeni.

enum ENUM_JARMU_INFO
{
    ModelID,
    PosX,
    PosY,
    PosZ,
    PosA,
    Szin1,
    Szin2
}

UI:Ennél tovább nem tudok menni :D
UI2: Azt nem tudom hogy, hogyan mentsem el, hogyan ne tolódjanak el az ID-k, mert ha csinálok 3 autót akkor, az 1,2,3 és ha kitörlöm a 2.autót akkor marad az 1,3 de ha újraindítom a szervert akkor 1,2 ID-vel spawnolnak le a kocsik, és ha újraindítom megint akkor megduplázódik az egyik kocsi.

Szerkesztve Ryoto által

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

ezt a kódot elnézve szerintem bele se kezdj...

1 személy kedveli ezt

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Na nézzük. Leírok pár dolgot. R41-t használok.(használtam,már nem igazán scriptelek. )

 

 

 

1. A gamemode-ban legyenek definiálva a járművek számai:

        

#undef 	MAX_VEHICLES
#define MAX_VEHICLES        2000

 

2. Létrehozod a szükséges változókat.


enum VEHICLE_DATA
{
    JarmuID,
    JarmuTipus

};
new vInfo[MAX_VEHICLES][VEHICLE_DATA];

 

 

3.  OnGameModeinit alá betöltöd.

 

mysql_tquery(SQL, "SELECT * FROM szerverjarmuvek ", "JarmuBetoltes", "");

 

4. Megcsinálod a betöltés/lekérés részt, ahol ugye lekéri az adatbázisból az értékeket és betölti a helyi szerveri változókba az értékeket.

 

forward JarmuBetoltes();
public JarmuBetoltes()
{

    Mindent nem csinálhatok meg helyetted. :/ 

}

 

 

 

5. Jármű mentés  OnGameModeExit-hez

 

	for( new vid; vid < MAX_VEHICLES; vid++ )
	{
	    if(IsValidVehicle(vid))
	    {
			JarmuMentes(vid);
		}
	}

 

 

 

6. Elmentés mysql.

    Egyszerű, query, UPDATE-t kell használnod. Nem hiszem hogy olyan nehéz.

 

 

Jármű létrehozás, törlés stb-vel óvatosan, de majd kitapasztalod.Ha ezek nem mennek akkor gyakorolgasd a pawn script nyelvet még + keress fórumokon dinamikus jármű rendszert majd beimportálod a módodba és átalakítod bár nem ajánlom. 

 

 

 

 

 

 

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Ryoto annyit mondanék, hogy lebegni fogsz :D vagyis pontosabban a számaid egy része fog :P

majd ha érted, akkor megérted

 

néztél MySQL tutorialt? doksit? bármit? :)

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

x,y,z,fa-t érdemes stringként elmenteni 3 lebegőpontos értékkel, vesszővel elválasztva, majd sscanf-al betölteni, és beparseolni egy négy indexű tömbbe. Ha meg ha egyesével mented és fontos számodra hogy pont oda rakja ahol elmentette a kocsit akkor DECIMAL-ba mentsd, ne FLOAT-ba, ez egy protip.

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon
Idézet whadez felhasználótól, On 2019. 10. 04. at 14:26

x,y,z,fa-t érdemes stringként elmenteni 3 lebegőpontos értékkel, vesszővel elválasztva, majd sscanf-al betölteni, és beparseolni egy négy indexű tömbbe. Ha meg ha egyesével mented és fontos számodra hogy pont oda rakja ahol elmentette a kocsit akkor DECIMAL-ba mentsd, ne FLOAT-ba, ez egy protip.

Ezt én -kezdőként- egyeltalán nem javallom. Ha a későbbiek folyamán bármilyen változtatásra szorulsz, elég irtózatos SQL lekérdezések által tudsz csak módosítani az értékeken. Nyilván az X,Y,Z,A tengelyeken túl nem fog változni semmi, így itt kielégítő lehet ez a módszer, de ahol bővülhet, változhat a lista amit beillesztesz a stringbe, ott már könnyedén szopóágra teheted magad.

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon
Idézet AnthonyGates felhasználótól, On 2019. 11. 10. at 13:58

Ezt én -kezdőként- egyeltalán nem javallom. Ha a későbbiek folyamán bármilyen változtatásra szorulsz, elég irtózatos SQL lekérdezések által tudsz csak módosítani az értékeken. Nyilván az X,Y,Z,A tengelyeken túl nem fog változni semmi, így itt kielégítő lehet ez a módszer, de ahol bővülhet, változhat a lista amit beillesztesz a stringbe, ott már könnyedén szopóágra teheted magad.

Erre is van egy fasza megoldás, bár nem tudom hogy SA:MP-al mennyire kompatibilis. :D 

https://mariadb.com/kb/en/library/json-data-type/

Bár biztosan van JSON Parser már SA:MP-ra.

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Regisztrálj vagy jelentkezz be, hogy válaszolhass

Csak felhasználóként kommentelhetsz.

Regisztrálj

Légy közösségünk tagja még ma! Csak fél perc.


Regisztrálok

Jelentkezz be

Már van felhasználód? Lépj be!


Bejelentkezek