Szerző Téma: RolePlay vs RolePlay? Ötletek, kérdések  (Megtekintve 3869 alkalommal)

Nem elérhető Kovacs_Richard

  • 1743
  • HRP Fejlesztő
  • Discord: Kovacs_Richard#0321
    • Profil megtekintése
    • Hun Role Play Web
RolePlay vs RolePlay? Ötletek, kérdések
« Dátum: 2019. Február 18. - 13:01:30 »
+1
Sziasztok
 
A szerepjátékkal kapcsolatban lenne pár felvetésem és kérdésem az irányotokba. Inkább olyan emberek válaszát várom akik járatosak is a témában.
 
Évek óta tervezgetem a HRP-t, ennél sokkal több ötletem van, de pár fontosabb dolgot leírnék, mert érdekelne a véleményetek ezekről.
 
 
 
Szerepjáték
 
Sok játékban van lehetőség az RP-re. Ha valaki GTA-val játszik, akkor a \"GTA-s szabályok\" szerint RP-zik, de ha valaki mondjuk SIMS-ben vagy Falloutban, vagy bármi másban játszik szerepet, akkor teljesen más szabályok szerint jár(hat) el. Szerintetek mennyire van jelentősége ennek a dolognak? Tehát GFRP-hez hasonló \"valósághű RP\"-t szeretnénk más játék alappal és így más szabályokkal is. Vajon játékosok kötik ezt a fajta RP-t a GTA-ban megtapasztalt dolgokhoz, vagy más játék más szabályok? Felül írhatóak a GFRP-s szokások egy új játék által?
 
 
 
Tudás, ismeret
 
Ahogy a valóságban is van, ha az ember nem ért az autószereléshez, programozáshoz...bármihez, akkor nem is tudja azt csinálni. Mennyire láttok potenciált, vagy épp buktatót abban, hogy valóságbeli tudás kelljen egy-egy játékon belüli szakmához? (SA-MP-ben pl mentősöknél láttam ilyet)
 
Pl írja a játék, hogy rossz az akkumulátor, de értelemszerűen tudnod kell melyik az akkumulátor és azt is, hogy hogyan kell kiszedni. Vagy épp egy sima kerékcseréhez sem kalapáccsal fut neki az ember. Vajon a skill-ability rendszeren felül és a játék szájbarágós szövegein felül a valós tudás, ismeret mennyire lehet élvezetes elem a játékosok számára? Persze a játékban ezek megtanulhatóak, de nem mindig fogja a játék a kezedet.
 
 
 
Karakterlap, karakter kidolgozottság, személyiségjegyek, karakterfejlődés
 
Mint ahogy a való életben az emberek, úgy a karakterek is \"megélnek dolgokat\" és fejlődhetnek, változhatnak. Tehát amikor valaki elkészít egy 30 éves férfi karaktert, akkor ugye kell írnia a korábbi életéről és annak megfelelően kell elkészíteni a saját karakterét. Például a simsben csillagjegy, személyiség típus....több paramétert meg kell adni karakter készítéskor. Vajon mi az a minimális és haladó szint amit a játékosok (hardcore játékosok és azok is akik most ismerkednek az RP-vel) még megadnának a karakterről mielőtt elkezdenének játszani vele. Ezekből mi az amin érdemes később változtatni? Értelemszerűen, ha örök életére tolószékre ítéltetett, akkor az is marad, viszont tanulhat új szakmákat, köthet új ismeretségeket, változhat a szemlélete, anyagi helyzete...Tehát egy gettós bandatag is kitörhet a nyomorból, ha úgy fejlődik a karaktere, vagy a milliomos is kerülhet a gettóba egyik napról a másikra. Akár a céltalan is találhat célokat... Továbbá, mint egy progress végig lenne vezetve a játékos élete, hogy mikor miket ért el, ezáltal a játék végig vezetné a karakter életét. Azt itt említem meg, hogy nem lehet az sem, hogy valaki napi 5 karaktert igényel, erre lesz megkötés több szempontból is.
 


Lesz a karaktereknek saját neve ami szerepel az adatbázisokban, azonosító kártyákon, de ez is csak formalitás. Pl van IRL a Sanyi akit mindenki mondjuk \"Öcsinek\" hív, a személyiben meg \"Nagy Sándor\". A játékban is hasonló név megoldás lesz. A nametageket a játékosok maguk írják fel a karakterekre, teljesen függetlenül a személyi adatoktól. Így egy karakternek \"több neve\" lehet, hisz bemutatkozhat bárhogyan, ettől még a személyi adatai ugyanazok maradnak, de ezeket inkább hivatalos közekben fontosak.
 
Pont rendszerről később.
 
 
 
Karakter halál
 
RP-ben a perma halál olyan, mint filmekben/játékokban az időutazás, sokak szerint felborít(hat) mindent. Én egy olyan fajta perma halált szeretnék ahol a korábbi karakter(ek) által elért dolgok fontos szerepet játszanak/játszhatnak az új karakternél. Tehát a korábbi eredmények inkább új lehetőségeket nyújthatnak bizonyos esetekben. Nem 100%-os nullázásról van szó, inkább bizonyos százalékos veszteségről és egy új lehetőségről. A karakter halálról később még a büntetés-jutalom rendszerben.
 
Pont rendszerről később.
 
 
 
Karakter elhagyása - Elhagyott karakter megigénylése
 
Egy játékosnak egyszerre 1 karaktere lehet, viszont arra ráunhat, vagy épp teljesen más irányt szeretne emiatt vált. A régi karaktert nem feltétlen kell a kukába dobni, az általa elért dolgok még másnak kincset érhetnek. Itt az elképzelésem, hogy a szükséges tudás és ismeret alapfeltétel lenne (lásd korábbi pont), mellé a karakter halál és karakter rendszerhez kidolgozott rendszer szintén fontos szerepet játszana. Tehát, ha van egy autószerelő karakter, akkor annak feltétele, hogy az igénylő egy korábbi karakterének meglegyen szintén az a végzettség és a többi szükséges tudás, ismeret ahhoz, hogy megtudja igényelni.
 
Pont rendszerről később.
 
 
 
Pont rendszer
 
Kezdjük a pont rendszer leírását azzal, hogy most regisztráltál a játékba. Kapsz 100 pontot kezdésnek. Ebből a 100 pontból kell összeraknod az első karakteredet. Karakter kinézete, neme ingyen van. Izom/zsír tömeg viszont már pontba kerül. Alap ruha, haj ingyen van, de pl elegáns öltöny, vagy csak egy afro séró is már \"fizetős opció\". A karakter képességei, tudása, sőt még a papírjai is szintén pontba kerülnek. Ha egy korábbi karakterednek volt jogosítványa, vagy autószerelő végzettsége, skilljei, abilityk azokat megtudod vásárolni, de alapból lockolva vannak ezek a dolgok. A karaktered kezdő pénze is attól függ mennyi pontot áldozol erre. Ténylegesen testre tudod szabni a karaktert korábbi eredményeidnek köszönhetően, persze a karaktertörténethez igazítva a dolgokat. Amikor meghal a karakter, vagy új karaktert igényel a játékos, akkor az adott karakter anyagi helyzete, tudása, de még az is beleszámít, hogy épp beteg, börtönben van e, halott (persze ezek mínuszt jelentenek), szóval mindent összevetve kapod meg a régi karaktered értékét.
 
Tehát egy példa: a kezdő 100 pontos karakterből félév alatt csináltál egy 1500 pontos karaktert (mínuszok nélkül) aki mondjuk autószerelő, de visszaeső drog kereskedés miatt kapott 30 nap börtönt. Ha most átváltod pontokra és magára hagyod a karaktert, akkor a börtön miatti mínuszokkal (börtönben töltött nap * 3) kapsz mondjuk 1410 pontot érte. Az új karakter amit igényelsz ott már kezdésnek lehet autószerelő végzettsége, hisz azt korábban elérted már. Továbbá pl max elért izom szint és egyéb határok is kitolódnak a korábbi karakterek által.
 
Ez a rendszer nem csak új karakternél játszana, hanem aktívságért vagy más dolgokat is járna pont és ezeket a pontokat a most aktív karakterre is el lehet költeni. Persze megfelelő RP sztorival. Nagymama küld 1000$-t neki szülinapjára és hasonló nem számottevő dolgok. Persze írhatja akár azt is, hogy müzlis dobozban talált kártyával nyerte a ferrarit :D (azért persze valósághű legyen, ne az UFO-k elrabolták és cserébe kapott röntgen látást és 100 milliót, nincs ilyen, a röntgen látás csak nekem lehet, mert RP-n megszállt egy démon :D).
 
 
 
Illegális lehetőségek
 
Zsebtolvajlás, autólopás, drogok, fegyverek, gyilkosságok.......nem úgy kezdi az új karakter a városba érkezését, hogy elmegy a fegyverkereskedőhöz felszerelkezik és máris mehet az irtás. Még ha nagyon szeretné, akkor sem ilyen egyszerű ez a dolog. Végig kell járni a szamárlétrát, vagy épp le kell passzolni a feladatokat másnak, akár jó pénzért. A rendszert úgy gondoltam, hogy X hét-hónap után minden karakternek (aki nem olyan szervezetnél van aki ezek ellen dolgozik) jönnének ilyen lehetőségek. Kezdésnek piti feladatokat kapnának az emberek amiért járna valami jutalom és persze nőne a \"nem játékos alvilágban\" a hírneve. Például az új karaktered kap egy feladatot, hogy szúrja ki valakinek a kerekét. Eldöntheti a játékos, hogy megteszi, vagy eladja akár a feladatait másnak, esetleg később, ha olyan szinten van akár köphet a zsaruknak. Persze, ha köp a zsaruknak legközelebb egy másik játékos azt kapja feladatnak, hogy az ő kerekét kell kiszúrni :) Ez a dolog több téren lehet hasznos az RP-ben, erről majd a \"Szerepjáték bezárása önmagába\" részben kicsit részletesebben is írok. Tehát ahhoz, hogy valaki droghoz, fegyverekhez férjen hozzá NEM MÁS JÁTÉKOS által, ahhoz vagy rabolnia kell, vagy végig kell járnia egy szamárlétrát. Persze ha valaki komolyabb szinten van már és mondjuk havi 1-2 fegyverszállítmányról kap infót, azt lepasszolhatja a maffiának, bandáknak, ha ő mégsem szeretne már ezzel foglalkozni, szerintem a szervek honorálni fogják vagy így, vagy úgy.
 
Erről mit gondoltok?
 
 
 
Kötelező és opcionális elemek a játékban
 
Ahogy a való életben köt a fizika, éhség, szomjúság...úgy a játékban ezeket szintén kötelezővé szeretném tenni. A törvények, lakhatás, munka.....ezek mind opcionálisak. Tehát nem tudsz fénysebességgel utazni, vagy épp teleportálni, de eldöntheted, hogy hol bérelsz, lakást vagy csak szobát...saját kocsit akarsz, vagy jó a tömegközlekedés...A törvények szintén mondhatni opcionális dolgok, mint a való életben is. Áthajthatsz a piroson, vagy akár a szakadékba is, de mindennek meg van a maga következménye.
 
Ilyen téren szerintetek milyen kötelező és milyen opcionális elemekkel éri meg számolni?
 
 
 
Jutalom-büntetés rendszer
 
Mivel szerepjátékról van szó így szerintem fontos a jutalom és a büntetés. Legyen szó arról, hogy zsíros kaját eszel, vagy épp eljársz futni, esetleg megszegted a törvényt. A jutalmat szerintem annyira nem kell részletezni, a jó dolgok amiket szeretne a játékos elérni, viszont ott a büntetés. Ha mondjuk neki hajtasz a falnak nem annyi, hogy \"/me beüti a fejét.\" és már hajtasz is tovább, hanem megfelelő büntetés jár érte. Ugyanez vonatkozik arra is, ha meglőnek. A karakterek elég szívósak lesznek, nehezen halnak meg, sérülések és korábbi sérülések határozzák meg a regenerálódást és a korlátozásokat. Mondhatni amik a való életben vannak hihetetlen történetek, hogy lezuhant a 10.-ről, lelőtték...és mégis túlélte. Itt mindenki ilyen lesz, VISZONT megfelelően kidolgozva. A karakter nehezen hal, viszont cserébe valós időben hosszabb regenerálódási idővel amit persze egybekötünk olyan funkciókkal amik miatt még nem hal meg az RP az ilyen karakterek számára sem. A törvény megszegésért börtön jár. A valósághű RP miatt ez akár lehet IRL idő szerinti 1-3 hónap is akár, amit szintén szeretnénk azzal ellensúlyozni, hogy a börtön RP-t annyira kidolgozni, hogy a bent lakóknak is legyen lehetőségük fejlődni, vagy épp a börtönben az illegális kapcsolatokat fejleszteni, ezáltal van aki direkt börtönbe szeretne kerülni, hogy gyorsabban tudjon fejlődni az a rangja. Ez a kórház-börtön még nagyon felületesen van átgondolva egyenlőre. Csak, hogy legyen egy kis random is a dolgokban, így kerék defekt, vagy betegségek tudják még tarkítani az RP-t.
 
Ezekről mit gondoltok?
 
 
 
Önálló város, gazdaság, városvezetés, törvények
 
Ahogy hallottam ez más sokaknak eszébe jutott. Én is még SA-MP korszakomban találtam ezt ki. Mivel a város is teljesen testre szabható, így a városvezetés tudja megmondani, hogy hol legyen kórház, rendőrség, börtön, mozi, vagy épp egy uszoda. Szintén a város vezetőség dönti el, hogy milyen engedélyeket ad ki és kinek mekkora telket ad el. Magát a városvezetőséget is egy idő után a játékosok választhatják meg (alapból kijelölt ember lesz rá, milyen véletlen az én karakterem, hogy beállítsam az alapokat). A törvényeket hozni és egyéb vezetőket kinevezni már a városvezetés fog. Tehát, ha a játékosok alvilági figurát raknak az élre, akkor olyan ember fog vezetni. A gazdasági rendszer viszont függ majd  a \"régi várostól/államtól\" ahonnan jöttünk. A HRP-n a sztori szerint ahol játszunk azt Los Santos (esetleg SA állam) pénzeli. Tehát lehet külső hatást is vinni az RP-be (persze okkal!). Ez inkább ott kap főbb szerepet, ha mondjuk sokan rákapnak a favágásra és emiatt rengeteg fatöbblet lesz, teljesen véletlenül a másik államban/városban pont abból van óriási hiány, vagy épp ha itt van hiány, akkor jó áron pont azt árul :)
 
Ehhez esetleg valami tipp, hozzáfűzni való?
 
 
 
Szerepjáték \"bezárása önmagába\" és az adminokról
 
Milyen fura megfogalmazás a cím ugye? Ki is fejtem mit jelent pontosan. Egyszerű a megoldás, a régi admin rendszer KUKA! Nincs RP-n admin! Kezdjük a szabályokkal. Nincs PG, DM, Non-RP...Furán hangzik? A valósághű szerepjátékban, ha valaki sorozatgyilkos, akkor sorozatgyilkos, ezt \"ellensúlyozhatom\" azzal, hogy 1 gyilkosság -5% pontokban ha új karaktert kezd a játékos, tehát 20 hulla után nem jár semmi? Nem egészen, ez a dolog miatt mondjuk nem mehet 50% alá a karakter értéke, VISZONT elavul. Tehát megölsz 1 embert, akkor 30 napig jár ez a negatív velejáró. Lehet szó itt véletlen, vagy szándékos gyilkosságról. Jöjjön a PG, 2 rabló fegyvert fog rám elszaladok és lelőnek, legyen mondjuk 1 hét kórház a jutalmam. Non-RP? Ez nagyon helyzetfüggő. Ha valaki kezdő és nem tudja, hogy mi a különbség az IC és az OOC chat között, akkor azt nézhetitek simán bolondnak is. A való életben is jöhetek olyannal akár egy idegennek is, hogy \"Szia mi volt a suliban?\", ő meg csak furán néz rám, főleg ha egy 50 éves emberről van szó, ezt szerepben még könnyen le lehet reagálni. A régi szabályokból megmaradtakról később.
 
Akkor mi van, ha nincs admin? Mit csinálunk azokkal akik nem olyan szinten RP-znek ahogy mi szeretnénk és bomlasztják az RP közösséget? Például összetúrják a kertet, vagy csak megállnak az út közepén. Ezekre már régen megszületett a megoldás, még GFRP-ben. Rendőrség és ami az ő hatáskörükön kívül esik arra meg ott a Maffia, szerintem ezt nem is nagyon kell részletezni. 1-2 hét börtön vagy kórház csak segít nekik, de a megfelelően felépített maffia a betoncsizmát sem sajnálja majd, ha valaki annyira pofátlan.
 
Vagy egy másik kedvenc példám mi van ha korrupt a polgármester és mindenki támogatja ebben? Na itt jönnek szóba az \"RP-s adminok\". IG írni kell egy szép emailt \"Los Santos város/San Andreas állam vezetésének\" akik küldenek ide egy megadott karaktert aki kinyomozza a dolgot, de lehet egy bérgyilkos felbérlése hamarabb felteszi az i-re a pontot.
 
A terv annyi, hogy nem kell admin az RP színvonal megtartásához, hanem a megfelelő \"ökoszisztéma\" kell csak kialakuljon és még a legpofátlanabb játékosok is megtanulnak a közösség kedve szerint RP-zni.
 
Ezt persze megfelelő szinten kell kidolgozni. Ha az egész közösség romlott, akkor lehet megérné egy háborús szituációt kialakítani és akkor majd megtanulják mi is az a DM és a fegyver szava :D
 
Ezekről mit gondoltok?
 
 
 
Saját tulajdon, kocsik, házak, építkezés
 
Bérelt kocsi, saját kocsi, bérelt lakás, saját lakás, saját ház...Mindenki szereti, ha valami az övé és magáénak mondhatja. Az alap szisztéma, ha vigyázol rá nem esik baja szép és jó. Gondoljunk most arra amikor valaki szándékosan összetöri, esetleg egy csaló, vagy csak rossz akaró miatt totálkárra megy. Még a cheaterek okozta károkat is meg lehet oldani RP-sen. A történet szerint szétzúzta, de elküldjük Los Santosba és hipp-hopp pár nap alatt újjá is varázsolják ott :) Persze az állam pénzén.
 
Amennyire lehet testreszabató környzetetet is szeretnék, tehát fogsz 1 ásót és kimész ásol magadnak egy medencét.
 
A saját ingatlan sem lehetetlen álom, persze azért meg kell érte dolgozni. Mint ahogy IRL több év legtöbb esetben ezt elérni, így itt a játékon belül sem 2 hét múlva lesz saját háza az új játékosoknak. Több hónapba fog kerülni, főleg ha sajátot akarnak építtetni. Ezt annyira nem részletezném egyenlőre.
 
Az üzleteket szintén így lehet alapítani majd. A város vezetőségtől kell igényelni engedélyt, vagy épp van amit kifejezetten támogatnak majd (ha valamiből hiány van).
 
Az item-inventory rendszer is úgy lesz megoldva, hogy nincs többé \"kézhez nőtt telefon\". Hanem minden tárgy átadható, eldobható. Tehát át lehet adni telefonálás közben a telefont, vagy épp ellopni más telefonját, mint ahogy a való életben is lehetséges.
 
Ezekről mit gondoltok?
 
 
 
Fizetési rendszer
 
A játékban a sok elem és egyéb számítási dolgok miatt nem lesz készpénz. Bankkártyás fizetési lehetőség lesz csak. Így a rablásokat is minimalizálni lehet. Ehhez nem sok hozzáfűznivalóm van.
 
Ha esetleg valami eszetekbe jut ezzel kapcsolatban, várom az ötleteket.
 
 
 
Játékon belüli média, internet, információ szerzés, megosztás és kommunikáció
 
A telefon rendszer alapnak mondható. Mellette szeretnék tablet és laptop/számítógép opciót is. Médiára meg rádiót és TV-t. A játékon belüli internet szintén sok lehetőséget rejt magában. Állás, utazás, vásárlás, szórakozási lehetőségek... Ezek mellett ugye lesz értelme az IG programozásnak is (amit persze valós programozási ismeret alapján lehet művelni).
 
Ezekhez valami tippek, tanácsok?
 
 
 
Szabályok
 


Cheat
 


Bárminemű csalásért (kisegítő program használata, memória módosítás…) 1 év ban jár, ha valakiről kiderül, hogy visszajött a kitiltás letelte előtt, akkor onnantól újra kezdődik az 1 év, továbbá lásd Multi reg.
 


 
 


Multi reg (MR)
 


Egy felhasználónak szigorúan csak egy accountja lehet. Többszörös regisztráció esetén az adminok által kijelölt felhasználót használhatja tovább a játékos, a többi tiltásra kerül végleg.
 


 
 


Multi user (MU)
 


Egy accountnak kizárólag egy tulajdonosa lehet. A biztonság érdekében fontos, hogy kizárólag ő tudja a belépési adatokat. Ha mégis többen használnak egy accountot azért figyelmeztetés jár, többszöri figyelmeztetés esetén, vagy ha az adminok úgy döntenek az accountot véglegesen ki is tilthatják.
 


 
 


MetaGaming (MG)
 


Szerepjátékon kívül szerzett adat felhasználása a szerepjátékban.
 


Pl:
 


- Ha valakivel beszélgetsz neten/élőben és mondja, hogy gyere a bankhoz és odamész.
 


- Elmondja hol van valami és az információt felhasználod RP-n belül.
 


Figyelmeztetés jár érte.
 


FONTOS, hogy az MG gyanús játékosokat is figyelemben részesíthetik az adminok!
 


 
 


OOC Szidás
 


Más játékos szidása a HRP-vel kapcsolatos felületeken. Csak a szidott játékos, vagy admin bejelentése alapján jár érte figyelmeztetés.
 


 
 


OOC Hazugság
 


Szerepen kívül, HRP-vel kapcsolatos felületen hazugságért figyelmeztetés jár.
 


 
 


Flood
 


Egy üzenet, akár kisebb módosításokkal, vagy más megfogalmazásban egymás után többször elküldeni tilos, figyelmeztetés jár érte. Persze ez IC szituáció függő.
 


 
 


Engedély nélküli reklám
 


A HRP felületein (IC és OOC egyaránt) tilos reklámokat elhelyezni önkényesen. Ezt csak felső vezetőségi engedéllyel szabad megtenni, különben figyelmeztetés jár érte.
 


 
 


Bug kihasználás
 


A HRP felületek, motorok nem rendeltetés szerint működése esetén a hibákat jelenteni kell és a hibát okozó funkciókat amennyire lehet kerülni kell. Az ilyen hibák kihasználásáért figyelmeztetés jár.
 
Esetleg van még valami szabály ötlet? vagy épp ezekhez hozzáfűzni való?
 
 
 
 

« Utoljára szerkesztve: 2019. Február 18. - 13:23:49 írta Kovacs_Richard »
Régóta nem tevékenykedem, mint SA-MP scripter.
HRP Fejlesztő.

Darell.M

  • Vendég
RolePlay vs RolePlay? Ötletek, kérdések
« Válasz #1 Dátum: 2019. Február 19. - 19:01:22 »
0
Ha egy RP játékot akarsz létrehozni, akkor gondold ki hogy fix történettel akarod (Ha HCRP, akkor gondolom igen). Lehetséges hogy csak nálam, de szerintem sokkal érdekesebb valami, ha nem csak odavan baszva, hanem tényleg egy képet adsz róla hogy az hogy és miképp történt. Nem minden egyes téglára, de érted. Meg persze, ez a játék dolga, hogy ezt az alaptörténetet továbbvigye a játékos. 
 
2.) A játékosok képessége
 
Na, ez a tricky one, mivel nem vagyunk ugyanazok. Egy Roleplay játékban szerintem az magától értetődő hogy kell egy előtudás a karakteredhez és annak a cselekvéseihez. Gondolom nem fogja minden rendőr kitanulni a BTK-t meg a PTK-T, meg amellé még gondolom a kormány sem fog saját konstitúciót írni. Ami rendben is van, mivel ez egy játék.  Az ha vannak ilyen játékosok, csak a minőségen segítene, persze. Szerintem a legtöbb ember olyan dolgot RP-zik amihez van egy kicsi hozzáértése vagy tudása.
 
3.) Karakterlapok
 
Én mindig is nagy advocate-e voltam a karakterlapoknak. Ez a legkönnyebb dolog amivel szűrni lehet, és meg is mutatja hogy ki mennyire veszi komolyan a Roleplay-t.  Egyfajta karakterstílushoz ragadni elég nehéz, ebben segít a karakterlap, ha meghatározzuk ELŐRE azt hogy a karakterünknek milyen tendenciái vannak. 
 
4.) Death
 
Ez egy jó ötlet, az embereknek meg kell tanulniuk vigyázni az életükre. Viszont, ez egy játék. Nemtudom hogy működne, lehet hogy te találnál rá valami jó megoldást. Én szerintem ha meghalsz, akkor kapjon az illlető 24 órányi karakterdeaktiválást, ez időben tudna adminisztrátorral beszélni, ha esetleg buggosan halna meg. 
 
5.)  Karakter elhagyása
 
Oké, értem hogy mire akarsz kilyukadni, de én szerintem ne korlátozd a játékosaidat 1 szerepre. Adj nekik legalább 2-3 slotot ahova karaktert csinálhatnak. Ez is csak a te játékoskörödet színesítené. Ha nem is három, akkor add meg a lehetőségét a játékosoknak hogy létrehozzanak női karaktereket is, ami - mint tudjuk - nem a legelterjedtebb. 
 
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
 
Jutalom-büntetés rendszer helyett nevezném ok-okozati rendszernek. Egy nagyon szolid ötlet, aminek van értelme is.  
 
Kötelező és opcionális elemek, sokszor látom hogy \"IRL se csinálnád\" Az lehet hogy én nem, de a karakterem igen. Teljesen egyetértek azokkal amit leírtál. Ezeket meglehetne úgy oldani, hogy a karakterünk kap bizonyos \"kártyákat\" Ezek a kártyák olyan dolgokat mondanak el a karakterünkről, ami-t alapvetően egy /me-vel lehetne megoldani. (Ne értsetek félre, a /me kéne, csak az a kártyás megoldással bármikor vissza lehetne tekinteni hogy egy adott karakterrel mi történt. Nagyon, nagyon szimpla: Pszichotikus epizód, [DÁTUM], jobb öklét ripityára zúzta mivel egy ház falába ütött teljes erővel. LEJÁR: Ha lejárható dolog, ha nem, akkor persze SOHA, vagy addig amíg adott dologgal nem kezdtél valamit. Ezeket a kártyákat adminok felügyelnék, viszont a playerek osztanák ki maguknak. 

Nem elérhető Kovacs_Richard

  • 1743
  • HRP Fejlesztő
  • Discord: Kovacs_Richard#0321
    • Profil megtekintése
    • Hun Role Play Web
RolePlay vs RolePlay? Ötletek, kérdések
« Válasz #2 Dátum: 2019. Február 19. - 19:47:47 »
0
A városnak lesz története valamilyen szinten, de minden karakternek saját története lesz amit a tulajdonosa ad meg. Kezdésnél lehet választani, hogy a játék segítsen tippekkel, pl menj a bankba, vállalj munkát...de ez ugye opcionális lesz.
 
 
 
Hát rendes törvénykönyvet akarok, hogy mind2 oldal tudjon mire hivatkozni és ha nincs leírva, akkor a rendőr random megbüntet mindenkit, mondvacsinált okokkal, ha olyan...
 
Itt a tudást még annyival megtoldom, hogy nem csak elvárom, hanem nyújtom is azt valamilyen szinten.
 
 
 
Igen a karakter halálok is olyanok lennének, hogy akár \"feltámadhatna\" 1-1 karakter, ha tényleg olyan módon hal meg. Viszont a karakterek nehezen halnak, nem véletlen.
 
 
 
A karakter neme kora független a játékostól, mármint nincs szabályozva, hogy csak nő hozhat létre női karaktert. A több karakteres dologgal az a gond, hogy véletlen MG-ket szülhet, hogy más karakter tudja az adott dolgot és megszokásból jön a dolog a játékosból.
 
 
 
Ez sem rossz ötlet, hogy így flageljék magukat. Én mondjuk az sa-mp-s korszakomban már nem találkoztam a /do paranccsal, de utólag igen. Kicsit helytelennek látom a dolgot, de lehet csak félreértelmeztem a dolgot. Ezt a mostani sa-mp-s /do parancsot én már úgy vittem bele a saját játékba, hogy /rpinfo (/rpi) és kb ugyanaz a funkciója, mint amit láttam a /do-nál.
 
Ez a játékosokra aggatott feliratok sem rossz ötlet, hisz a név is ilyen megoldással lesz a nagy RP világban.
Régóta nem tevékenykedem, mint SA-MP scripter.
HRP Fejlesztő.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal