Jelentkezz be, hogy követhesd  
Követő(k) 0
Federico

Pár kisebb kérdés

3 hozzászólás ebben a témában

Sziasztok.

körülbelül kettő hete kezdtem el foglalkozni MTA , Lua fejlesztéssel. Éveket öltem bele SA:MP , Pawn fejlesztésbe, sajnos hiába...

Sajnos az agyam nagyon rá van állva a pawn - ra, ami C++ nyelven alapszik, teljesen más a felépítése.

Kezdem kapizsgálni az MTA felépítését is, de van még pár tisztázandó kérdés bennem.

1. Ha kliens oldali script - ben deklaràlok (lètrehozok) egy változót, az azonnal az adott kliens - nek (játékosnak) hozza létre? 

pl: 

local valtozo_1

function valami(player)

valtozo_1 = 2

end

addCommandHandler stb...

Tehát ez a kód csak az adott játékosnak változtatja meg a valtozo_1 értékét aki beírta a parancsot, vagy minden kliens - nek (játékosnak)?

így lenne a helyes? (Továbbra is kliens oldal)

local valtozo_1 = {}

function valami(player)

valtozo_1[player] = 2

end

addCommandHandler stb...

 

2. Kérdés

Mi a különbség a kliens oldalon, ha player - t vagy localPlayer - t használok?

ezek előre definiált változók, tudom. A localPlayer = getLocalPlayer()

de az mégsem egyezik meg a sima player deklarációval, miért?

3. Kérdés

Ha kliens oldalon hozok létre egy változót, de a változó értékét szerver oldalon akarom lekérdezni, hogyan tehetem meg? Használtam már a triggerClientEvent - et, de csak egy változó értéket ebben, hogyan tudok elküldeni?

Esetleg ha van egy jármű rendszer abban le van tárolva az autó élete, benzin, stb stb.

ha van egy munka rendszerem és abban létrehozok egy munkajárművet egy játékosnak, hogyan állíthatom annak a benzin változó értékét, ha az egy teljesen másik resource - ban van?

 

 

Remélem a kérdéseimet világosan és tisztán fogalmaztam meg, előre is köszönöm.

Szerkesztve Federico által

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Szia! Az első kérdésre a válasz: Annak a kliensnek hozza létre a változót, akinek lefut a kód. Szóval jó az első megoldás, nem kell a második.

2.) Player változó ha jól tudom csak szerver oldalon van, az is "Funkció változó" (Fogalmam sincs mi a normális neve), tehát

function functionName(player)

Általában a player-t akkor a meghívásából kapja. (Pl: AddEventHandler, AddCommandHandler)

3.) Erre a legkézenfekvőbb megoldás az ElementData.

Létezik a getElementData, illetve a setElementData.

(A 2.)-ben nem vagyok biztos, jobban is el lehetne magyarázni. :D)

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Regisztrálj vagy jelentkezz be, hogy válaszolhass

Csak felhasználóként kommentelhetsz.

Regisztrálj

Légy közösségünk tagja még ma! Csak fél perc.


Regisztrálok

Jelentkezz be

Már van felhasználód? Lépj be!


Bejelentkezek
Jelentkezz be, hogy követhesd  
Követő(k) 0