Szerző Téma: Az álom, ami nem rajtam múlt  (Megtekintve 3600 alkalommal)

Az álom, ami nem rajtam múlt
« Dátum: 2018. Április 04. - 20:38:12 »
0
Sziasztok. 
 
Kb. 2 évvel ez előtt bele kezdtem egy SA:MP Roleplay szerver írásába. A célja leginkább az volt, hogy megtanuljam a nyelvet. Mivel nem fordítottam rá soha elég időt és energiát, ezért nem értem el a kívánt szintet a mai napig.
 
1. Rész: MISC
 
Amikor neki álltam az ötletelésnek, azokat a pontokat szedtem össze, amiket a régi, \"hardcore\" RP szerverek nélkülöztek, vagy éppen szerintem hibaként tartalmaztak. Én annak idején játszottam a Littletown-on, később Palomino RPG-n, és a Malibu RP (asszem az a Palomino fia) volt az utolsó roleplay szerver, amin szvsz érdemes volt játszani. Mindegyikért meg voltam őrülve.. kezdetben. Munkák, RP szituációk, \"jöjjön már az óránkénti rádiós fizu\", stb. Nagyon jó közösségek voltak, izgalmas RP szituációkkal, eventekkel. Szerintem sokan gondolták, érezték ugyan ezt. Mégis hiányzott valami. Egy idő után nem volt célja a játéknak.
Éppen ezért terveztem a saját szerveremmel egy olyan nagyméretű projektet, amit az évek során semelyik nagy- vagy kisszervernél nem láttam/hallottam. 
STORYLINE.
Egy olyan izgalmas ROLEPLAY történet megírásán dolgoztam, ami a szerveren tudja tartani a játékosokat. Az Actorokat (hívjuk inkább NPC-nek őket) továbbgondolva nem csak kasszásnak és ügyintézőnek használtam fel őket, hanem olyan IG karaktereknek, amelyekkel az interakció sokkal mélyebb. MMO-szerű quest rendszert szerettem volna implementálni izgalmas, ingerdús, mégis reális küldetésekkel. A fő történet mellett persze kisebb szálon futó story-kat is végiggondoltam.
 
Hogyan illett volna ez egy a régi szerverekre hajazó képbe?
 
1. Az NPC-ket a játékosnak kell megtalálni, semmi nem vezet rájuk.
2. Minden küldetés (még a fő story küldetései is) opcionális.
 
Tehát nem a játékos arcába tolta volna, hogy \"Menj oda Dwayne Johnson-hoz a szeméttelepre, és kérdezd meg mi újság van vele!\".
\"Akkor mégis hogy működne?\" -> Jól látható helyekre voltak tervezve, bárki meg tudta volna őket találni. 
 
\"Hogy tudna egy quest-rendszeres DM party (kérlek ne.) egy RP szerveren bármi értelmet nyerni?\"
Az egész quest rendszer egy biográfia-rendszerrel és elismerés-rendszerrel állt volna kapcsolatban. Bizonyos küldetések megkövetelték volna a játékostól a választást. Választani jó és rossz között, elfogadni több pénzt/fegyvert vagy elutasítani. Ezek mind hatással lettek volna a karakter jellemére. 
Értelem szerűen mindenki neutrálisan kezdett volna a játékban. Kisebb döntéseknél a jó/rossz választások pedig befolyásolták volna a jellemet (a baromi kevés textdraw-os megoldás közül ez lett volna az egyik, ez sem szarrá csicsázva). A nagy döntéseknél nem csak a jellemet befolyásolták volna a válaszok, hanem a történet későbbi alakulását is.
Plusz, a questek szinthez lettek volna kötve. Így lett volna értelme szint-rendszert kidolgozni. 
 
Itt jön képbe a biográfia-rendszer. Egy /bio [id] paranccsal az adminok RP szituációkért felelős csoportja bármikor lekérhette volna pl. egy túszul ejtő jellemzőit. Ha nem hű a karakterének, akkor bünti, tiszta sor. Így ki lett volna küszöbölve a sok szerveren jelenséggé vált 3-kor üzletember, 5-kor drogdíler skizofrénia.
 
Az elismerés-rendszert nem gondoltam teljesen végig, a lényege az lett volna, hogy valakit 24 órán belül egyszer elismerhessünk RP-s magatartásáért (tehát a biográfiája szerint hű a karakteréhez). Hogy ez utólagos adminisztrátori feladat lett-e volna, nem hiszem, hogy megtudjuk.
 
\"Miért bíztál volna ennyi feladatot az adminokra?\" -> Rengeteg szerveren voltak/vannak (mai szcénával nem vagyok képben) adminsegédek, és temérdek admin. Akiknek a feladata tudomásom szerint az esetleges kérdések megválaszolásán és unfreeze-elgetéseken kívül a szerveren való rend, és az RP fenntartása. 
 
Mi van akkor, hogyha a karakterünkkel jellemfejlődésen / romláson szeretnénk végig menni, nem pedig újat létre hozni?
Ebben napi random quest-ek (civilnek 2 quest; frakcióban lévőnek 1 civil quest + 1 frakciós quest) segítettek volna.
A quest-ek teljesítéséért lehetett volna Token-t szerezni, amit egy külön \"prémium\"/item-shopban lehetett volna elkölteni bármelyik karaktereddel. Itt lehetett volna vásárolni time-limites XP boostert, ruhaboltban nem megvásárolható kiegészítőket, Fegyver-skill javító cuccokat, \"skillt\" (jogot) dupla 9mm / dupla uzi viselésére, több fegyver tárolására alkalmas öveket, több karakter slot-ot, stb.
Eleinte, a lehető legkésőbbig fegyvert, lőszert, autót, stb. ebben a shopban semmiképpen nem lehetett volna kapni, sem plusz Tokent vásárolni IRL pénzért. Nem gondolom, hogy bárkinek előnyt kellene élveznie mással szemben azért, mert több pénzt tud rászánni egy ilyesféle hobbira.
 
A szerver IG javainak adásvétele különböző \"aukciós házakban\"/piacokon zajlott volna. Itt mindenki meg tudta volna nézni az aktuális eladó cuccokat, vagy hogy kinek mire lenne szüksége. Így a chatbox nem lett volna szétspamelve hírdetésekkel.
 
A játéktér természetesen a játékosok számától függött volna. Kezdetben Red County-ban indul, majd Fort Carson, EQ, LP, Bayside. A kisvárosok szépen lemetszik egy vonalban úgy a térképet, hogy az első játéktérbe vehető nagyváros Las Venturas legyen. Minden bővülés egy-egy új Season kerete alatt jött volna. Minden Season végén nullázódtak volna a season-re vonatkozó elismerés-pontok, és lett volna egy toplista, ahol a Season alatt legtöbb elismerés-pontot szerző játékosok szerepeltek volna, akik a teljesítményükért valamilyen jutalomban részesülnek. Amikor már sok játékos végig viszi a történetet, akkor a következő bővüléssel folytatást vagy egy új, legalább annyira izgalmas és szórakoztató történetet avattunk volna új questekkel (a régiek meghagyásával természetesen), új főgonosszal, új lehetőségekkel. 
 



   
      Eleinte, a lehető legkésőbbig fegyvert, lőszert, autót, stb. ebben a shopban semmiképpen nem lehetett volna kapni, sem plusz Tokent vásárolni IRL pénzért. Nem gondolom, hogy bárkinek előnyt kellene élveznie mással szemben azért, mert több pénzt tud rászánni egy ilyesféle hobbira.
   

[/quote]
 
Nem szeretnék hazugnak és képmutatónak tűnni. A szerver fenntartása érdekében később, SAJNOS muszáj lett volna IRL pénzen vásárolható tokent/item shopot beiktatni. 
 
2. Rész: A frakciók működése
 
A nagy kiterjedésű játéktér megkövetelte volna az országos szintű frakciókat. Pl. Egy országos rendőrfőkapitányság alá tartozott volna 3 nagyvárosi, egy Red County-i, és egy sivatagi kapitányság. Ugyan így a mentősökkel, tűzoltókkal, stb. A méret értelem szerűen valós értelmet ad határokra, katonaságra, titkosszolgálatra, stb. 
 
A biznisz-rendszer, ingatlan-rendszer és bútorozás összevonva működtek volna. Kész házakon, apartmanokon, lakókocsikon kívül üres telek vásárlására is lett volna lehetőség. Ide magánszemély tetszőleges lakóházat építtethet. Vállalkozói igazolvány igénylése után egy fórumon való pályázás ad lehetőséget a vállalkozás beindítására. Erre kinevezett adminok döntöttek volna ennek sikerességéről. Ez után lehetőség adódott volna a vásárolt telekre/telkekre különböző épületeket építtetni. Más méretű telkekre más méretű/fajta ingatlanokat. Bútorboltokban, gazdaboltokban bútorokat, kerítéselemeket, növényeket lehetett volna vásárolni, és tetszés szerint a beltért vagy a külteret berendezni, díszíteni velük. Végül a vállalkozás bejegyzésénél az adminok ellenőrzik az ingatlant, hogy alkalmas-e a célra. Ha igen, arra a helyre egy (már kész) sablon alapján könnyen be lehetett volna scriptelni akár autókereskedést, akár magánbankot, magántaxi, security-t, stb.
Az így létre hozott vállalkozás tehát frakcióként tud működni, akárcsak a rendőrség. 
 
Utcai bandák, maffiák, bűnszervezetek NEM frakcióként működtek volna, hanem RP-s úton kialakulva (ha vannak persze kompetens személyek rá). Én azt a mai napig nem értem, hogy miért kaphat pl. egy maffia külön autót, házat, miegymást. Azok válnak sikeres bűnszervezetté, akik az adott lehetőségeket a legjobban, legügyesebben ki tudják használni. Pl. fegyverek, információk egy korrupt rendőrtől, stb. Rádió, mint használható tárgy volt betervezve, állítható frekvenciával. Így a kapcsolattartásra sem lehet fogni.
 
3. Rész: Halál rendszer
 
1 élet. Ha túlságosan lemegy a játékos élete, animba esik; 10 percig lehet rajta segíteni, addig nem lehet megölni sem. Ha nem segítenek neki, akkor az utolsó 2 percben lehet tovább sebezni, hogy végleg meghaljon a játékos. Halál után már nem lehet a játékossal játszani, bejelentkezés után a kamera a legközelebbi temető egyik sírkövét mutatja, amíg ki nem lép a játékos.
 
Ezeket a dolgokat gondoltam a legfontosabb külömbségeknek más szerverekhez képest. Nem szeretném felsorolni, hogy mi mindent tartalmaz jelenleg, és hogy hogyan működnek az ilyen olyan munkák, rendszerek. A poszt azért születik, mert kíváncsi vagyok a véleményekre. 
 
 
 
A történet a 0. Season-nek, plusz azt követő 2-nek készen van. Csupán nem gondolom, hogy lenne bármi értelme is mégtöbb időt bele ölnöm ebbe az egészbe. Főleg úgy, hogy egy egyedi, 0-ról írt játékmód. Sajnos annyira kihalt a SA:MP, hogy tervnek szép, csak éppen nem éri meg megvalósítani az egészet. Ha esetleg lesz még motivációm és nem zár be a SA:MP, akkor angol nyelvű szervernek befejezem. 
Szívesen játszottatok volna egy ilyen szerveren? Mennyivel adott volna többet nektek, mint a megszokottak?

Az álom, ami nem rajtam múlt
« Válasz #1 Dátum: 2018. Április 04. - 21:30:36 »
0
A halál részén gondolkoztam már én is. Az a gond, hogy a mostani játékosok nem elég rugalmasak. Nem szeretnének bukni semmit, lusták. Azért játszanak még a szarabb szervereken is (Lásd: FineMTA), mert ott van értékük, és nem képesek elengedni.

Nem elérhető Ben

  • 1754
  • Ben apó
    • Profil megtekintése
Az álom, ami nem rajtam múlt
« Válasz #2 Dátum: 2018. Április 05. - 11:57:23 »
+2
Idézetet írta: ares date=1522867092


   
      Utcai bandák, maffiák, bűnszervezetek NEM frakcióként működtek volna, hanem RP-s úton kialakulva (ha vannak persze kompetens személyek rá). Én azt a mai napig nem értem, hogy miért kaphat pl. egy maffia külön autót, házat, miegymást. Azok válnak sikeres bűnszervezetté, akik az adott lehetőségeket a legjobban, legügyesebben ki tudják használni. Pl. fegyverek, információk egy korrupt rendőrtől, stb. Rádió, mint használható tárgy volt betervezve, állítható frekvenciával. Így a kapcsolattartásra sem lehet fogni.
   


Full így van, én sosem értettem a scriptelt négereket

Az álom, ami nem rajtam múlt
« Válasz #3 Dátum: 2018. Április 06. - 12:02:21 »
0
Az hagyján hogy scriptelt bandák, de óránként fizetést is kaptak.. a semmire.

Nem elérhető Zharko

  • 1955
  • Future House <3
    • Profil megtekintése
Az álom, ami nem rajtam múlt
« Válasz #4 Dátum: 2018. Április 06. - 19:51:56 »
0
Szia! 
Elolvastam az ötleteid, egész jónak találom őket.
 
Az első pontról szeretnék írni pár sort.
 
Annak idején a Littletown-on próbálkoztunk ezzel a storylineos dologgal, elég komoly rendszert felépítettünk hozzá, tök jó küldetések voltak, és szinte ugyan így volt megoldva, mint amit te leírtál. De sajnos a játékosoknak nem jött be annyira már, kevesen használták, inkább mentek más játékosokkal RP-zni valahova. :D
Nem azt mondom hogy nem érdemes megpróbálni, csupán azt hogy az igény akkoriban még kicsi volt erre, és nem hiszem hogy változott volna sajnos, mert egy roppant érdekesen kinéző és működő dolog az ilyen.
 
 
 
Üdv: Horváth Péter / Zharko
 
 

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal