Szerző Téma: Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?  (Megtekintve 1182 alkalommal)

Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?
« Dátum: 2017. Április 05. - 17:31:17 »
0
Üdv! Melyik oldalt érdemesebb terhelni egy admin-system írása során klienset vagy szerver oldalit, és miért?!

Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?
« Válasz #1 Dátum: 2017. Április 05. - 19:18:54 »
0
Terhelni? Hogy érted? Hogy hova írni? Hát szerintem szerverre, azért mert könnyebb pl.: MySQL-ből adatokat kikérni.

Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?
« Válasz #2 Dátum: 2017. Április 05. - 20:03:51 »
+1
Van amit client oldalra írsz meg, mert ott van értelme és van amit esetleg szerverre dobsz, mert mondjuk igényli azt, persze ettől függetlenül lehet client oldalon is. Mondjuk egy skin változtatásnál kellene valami \"trigger\" a szerver oldalra, hogy rendesen szinkronizálva legyen. :) Például egy admin chat ellenben megoldható akár client oldalon is. Ember függő, egy admin rendszer nem terhel folyamatosan, hiszen csak parancsok futnak le, nyilván egy x száz játékosnál többször fog lefutni, de ha nem írsz rossz dolgokat bele, akkor gond nélkül elmegy szerver oldalon is.  MYSQL részt hanyagolnám, elementdata és társai pont azért vannak, persze van ahol frissíteni kell adatot esetleg valami olyan értéket állítasz ahova kell hogy friss értéket kapj, oda használhatsz, de alap esetben felesleges. :)

Nem elérhető Eduka

  • 214
    • Profil megtekintése
Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?
« Válasz #3 Dátum: 2017. Április 05. - 20:54:05 »
+1
Maga sql lekérést egy admin systemben nagyon kevésszer kell használni, inkább UPDATE, DELETE.
 
Inkább client oldalra írd meg a scriptjeidet, és ha valamit szinkronizálni kell a szerverrel, akkor meg trigger.

Nem elérhető DrAkE

  • 2078
    • Profil megtekintése
Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?
« Válasz #4 Dátum: 2017. Április 06. - 19:27:41 »
+2
A szervergép azért van, hogy a lehető legtöbb felesleges dolgokat ne terhelje le a játékosokra.
Tök felesleges olyan dolgokat kliens oldalra rakni amit az MTA úgyis RPCként elküld a szerver felé (ergó a szinkronizáció).
 
Csak gondolj bele a kliens oldali chat rendszerre. Triggereled a szervert a szöveggel, amit elakarsz küldeni a játékosok felé, közben meg nem számoltok az alap RPC funkcióval, amit alapból meghív az MTA, ergó kétszer külditek el ugyanazt az üzenetet feleslegesen.
 
Az MTA fejlesztői sem hülyék, nem feleslegesen hozták létre a kurva sok eventet szerver oldalra, csak gondolkozzatok.....
 
Jegyezzétek már meg végre, hogy a szerver van a játékosokért, és nem fordítva.
« Utoljára szerkesztve: 2017. Április 06. - 20:03:01 írta DrAkE »

Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?
« Válasz #5 Dátum: 2017. Április 06. - 21:21:39 »
0
Annak sincs értelme, hogy szarrá laggolja magát a szerver, mert minden megy szerver oldalon (lásd régi valhalla szerverek pl). Kliens oldalt is lehet úgy használni hogy ne legyen azzal gond. Nekünk is sikerült olyan módot kreálni régebben, ami lazán vitt 150-200 ember laggmentesen és nem kellett egy bika gép hogy játszani tudjon az ember. Szerver oldalt aki erőlteti, az a sampnál leragadt. :) Nyilván kell használni, de egy csomó dolgot sokkal kényelmesebben meglehet csinálni és a terhelése is sokkal jobb lesz. Az akinek az a vágya, hogy 90-100%-n pörögjön a proceszor, meg a ram is telítve dolgozzon, az menjen bányászni a géppel.

Nem elérhető DrAkE

  • 2078
    • Profil megtekintése
Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?
« Válasz #6 Dátum: 2017. Április 06. - 21:38:52 »
0
Attól függetlenül még olyan dolgokat akartok triggerelni kliens oldalon, amit alapból RPCként elküld szerver felé mint adat, ergo vagytok olyan hülyék, hogy az internetet leterhelitek nem csak a játékos, de még a szerver oldalon is :D
Kliens oldalt általában csak hit detectionre szokták használni, másra nem nagyon érdemes.
 
Az meg hogy szarrá laggolja magát a szerver, nem a szerver, vagy az MTA hibája, hanem azé, aki hülyén írta meg a scripteket. MTAban is lehet alkalmazni coroutinet.
Példának okáért nézz meg egy WoW emulatort, vagy akármilyen olyan szervert, ami több ezer cél számítógépet szolgál ki. (esetleg megnézhetsz egy sima egyszerű webszervert is)
« Utoljára szerkesztve: 2017. Április 06. - 21:39:42 írta DrAkE »

Nem elérhető Enigma

  • 391
    • Profil megtekintése
Admin-system melyik oldalt érdemesebb terhelni?
« Válasz #7 Dátum: 2017. Április 06. - 21:50:28 »
0
Idézetet írta: DrAkE date=1491507532


   
      Attól függetlenül még olyan dolgokat akartok triggerelni kliens oldalon, amit alapból RPCként elküld szerver felé mint adat, ergo vagytok olyan hülyék, hogy az internetet leterhelitek nem csak a játékos, de még a szerver oldalon is :D
      Kliens oldalt általában csak hit detectionre szokták használni, másra nem nagyon érdemes.
   
   
      Az meg hogy szarrá laggolja magát a szerver, nem a szerver, vagy az MTA hibája, hanem azé, aki hülyén írta meg a scripteket. MTAban is lehet alkalmazni coroutinet.
      Példának okáért nézz meg egy WoW emulatort, vagy akármilyen olyan szervert, ami több ezer cél számítógépet szolgál ki. (esetleg megnézhetsz egy sima egyszerű webszervert is)
   


Vagy egy CLI tool, webpack, grunt, gulp, akármi, ami pl fájlokat figyel és inputra vár egyszerre például. Világ legegyszerűbb dolga, és threadelt.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal