Szerző Téma: [ Leírás ]Logikai változók  (Megtekintve 2355 alkalommal)

Nem elérhető ZeRo

  • 4620
  • Ex Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
[ Leírás ]Logikai változók
« Dátum: 2009. December 13. - 18:09:44 »
0
Logikai változók
 
Bevezetõ:
A logikai változók annyiban különböznek az egyszerû változóktól, hogy csak két értékük lehet; Igaz, illetve hamis( azaz true, vagy false ).
A logikai változók általános alakja:
 
new bool: Neve;

 
Illetve készíthetünk tömböket is:
 
new bool: Neve[ Mérete ];

 
A méretnek általában a \'MAX_PLAYERS\' értéket adjuk, mivel általában minden játékosra vonatkoztatunk.
Értékek kezelése:
Ha már létrehoztunk egy logikai változót, nyilván használni is fogjuk, azaz értéket adunk neki. Lássunk egy példát! Halál után egyszer használhatjuk a \'/money\' parancsot!
Legközelebb csak halál után használhatjuk.
 

//Logikai változó létrehozása( hamis kezdõértékkel )
new bool: GotMoney[ MAX_PLAYERS ] = { false, ... };
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[  ] ) {
   if( strcmp( \"/money\", cmdtext, true ) == 0 ) {
       //Ha már egyszer használta ezt a parancsot
       if( GotMoney[ playerid ] ) return SendClientMessage( playerid, COLOR_RED, \"Nem szabad! Egy körben csak egyszer!\" );
       //De ha még nem használta, akkor igazra állítjuk az értéket a játékos azonosítójának cellájában
       GotMoney[ playerid ] = true;
       GivePlayerMoney( playerid, 2000 );
       return 1;
   }
   return 0;
}
//Spawnolásnál megengedjük, hogy igényelhessen pénzt a játékos
public OnPlayerSpawn( playerid ) return GotMoney[ playerid ] = false;

 
Nos ennyi lenne, remélem segítettem valamennyit. Ha kérdés van, ide nyugodtan felteheted.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Október 29. - 20:54:48 írta ZeRo »

[ Leírás ]Logikai változók
« Válasz #1 Dátum: 2009. December 15. - 01:01:07 »
0
Azért azt tegyük hozzá, hogy nem feltétlenül kell tömbnek lennie.

jana4

  • Vendég
[ Leírás ]Logikai változók
« Válasz #2 Dátum: 2009. December 15. - 17:56:10 »
0
Jó leírás, grat! remélem még irsz néhány tutot  :)

Nem elérhető ZeRo

  • 4620
  • Ex Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
[ Leírás ]Logikai változók
« Válasz #3 Dátum: 2009. December 15. - 17:59:48 »
0
Kösz Gergõ, ezt most elfelejtettem, de pótoltam.
ScreaM, ez egy régi leírás átdolgozott változata, mert ugye tudjuk mi történt a régi leírásokkal. De tervezem, hogy írok még párat.
ZeRo

[ Leírás ]Logikai változók
« Válasz #4 Dátum: 2009. December 16. - 14:19:44 »
0
Idézetet írta: .:: ZeX ::. date=1260966033\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"338\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Jó lett!

Egyszerubben:


A logikai változónak 2 értéke lehet IGAZ(true) vagy HAMIS(false). Kulcsszava a BOOL.


Ezt szemléltethetjük egy egyszeru példával: A játékos pénze nagyobb(IGAZ), vagy kisebb(HAMIS), mint 5$.


stock bool:booltest(playerid) {


new bool:b=false; // Alapértékben hamis...


if(GetPlayerMoney(playerid)>5) b=true; // Ha a pénz több, mint 5$, akkor IGAZ-ra állítjuk..


return b;


}

 
Én inkább úgy fogalmaznék hogy egy adattárolótípus a bool, és az értékkészlete true(igaz) vagy false(hamis) lehet. Ugyanúgy van a boolos változónak értéke stb csak az értéke true vagy false lehet.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal