San Andreas FreePlay
Több mint két éve(!) \"belekezdtem\" ebbe a projektbe. Akkor még nem igazán volt programozási tapasztalatom, inkább mondanám úgy, hogy a Pawn scriptelésben voltam
egészen jó. Előre lehetett látni, mi fog történni. Igaza volt CasHills-nek, aki azt mondta, hogy kell a kitartás is hozzá, igaza volt annak, aki azt mondta, hogy nem lesz semmi belőle. De igazam volt nekem is (ha mondhatom ezt
), mert én már tudtam, hogy ha néhány hétig, hónapig, évig nem is nyúlok a projekthez, nem fogom
végleg abbahagyni. (Csak mindig belekezdek valamibe, ami érdekesebb, és jobban értek hozzá...) Azóta eléggé beleástam magam a C#-ba, és úgy döntöttem, hogy megírom C#-ban ezt.
Jelenleg a fejlesztés még igencsak kezdeti állapotban van, (C++-ról fordítok, khm, egy forráskódot, de közben átalakítom), de amint használhatóbb állapotba kerül (pl. lesz egy szerver legalább), azt tervezem, hogy kiadom nyílt forráskódúra (a C#/.NET ezt szorgalmazza úgymond, mivel nagyon egyszerű visszafejteni, sőt, azt tervezem, hogy a szkriptek is hozzáférjenek mindenhez hackelés nélkül). Erre olvastam valahol, hogy akkor lesz 100 edit. Hát legyen. A program természetéből fog adódni, hogy szerkeszthetik, ha valaki külön verziót akar, azzal bizonyos mértékben magának árt, mert nem biztos, hogy a többi szkript működni fog vele. Nem fogják tudni, hogy melyik az eredeti? Ott vannak a nyílt forráskódhoz megadható licenszek. Ha valaki nem tünteti fel, hogy ennek a projektnek a módosítása, nem rakhatja ki sehova. (Jó, ezt is ki lehet játszani gondolom, de működik számos programnál, gondolom itt is működne.)
Még semmi többel nem szolgálhatok, mint 2 évvel ezelőtt, csak talán az újabb reménnyel (nem tudom, mi a helyzet most a SA-MP és az MTA terén, de gondolom, még mindig jól jönne egy open source projekt). Na meg ha valaki esetleg ért a C++-hoz és a C#-hoz, bevehetem a fejlesztésbe, habár nem tudom, hogy osztanánk meg a programot (esetleg Visual Studio Online, talán), mert nem akarom egyelőre publikálni, túlzottan hasonlít egy bizonyos forráskódhoz...