Szerző Téma: [TUT]Move Object Készitése.  (Megtekintve 337 alkalommal)

Nem elérhető JackBronson

  • 1499
  • ??
    • Profil megtekintése
[TUT]Move Object Készitése.
« Dátum: 2011. Szeptember 29. - 15:26:35 »
+1 Show voters
Csõsztök elösször is ezt a topicot azzal kezdeném,hogy nemtudom,hogy már irte valaki ezen a fórumon ilyet.Én nem láttam szóval irok.
Na szóval kezdjük.
Mi is a Move Object?
A move object egy mozgó objektet jelent ami arra, jó ,hogy egy \'A\' pontból a \'B\' pontba tudjuk mozgatni vele az objekteket.
Elkészitése nem nehéz nekünk. (Ha figyelsz nem lesz az.)
Elösször is felemgyünk az MTa-ba.
Lerakunk valahova egy objektet ami a zárt objekt lesz.
(Nállam ez esetben egy kapu lesz.)
Ha ez kész ez az egy objekt akkor ezt elmentsük.
Ezzel a névvel.
kapuzart
Utána nyitunk MTa-ba megint egy tiszta lapot.
És most egy olyan objektet fogunk csinálni ami a nyitott lesz (Szóval AHOVA majd fog nyilni a kapu)
ha leraktuk elmentsük ezzel a névvel.
kapunyitott
Na az MTA-ba ennyi volt a dolgunk.
Na most jöhet a lényeg.
Nyitunk a PAWNOBAN egy ÜRES lapot. Amin csak ennyi van.
[pawn]
// This is a comment
// uncomment the line below if you want to write a filterscript
//#define FILTERSCRIPT
#include <a_samp>
#if defined FILTERSCRIPT
public OnFilterScriptInit()
{
print(\"\\n--------------------------------------\");
print(\" Blank Filterscript by your name here\");
print(\"--------------------------------------\\n\");
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}
#else
main()
{
print(\"\\n----------------------------------\");
print(\" Blank Gamemode by your name here\");
print(\"----------------------------------\\n\");
}
#endif
public OnGameModeInit()
{
// Don\'t use these lines if it\'s a filterscript
SetGameModeText(\"Blank Script\");
AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
return 1;
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}
public OnPlayerConnect(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
return 1;
}
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
return 1;
}
public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
return 1;
}
public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp(\"/mycommand\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
   // Do something here
   return 1;
}
return 0;
}
public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnRconCommand(cmd[])
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
return 1;
}
public OnObjectMoved(objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
return 1;
}
public OnVehicleMod(playerid, vehicleid, componentid)
{
return 1;
}
public OnVehiclePaintjob(playerid, vehicleid, paintjobid)
{
return 1;
}
public OnVehicleRespray(playerid, vehicleid, color1, color2)
{
return 1;
}
public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerInteriorChange(playerid, newinteriorid, oldinteriorid)
{
return 1;
}
public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
return 1;
}
public OnRconLoginAttempt(ip[], password[], success)
{
return 1;
}
public OnPlayerUpdate(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamIn(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamOut(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamIn(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamOut(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
return 1;
}
public OnPlayerClickPlayer(playerid, clickedplayerid, source)
{
return 1;
}[/pawn]
Ha ez megvolt akkor vágjunk is bele a lényegbe.
Létre kell hoznunk egy változot ami majd tárolni fogja a mi mozgó objektünket.
ez esetembe
[pawn]new kapu; //HA akarod megváltoztathatod csak a késöbbikbe ne feljtsed el[/pawn]
lesz.
Ezt a módod elejére illeszted be.
Utána felmegyünk erre az oldalra.
http://gtamap.delux-host.com/
Itt átkonvertáljuk a ZÁRTKAPU objektet.
ami nállam ez:
[pawn]CreateObject(18553, 226.433655, 1872.436768, 14.026321, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
[/pawn]
Megjegyzés.A továbbiakban én igy fogom jelezni az objekteket
[pawn]CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);[/pawn]
Magyaraázat:
- X Y Z a koordináta.
- rX rY rZ a rotáció,(Forgatás)
Ezt most nekünk bele kell rani valahogy a  modba.
Ha a módba irnád akkor az OnGameModeInit alá kell,ha FS-be akkor az OnFilterScriptInit -alá kell rakni
Valahogy igy.
[pawn]kapu = CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ); //Persze ide a te objekted fog kerülni a ZÁRT KAPU amit le konvertáltál.
[/pawn]
A kapu az a  változó amit a legelsõ lépésbe megattunk.
Most,hogy megneveztük az objektet (kapu)
Most már jöhet az objekt mozgatása.
Egy alap parancs igy néz ki.
[pawn]   if (strcmp(\"/mycommand\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
   // Do something here
   return 1;
}[/pawn]
Elösször is a kapu ki nyitását fogjuk megcsinálni.
valahogy igy.
[pawn]   if (strcmp(\"/kapu-nyit\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
         MoveObject(kapu,X,Y,Z , sebesség);
               //MoveObject(kapu, 226.433655, 1872.436768, 14.026321,2.5); Ez az én esetemben van igy
   return 1;
}[/pawn]
Magyarázat.
A X Y Z a NYITOTT OBJEKTED koordinátája.
A sebességet érdemes 2.5 -re állitani.
Most jöhet a ZÁRODÓ PARANCS.(Amivel bezárjuk.
[pawn]if (strcmp(\"/kapu-zar\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
         MoveObject(kapu,X,Y,Z , sebesség); //Most ide a X Y Z -re a ZÁRT OBJEKT KOORDINÁTÁT KELL RAKNI!!!!!!
               //MoveObject(kapu, 226.433655, 1872.436768, 14.026321,2.5); Ez az én esetemben van igy
   return 1;
}[/pawn]
Magyarázat.
Ugyan ugy a X Y  Z kooordináta csak már a ZÁRT OBJECT KOORDINÁTÁJA KELL.
És ha mindent jól csináltál akkor mûködik.
Remélem megértetted.
Ha bármi kérdésed van ez által akkor irj ide.
Készitette JaCk

Nem elérhető Csabesz

  • 7827
    • Profil megtekintése
[TUT]Move Object Készitése.
« Válasz #1 Dátum: 2011. Szeptember 29. - 16:17:14 »
0 Show voters
Mielõtt új témát nyittok, gyõzõdjetek meg arról, hogy BIZTOS hogy nincs még olyan leírás.  :)
http://sampforum.hu/index.php?topic=698.0

]XziBiT[

  • Vendég
[TUT]Move Object Készitése.
« Válasz #2 Dátum: 2011. Szeptember 29. - 16:36:58 »
0 Show voters
Hát ez copy!
http://sa-mp.gportal.hu/gindex.php?pg=32318745
Még a bemutató object is ugyanaz.

Nem elérhető JackBronson

  • 1499
  • ??
    • Profil megtekintése
[TUT]Move Object Készitése.
« Válasz #3 Dátum: 2011. Szeptember 29. - 16:49:33 »
0 Show voters
Nem copyztam SEhonnan sem magamtól irtam .
Ha nem hiszed el akkor ne hidd el.
A bevezetû ugyan az És akkor?
Az aszt jelenti,hogy copyztam?  :mistrust:
Igen az objekt ugyan az ott mivel azt a példát onnan másoltam de csak a CreateObject-et mert nem akartam egy üres objektet berakni.
A többit magamtól irtam.

]XziBiT[

  • Vendég
[TUT]Move Object Készitése.
« Válasz #4 Dátum: 2011. Szeptember 29. - 16:53:08 »
0 Show voters
Jó nyugi csak úgy nézett ki mintha csak kicsit átírtad volna. m1 grat!

Koncz_Norbert

  • Vendég
[TUT]Move Object Készitése.
« Válasz #5 Dátum: 2011. Szeptember 29. - 19:13:56 »
0 Show voters
Változó nélkül nem jobb?
[pawn]
public AnotherCallback()
{
       CreateObject(0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0); // ObjectID = 1;
       CreateObject(0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0); // ObjectID = 2;
       CreateObject(0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0); // ObjectID = 3;
       return 1;
}
public SomeCallback()
{
       MoveObject( 2 /* ObjectID = 3; */, 10.0, 10.0, 10.0);
       return 1;
}
[/pawn]

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal