Nexa Roleplay szerverbemutató
Tisztelt érdeklődők!
Szeretném nektek bemutatni hamarosan nyíló SA:MP roleplay szerverünket, a NexaRPG-t. A szerver a SA:MP 0.3.7-es kliensén fog megnyílni egy teljesen egyedi, nulláról írt moddal, melyet Ethan Greiner as. #whadez. írt –és fejleszt jelenleg is. A szerver élettere nagyrészt Los Santosra korlátozódik, de néhány apróbb jelentőségű rendszer miatt felhasználjuk az egész pályát.
A szerver játékbeli geográfiáról azt kell tudni, hogy a három város (LS, SF,LV) egésze a mi Los Angelesünk. Mivel egy amerikai városról van szó, ezért a fizetőeszköz egyértelműen dollár, ami a valós árfolyamhoz hasonul, illetve a játékban is elképzelhető lesz idővel a dollár értékének gyengülése, vagy erősödése.
A szerver rendszereiről:
Regisztráció:
http://kepfeltoltes.hu/150819/register_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
A szerver regisztrációs rendszere egészen egyedi módon lett megoldva, miszerint a regisztráció során több személyreszabási lehetőség is bekerült. Amikor beírjuk karakterünk nevét, illetve jelszavunkat, a karakter adatait kell rögzíteni, ami a következő opciókból áll:
-
Születési dátum: Szerverünkön karakterednek nem egy életkort kell beállítani, hanem egy születési dátumot, ami fontos szerepet játsszhat egy önéletrajz megírásában, emelett mondjuk a születésnap sem egy mellékes dolog…
-
Rassz: Karakterednek egy raszt kell választanod, ami befolyásolni fogja, a skinválasztási lehetőségeket: lehetsz Fehér, Afro-amerikai, Latin-Amerikai, illetve Ázsiai. Meg kell fontolni, hogy milyen rasszot szeretnél RP-zni,mivel ha regisztráció során afro-amerikai rasszt választassz, a ruhaboltban nem vehetsz fel többé azzal a karakterrel egy fehér skint. Ebből kifolyólag pedig, ha mondjuk egy fehér skinnel kezded el a játékot, nem jelentkezhetsz néger bandákba.
-
Karakter nem: Meg kell adnod, hogy karaktered hím, illetve nőnemű, ami úgyszint befolyásol a skin kiválasztásában a továbbiakban.
-
Magasság: Meg kell határoznod a karaktered magasságát is, ami fontos lehet önéletrajz elkészítésénél, illetve a többi játékos egy paranccsal láthatja, hogy körülbelül hány centiméter magas vagy.
-
Testtömeg: Kilógrammban megadott testtömeget kell megadnod, ami meghatározó lehet a karaktered alkatának kiválasztásához, illetve egy önéletrajzban is fontos szerepet játszik.
Regisztráció után három különböző spawn hely közül választhatsz:
-
Repülőtérhttp://kepfeltoltes.hu/150819/repuloter_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
-
Vasútállomás http://kepfeltoltes.hu/150819/vasutallomas_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
-
Buszmegállóhttp://kepfeltoltes.hu/150819/buszmegallo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Bejelentkezés:
http://kepfeltoltes.hu/150819/login_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Bejelentkezéskor karakterünk nevét, illetve a regisztrációkor megadott jelszót kell megadnuk, majd ott folytathatjuk a játékot, ahol abbahagytuk.
Közérzet rendszer:
A közérzetünket a kezelőfelület jobb szélén láthatjuk, amely gyakorlatilag kihat az életerőnk helyzetére: a közérzetünk lehet általános, amikor az életerőnket nem befolyásolja, lehet rossz, amikor percenként egy értékkel csökken az életerőnk, illetve lehet jó, amikor ha az életerőnk nincs a maximális szinten, percenként egyel növekszik. A közérzetünket úgy javíthatjuk, ha eszünk vagy iszunk.
Inventory rendszer:
Az „Y” gomb megnyomásával hívhatjuk elő saját „szertárunkat”, ahol tárgyainkat találjuk. Itt tudjuk tárgyainkat használni, átadni, esetleg eldobni.
Jármű rendszer:
A jármű rendszer elég komplikált lehet a megszokotthoz képest. Először is saját járművet kell vásárolnunk, amelyhez két slusszkulcsot kapunk. A járművünket úgy tudjuk beindítani, hogy az „Y” gomb lenyomásával előhívjuk az inventorynkat, ahol rákattintunk a slusszkulcsra. Ha a járművünkön kívül tartózkodunk, akkor bezárhatjuk vele járművünket, ha viszont abban ülünk, behelyezhetjük azt a járművünkbe, így eltünik az inventorynkból. Ha a kulcsot behelyeztük az ALT + N billentyűkombinációval beindíthatjuk, vagy leállíthatjuk járművünket. A slusszkulcsot célszerű kivenni minden használat utána a járműből, különben bárki beindíthatja azt. Ha véletllen elhagyjuk slusszkulcsunkat, akkor sincs semmi ok a pánikra, mert az ékszerésznél csináltathatunk új kulcsokat hozzá.
Járművünkön az ALT + Y billentyűkombinációval behúzhatjuk a kéziféket, ha autóról van szó, így nem tud elgurulni a kocsink, illetve eltolni sem bírják azt. Értelemszerűen ha a kézifék be van húzva, nem tudunk elindulni az autóval.
Munka rendszer:
Szerverünkön már a kezdők számára is több munkalehetőség érhető el. A munkákat az aktuális állás telephelyén vehetjük fel, illetve ott is kezdhetjük el, ám ezen munkák elvégzéséhez (legalább is többségéhez) meg kell felelnünk néhány feltételnek, például ha a munka elvégzéséhez autót, repülőt kell használnunk, jogosítványra lesz szükségünk.
A járműhöz kötött munkák hasonlóan működnek: a munka elvállalása után kapunk egy slusszkulcsot, amivel beindíthatjuk járművűnket, ám vigyázni is kell vele, mert ha egy munkát szeretnénk lemondani, de elhagytuk a slusszkulcsut, és nem tudjuk visszaadni, fizetnünk kell felelőtlenségünkért.
Jelenleg négy állami munkát lehet elválllalni, de a nyitásig valószínűleg még bővülni fog, és természetesen utána is. A négy munkáról szeretnék ejteni néhány szót:
Úttisztító:http://kepfeltoltes.hu/150819/uttisztito_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Nincs jogosítványhoz, vagy képzettséghez kötve, egy elektromos úttisztító autóval kell közlekednünk Los Santos területén, ahol ellenörzőpontokon kell áthaladnunk. Minden ellenörzőpont után bizonyos összeget ír hozzá a rendszer a fizetéshez.
Elég egyhangú munka, de ahhoz, hogy egy kis kezdőtőkét gyűjtsünk össze egy jogosítvány megszerzésére, vagy valamilyen képzés tandíjának befizetésére, tökéletesen alkalmas.
Kukás:http://kepfeltoltes.hu/150819/kukas_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
„B” kategóriás jogosítványhoz kötött munka, kukásautóval kell a városban kihelyezett kültéri kukákat kiüríteni, majd ha a kukásautó megtelt, lerakodni a szeméttelepen az addig összegyűjtött szemetet. A munka elkezdése után öt kukát kell kiürítenünk, majd ha leadtuk a szemetet, hozzáírja a megkeresett összeget a fizetésünkhöz a rendszer
Permetező:http://kepfeltoltes.hu/150819/permetezo_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
A jelenlegi munkák közül talán a legizgalmasabb munka, viszont repülési engedélyhez kötött, aminek elég borsos ára lehet. A munka elvállalását követően a reptérre kell mennünk, ahol egy munkafelügyelővel beszélve kétféle permetező munkát vállalhatunk el: Szúnyogírtást, vagy a farmon található takarmánynövények permetezését. Mindkét munka hasonlóan kivitelezhető a gyakorlatban: A permetező repülővel felszállunk, majd ellenőrzőpontokon haladunk át. Ha áthaladtunk az összes ponton, le kell szállnunk a kiindulópontra, majd a megkeresett összeget hozzáírják fizetésünkhöz. A két permetezőmunka közül is több terület választható, melynek hosszúságából adódóan változó fizetést kaphatunk, ám egy területet tíz percenként csak egyszer permetezhetünk le.
Kamionos:http://kepfeltoltes.hu/150819/kamionos_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
„B”, illetve „C” kategóriás jogosítványhoz van kötve a kamionos munka. A munka megkezdése után a kamion telepre kell menni, ahol véletlenszerűen ad nekünk feladatot a rendszer. Lehet, hogy éppen élelmiszert kell szállítani egy gyárból egy másik városba, vagy éppen benzinkútra kell gázolajat szállítanunk. A munka során nagy távokat kell megtennünk, ezért elég időigényes munka, de ennek kompenzálása képen elég jó fizetést is kapunk.
Jelenleg több munka kivitelezése is tervben van, mint például a bányász munka, vagy a buszsofőr munka, de ezen munkák felépítése egyelőre a jövő kérdése.
Az általános munkák mellett egy kicsit RP-sebb utat is választhatunk, ha már elég kezdőtőkét gyüjtöttünk össze különféle tanfolyamok elvégzésére: egy játékos által vezetett céghez kaphatunk felvételt, ahol különböző munkaköröket oszthatnak ki ránk (ide tartozik az autókereskedő cég is). Ez a pénzkeresés egy érdekesebb módja, de megfelelő papirok nélkül esélyünk sincs rá, hogy felvegyenek egy ilyen munkahelyre, így a megfelelő képzést kell elvégeznünk.
Oktatás rendszer:
Az oktatás egy dinamikusan megírt rendszer, miszerint a nagyobb joggal rendelkező adminok létrehozhatnak különféle tanfolyamokat, amelyeknek lényege, hogy okmányokat szerezhetünk, melyek cégekhez való jelentkezés esetén létfontosságúak lehetnek. A rendszer a következő képen néz ki: A játékos felkeresi az aktuális képzés székhelyét, ahol egy tandíjat kell befizetni. A kifizetés után meghatározott kurzusszámot kell teljesítenünk, ami úgy néz ki, hogy tanfolyamtól függően bizonyos percre egy előadóteremben találjuk magunkat, ahol le vagyunk fagyasztva, így türelmesen végig kell várnunk a képzés végét. A bizonyos kurzusszám teljesítése után egy okiratot kapunk arról, hogy a képzést elvégeztük, így igazolni tudjuk annak realitását.
Az oktatási rendszerek között is két fajtát különböztetünk meg:
-általános szakképzés
-felsőoktatási képzés
A tanfolyamok között a különbséget a tandíj összege, illetve a kurzusok száma, időtartalma jelenti. Nyilván a tandíj ára egyenesen aránylik a megszerzet irat értékével.
Frakció rendszer:
A frakció rendszer is egy teljesen dinamikus rendszer, miszerint a nagyobb rangú adminok szabadon létrehozhatnak egy frakciót, ahol különféle opciókat lehet beállítani: a frakció nevét, pénzügyi székhelyét (bank vagy széf). Ha legális frakcióról van szó, kizárólag bankszámlával lehet megoldani a pénzügyi igazgatást, így a tagok banki átutalással kapják meg fizetésüket. A frakció vezetői szabadon állíthatják be a frakcióban található rangok számát, illetve azoknak elnevezéseit. Ezen kívül beállíthatják a rangokhoz köthető fizetést (csak ha bankszámlán intézik pénzügyeiket), és zárt rádiófrekvenciákat is létrehozhatnak.
Ház rendszer:
http://kepfeltoltes.hu/150819/hazrendszer_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Az adminok szabadon helyezhetnek le házakat, melynek meghatározzák árát, illetve interiorjának számát. A házbelső rendszer is egy dinamikus rendszer, így az adminok szabadon adhatnak hozzá a rendszerhez új házbelsőket, ha mondjuk valaki egy házbelsőt mappolna.
A játékos a ház megvétele után szabadon nyithatja, zárhatja a ház ajtaját, illetve széfet vásárolhat magának, vagy éppen bebútorozhatja lakását. A tulajdonos kiadhatja házát egy paranccsal, ahol meghatározza a ház napi díját, amit a bérlő számlájáról minden nap levesz a rendszer.
Kuka rendszer:
A szerveren adminok által dinamikusan kihelyezhető kukákat lehet találni, melybe kidobhatjuk feleslegessé vált tárgyainkat. Hogy még RP-sebb legyen a rendszer, a kukából kivenni és lehet tárgyakat, ha véletlen valakinek erre lenne szüksége a szerepjátékához. A kuka rendszer össze van kötve a kukás rendszerrel, tehát ha az admin lerak egy kukát, az bekerül a kukás munka adatbázisába, ha pedig a kukás kiüríti a szemetest, eltünik az összes benne lévő tárgy.
Sérülés rendszer:
http://kepfeltoltes.hu/150819/anim_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Kifinomult anim rendszerünk van, ami elég komplikáltan működik… Ha a játékos élete 20% alá csökken, vagy egyetlen lövés éri a a lábán, összeesik, így segítségre szorul. Az összeeset játékosnak két lehetősége van: mentőt hív, vagy segítséget kér valakitől… Ha mentőt hív, és van a szerveren mentős, felsegíthetik, majd ellátják őt, így nincs más teendője, mint magas szinten tartani közérzetét, hogy regenerálódjon az élete. Ha egy játékos kötszerrel segíti fel a sérült játékost, nem épül fel teljesen, be kell mennie a kórházba, hogy teljes ellátást kapjon. Ha nem megy be a kórházba bizonyos időn belül, könnyen meglehet, hogy elvérzik. Az elvérzés ideje attól függ, hogy az őt felsegítő játékos mennyire végzett jó munkát, illetve befolyásolni is lehet ezt az időt különféle narkotikumokkal, ami felerősíti a szerveren lévő drogok értékét.
Halál/hulla rendszer:
http://kepfeltoltes.hu/150819/hulla_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Ha valaki meghal valami oknál fogva, az utolsó pozícióján a saját skinjében egy hullát találunk a földön, melyet a /hulla motoz paranccsal át lehet motozni. A halott elveszti minden nála lévő tárgyát, amit a hullában találhatunk meg. Ha valaki talál egy hullát, mentőt kell hívnia, akik megvizsgálják a tetemet, majd elszállítják onnan. Ha véletlen nincs fent mentős, bizonyos idő után eltünik a hulla, hogy ne legyen tele a szerver holttestekkel.
Ha meghalsz, a kórházban találod maga, ahol lábadoznod kell bizonyos ideig, így mozdulatlanul fekszel. Ha kiengednek a kórházból, roppant kevés életerővel jössz ki (30%), így nagyon vigyázni kell az egészségedre, illetve a közérzetedet célszerű a maximumon tartani a megfelelő élet-regeneráció érdekében.
Cég rendszer:
A szerveren a frakciók mellett cégek is fellelhetőek lesznek, melyeket meg lehet vásárolni! Ez is egy dinamikus rendszer, egy alapvető céget bármelyik nagyobb rangú admin létre tud hozni szükség esetén. A cég rendszerhez tartozik egy bejárat, illetve egy bankszámla. Hasonlóan a frakció rendszerhez, itt is létre lehet hozni rangokat, és ahhoz fizetést is lehet beállítani. Cégként lesz kivitelezve például az autókereskedő rendszer, vagy például az ékszerbolt, ahol különböző testékszereket, tartozékokat lehet majd venni, amit felhelyezhetünk karakterünkre. Ezzel a rendszerrel számtalan elképzelés kerülhet be a szerverre, megannyi lehetőséget ad különböző játékosok alkalmazására és rengeteg RP lehetőséget biztosít hosszútávon.
Anti-cheat rendszer:
http://kepfeltoltes.hu/150819/anticheat_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Szerverünkön jelenleg kétféle anti-cheat rendszer biztosítja a szerver biztonságát a cheaterek ellen: Az első egy száz százalékos anti-sobeit rendszer, ami már a bejelentkezés pillanatában kiszűri, ha az adott játékos sobeitet telepített a GTA könyvtárába. A másik rendszer egy anti-weaponcheat, ami teljes mértékben szűr bármiféle fegyverrel kapcsolat cheatet, így megakadályozva, hogy fegyvert, vagy töltényeket csalhassanak le a játékosok bármilyen segédeszközzel. A két anti-cheat rendszer először figyelmeztet egy kick által, majd a második próbálkozás alkalmával automatikusan bannol a rendszer, így nem is éri meg nagyon a próbálkozás.
Közösséggel kapcsolatos információk:
Szerverünkön jelenleg is keresünk adminisztrátorok, mappereket, moderátorokat, designereket és frakció vezetőket is. Facebook oldalunkon próbáljuk elérni, illetve minél közelebb tudni a játékosainkat, így érdemes lájkolni azt, mivel minden nap új képet rakunk ki a szerverről, illetve minden fontos információt megtalálhattok itt. Teamspeak 3 szerverünkön beszélgethettek barátaitokkal, elérhetitek személyesen a vezetőséget, illetve nyugodtan fordulhattok hozzánk bármilyen kéréssel/kérdéssel.
Elérhetőségek:
Facebook oldal:
https://www.facebook.com/nexarpg.eu?fref=tsE-mail címünk:
[email protected]Weboldalunk (Offline):
www.nexarpg.euTeamspeak 3 szerverünk: ts.nexarpg.eu
SA:MP szerverünk: (Hamarosan)
A szerver nyitását elhalasztjuk, mert úgy látjuk, hogy nem áll készen a mod erre! Még sok fontos kisebb rendszer megírása várat magára, ami feldobhatja a szervert, így a későbbiekben még szerkeszteni fogom a témát!!