Szerző Téma: P.D.R.P. Összesített Szabályzata  (Megtekintve 278 alkalommal)

P.D.R.P. Összesített Szabályzata
« Dátum: 2012. Február 09. - 11:55:49 »
+1 Show voters
Admin van a játékosért és nem fordítva
 
Ha egy adminunk/moderátorunk/adminsegédünk illetlenül beszél veletek, nem megfelelõ válaszokat ad, illetve AJ/BAN/TIMEBAN indokként nem az okot írja le, hanem más egyebet, amibõl az indok nem ismerhetõ meg, esetleg anyáznak, szidnak titeket indokban, AKKOR IS nyissatok panaszt az adminra/moderátorra/adminsegédre!
Abban az esetben is, ha joggal büntetett az admin/moderátor/adminsegéd!
Nem az a célunk, hogy a játékosokat szivassuk, lehordjuk, stb, hanem hogy rend legyen.
És a rendhez fontos az is, hogy az indoknál a vélt vagy valós baltettetek késõbb más admin számára is felismerhetõ legyen.
Ne féljetek, nyissatok nyugodtan. Ezt csak Fõadmin zárhatja, bírálhatja el.
 
Érvénybe lép az 1 karakter - 1 élet szabály!!!
 
Így be lesz szüntetve a hõsködés fogalma (nem összekeverendõ a játékmechanikai hátrányokat kihasználó PG-vel!), mivel innentõl mindenki viselje a karaktere tetteit!
Nagy a szád, felállsz 6 embernek, akik pisztolyt fognak rád? Pech, meghalsz, te akartad. Most majd mindneki megtanul igazán RPG-t játszani!
RPG nem a kocsiról-házról-bizniszrõl szól!
RPG-ben az a normális, ha 1!!! életed van! Csak sokan a SA:MP-on láttatok elõször RPG-t, ezért nem tudtok ezzel megbarátkozni...
Számomra meg ez volt mindig is ostoba dolog, hogy mindened megmarad halál után. Éppen ezért nem KARAKTERNEK tekintik a játékosok a karakterük, hanem avatarnak. És ebbõl így sose lesz igazi RPG.
De hát ez a lényeg: megtanuljon mindenki mérlegelni.
Mert most mi van? Nekirontassz egy maffiózónak, és úgy vagy vele, hogy max meghalsz.
Vagy elkezdessz drogot árulni, és nem érdekel, ha valaki megver érte, vagy le is lõ, mert majd újboléledsz.
Ám 1 élettel mi lesz: Megtanulja mindenki, hogy ha meg akar gazdagodni és hatalmat akar, akkor kockáztatni kell. Mindent vagy semmit!
Éppen elég nagy NONRP az, hogy halál után megmarad minden.
Valójában ez a LEGNAGYOBB f**zság és PG az egész GTA:RPG életében...
Pont ezért nem tudnak az emberek 75%-a RPzni, akik GTA-n tolják.
Nagyon Fontos: CSAK IGAZÁN NYOMÓS INDOKKAL LEHET ÖLNI, tobábbá EMBERÖLÉSÉRT kiszabható börtönbüntetést drassztikusan növelem!
HA nem töröltetik a karaktert, akkor -mint mondtam is- emlékszik és feljelentést tehet, így EMBERÖLÉSI KÍSÉRLETÉRT is nagyobbb börtönbüntetés jár! Ez azért van, hogy a gyilkosságokat is visszaszorítsuk
 
Idézetet írta: Epsilon date=1326049002\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"16778\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Ahogy olvasom a hozzászólásokat úgy gondolom, pár dolgot tisztázni kell.
Az, hogy ha meghalsz törlõdik a karaktered, nem olyan negatív, mint amilyennek gondoljátok.
Ha meghalsz, az nem jelenti egybõl a karaktertörlést. Ha a gyilkosságban bárminemû nonrp-t találunk nem fogjuk engedni, ahogy olvashattátok ezek fõadminokon fognak átfutni. Emellett nem minden halálnál kell karaktertörlés. Ne gondoljatok arra, hogy ki kell könyörögni a gyilkosnál, hogy ne kérvényezze: Ez nem személyfüggõ, hanem helyzetfüggõ.
Minden hozzászóló azt az esetet veszi, hogy minden nap meg fog halni. Ez nem igaz. Ha megvan a szabály, egyrészt jobban fogod félteni az életed, másrészt a maffiások most azért ölnek gyakran, mert nincs következménye a halálnak. Elveszted a cangád, meg a cigid, jameg a mobilod, hehj..
 

Szabály:
 
--- HA valakit megölnek, és a gyilkos azt mondja, hogy kérelmezni fogja a törlését, akkor a halott karakter tulajdonosa NEM jön fel a karakterével addig, amíg dûlõre nem jut az ügy! Mivel én intézem, hamar el fognak dõlni a dolgok! Csak friss karakterrel jöhet fel! Magyarán az elbírálás ideje alatt regizhet új karaktert, hogy ne kelljen malmoznia!
--- HA valakit megölnek, és a gyilkos azt mondja, hogy nem fogja kérelmezni a törlését, akkor a mostani rendszer szerint folytathatja a sértett a játékot!
--- HA megölsz valakit, akkor mondd meg neki, hogy indítassz-e karaktertörlést vagy sem!
--- KÉPET minden esetben készíts, amikor a sértett, töröltteni kívánt fél elõtted fekszik (F8). Más esetben a karaktertörlési kérelmed izomból elvetem. Kivéve, ha nagyobb tûzharc volt és bizonyítják, hogy ki halt meg benne. Ilyen esetben, ha csak 1 ember is indít karaktertöröltetést, akkor MINDENKI, aki ott volt, és le lett lõve, TÖRÖLVE LESZ!
--- Továbbra is csak LÕFEGYVERREL LEHET ÖLNI! Más esetben eszméletlenség lesz a vége, és a sértett emlékezni fog mindenre, mint eddig is!
--- Mint tudjuk, ha pusztakezes/ütõ- vágó- szúrófegyveres támadás miatt kerülsz kórházba, akkor NEM HALSZ MEG, csak eszméletlen leszel, ergo emlékszel is! Magyarán pusztakezes támadás esetében nem lehet karaktertörlést kérni!
>>>NEM LEHET HULLÁT KIVINNI RED COUNTY TERÜLETÉRÕL, AMINT KÉSZ VAN A NYOMOZÁSI RENDSZER!!!<<<
Rendezés - bírálás (by Indi ):
1: A gyilkos megírja az esetet és az okot részletesen, KÉPET mellékel a gyilkosságról.
2: A \"halott\" is megírja, hogy a gyilkos igazat mondott-e?
3: SENKI nem írhat oda, csak a gyilkos és a halott. HA bárki is ír, akkor fórumról 2 nap kitiltás.
4: Ám, ha vita alakul ki és nem sikerül dûlõre jutni, ha én azt mondom, akkor 1-1 tanú jöhet mind a két oldalról, akik igazolhatják a másik igazát.
5: Ha kiderül, hogy jogos a gyilkosság, magyarán nem NONnal öltek meg, csítelt fegyverrel, DM-el, stb, akkor a halott karakter törlésre kerül! (Lehet tovább játszani aztán ugyan olyan nevû karakterrel is, ha akarjátok. De semmi nem marad meg!)
6: HA nem jogos a gyilkosság és a gyilkos hazudott az indítékot nézve, illetve NONOSAN, PG-vel, vagy netán DM-bõl ölte meg a sértettet, akkor a GYILKOS karaktere kerül törlésre, és az IP-je 5 napra fel lesz függesztve!
7: HA csítelt fegyverrel ölt a gyilkos vagy bármi health-hackot vagy hasonlót használt, akkor ÖRÖK IP BAN a jutalma!
8: Ismerõst lehet választani új karakternél. Max 1 ismerõst lehet választani az elõzõ ismerõsök közül, akit a karaktertöröltetésnél kell megneveznie a sértett félnek! Így adná magát a dolog, hogy az a személy bemutatja a többinek, nem vesznek el a kapcsolatok, ha okos az ember.
---> Ha a karakter törlésre kerül, akkor RENDES nyomozásokat lehet indítani, mivel VAN HULLA!!! (Feltéve, ha megtalálja a rendõrség!) <---
Remélem érthetõ a dolog.
Csak a gyilkos vérmérsékletétõl függ, hogy töröltetni akar vagy sem. Magyarán ez a dolog OPCIONÁLIS!
Ám ha nem törölteti a gyilkos a karaktert, akkor a sértett fél EMLÉKEZNI FOG, mivel túlélte a sérüléseit!
DE!!! Ha bárki is, mint sértett, a gyilkosnak OOC ígér bármit is, vagy zaklatja, hogy \"ne legyél már k****g, ne töröltess\", illetve személyes, OOC konfliktust csinál ebbõl, abban az esetben a sértett fél kap 5 nap IP felfüggesztést!
Módosítások:
Élettörténet:
Lényegében változni fog. Bõvítve lesz a dolog és kicsit bonyolítva. De csak akkor érvényesek ezek a szabályok, ha törölt karakter után kezdessz újat. Az elsõ karaktereknél TOVÁBBRA IS az eddig leírt szabály a mérvadó!
- A kezdõkocsi marad az eddigi formában.
- Egy nagyon-nagyon minimális kezdõtõkét is kaphatsz. (0-10000 MAX)
- Ismerõst lehet választani új karakternél. Max 1 ismerõst lehet választani az elõzõ ismerõsök közül, akit a karaktertöröltetésnél kell megneveznie a sértett félnek! Így adná magát a dolog, hogy az a személy bemutatja a többinek, nem vesznek el a kapcsolatok, ha okos az ember.
- Szigorúan ellenõrizni fogom a MultiAccot!
Amit még szeretnék hozzáfûzni, nem kell bef*snia senkinek se:
- HA a megölt fél szeretné, kérvényezheti a frakciójába való újboli belépést!
- Kétszer ugyan azt a karaktertörténetet nem fogadom el!
Amíg nem lesz kidolgozva a nyomozás és mintagyûjtés, addig az alábbi lesz érvényben:
- A halott karaktered esetével kapcsolatosan kaphat bizonyos számú megnevezett személy információkat! Azt, hogy mennyien kaphatnak, azt én döntöm el. Neked csupán annyi a dolgod, hogy elküldöd nekem PM-ben a halállal kapcsolatos dolgokat, és annak fényében mérlegelek, hogy kik és mit tudhatnak meg, stb.
Amiket megtudhatnak emberek: 1 nyomozó tudomást szerezhet róla, hogy milyen fegyverrel ölték meg az embert. Ha a fegyver tulajdonosan elõkerül, akkor felismerhetik a fegyvert .(Ez IRL is lehetséges, ballisztika.)
- Ujjlenyomatot, szövet- ás DNS mintát vesznek a nyomozók, és ha van gyanusítottjuk, akin elvégzik a vizsgálatokat, akkor a gyilkos NEM HAZUDHAT OOC, hogy õ tette! Magyarán: IC ezek alapján megtudják a nyomozók a gyilkos kilétét, feltéve, ha megvan a tag.
Ha lakott területen belül történt az eset, akkor a \"lakók\" bemennek vallani, hogy hogyan nézett ki a gyilkos.
HA nem lakott területesn történt, de bárminemû erõszakosságot vagy gyanús dolgot, egyébb fontosat láttak a gyilkossággal kapcsolatban lakott területen belül, akkor a fiktív lakók ezt elmondják. Hogy mit és mennyit, arról rendelkezem mindig az esetek függvényében!
 
Multiacc és azzal kapcsolatos visszaélések!
 
Mint tudjátok, serverünkön nem engedélyezett a multiacc MG és más egyébb visszaélések miatt.
Itt HSZ-ben, a minta alapján kérvényezhetitek, hogy melyik karakteretek töröljük.
Ha valakinél több karaktert találunk, a legtöbb játszott idõvel rendelkezõ kivételével mindet törölni fogjuk, szó nélkül, nem érdekel, mennyi mindene van az új karakter(ek)nek!
Ha új karaktert akartok kezdeni, akkor is szóljatok, hogy a régit töröljük!
A törölt karakterek erkölcsije, élettörténete, karakterlapja, jelilapja is törlésre kerül, mert ha késõbb valaki ugyan azzal a névvel játszana, nagy gubanc lenne!
Serverünkün NINCS karakterátnevezés!!! A visszakövethetõség miatt. Meg IRL se nevezed át magad akármire.
Serverünkön az elsõ 1 órádban van lehetõséged bõrszínt váltani! Ha ez után skin álltal bõrszínt változtatsz, súlyos NONRP miatt 2 óra AJ!
 
Az IC és a NONRP megkülönböztetése!
 
Vannak dolgok, amik sokak szerint nonRP dolgok, de szerintem sokkal inkább balf**z dolgok.
Mire is gondolok?
Valaki az út közepén sétálgat, szembesávban halad, ugrat a kocsival, parkour-ozik, beugat a rendõrnek, stb.
Szóval csupa olyan dolgok amik IRL is megtörténnek!
Ezekért ÉN minden esetre NEM adok AJ-t vagy bármi büntetést addig amíg, hogy leRPzed pl ugratásnál, hogy rohadt nagyot huppansz, stb. Majd IC ráfaragsz arra is, hogy szembesávban haladsz. Ezzel tanultok is.
Ezek nem nonRP dolgok, csak balfékeskedések.
De ha olyat csinálsz, amivel  a játékmechanikát kihasználva elõnyhöz jutsz, vagy elõnyt akarsz vele szerezni, akkor egyenesen PG-ért kaphatsz 60-120 perc AJ-t!
 
Rablás-ölés!
 
Ha kirabolsz valakit, ne öldd meg! Ergo ne lõdd meg lõfegyverrel. Össze lehet verni, hiszen ha valaki így kerül korházba, az nem számít halálnak!
Ölni csak akkor ölj, ha valóban nyomos okod van rá, egy rablás pedig nem az!
Rabolhatsz ki rendõrt KIHALT helyen, de megölni tilos!!!
Városban vagy házak között ha kirabolnak/megtámadnak, nyugodtan!!! nyomj /police-t, /medicet! Mivel járókelõk vannak mindenhol, akik IRL jelentenék a dolgot!
De amint lakott területen kívülre vittek, le kell mondanod a hívást, mivel nincsen szemtanú ott már!
 
HA CSAK AZÉRT HÍVSZ RENDÕRT/MENTÕST/SZERELÕT, HOGY KIRABOLD, AKKOR SÚLYOS NONRP-ÉRT 120 PERC AJ
\"Red County-n innen és túl\" szabály!
Mivel Red County területén játszunk, kocsit elrejteni nem lehet Red County-n kívül!
Továbbá bûncselekményeket se nagyon csináljatok a területen kívül, leszámítva, ha területen kívül kergetõztök, de tervezetten ne csináljatok ott bûncselekményt.
Ebbõl levehetõ, Red County-n kívülre lehet menekülni, de amint elveszíted az üldözõket, kötelességed visszajönni a megyébe.
Más esetben AJ!
 
Mikor hal meg egy karakter?
 
Egy karakter akkor számít csak halottnak, ha LÕFEGYVERREL animba lövik, és az anim idõtartama alatt nem kap ellátást, így eltünik és  a korházban jelenik meg.
Halottnak csak innentõl tekinthetõ!
Amíg animban vergõdik, addig haldoklik csak, éppen ezért a haldoklást is illene leRPzni.
Viszont ha a haldoklás alatt valaki ellátja (felsegíti animból), akkor túlélte a dolgot! ÉS emlékezni fog mindenre!
Ha NEM LÕFEGYVER hatására kerül az illetõ animba, akkor a korházba kerülés sem számít halálnak!
Csupán életveszélyes sérüléseket kapott, de túlélte a dolgot! ÉS emlékezni fog mindenre!
A SERVEREN CSAK LÕFEGYVERREL LEHET ÉLETET KIOLTANI!!!
 
Emberöléssel kapcsolatosan!
 
Nálunk a PG is kissé át van értelmezve: nekiugorhatsz te 6 embernek egyedül, csak viseld a sorsod utána. IRL is van ilyen. Addig nem gond, míg nem használsz ki játékmechanikai elõnyöket, amikkel IRL nem tudnál élni. De aztán ha összevernek, utána a támadóid nyugodtan üldözhetnek máskor is, így azért mégiscsak megmarad az az IRL íz, hogy ha sok az ellenséged, nehéz az életed, és nem az van, hogy összeveretteted magad, és \"szabad\" vagy.
Erre azért van szükség, mert így is meggondolják a PG-t, mivel lehet 6 ember rátámad valakire, az lehajtja a fejét, megadja magát, utána nyugodtabban él, mintha 6 embernek felállna \"talán nyerek\" alapon és ha ki is kap, akkor kényelmesen el van.
Éppen ezért, ha nem lõfegyverrel ölnek meg, akkor valójában csak eszméleted veszíted, emlékszel mindenre, feljelentheted a támadókat, ha köröznek, akkor folytathatják a nyomozást, stb.
Nálunk életet kioltani CSAK lõfegyverrel lehet!
Ám ha fegyvert tartanak rád és úgy agálsz, elkezded ütni, stb, akkor PG.
/try kitekeri a kezét lehet, de falsra ütni nem, mert IRL is belévernének  a tagba, reflexbõl lõne, legalább is én tuti.
Ezeket PGnek minõsítem, mivel nem hiszem hogy fegyveres embert elkezdtek ütni csak úgy.
FEGYVERES EMBERT AZÉRT NEM ÜTHETSZ CSAK ÚGY, MERT A GTA-BAN OLYANKOR NEM TUD A SÉRTETT FÉL MOZOGNI! MÍG IRL VISSZA TUDNA TÁMADNI, SÕT, REFLEXBÕL LÕNE! CSAK /TRY-OS KÉZKITEKERÉS ÉRVÉNYES!
 
WriteKill ellen!
 
Itt egyértelmûen írni kell, élõhangban nem tudunk kommunikálni. Ha valaki kiírja neked azt OOC-be, hogy ((W)), azt nem bánthatod, amíg le nem írta, amit akar. Ezzel a W betûvel mutatja neked, hogy valamit gépel, ne zaklasd, várd meg, míg befejezi.
 
Tiltott rablási módszerek:
 
Ha bárkit is kiraboltok, megvertek-, meglõttök animba, stb, az alábbiakat TILOS csinálni:
- Betétlapot kiállítatni a személlyel --- 30 perc AJ
- /me nélküli pickpocket ----------------- 45 perc AJ
- Kocsiját beindítatni és elvinni azt --- 60 perc AJ
- Kocsikulcsot elkérni tõle --------------- 60 perc AJ és 720 perc BAN
- Kocsit átírattatni ------------------------- 90 perc AJ és 720 perc BAN
- Házat átirattatni a nevetekre --------- 120 perc AJ és 720 perc BAN
- Üzletet átirattatni a nevetekre ------- 120 perc AJ és 1440 perc BAN
Az mind olyan dolog, amik IRL megtörténhetnek akár, de ITT nem! A játékmechanika miatt, mielõtt bárki kérdezné.
Ha bárki ezeket másodszorra megszegi, IPBAN, Karitörlés, feloldás nincs!
Ha akárkivel ezek valamelyike megtörténik, AZONNAL írjon PanaszKönyvet a fórumon!!!
 
Kilépés RP szitubol!
 
Ne lépj ki rablás/verekedés/igazoltatás/rendõri intézkedés/üldözés/lövöldözés/ RP szitu közben!!!
Aki ezeket megteszi, akár 120 perc Admin Jail!
 
Emberrablás és hasonló dolgok!
 
Utálom azt a sablont, hogy valaki(k) elrabolnak egy embert és mi az elsõ dolguk? Felhívják a yardot, hogy pénzt követelnek!
Ez nem így mûködik! Éppen hogy a yardtól kellene óvaokodni, úgy csinálni a dolgot, hogy ne kerüljenek képbe.
Hívjátok fel az elrabol személy egy ismerõsét, attól követeljétek a pénzt. Ez sokkal RPsebb, meg így nem lesz az, hogy saccra csak úgy elraboltok valakit. Így az lesz, hogy csak olyan embert fogtok elrabolni, aki valóban felkeltette az érdeklõdésetek, ismeritek kikkel lóg, így tudjátok, hogy van valaki, akitõl lehet pénzt követelni.
A lényeg: NE a rendõrséget hívjátok, hogy \"-Hello, van egy túszunk, követelünk 50000 dollárt!\".
IRL se a rendõröket hívják, hanem éppen hogy kikötik, hogy rendõrnek ne szóljanak.
Éppen ezért célzottan rendõrt se raboljatok! Ha nem tudjátok, hogy rendõr, az egy dolog.
Aki ezt megszegi, vagyis rendõrt rabol, illetve a rendõröket hívja fel ha túszt ejt, súlyos NONRP miatt 120 perc AJ!
 
Hírdetésekrõl!
 
Több olyan hirdetést nem szeretnék látni, amiben drogot, fegyvert kínáltok azokat másképpen, fiktív (serveren nem létezõ) tárgyként megnevezve.!
Kést és baseball ütõt se lehet!
Nem érdekelnek az olyan szövegek se, hogy \"teafû\", meg hasonlók!
Kínálgasd az utcán az embereknek az illegális cuccokat, találd fel magad, oldd meg RP-sen!
Ha így hirdettek barmi illegális cuccot,  akkor 1 óra AJ!
Ám ha nyíltan kiírjátok, hogy drogot-fegyvert adtok-vesztek, akkor a rendõrök kimehetnek.
Az esetben IC ügy, mivel nem fiktív tárgy, de illegális!
A hirdetés elsõsorban rendezvények, szolgáltatások és a legális dolgok meghirdetésére van!
Mindenki tudja, hogy mik a legális dolgok a serveren, amiket lehet hirdetni.
 
Karakterlapok!
 
Az eredeti szerepjáték szerves része a karakterlap.
Ezen lehet megtalálni a karakterekrõl fontos adatokat, amik alapján a karakter jellemet kap, egy fiktív, de valószerû embert rajzol körbe.
Az eredeti RPG karakterlapokon vannak olyan tulajdonságok is, amik ide nem kerülnek be, mivel folyamatosan változnak. Gondolok itt a fegyverjártasságokra, izomzatra.
Vannak olyan tulajdonságok, amik játékos függõk, mint például a vezetés, intelligencia, karizma, reakció.
Értelemszerûen, ezek nem kerültek be.
De az igazán fontos, jellem- és személyformáló dolgok mind bent vannak.
Miért is fontos ez?
Mert így lefektetsz bizonyos dolgokat a karaktereddel kapcsolatosan, megformálod azt. Így elõsegítve és igazán élvezetessé, valódi kihívássá téve az RPG-t.
Mert így elõre lehet látni, mi a végzettséged, milyen frakcióba tartozhatsz, fontos megkötés ám, hogy csak 1 fakció-specifikus végzettséged lehet! Ez leginkább a mentõsöknél-rendõröknél számít.
Mert itt fel lesz vázolva a jellemrajzod is, így pl egy szende, félõs karakter nem játszhat el csak úgy egy überbrutál utcagyereket, mert máris NONRP!!! (Mivel nem csak az a NONRP, amit ti a SAMP-on belül megismertetek, ez sokkal összetettebb dolog.)
És még sorolhatnám, de ezek a legfontosabbak.
Az elsõ lapon található személyleíráshoz azt kell leírnotok, ami a civil skinetekre jellemzõ. A DUTY-s skinek teljesen más dolgok, azt nem kell leírni!
Ez megelõzi azt a sajnálatos tényt, amikor valaki egyik nap dagadt pacák, másnak egy csontos paraszt szalmaszállal a szájában. Így elkerülve egy szintén súlyos NON-t. Aki pedig változtat a skinén, az máris bukta a \"nagy RPG tudását\". HAsonlóra!!! persze lehet, de csak két skin mellett lehet dönteni, amik valóban hasonlítanak egymásra. A SKIN ID mezõben lehet ennek a két skinnek a SAMP ID-jét megadni.
A második lapon lehet leírni a karakter történetét, ami egy igen fontos dolog.
Ha nem elég 1 lap, akkor letöltessz még egyet, és a szépen sorba rakod.
Úgy gondolom, aki valóban RPG játékos, és szeretne belekostolni az igazi RPG-be is, ami az asztali RPG, annak kifejezetten tetszeni fog a dolog.
Aki pedig ezektõl elzárkozik, az számomra annyira is RPG játékos...
Amint valaki elkészít egy karakterlapot, a témáját zárom, további módosításokra NINCS lehetõség!
A karakterlapok egy sima paint-tel könnyedén szerkeszthetõek!
 
Frakciók:
 
FõAdmin jóváhagyása:
Amíg nem ellenõriztem le mindent a jelentkezõvel kapcsolatosan, addig NEM LEHET bevenni!
Fontos dolgok szerint szûröm a jelentkezõket, hogy minden rendben meglegyen náluk.
Ezzel valójában a leadereknek segítek!
Karakterlapok Ismét:
Frakcióba való bekerüléshez a karakterlap KÖTELEZÕ!
Az nélkül nem lehet bekerülni, és aki így bevesz bárkit is, annak a Leadere repült!
Végzettség:
Minden frakció iskolai végzettséget igényel mostantól, aminek konkrétan kell szerepelnie a karakterlapon! Magyarán ha frakcióba akartok tartoznia, nagyon okosan kell megalkotnotok a karakteretek!
Az nem elfogadható, ha csak \"szakiskola\" van írva, meg hasonló esetek. Konkrétan szerepeljen az adott mezõben, hogy milyen irányú végzettsége van a tagnak, pl Autó- és motorszerelõ; Rendvédelmi Bánjaf**zom :D ; Médiaszakos hallgató; Poliltológia Egyetem; , stb.
Legyetek kreatívak!
Erkölcsi:
Akinek meggyûlt a baja a hatóságokkal, az nem csatlakozhat legális frakcióba!
Ezzel erõsítve az RPG-t és egy egyensúlyt felállítva. ÉS belétek nevelve, hogy becsüljétek meg a karakteretek!
Hogy meggyûlt-e a bajod, az onnan fog kiderülni, hogy benne vagy a Rendõrségi Nyílvántartásban.
FrakcióJumperkedés:
HA kiléptél egy frakcióbol, utána 4 hétig feleslegesen jelentkezel, mert nem engedélyezett a felvételed!
Ha egyszerre 2 vagy több frakcióba írsz jelilapot, akkor a szintén ugyan ez.
Ha tag vagy egy frakcióban és eközben írsz jelilapot máshova, akkor tiltva leszel minden legális frakciótól, miután kikerültél az épp aktuálisból!
Frakciótagságok maximalizálása:
Rendõr: 15 tag
Mentõs: 8 tag
Szerelõ: 8 tag
Önkormányzat: 8 tag
Rádiós: 8 tag
Illegális, SCRIPTelt maffia: frakciónként 8 tag
Frakcióba való bekerülés menete:
Frakcióba való bekerülés menete:
- Jelentkezési lapot megírod és a szakmai önéletrajzot
 (Minden leader készítsen jelilapot is, ami a frakcióra van specializálva.)
- A leader megvárja, míg Yahiko mellékeli az Erkölcsit. Ha erkölcsi nem oké, akkor nem lehet tag.
- Ellenõrzöd a karakterlapját/élettörténetét, hogy megvan-e a megfelelõ végzettsége, stb.
- Ha nincs karakterlapja, akkor nem lehet tag!
- Megvárod a Fõadminisztrátori jóváhagyásom!
- a: Ha megfelelt, akkor áthelyezed elfogadottba.
- b: Ha nem felelt, akkor áthelyezed az elutasítottba.
- És csak ezek után invelheted a frakcióba!
- Ha kilép/kirúgod, átteszed a jelilapját a \"már nem dolgoznak itt\" mappába, és leírod a távozás okát.
Ellenkezõ esetben Leader-megvonás!
Büntények nyilvántartása!
A nyilvántartást MINDEN tag írja!!! Mindenki írja be azt, akit éppen letartóztatott! Ha többen kapjátok el a delikvenst, akkor az írja meg a nyilvántartást, aki lecsukta!
Ha nem töltitek ezeket ki, akkor rangvonás, mivel ez a server RP egy igen fontos része!!!
Szolgálati szabály:
A legális, közszolgálati frakciótagok  ha feljönnek, mindig álljanak rendelkezésre. Mert az nem pálya, hogy a fizetési csekkeket kapják, de hiába hívják õket, nem jönnek, mert mással vannak elfoglalva.
Ha valaki leaderes munkát csinál, akkor az legyen az elsõszámú dolog, ha feljön játszani. Elvégre ez a munkájuk a serveren belül, akkor tessék szépen, gondosan végezni. Ne csak dísznek figyeljen a statsnál a frakciótagság és beosztás.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne menjenek dolgozni és egyébb más dolgokat csinálni. Ezt értsétek úgy, hogy ha pl 1 db mentõ van fent, akkor vállalja a frakcióval járó kötelezettségeit és legyen mindig szolgálatban, szolgálati ruhában és szolgálati kocsival. Ha meg többen vannak fent egy frakción belül, akkor osszák fel egymás között a munkaidõt, beszéljék meg, hogy mikor ki van szolgálatban.
Ez vonatkozik minden legális frakciótagra!!! Ellenkezõ esetben LEADER, annak hiánya esetén rangvonás!!!
 
SCRIPTelhetõ Illegális Frakciók!
 
Gondolkoztam, és MAFFIA típpusú illegál frakció lesz brakva SCRIPT ügyileg!
Hogy miért is?
- Mert az illegál értelme a fegyver- és drogelosztás, magyarán az FSZ. Erre banda nem lenne RP-s, mivel IRL se a bandák terítik a nagymennyiségû drogokat és fegyverket, hanem a maffiák (drog esetében kartellek is akár, de az már dél-amerika, ez meg kalifornia :D).
- A nem scriptelt bandák most is és továbbra is a maffiátol tudnak szerezni drogot és fegyvert, amikkel szabadon rendelkeznek. A fõ kiindulási-beszerzési pont a piacon továbbra is a maffia marad az FSZ miatt, ez egyértelmû. Így a nem scriptelt bandák is okosan fognak viselkedni.
- A maffiatagoknak éppen elég kihívás vásárlókat szerezniük és megbírkózni a törvénnyel, szóval nincsenek elkényelmesedve.
A bandák elvannak script nélkül is vidáman!
Így a maffiák valóban tisztelve lesznek, lesz valódi érdekeltségük, és az emberek is, fõképpen akik bandáznak, majd meg kell gondolják, hogy érdemes-e a maffiózókkal haragba lenni.
A maffiának így lesz tekintélye, mint IRL is!
 
Rendõrségi fegyver átadása ellen:
 
Innentõl az Illegális Fegyverszállítmány és a rendõrök felszerelése az alábbiak szerint lesz megkülönböztetve:
Rendõr fegyver arzenál (Ezeket nem!!! lehet FSZben rendelni.) :
Sokkoló ------------ ???
Gumibot ------------ ID 3
Colt ----------------- ID 22
Sima shoti --------- ID 25
MP5 ----------------- ID 29
M4 ------------------- ID 31
MP5-höz és M4-eshez azok a rendvédelmisek tudnak hozzáférni, akiknek elég nagy a rangjuk \"/swat duty\" -hoz. De csak indokolt esetben használhatják a swat duty-t. Swat-os felszereléssel és ruhában meg ne lássak járõrözni senkit se! Mert az AJ-t kap.
Szintén Anthony Fields vezeti. Valójában nem SWATnak számít nálunk, hanem rohamrendõrségnek.
Fegyverszállítmány (Illegálisnak adható fegyverek):
Kés
Baseball ütõ
Hangtompítós Colt
Desert Eagle
Country Rifle
Micro SMG (UZI)
AK 47
TEC9
Árlista adminoknak az admintopicban!
 
Drog- és Fegyverrendszer, FSZ, Ismertetése!
 
Legálisan fegyvert csak a rendõrök horhatnak!
Az illegálisok számára van az FSZ, amiben fõadmin segítségével, egy zárt körnek elérhetõ lista alapján lehet betenni az éppen elérhetõ fegyvereket.
Civilek pedig RP-sen tudnak az ilegáloktól vásárolni fegyvert.
 
A fegyverszállítás rendszer tartalmaz egy drogszállítást is.
A szerveren nincs drogtermesztés.
Csak az illegálisok tudnak vásárolni.
Még pedig azért, mert õk tudnák tovább árulni a drogot a civileknek, diktálhatnák az árakat a kis piacon.
Drogoknak lenne hatásuk RP és játékmechanikai szempontból is:
Marihuána:  Hatás alatt a sérülések 75%-át kapná a karakter. Hatásidõ letelte után megkapná a maradék sérülést.
Szerepjátékos szempontból  a karakternek full tompult jellemet kellene eljátszania.
A hatás 15 percig tartana.Függõség: nem alakul ki.
Ez lenne a legolcsóbb drog.
Heroin: A sérülésértékek 50%-át kapná be az ember, de azonnal le is vonódna a hatás után a maradék sérülés.
Szerepjátékos szempontból  a karakternek el kellene játszania, hogy halucinál.
Függõség a 10. alkalom után alakul ki.
A hatás 10 perc
Ez lenne a középértékû árral rendelkezõ drog.
Kokain:A sérüléseknek a hatás alatt csak a felét érezné az ember. Késõbb nem vonódna le a fennmaradó sérülés.
Szerepjátékos szempontból  a karakternek rohadt nagy önbizalmú embert kellene eljátszania.
Függõség az 2. alkalom után alakul ki.
A hatás 5 perc
Ez lenne a legértékesebb drog.
Túladagolás 1 órán belül több drog elfogyasztása után alakulna ki, anim lenne az eredménye.
Függõség Függõség minden drognál máskor alakul ki. A fû-re nem lehet rászokni, de a heroinra és a kokainra már igen. A rászokás idegesítõ kameramozgással (szédüléssel) jár. Annál intenzívebb a sérülés, minél régebben szívtunk utoljára. Ha szívunk, ideiglenesen megszûnik, de mindaddig újra és újra jelentkezni fog, míg le nem szokunk a drogról. Egy drogról úgy tudunk leszokni, ha kibírjuk a szédülés legfelsõbb fokát. Ha leszoktunk és újra szívunk, kezdõdik minden elölrõl...
 
Élettörténetek, kezdõ jutatás:
 
Mivel felnõtt karakterekkel játszik mindenki és éppen ide költözik a karakter Paradise-ba, ezért bárhogyan is nézem, nem valami IRL-t fedõ dolog és nem is RP-s, hogy semmink sincsen, fõleg egy költözés alkalmával.

Arról nem is beszélve, hogy egy RPG servernek nem arról kellene  szólnia, hogy az elsõ IG 48 órádban csak dolgozol, mint a b****d, és így RPre se marad idõd.


Éppen ezért lehetõségetek nyílik mostantól arra, hogy többel kezdjetek! Ami nem más, mint egy kocsi avgy a kocsi értéke.


Hogyan is valósul ez meg?


A Fórumon a \"Szerepen Belül > Itt írhatjátok le karakteretek elõtörténetét!\" Topicban kell készíteni egy karaktertörténetet. Szépe, kidolgozott, sablonoktól, másolásoktól és tulzásoktól mentes legyen a dolog! Filmekbõl lopott történetek se jöhetnek, magyarán legyél egyedi és kreatív.


Ennek az élettörténetnek tartalmaznia kell a karaktered gyerekkora óta történt fontosabb eseményeket, milyen emberek között, milyen környezetben nõtt fel és élt.


Tanulmányokat is írjatok bele, mindent, ami fontos.


De ezzel az elõnnyel nem csak segíteni szeretnénk, hanem még több RP-re ösztönözni titeket!


Hiszen így már le lesz fektetve elõre jónéhány dologa  karakteredrõl. Pl nem lehetsz rendõr, ha egy fekete utcai bandában voltál, de fehér se lehet a karaktered, ha mexikói utcagyerek volt.


Ez az igazi, asztali RPG rendszerekben tökéletesen mûködik. Reméljük, itt is sikerrel fog mûködni a dolog!


Régi játékosok is élhetnek a lehetõséggel!


Akiknek a maximális tulajdonuk 1 db kocsi, szintén élhetnek a dologgal, de nekik egy kocsiátalakítás jár +30ezer értékben.


Ez a kezdeményezés egyszerre segít mindenkit, köti meg a karakteretek kezét de ösztönöz is az RP-re!

Szabályzat:
Szabályzat a juttatásokkal kapcsolatosan:
 

  • Kocsit csak az kaphat, akinek se háza, se kocsija, se biznisze!


  • Akinek van legalább egy kocsija, az maximum a kocsiátalakítást kaphat!
    Ez nem lehet értékesebb kocsi, mint a jelenlegi értéke + 30ezer dollár!


  • 100000 dollárnál értékesebb kocsikra NINCS átalakítás SE!


  • Akinek több mint 1 kocsija van, annak nem jár semmi!


  • Akinek van kocsija meg háza és/vagy biznisze, annak szintén nem jár semmi!


  • Akinek a bankban és/vagy kézben lévõ összege kitesz 60ezer dollárt, ez mellé birtokol még házat/kocsit/bizniszt, annak nem jár semmi.


  • Ti, játékosok írhattok véleményt az adott történethez, de ezek a döntésnél csak tájékoztató jellegûek lesznek.


Ezeket muszáj bevezetnem a feltünõ és gyors gazdagodás megelõzése érdekében!
 
Szabálytalan Parkolás!
 
Mivel sok probléma volt abból, hogy mi legyen az idiótán parkolt kocsikkal, ezért létrehoztem erre a megoldást!
A helytelenül parkoló kocsikat mostantól a szerelõk jelenthetik a fórumon minta szerint, ami az adott részen lesz.
Szabályok:
- Vontatni csak akkor lehet, ha a forgalmat akadályozza a kocsi pozíciója!
- Bírságoltatni csak akkor lehet, ha a jármû nem parkolóban áll. Ha nem akadályoza a forgalmat, akkor NEM lehet elvontatni!
- Ha elvontattok egy kocsit, akkor le kell fényképezni, hogy HONNAN hoztátok el, HOVA vittétek és a RENDSZÁMRÓL is kell egy közeli kép, amin ki lehet olvasni.
- Ha megbírságoltattok egy kocsit, akkor képet kell készíteni a KOCSIRÓL, amin látható legyen, hogy a kocsi hol áll, és a kocsi RENDSZÁMÁRÓL is kell egy közeli kép, amin ki lehet olvasni.
- Legfontosabb!!! Az elvontatott kocsikat a szerelõmûhely köré tegyétek le. Ha ott már nincs hely, akkor a szembenlévõ két ház közé, ha ott sincs, akkor marad a közeli gyárnak a kamionos parkolója.
- Az elvontatott kocsikat a tulajdonos bármikor elviheti!
- A bírságot kiálítattató illetve a kocsikat elvontató szerelõk minden jelentésért 100$-os búnusztcsekket kapnak a bankban!
- Úgy parkoljatok le mindig, hogy szép, rendezett legyen és a tulaj ki tudjon vele állni!
Értelemszerûen az elvontatott kocsikat a megfelelõ alfórumba tegyétek és a bírságolásra várókat is.
Ha egy kocsit el kell vontatni, azt ne tegyétek a bírságoltatásra várók közé, csak az elvontatottakba!
A bírságolásokat én fogom betenni SQL-en!!!
 
Egyedi rendszámtáblák!
 
Mostantól lehetõségetek lesz jármûveitekre egyedi rendszámtáblát igényelni!
Ára: 1200 Dollinger. Ami köztehercsekk formájában fog megjelenni nálatok \"Rendszámregisztrációs díj\" néven.
Feltételek:
-9 karaktert tartalmazhat.
-ne tartalmazzon obszcén, más számára sértõ kifejezéseket.
Gabalyodások elkerülése végett ezt én fogom intézni.
A STATS-ben ez egybõl átíródik, a jármûvön csak sero resi után. Ezzel kapcsolatban legyetek türelemmel.
Mivel ez miatt igazoltatásnál kellemetlenség adódhat, ezért ha rendõr szól, hogy miért más a rendszám még (mert nem volt resi, h***e! :D), akkor IC nézesétek meg vele a fórumon a kérelmetek, ami ilyen esetben bizonylatként fog helyt állni.
 
Cégek Átnevezése!
 
Mostantól lehetõségetek lesz bizniszeitek átneveztetni!
Ára: 5000 Dollinger. Ami köztehercsekk formájában fog megjelenni nálatok \"Cégátnevezési Díj\" néven.
Feltételek:
-30 karaktert tartalmazhat.
-ne tartalmazzon obszcén, más számára sértõ kifejezéseket. Továbbá RP-s is legyen.
Gabalyodások elkerülése végett ezt én fogom intézni.
 
Autóbörze (Kocsi beszámítások)!
 
Többször találkozok azzal a problémával, hogy nem tudjátok eladni a kocsitok.
Amit nem is csodálok, mivel sokan rendelkeztek alap kocsikkal, amit érthetõ, hogy más alapkocsi-tulajok nem vesznek meg.
Mostantól lehetõségetek nyílik a megunt régi kocsit beváltani, átalakítattni másikra.
De ennek feltételei vannak:
- Csak jármûre van beváltás, pénzt nem kap senki!
- A kocsit, amire szeretnéd beváltani, ki kell választanod!
- A kocsid alapárának a felét számítom be csak!
- Az ár fennmaradó részének a bankszámládon kell lennie!
- MINTA szerint töltsétek ki a kérelmet!
Az egy fórumon intézett IC dolog, amolyan \"autópiacnak\" felel meg, amit Paradise megyén kívül rendezel le Los Santosban.
Én fogom rendezni SQL-en a gabalyodások elkerülése végett!
Hogy a kocsi átalakuljon, várnotok kell seroresi-ig, türelemmel legyetek!
Minden elvégzett kérelem után késõ este fogok intézni resi-t (amikor nincs fent senki), hogy ne kelljen sokat várnotok!
 
Használt Gépjármû Eladások a Jármûbörze Keretében!
 
Mostantól lehetõségetek nyílik megvásárolni a jármûbörzén beszámításra került használt kocsikat.
Valamivel olcsóbban tudtok hozzájutni, mint az új áruk, ám a beadási árnál többek lesznek.
A kocsikat megvenni licitálás keretében lehet.
A kiindulási ár mindig az eladási ár plussz annak a 25%-a. Drágább kocsiknál érdemes lesz rástartolnotok, mert ha ügyesen csináljátok, akár meg is tudtok ebbõl élni, hogy kocsikat csereberéltek be, és vásároltok fel.
Ebbõl amolyan autó-seftes dolog is lehet, minden a ti találékonyságotokra van bízva.
Ezzel lehetõséget teremtek drágább kocsik olcsóbb megvételére, és egy új bûnözési, vagy ha okosak vagytok, megélhetési formát is biztosíthat.
Miért is van ebben bûnözési lehetõség? Mert minden megvásárolt kocsi után a vételi ár 10%-át be kell fizetnetek csekken a megvételtõl számított 24 órán belül. Megvételi idõnek az az idõpont bizonyul, amikor itt kiírom, hogy elkelt a jármû! Aki nem fizeti be idõn belül, az ellen elfogatóparancs lesz kiadva és letöltendõ börtönbüntetés a jutalma, ám a csekk nem lesz rendezettnek tekintve.
Ha a következõ 48 órán belül ismét nem fizet, akkor ismét foglyosításra lehet számítani. :)
Na most, azt hiszitek, abban van a bûnözés, hogy nem fizetitek be. Pedig ennél kissé tovább nyúlik a dolog, de ezt nem kötöm az orrotokra. Nektek kell rájönni! :)
Licitálás: addig megy egy licitálási idõszak, amíg 24 órás periódusokban írtok rá.
Ha az utolsó licitet követõ 24 órán belül lnem történik ajánlat, akkor az utolsó licitálóé lesz a jármû.
A vételezési összeg a bankszámlátokról lesz levonva.
A kocsikat én adom át személyesen a serveren, ezzel kapcsolatban legyetek türelemmel, és PMben egyeztessetek velem, hogy mikor lesztek fent.
 
Bíróság ismertetõje!
 
Sok esetben van olyan, hogy a rendõr nem volt ott a helyszínen, illetve nem vallja magát bûnösnek a játékos IC.
Erre született ez a megoldás:
A lényeg az, hogy amikor elkaptok valakit egy olyan ügyben, ahol TI, rendõrök nem voltatok szemtanúk, és az illetõ nem ismeri el a bûnösségét, az illetõ szabadlábon védekezhet.
De a rendõrnek egybõl kell majd írni a bíróságra itt a fórumon, felvonultatni a vádakat, bizonyítékokat, szemtanúkat begyüjteni (gondolok itt azokra, akik feljelentették a személyt, kihívták a rendõrséget, ott voltak, stb), a vádlott pedig IC kell védekezzen, mikor azt mondom, megteheti, de OOC le kell írnia NEKEM, hogy mit csinált (itt fontos, hogy igazat mondjon OOC, ha hazudik, 2 nap timeban).
Ezek után elindul egy szavazás, amire csak 7 ember szavazhat (amolyan esküdtszék). A szavazatuk egyszerû Igen vagy Nem közül dõl el! DE kötelezõ a döntésüket indokolniuk! 
((Mindig csak azok szavazhatnak, akiket kijelölök, mivel nem akarok idétlenkedést.))
Aztán ezek után én, mint bíró fogok dönteni az õk indoklásaik alapján, hogy a személy bûnös vagy sem.
Ha bûnösnek találom, akkor elfogatóparancsot adok ki rá, megszabom a büntetését és le kell ültetnetek, amint megvan.
Szabadlábon való védekezésnek is vannak szabályai: ha a vádlott nem ír ide, a témanyitást követõ 24 órában, akkor elfogatóparancsot teszek ki rá, mivel nem jelent meg a bíróságon. Ez esetben a teljes, amint elfogtátok, a vádért adható teljes büntetést kell rá kisózni a BTK alapján, az eddig megszokott módon.
Rendõröknek tudnivalók:
- Ha valaki ellen elfogatóparancs van, az a személy nem védekezhet szabadlábon semmilyen esetben sem, mindig le kell csukni, az eddig megszokott módon, mmivel már elég bizonyíték van ellene, nem hiába van elfogatóparancs.
- Mostantól ha nem vagytok konkrét szemtanúk egy bûncselekménynél, akkor rá kell kérdeznetek, hogy az illetõ elismeri-e a bûnösségét. Ha nem ismeri el, akkor a neve feljegyzése után el kell engedni, és a bíróságon azonnal írni a dologról a minta alapján.
Fontos! A szemtanúk nevét mindig jegyezzétek fel, kérdezzétek ki õket, és értesítsétek õket, hogy be lesznek idézve! Kérjétek el a fórumnevüket is, hogy meg tudjam õket itt keresni!
Fordítsatok minden ilyenre idõt, nem kell kapkodni, legalább nem unatkoztok!
 
Ingatlanközvetítõ Frakció
 
Csak az ingatlankereskedõ tud eladni és venni házakat és üzleteket.
Rajtuk keresztül lehet eladni épületeket, amiket õk tovább tudnak adni a potenciális vásárlóknak.
A leader koordinálhatja az embereket, hogy ki melyik városhoz tartozik, stb, találékonyságtól függ.
A munka érdemi része az lesz, hogy az ingatlanosok naprakészek legyenek.
Mostantól nem lesz eladó minden üres ház. Idõnként leteszünk (fõadminok) eladható házakat, ezeket az ingatlanosnak meg kell találnia, lefotózni, meghírdetni. Itt nagyon figyelnie kell a hírdetõnek arra, hogy szépen megfogalmazott hírdetést készítsen. Összecsapott hírdetés kizárással jár!.
A házak eladási/megvételi értékét a fõadmin határozza meg, amikor leteszi a ház ikonját.
Az ingatlanosok a meghírdethetõ házakat a jól ismert zóld színû ház ikonról fogják felismerni.
Ahol kék floppy ikon van, azok lakott házak, azokat ne hírdessétek meg!
Felmerül a kérdés, hogy a kitett hírdetéseket csak a hírdetõ adhatja el?
Ez már csak rajtatok múlik, itt lép elõ a frakció szocializációs részének egy eleme. :)
A játékosok felkereshetik az ingatlanosokat, ha eladó házuk van. Az ingatlanos ezt a házat átveszi, kiteszi a fórumon a hírdetést képpel, részletes leírással. Itt nagyon figyelnie kell a hírdetõnek arra, hogy szépen megfogalmazott hírdetést készítsen. Összecsapott hírdetés kizárással jár!.
Ez fontos lesz, hogy a frakciót életben lehessen tartani, hiszen ha nincs eladó ház, akkor nincs üzlet sem.
A fizetés itt is csekkre megy, munkadíjat nem kérhettek el, de borravalót el lehet fogadni, értelemszerûen.
A játékosok álltal az ingatlanosoknak eladott házak értéke nem az ingatlanos zsebébe kerül, hanem a rendszerhez.
Az ingatlanosok álltal eladott házak értéke nem az ingatlanos zsebébõl kerül ki, hanem a rendszertõl kapják a játékosok a ház értékének az árát.
Az ingatlanosoknak érdemes feltüntetniük a fórumon az elérhetõségeik.
Parancsok:
/tagok --- A frakció tagjait tudják az ingatlanosok megtekinteni.
/duty  --- Kitesz egy kitûzõt az ingatlanosra.
/fsellbussiness --- Üzlet eladása.
/fbuybussiness  --- Üzlet megvétele.
/fbuyhouse      --- Ház megvétele.
/fsellhouse     --- Ház eladása.
/fenterhouse ---- Be lehet a paranccsal menni, hogy megnézzd az intit és ez alapján elkészítsd a hírdetést.
/fexithouse ------- Ki lehet menni. :D
/fallowenter ------ A leendõ vásárlót be lehet engedni, hogy megnézze az ingatlan belsejét.
 
További, kiegészítõ, de kötelezõen betartandó frakció-specifikus szabályok az adott frakció fórumrészében!

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal