Opcodes4SAMP
Mire való ez a módosítás?Az Opcodes4SAMP (O4S) azzal a céllal jött létre, hogy a San Andreas memóriájának közvetlen módosításával új, a SAMP-ban eddig nem látott scriptelési függvénykönyvtárat építhessünk fel.
Ez konkrétan mit takar?Mindig is álmodtál arról, hogy bekapcsolod az elmosódás effektet a SAMP-ban? Az egész mostantól egy
EnableBlur(); függvényedbe kerül. Szerettél volna egyedi fegyvertulajdonságokat, egyedi idõjárás effekteket berakni? Most megteheted. Szerettél volna olyan dolgokat létrehozni, amelyeket korábban csak a CLEO modokkal lehetett? Ezt is megteheted! Az O4S célja, hogy semmi se álljon közéd és a játék közé.
Mit nem tartalmaz az O4SBiztonsági/Technikai okokból nem lehetséges:
- Az .IMG kiterjesztésû RenderWare tömörített archívumokat módosítani, mivel azok szakszerûtlen kezelése nem várt következményekkel járhat.
- Saját memóriacímeket, opkódokat megadni. Az O4S-be került memóriacímek és opkódok tesztelve lettek és garantáltan mûködnek. A SA memóriájának korlátlan módosítása túl nagy felelõsség lenne egy átlagos szervertulajdonos számára, ezért csak elõre beprogramozott függvényekkel lehet dolgozni.
- Szerkeszteni az O4S-t. Egy kliens oldali kiegészítõvel az ügyfélszámítógép módosítható lehetne. Ez mellett a plugin erõsen memóriahack alapú, tehát nem szeretnénk, ha a fejlesztõi csapat ellehetetlenítené a munkánkat. A játékosok védelme érdekében az O4S szigorúan closed-source, és védelmeket építünk be a módosítás elkerülésére.
- Singleplayer NPC-ket lerakni. A hivatalos fórumokon mostanában rengeteg kiváló NPC plugint adtak ki. A Singleplayer pedek szinkronizálása nagyon körülményes, de nem lehetetlen, hogy egyszer bekerül, mint feature.
Miért jó ez nekem (szervertulajdonos)? - Rengeteg, eddig SAMP-ban nem látott, vagy csak scriptelési úton körülményesen megvalósítható függvények.
- Teljes körû support: ha problémád van a pluginnal, a fórumon akármikor elérheted a fejlesztõket.
- Nem használ szerver oldali memóriahackeket, tehát a plugint új SAMP verzió megjelenésével nem kell frissítened.
- A játékosoknak nem kell különbözõ forrásokból különbözõ módosításokat letöltenie.
- A kliens oldali mod diszkrét, a SA-val együtt indul, és nem tartalmaz közvetlenül futtatható alkalmazásokat.
Mi szükséges a program futtatásáhozA kliens oldali kiegészítõ futtatásához ezek kellenek:
- Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)
- Feltelepített Visual Studio 2012 Redistributable (ha ez nem létezik a gépeden, a telepítõ felrakja neked.)
- Legalább DirectX 9. (*)
- v1.0 US verziójú gta_sa.exe. A késõbbi verziók nem támogatottak (x)
(+) A SAMP követelmények közt is szerepel. | (*) A GTA:SA követelmények közt is szerepel | (x) A SAMP követelmények közt részben szerepel. Bár a SAMP elméletileg támogatja az EU verziót is, mi nem. Ha más verziójú az EXE-d a telepítõ ajánlani fog egy downgradert telepítésre.
LicenszAz O4S a CC BY-NC (NeAddEl-NeVáltoztasd) licensz alapján készül.
Link vagy valami? :D
Jelenleg még csak dolgozunk rajta, csupán gondoltuk kirakunk egy leírást, hogy lássuk van-e érdeklõdés, no meg hogy tudjatok róla hogy ilyen is lesz :) Ezért is a WIP(Work in progress) elõtag.
Hõsök vagytok! Már van is egy pár szerver ötletem ehhez.
Az EnableBlur() funkció megmozgatta a fantáziám, tehát ha ilyet lehet akkor EnableHeadShot() -ot is. :hihi:
Sok sikert a projekthez, már nagyon várom hogy kész legyen! :)
Sikert várom! :D
Hõsök vagytok! Már van is egy pár szerver ötletem ehhez.
Az EnableBlur() funkció megmozgatta a fantáziám, tehát ha ilyet lehet akkor EnableHeadShot() -ot is. :hihi:
Sok sikert a projekthez, már nagyon várom hogy kész legyen! :)
Pontosan, a SAMP alapból letiltja a lefejezéses headshotot, de vissza lehet majd rakni.
Erre kiváncsi leszek, már nagyon várom mi sûl ki ebbõl! :OO ;)
Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)[/quote]
Szabad-e kérdeznem, hogy meglesz-e csinálva Linux-ra?
Amúgy elég komoly a project. Már várom. :)
Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)
Szabad-e kérdeznem, hogy meglesz-e csinálva Linux-ra?
Amúgy elég komoly a project. Már várom. :)
[/quote]
A plugin természetesen át lesz fordítva Linuxra.
Én a követelményeknél a kliens oldali modulról beszéltem, mivel a Visual Studio 2012 csak WinXP-ig kompatbilis visszafelé.
Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)
Szabad-e kérdeznem, hogy meglesz-e csinálva Linux-ra?
Amúgy elég komoly a project. Már várom. :)
[/quote]
A plugin természetesen át lesz fordítva Linuxra.
Én a követelményeknél a kliens oldali modulról beszéltem, mivel a Visual Studio 2012 csak WinXP-ig kompatbilis visszafelé.
[/quote]
Köszi.Sorry, elég hülyén értelmeztem.
Amúgy lelehet majd valamivel kérni PAWN-ban,hogy a plugin fel van-e telepítve a játékosnak?
Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)
Szabad-e kérdeznem, hogy meglesz-e csinálva Linux-ra?
Amúgy elég komoly a project. Már várom. :)
[/quote]
A plugin természetesen át lesz fordítva Linuxra.
Én a követelményeknél a kliens oldali modulról beszéltem, mivel a Visual Studio 2012 csak WinXP-ig kompatbilis visszafelé.
[/quote]
Köszi.Sorry, elég hülyén értelmeztem.
Amúgy lelehet majd valamivel kérni PAWN-ban,hogy a plugin fel van-e telepítve a játékosnak?
[/quote]
A hálózati rész még nincs teljesen kidolgozva, de biztosan lesz rá függvény.
Sok sikert!
Esetleg majd nem lehetne valami funckiót beletenni, amivel ezt az ellenõrzést ki lehetne kapcsolni? Persze saját felelõsségre. Nem szeretem ha valami így korlátozva van :D
Saját memóriacímeket, opkódokat megadni. Az O4S-be került memóriacímek és opkódok tesztelve lettek és garantáltan mûködnek. A SA memóriájának korlátlan módosítása túl nagy felelõsség lenne egy átlagos szervertulajdonos számára, ezért csak elõre beprogramozott függvényekkel lehet dolgozni.[/quote]
Egyébként nagyon tetszik a project. Már csak azok a dolgok fognak \"fent akadni\", amiket szinkronizálni is kéne ha valakinek bekapcsolsz vagy szerkesztesz.
Amit lehet,szinkronizálni akarunk, amit nem, azt valszleg beletenni sem fogjuk (lsd. SinglePlayer NPC). Legalább is egyenlõre =/
Az ellenõrzésre szerintem majd egy függvény lesz, meg esetleg beépített funkció a pluginban is, hogy a tulaj eldönthesse, hogy csak azokat engedi fel, akiknek van kliens, vagy azokat is akiknek nincs (pl. ha csak néhány extra dolgot akar a klienssel rendelkezõk számára betenni, mint pl. a motion blur, ami ugye a szerver szempontjából semmin nem változtat, hogy van-e vagy nincs).
Próbálunk minél több hasznos dolgot betenni. Már van elég sok tervünk, hogy minél több féle szerver számára hasznos lehessen ez a plugin.
Várom biztosan jó fog lenni, sok sikert!!!
:) :) Jóó :) :) Alig várom már :) :)
Fejlesztitek még?
Ha megkérdezhetem milyen programnyelven írjátok?
Logikus, hogy C++.
Ez eddig a legjobb föleg hogy lehet cleo -t is hasznalni iyg megoldodna par + mod a szerverbe varom szeretettel :thumbsup:
Él még a projekt?
Hmm..alig várom. ;)
Ha élne, már rég kint lett volna
Ha élne, már rég kint lett volna
[/quote]
Legalább a fejlesztõk irhatnának..
Kurta is fejlesztõ (volt).
Kurta is fejlesztõ (volt).
[/quote]
a-a
Jónak hangzik :D Sok sikert ;)