GTA Közösség - A magyar GTA fórum

Hatalmas Archívum => Fórum Archívum (Témák/Fórumok) => A témát indította: krisk - 2013. április 22. - 06:28:32

Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: krisk - 2013. április 22. - 06:28:32
Opcodes4SAMP
 
Mire való ez a módosítás?
Az Opcodes4SAMP (O4S) azzal a céllal jött létre, hogy a San Andreas memóriájának közvetlen módosításával új, a SAMP-ban eddig nem látott scriptelési függvénykönyvtárat építhessünk fel.
Ez konkrétan mit takar?
Mindig is álmodtál arról, hogy bekapcsolod az elmosódás effektet a SAMP-ban? Az egész mostantól egy EnableBlur(); függvényedbe kerül. Szerettél volna egyedi fegyvertulajdonságokat, egyedi idõjárás effekteket berakni? Most megteheted. Szerettél volna olyan dolgokat létrehozni, amelyeket korábban csak a CLEO modokkal lehetett? Ezt is megteheted! Az O4S célja, hogy semmi se álljon közéd és a játék közé.
Mit nem tartalmaz az O4S
Biztonsági/Technikai okokból nem lehetséges:
 
  • Az .IMG kiterjesztésû RenderWare tömörített archívumokat módosítani, mivel azok szakszerûtlen kezelése nem várt következményekkel járhat.

  • Saját memóriacímeket, opkódokat megadni. Az O4S-be került memóriacímek és opkódok tesztelve lettek és garantáltan mûködnek. A SA memóriájának korlátlan módosítása túl nagy felelõsség lenne egy átlagos szervertulajdonos számára, ezért csak elõre beprogramozott függvényekkel lehet dolgozni.

  • Szerkeszteni az O4S-t. Egy kliens oldali kiegészítõvel az ügyfélszámítógép módosítható lehetne. Ez mellett a plugin erõsen memóriahack alapú, tehát nem szeretnénk, ha a fejlesztõi csapat ellehetetlenítené a munkánkat. A játékosok védelme érdekében az O4S szigorúan closed-source, és védelmeket építünk be a módosítás elkerülésére.

  • Singleplayer NPC-ket lerakni. A hivatalos fórumokon mostanában rengeteg kiváló NPC plugint adtak ki. A Singleplayer pedek szinkronizálása nagyon körülményes, de nem lehetetlen, hogy egyszer bekerül, mint feature.


Miért jó ez nekem (szervertulajdonos)?
 
  • Rengeteg, eddig SAMP-ban nem látott, vagy csak scriptelési úton körülményesen megvalósítható függvények.

  • Teljes körû support: ha problémád van a pluginnal, a fórumon akármikor elérheted a fejlesztõket.

  • Nem használ szerver oldali memóriahackeket, tehát a plugint új SAMP verzió megjelenésével nem kell frissítened.

  • A játékosoknak nem kell különbözõ forrásokból különbözõ módosításokat letöltenie.

  • A kliens oldali mod diszkrét, a SA-val együtt indul, és nem tartalmaz közvetlenül futtatható alkalmazásokat.


Mi szükséges a program futtatásához
A kliens oldali kiegészítõ futtatásához ezek kellenek:
 
  • Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)

  • Feltelepített Visual Studio 2012 Redistributable (ha ez nem létezik a gépeden, a telepítõ felrakja neked.)

  • Legalább DirectX 9. (*)

  • v1.0 US verziójú gta_sa.exe. A késõbbi verziók nem támogatottak (x)


(+) A SAMP követelmények közt is szerepel. | (*) A GTA:SA követelmények közt is szerepel | (x) A SAMP követelmények közt részben szerepel. Bár a SAMP elméletileg támogatja az EU verziót is, mi nem. Ha más verziójú az EXE-d a telepítõ ajánlani fog egy downgradert telepítésre.
Licensz
Az O4S a CC BY-NC (NeAddEl-NeVáltoztasd) licensz alapján készül.
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: DrAkE - 2013. április 22. - 10:37:53
Link vagy valami? :D
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: tonyo - 2013. április 22. - 10:41:48
Jelenleg még csak dolgozunk rajta, csupán gondoltuk kirakunk egy leírást, hogy lássuk van-e érdeklõdés, no meg hogy tudjatok róla hogy ilyen is lesz :) Ezért is a WIP(Work in progress) elõtag.
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: 1ST_Chr - 2013. április 22. - 15:33:38
Hõsök vagytok! Már van is egy pár szerver ötletem ehhez.
Az EnableBlur() funkció megmozgatta a fantáziám,  tehát ha ilyet lehet akkor EnableHeadShot() -ot is.  :hihi:
Sok sikert a projekthez, már nagyon várom hogy kész legyen! :)
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: [(The_Pro_Kari)] - 2013. április 22. - 16:01:18
Sikert várom! :D
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: krisk - 2013. április 22. - 16:13:25
Idézetet írta: 1ST_Chr date=1366637618\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36438\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Hõsök vagytok! Már van is egy pár szerver ötletem ehhez.
Az EnableBlur() funkció megmozgatta a fantáziám,  tehát ha ilyet lehet akkor EnableHeadShot() -ot is.  :hihi:
Sok sikert a projekthez, már nagyon várom hogy kész legyen! :)
 
Pontosan, a SAMP alapból letiltja a lefejezéses headshotot, de vissza lehet majd rakni.
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: ZyZu. - 2013. április 22. - 16:43:39
Erre kiváncsi leszek, már nagyon várom mi sûl ki ebbõl!  :OO  ;)
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: kadaradam - 2013. április 22. - 16:49:19
Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)[/quote]
Szabad-e kérdeznem, hogy meglesz-e csinálva Linux-ra?
Amúgy elég komoly a project. Már várom.   :)
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: krisk - 2013. április 22. - 17:07:56
Idézetet írta: kadaradam date=1366642159\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36438\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic

Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)
Szabad-e kérdeznem, hogy meglesz-e csinálva Linux-ra?
Amúgy elég komoly a project. Már várom.   :)
 
[/quote]
A plugin természetesen át lesz fordítva Linuxra.
Én a követelményeknél a kliens oldali modulról beszéltem, mivel a Visual Studio 2012 csak WinXP-ig kompatbilis visszafelé.
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: kadaradam - 2013. április 22. - 17:18:23
Idézetet írta: krisk date=1366643276\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36438\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


 
Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)
Szabad-e kérdeznem, hogy meglesz-e csinálva Linux-ra?
Amúgy elég komoly a project. Már várom.   :)
 
[/quote]
A plugin természetesen át lesz fordítva Linuxra.
Én a követelményeknél a kliens oldali modulról beszéltem, mivel a Visual Studio 2012 csak WinXP-ig kompatbilis visszafelé.
 
[/quote]
Köszi.Sorry, elég hülyén értelmeztem.
Amúgy lelehet majd valamivel kérni PAWN-ban,hogy a plugin fel van-e telepítve a játékosnak?
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: krisk - 2013. április 22. - 17:24:24
Idézetet írta: kadaradam date=1366643903\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36438\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


 

 
Egy legalább WinXP operációs rendszerrel rendelkezõ számítógép. (+)
Szabad-e kérdeznem, hogy meglesz-e csinálva Linux-ra?
Amúgy elég komoly a project. Már várom.   :)
 
[/quote]
A plugin természetesen át lesz fordítva Linuxra.
Én a követelményeknél a kliens oldali modulról beszéltem, mivel a Visual Studio 2012 csak WinXP-ig kompatbilis visszafelé.
 
[/quote]
Köszi.Sorry, elég hülyén értelmeztem.
Amúgy lelehet majd valamivel kérni PAWN-ban,hogy a plugin fel van-e telepítve a játékosnak?
 
[/quote]
A hálózati rész még nincs teljesen kidolgozva, de biztosan lesz rá függvény.
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: Beckham - 2013. április 22. - 21:09:48
Sok sikert!
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: kurta999 - 2013. április 22. - 22:43:38
Esetleg majd nem lehetne valami funckiót beletenni, amivel ezt az ellenõrzést ki lehetne kapcsolni? Persze saját felelõsségre. Nem szeretem ha valami így korlátozva van :D
 
Saját memóriacímeket, opkódokat megadni. Az O4S-be került memóriacímek és opkódok tesztelve lettek és garantáltan mûködnek. A SA memóriájának korlátlan módosítása túl nagy felelõsség lenne egy átlagos szervertulajdonos számára, ezért csak elõre beprogramozott függvényekkel lehet dolgozni.[/quote]
Egyébként nagyon tetszik a project. Már csak azok a dolgok fognak \"fent akadni\", amiket szinkronizálni is kéne ha valakinek bekapcsolsz vagy szerkesztesz.
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: tonyo - 2013. április 23. - 11:47:11
Amit lehet,szinkronizálni akarunk, amit nem, azt valszleg beletenni sem fogjuk (lsd. SinglePlayer NPC). Legalább is egyenlõre =/
Az ellenõrzésre szerintem majd egy függvény lesz, meg esetleg beépített funkció a pluginban is, hogy a tulaj eldönthesse, hogy csak azokat engedi fel, akiknek van kliens, vagy azokat is akiknek nincs (pl. ha csak néhány extra dolgot akar a klienssel rendelkezõk számára betenni, mint pl. a motion blur, ami ugye a szerver szempontjából semmin nem változtat, hogy van-e vagy nincs).
Próbálunk minél több hasznos dolgot betenni. Már van elég sok tervünk, hogy minél több féle szerver számára hasznos lehessen ez a plugin.
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: Knife - 2013. április 26. - 21:35:24
Várom biztosan jó fog lenni, sok sikert!!!
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: scripter01 - 2013. április 27. - 06:46:21
:) :) Jóó :) :) Alig várom már :) :)
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: 1ST_Chr - 2013. augusztus 09. - 11:24:20
Fejlesztitek még?
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: fabianpatrik - 2013. augusztus 09. - 15:09:38
Ha megkérdezhetem milyen programnyelven írjátok?
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: kurta999 - 2013. augusztus 09. - 16:38:50
Logikus, hogy C++.
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: drakhen - 2013. augusztus 18. - 01:12:03
Ez eddig a legjobb föleg hogy lehet cleo -t is hasznalni iyg megoldodna par + mod a szerverbe varom szeretettel  :thumbsup:
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: Live - 2013. október 29. - 15:37:23
Él még a projekt?
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: .Ex@Mpl3. - 2013. október 29. - 15:46:07
Hmm..alig várom.  ;)
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: kurta999 - 2013. október 29. - 16:43:46
Ha élne, már rég kint lett volna
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: 1ST_Chr - 2013. október 30. - 09:25:15

Ha élne, már rég kint lett volna
 
[/quote]
Legalább a fejlesztõk irhatnának..
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: JBauer - 2013. október 30. - 20:47:08
Kurta is fejlesztõ (volt).
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: kurta999 - 2013. október 30. - 21:01:52

Kurta is fejlesztõ (volt).
 
[/quote]
a-a
Cím: [WIP] Opcodes4SAMP
Írta: Kevin1213 - 2013. november 30. - 16:28:32
Jónak hangzik :D Sok sikert ;)