Szia!
Én nem ismerek erre semmilydn függvényt. Jelen esetben a legjobb ötlet ami eszembe jut, hogy a szàrazföld széleinél pozikat mentesz le, azokat tárolod egy táblábaz. Idöközönként azoktól való távolságot mérsz a játékoshoz képest. Azokat a távokat lemented egy táblába, majd unpack-olod azt a táblát, és megnézed a legközelebbi pontot magadhoz kélest a math.min-nel. Az, hogy ez mennyire pontos, az a pontmennyiségtől függ, amit az első táblában tárolsz.
Vagy egy másik extrém megoldás, hogy rajzol egy, vagy akár több hatalmas colSphere-t, ami kb a szárazföld széléig ér pont. Itt vizsgálnád a colshape és közted kévő távolságot, majd ebből a távolságból kivonod a gömb sugarát. Ezt eljátszod az összes ilyen colSphere-rel, majd veszed közülük a legkisebb távolságot. Itt érdemes előtte pl paintben megrajzolni a kört és területenként megkeresni a kör középpontját (megtervezni).
Remélem tudtam segíteni.