Nagy valószínűséggel kód injection történik. Az alapjáték elindul, a kliens pedig belenyom egy C vagy Assembly kódrészletet, ami legalább arra elég, hogy a kliens és az alapjáték tudjon kommunikálni. Gondolok itt eventrendszerre, Lua, Squirrel, Python, vagy akármelyik másik scriptnyelv interpreterére. Aztán a szerverre kapcsolódás megtörténik, az adatokat leküldi a socket, feldolgozza. Valószínűleg az adat hasonlóképpen érkezik: Szerver -> Kliens -> Játék Ebben nem vagyok biztos, de viszonylag ésszerű, hogy a játék és a kliens egy IPC socketen kommunikálnak, tehát ebből következendő hogy az alapjátékba belekerül egy olyan kódrészlet ami kapcsolódik az IPC sockethez és vár arra hogy kapjon valamit. Ezek a kliens eventjei. Kapcsolódás szerverre, beállítások változtatása, szerverről jövő adatok, stb. Nagyjából ennyi. Nem vagyok játékprogramozás szakértő, mivel egyáltalán nem érdekelnek a játékok, de nagyon sok low level programozási tudás kell hozzá, kezdve Cnél és az Assemblynél. Illetve nem árt ha van fogalma az embernek a networkingről. Packetek, TCP, UDP, socketek, stb stb.