Szerző Téma: Motor kérdés (kW, ccm3, le)  (Megtekintve 4898 alkalommal)

Nem elérhető Constantin

  • 685
  • Martinezz.bro
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #15 Dátum: 2013. április 20. - 17:54:46 »
+1 Show voters
Vehetsz magadnak bármilyen márkás cross ruhát, elõbb meg lehet tanulni sebességet váltani.  :facepalm: Ezzel a parasztmotoros dologgal eléggé lejárattad magad a szememben. Most pont alapból is ideges vagyok úgy hogy inkább nem folytatom.

Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #16 Dátum: 2013. április 20. - 18:26:47 »
0 Show voters
Idézetet írta: KROOK date=1366466991\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36260\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Tróger parasztmotor a Simson, MZ, Babetta? Hát ezt kikérem magamnak....
 
Csak a Babetta és az MZ.
Valahogy róluk az jut eszembe a suliba a dagadt munkások akik járnak vele.
Simsonnal speciel nincs semmi bajom csak az, hogy drága. Annak költségébõl inkább vennék mást. Mert annak nincs értelme, hogy vegyek egy Simsont 70-80-ért azért hogy két hétig menjek vele utána meg kuka.

Nem elérhető b1s

  • 2212
  • Faszidegbénulás
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #17 Dátum: 2013. április 20. - 18:31:57 »
+1 Show voters
Idézetet írta: Gentleman date=1366475207\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36260\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Annak nincs értelme, hogy vegyek egy Simsont 70-80-ért azért hogy két hétig menjek vele utána meg kuka.
 
Khm. Az én jelenlegi motorom papámé volt, és a mai napig elsõ rúgásra indul, alig van rajta karc, nem eszik sokat, sorolhatnám. Hidd el, a márkás mittudoménmilyen motor is szarrá megy, ha nem vigyázol rá, nem tartod karban. :)

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #18 Dátum: 2013. április 20. - 18:38:24 »
+1 Show voters
Egy jól karbantartott Simson nem eszik többet 2,5 liternél. :)

Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #19 Dátum: 2013. április 20. - 18:41:20 »
+1 Show voters
Idézetet írta: KROOK date=1366475517\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36260\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Annak nincs értelme, hogy vegyek egy Simsont 70-80-ért azért hogy két hétig menjek vele utána meg kuka.
 
Khm. Az én jelenlegi motorom papámé volt, és a mai napig elsõ rúgásra indul, alig van rajta karc, nem eszik sokat, sorolhatnám. Hidd el, a márkás mittudoménmilyen motor is sz*rrá megy, ha nem vigyázol rá, nem tartod karban. :)
 
[/quote]
Felõlem bírhatja száz évig is de ha nekem csak 2 hétre van szükségem rá akkor minek vegyem meg? Pénzkidobás. Nekem a simson nagyon nem jön be. Ha az ember motort (vagy autót) vesz akkor olyat vegyen amivel azért el is lehet menni a városba normálisabb helyekre. 50 köbcentivel zümmögni a moziba :O
 

Yamaha YBR 125. Jó tapasztalatokat hallottam errõl a motorról, és a neten sem hordják el minden rosszaságnak. :D
http://nepitelet.hu/motorok/yamaha/gazdasagos_klasszikus/[/b]
 
[/quote]
Egy AF-1 kerül 160-170be ez pedig 360-ba használtan. Pont írtam fenn, hogy nem állok úgy anyagilag, hogy még egy simsont megtudjak engedni AF1 mellé. Tehát enyhén szólva érdekes lenne, ha ilyenre ruháznék be (meg hát nem is tetszik :O).
 

 
Autósiskola feladata, hogy megtanítsanak.[/quote]
Ezt is kritizálnám, õk csak elméletben oktatnak te. Gyakorlatot te kell szerezz. És a legtöbb A1-re készülõnek van is.
 
[/quote]
Nem. Harminc forgalmis óra dísznek van (plusz még a vezetési gyakorlati órák)?
Amúgy A2-bõl mennék, A1 az túl pici kategória pénzkidobás lenne letenni (igaz összeköthetném a B-s jogsimmal és akkor csak egy kreszvizsga, 2 elmélet és forgalmi vizsga kellene, de úgy sem érné meg).

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #20 Dátum: 2013. április 20. - 18:44:42 »
+1 Show voters
Ahogy gondolod...

Egyébként el is felejtettem, ha már nem is mennél A2-re, ott a
B125 az A1 helyett. :D

Aprilia Af1: (bár igaz ez egy ember, de mégis elsõ oldalra dobja, nem úgy mint az YBR-nél :) )


http://nepitelet.hu/motorok/aprilia/hulladek_soha_tobbe_aprilia/

Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #21 Dátum: 2013. április 20. - 18:50:58 »
0 Show voters
Most nézegettem a környéken olyan 40-60K körül vannak (a jó állapotú) simsonok. Hát kérdéses, hogy szedem össze rá a zsét, de ha sikerül akkor simsonmaster time.
Ami még AF-1 mellett megtetszett és árban sem vészes.
A2-re mennék fõleg mert ott 35kw és 0.2 kw/kg arány van ami nekem megfelelõ.
Amúgy AF-1rõl sem írtak sok rosszat. Az, hogy valakinek nem jött be, vagy kitudja mennyire pancserül használta és tönkrevágódott az meglehet.
De lehet nem is AF-1 hanem RS 125 még igazából nem tudom, de ez a két széria nagyon tetszik.
« Utoljára szerkesztve: 2013. április 20. - 18:56:20 írta Gentleman »

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #22 Dátum: 2013. április 20. - 19:16:46 »
0 Show voters
Simsonnál van 20e Ft-os kategória is. :)

Van még valami, amit szeretnél megtudni?

Nem elérhető tonyo

  • 1335
  • Moderális Generátor
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #23 Dátum: 2013. április 20. - 19:34:20 »
+2 Show voters
Idézetet írta: Gentleman date=1366476080\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36260\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Felõlem bírhatja száz évig is de ha nekem csak 2 hétre van szükségem rá akkor minek vegyem meg? Pénzkidobás. Nekem a simson nagyon nem jön be. Ha az ember motort (vagy autót) vesz akkor olyat vegyen amivel azért el is lehet menni a városba normálisabb helyekre. 50 köbcentivel zümmögni a moziba :O
 
Ez rossz döntés, szerintem. Elsõ autónak ne bömöst, vagy mercit vegyen az ember, mert mindenkinek lesz életében legalább 1x olyan, hogy minimum meghúzza a kocsit. Na most ez egy 10-20 éves kocsinál szinte semmibe kerül javítani, egy új mercinél meg otthagyod érte 8 havi leendõ fizudat. Hagy ne mondjam, egy 10 éves kocsinál egy újrafújás 140k-nál kezdõdik... Arról nem beszélve hogy fene tudja hogy fog utána kinézni...
 

 

 
Autósiskola feladata, hogy megtanítsanak.[/quote]
Ezt is kritizálnám, õk csak elméletben oktatnak te. Gyakorlatot te kell szerezz. És a legtöbb A1-re készülõnek van is.
 
[/quote]
Nem. Harminc forgalmis óra dísznek van (plusz még a vezetési gyakorlati órák)?
Amúgy A2-bõl mennék, A1 az túl pici kategória pénzkidobás lenne letenni (igaz összeköthetném a B-s jogsimmal és akkor csak egy kreszvizsga, 2 elmélet és forgalmi vizsga kellene, de úgy sem érné meg).
 
[/quote]
Screamnek igaza van. A 30 forgalmi óra az semmi. Hidd el nekem. Apum oktató... Autó(B), motor (M, A..), Teherautó, Kamion (C,E), busz (D).. És az a 30 óra lófasz. Kisgyerek korom óta állandóan látok embereket vezetni a kocsinkat, embereket akik apumnál tanulnak vezetni, majd levizsgáznak, jogsijuk lesz... Vagy nem lesz... És az a 30 óra semmire nem jó. Eleve a nagy többség nem megy át 30 órával, mert nem úgy születik az ember hogy tud kocsit/motort/bármit vezetni (Na jó, busz/teherautó/kamion más tészta, mert oda már nem mehet akárki..). De aki átmegy az is.... Olyan embereket engednek ki az útra, aztán még nincs 1 éves se a jogsija, de azt hiszi õ a király. Elég végigmenni bármilyen városban a fõutcán, és meglátszik, hogy az emberek nagy többsége nem is tud vezetni. Ehhez persze kell az is, hogy tudjuk milyen is az, amikor valaki tud... Mert aki világ életében szar példát lát, annak az ilyen nem igazán fog feltûnni.
Egy akármi jármû vezetése nem abból áll, hogy nyomjuk/húzzuk neki azt hajrá... Kezelni sem árt tudni az az adott jármûvet, ami nem abból áll, hogy tudsz menni elõre(-hátra), meg tudsz kanyarodni... És nem is megy mindenkinek egyformán. A motor kifejezetten kényes téma. Van akinek van hozzá érzéke, másnak nincs. Ha nincs, vezethetsz te 60 órát az oktatónál, nem fog tudni rendesen megtanítani, egyszerûen azért, mert ez nem veleszületett dolog, nem kell rá képesnek lennie az embernek. Van aki nem is képes. Más pedig akár 10 óra után át tudna menni. Ha van érzéke igen. De az ilyenek száma annyira elenyészõ...
Van egy mondás felénk... Aki még életében nem esett motorral, az még nem igazi motoros. Én estem már, és nem simsonnal, elhiheted, nem kellemes... De ha te nulla gyakorlattal akarsz egy max. 400 ccm-es motorra (mert ugye papíron ennyit enged az A2) ráülni, úgy hogy elõtte nem hogy 125ccm-es, de még 50 ccm-est sem vezettél... Hát sok szerencsét, de én nem jósolok sok életet a motornak.
Ha csak azt nézed hogy néz ki a motor, már bukott az egész dolog. A motorozás lényege az az érzés, mikor 50-60-70-80-al süvítesz városban, vagy netán kint a semmi közepén. Nem pedig az, hogy hogy néz ki a motor. Lehet neked szép motorod, ha nem tudsz motorozni, elõbb-utóbb bukás lesz a vége. Rossz esetben a legvége is egyben...
Tudod hogy semmi bajom veled, de nem bírom az ilyen hozzáállást. A motor nem egy ékszer, ami arra való hogy a haveroknak mutogasd, meg menõzz vele.. Egy közlekedési eszköz. Lehet halálosat esni 30 km/h-val és 80 km/h-val is... Bár biztos menõbb egy 200k-s mocival fára mászni, mint egy simsonnal...

Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #24 Dátum: 2013. április 20. - 19:41:42 »
0 Show voters
125 köbcentis motort néztem ki kezdésnek szerintem az nem olyan veszettegér. Ráadásul az AF1 nem is olyan vészes járgány szerintem kezdésnek.
Nekem kocsiból 34 óra alatt elsõre lefordalmiztam úgy hogy totálisan fingom nem volt a dolgokról. Igaz tény ma vezettem kb 2 hónap kihagyás után és azért lassan indulok el még, de én nem tartom magam autós emberkének.
Simsonnak a kinézetétõl fordul fel csak a gyomrom. \'Zanyálós\' motornak nem rossz, de úgy komolyabban én nem szívesen mennék sok helyre vele.

Nem elérhető tonyo

  • 1335
  • Moderális Generátor
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #25 Dátum: 2013. április 20. - 19:58:05 »
+1 Show voters
Nem azt mondtam, hogy nem lehet át menni 30 órával, csak hogy azt még nem nevezném vezetési tudásnak. Valamint hogy a többségnek nem sikerül. Vicces nézni a Tesco parkolóban, hogy 2-esben tövig nyomott gázpedállal behajt apuci bwm-jével a menõ csávó meg a haverjai, aztán keresgéli a parkolóhelyet, ahol nincs 2 autó egymás közt, és még oda sem tud beállni, ahol a környékben senki nincs. Vicces nézni hogy szenvednek néha 5-10 percig mire sikerül nekik :D
Nem csak Simson létezik. Viszont ha sportmotort akarsz a késõbbiekben (illetve bármi váltós motort), akkor azt szokták ajánlani. Lehet hogy nem egy Kawasaki Ninja, de sokkal strapabíróbb... Márpedig esni fogsz elõbb-utóbb, ezzel jobb megbékélni. És inkább egy 60-70 ezres motor szenvedje el (Simsonnak meg sem kottyan..), mint egy mûanyag burkolatos sportmoci, aminél aztán keresgélheted rá az új panelt aranyáron..
Nem tûnik soknak az a 125, de óriási a különbség egy simson és egy 125-ös moci között. Vezettem már 400 ccm feletti motort is (félreértés ne essék, jogsim még nincs rá), simsont is, meg haver 80-as apriliáját is, 125-ös enduro-t is. Még az egymáshoz közel állók közt is ég és föld a különbség.
Én még mindig azt mondom, inkább 1 év simsonnal, mint tapasztalat nélkül ráülni egy 125-ös motorra, mert azok tudnak már menni.. ezt mondjuk pont nem ismerem, valszleg nem is fogom, én inkább a naked bike-okat, vagy endurokat kedvelem, az ilyesfajta kis sport motorok számomra amolyan \"tegyünk rá egy burkolatot, és akkor már olyan, mint egy nagy motor\" feeling.

Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #26 Dátum: 2013. április 21. - 07:38:53 »
0 Show voters
Tegnap én is úgy parkoltam direkt, hogy üres helyet találtam. Kijövök két oldalt Nissan Navara és BMW. Ez azért probléma nekem mert szarul parkolok, de még szarabbul állok ki.
Pont az ilyenekért szeretnék motort. Amúgy Anthony nem tudod véletlenül A2be forgalmiba mik a feladatok általában?

Nem elérhető tonyo

  • 1335
  • Moderális Generátor
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #27 Dátum: 2013. április 21. - 11:49:20 »
+1 Show voters
Forgalmi vizsgára ezeket kell tudnod:
A forgalmi vezetés vizsga során a vizsgázónak
 
  • a vizsga elején el kell végeznie a jogszabályban kötelezõen elõírt, a jármûvön végrehajtandó ellenõrzéseket, napi elsõ elindulás elõtti teendõket (Elindulás elõtti teendõk),

  • a szakoktató tájékoztatása, útirány meghatározás alapján a forgalmi szabályok betartása mellett önállóan kell a közúti forgalomban jármûvet vezetnie 40 percen keresztül
    (Forgalmi vezetés a közúti forgalomban), melynek során:
    • a teljes vizsgaidõ alatt a jelen vizsgakövetelményekben meghatározott manõverezési feladatot sikeresen végre kell hajtania (Manõverezési feladat):
      • megfordulás egy ívben,

      • megállás párhuzamosan a járdaszegéllyel vagy parkolóhelyen – elindulás.





Más.. Tárgyi követelmény A2 vizsgára:
 
Tárgyi feltételek
  • érvényes forgalmi engedéllyel és érvényes felelõsségbiztosítással rendelkezõ „L3e”
    kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 400 cm3
    hengerûrtartalommal és legalább 25 kW motorteljesítménnyel,

[/quote]
400 ccm nem kevés ám.
Am én a helyedben a jármûkezelésitõl félnék, ha jól tudom itt még nem szüntették meg a rutint. Mikor én vizsgáztam, akkor láttam mennyit szenvednek tapasztalt motorosok a sok manõverezéssel. Festettem már motoros tanpályát, meg oktatási órát is tartottam már(..), és ekkora motorral csinálgatni a feladatokat, nem könnyû.
Sikertelenséget okozó hibát vét a vizsgázó, ha
 
  • a pálya területét elhagyja;

  • a motorkerékpárral felborul;
    • útvonalat téveszt (kúpot kihagy);

    • kúpnak ütközik;
      • menet közben leteszi a lábát;

      • 1 m/s sebességnél gyorsabban halad át a folyosón;
        • a meghatározott helyen nem áll meg;

        • ha kétszer sebességi fokozatba kapcsolt motort akar beindítani;30
          • ha kétszer technikai kezelési hiba vagy elzárt benzincsap miatt a feladat végrehajtása közben a motor leáll;

          • ha kétszer irányjelzést vagy körültekintést elmulaszt;

          • nem gyorsít fel az elõírt sebességre;

          • a meghatározott helyen nem áll meg;

          • a fékezés kezdetét jelzõ kúp és vonal elõtt a motorkerékpár hosszánál távolabbról kezdi meg a fékezést;

          • az elõírt fékúton nem tud megállni;

          • nem az elsõ és hátsó fék együttes használatával lassít és áll meg


          Márpedig itt vannak ám olyan feladatok is, mint pl. 8 métert haladj 8 mp alatt(jó egyensúly érzék kell hozzá, egy ekkora motoron, és nagyon finom kezelés), vagy 180°-os megfordulás 3,5m sugarú körben. Ami így nagynak tûnik, de majd rájössz... Apriliaval nem igazán csinálható meg, max majd 2-3 év tapasztalat után. :) A megfordulás ráadásul 3x is van, mert 3 alkalommal kell végigmenned a pályán, 3 különbözõ útvonalon.
          Ha gondolod azt is leírhatom, mi miatt bukhatsz meg forgalmi vizsgán.





Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #28 Dátum: 2013. április 21. - 12:23:38 »
0 Show voters
Idézetet írta: Anthony date=1366537760\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36260\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Ha gondolod azt is leírhatom, mi miatt bukhatsz meg forgalmi vizsgán.
 
Bár Gentlemannek írtad, de engem is érdekelne. ;)

Nem elérhető tonyo

  • 1335
  • Moderális Generátor
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #29 Dátum: 2013. április 21. - 12:47:38 »
0 Show voters
Elkezdtem bemásolni megint, van nekünk itt gépen egy rakat ilyen PDF, hogy miylen képzésnél mi a követelmény, stb... Gondoltam csak megvan neten is, meg is találtam, szal inkább linket adok:
TANTERVI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal