Szerző Téma: Motor kérdés (kW, ccm3, le)  (Megtekintve 4869 alkalommal)

Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Dátum: 2013. április 16. - 23:31:37 »
0 Show voters
Igazából nem nagyon értek a motorokhoz ezért is érdeklõdnék.
Most jelenleg van B kategóriás jogsim. Leszeretném tenni az \'A2\' kategóriát (Motorkerékpár vezetésére jogosít, legfeljebb 35kW teljesítményig, de legfeljebb 0.2kW/kg teljesítmény, tömeg arányig).
A motorokhoz kb annyira értek, hogy fogalmam sincs, hogyan kellene berúgni vagy váltani...
Elõször is érdekelne, hogy hogy lenne célszerû:
 
  • Egybõl letenni A2 kategóriát.

  • Nyáron simsonnal (50cm3) alatt gyakorolni majd A2 õsszel.


Másik amit nem értek:
Egy motornál mennyire számít a kW? Mit határoz meg a kW motoron? Mennyi számít jónak belõle? Ugyan ez a kérdésem Lóerõnél és ccm3-nél is.

Nem elérhető petata

  • 667
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #1 Dátum: 2013. április 17. - 14:18:38 »
+1 Show voters
Csak fizikazni kell. A cm3-ben feltuntetett szam terfogatra utal, a motor terfogatara. A kW es a loero (LE, de HP-kent is ismert, mivel az angol megfeleloje horse power) pedig a teljesitmenyt hatarozzak meg. Ertelemszeruen minel nagyobb a szam, annal nagyobb a jarmu teljesitmenye.

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #2 Dátum: 2013. április 18. - 21:24:34 »
0 Show voters
Egy nagyobb, erõteljesebb motor vezetése elõtt mindenképpen ajánlott valamilyen tapasztalat, nehogy ott hagyjon a motor az úton azért, mert elrontottál egy emelést. (Váltás közben!)

Simson, 4 sebességes. Ez az igazi. Pakolgasd az áttételeket, ha ráérzel az egészre és több terepen toltad neki, akkor nyugodtan válthatsz nagyobbra! ;)


(Mondjuk egy 600 cm3-as motornál tényleg nem árt több mint 1-2 év tapasztalat... odahúzod neki és kimegy alólad.)


;)

Jó, egy kis kiegészítés:

Berúgás: Simson esetében üresbe kell tedd a váltót, aztán berúgod (hadd rotyogjon :) ) utána ráülsz, leteszed egybe, utána mint az autónál, kevés gáz kevés kuplungolás, szépen engeded ki mindkettõt és elindulsz. (Értelemszerûen tovább: 2... 3... ha van, 4...)


A váltást érezni kell, és hallani. Autónál szintúgy. De ne vidd fel csutkára szegény német csodaszerkezetet. :)


Simson esetében ha nincs berúgókar vagy csak így jönne, egyszerû még a betolás is.


Berakod 1-be vagy 2-be (utóbbi idõkben rájöttem, hogy 2-be jobb) és behúzod a kuplungot, betolod, kiengeded a kuplungot, gyorsan ráülsz, visszapakolod egybe ha úgy kívánja, és elindulsz.


Kaparás, poénkodás kedvéért, meg játszadozás/tanulás a gázzal és a kuplunggal: Sebesség = 1, erõs gáz, elõre-hátra hajló kuplung és ezt folytatva....


Gondolom tudod hogy kell egykerekezni, de ha nem: 1-be teszed a váltót, és nagy gázzal hirtelen kikapod a kuplungot, hogy ne fulladjon le. (ekkor már feljön az elsõ része.)
« Utoljára szerkesztve: 2013. április 18. - 21:34:24 írta ScreaM »

Nem elérhető .:Secur:.

  • 2430
  • GTA Hero
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #3 Dátum: 2013. április 19. - 19:02:58 »
0 Show voters
Gyorstalpaló farolás, egy kerekezés tutorial by ScreaM
Én is ajánlanám a gyakorlást, talán egyszer ültem nagymotoron de hogy is mondjam körülbelül mint egy fadarab úgy ültem rajta és a motor is kicsit nehéz volt :D
Robogózok mostanában és hát szinte egy megváltás, hogy nincs váltás  ^-^
Persze (lehet) jobban ki lehet hozni váltóssal a teljesítményt. (nekem most a 80km/h is elég, mellesleg elég jól sikerült a súlyokkal játszani így szinte tökéletesen húz.)
Én inkább robogó párti vagyok. Yamaha Aerox-al tolom. Apunak is ilyenje van 70cm3-es.
Egyébként bármelyik simsont vagy másféle 50 köbcentiset oda lehet pirítani vele és akkor még nem beszéltünk tuningról.
Tudom téged a nagyobb téma vonz én inkább kocsis vagyok, na de azt majd csak jövõre  ::|

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #4 Dátum: 2013. április 19. - 22:02:33 »
0 Show voters
Simson s51 gyártása: 1980-1990

Yamaha Aerox gyártása: 1997-


:)


Robogóval nincs nagy élvezet, de egy jó 125-ös enduro odapörköl bárminek. ;)


Egy Simsont is lehet tuningolni, sportkipufogó, power szelep (én biztosan nem használnám), henger felfuratás stb.

Nem elérhető Constantin

  • 685
  • Martinezz.bro
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #5 Dátum: 2013. április 19. - 22:14:35 »
0 Show voters
Mivel aktív Simson tulajdonos vagyok, ezért bõven leírom a tudományomat. Scream sajnos nincsen igazad, ugyanis a Simson modellek között vannak három és négy sebességes szériák is. A sebességfokozatok száma annyiban határozza meg az egészet, hogy tagoltabb az egész, tehát a több sebességfokozatnak köszönhetõen, jobban megtudod határozni a sajátos sebességedet, tehát vagy kettesben elbotorkálsz, vagy háromban, esetleg négyben mész normális sebességgel.
Indítás, berúgás:
Mivel ezek a modellek már 20-30 évet \"leéltek\", ezért nem biztos, hogy úgy indul mint egy mai robogó. Ha berúgásra nem pörög fel a motor, akkor meg kell szívatni. Kétszer, háromszor megrúgod szívatóval, de lehet, hogy jelzi a motor a megfelelõ benzinszintet egy visszarúgással, tehát ha rúgod akkor visszarúg. Amúgy ha a motor berúgáskor visszarúg akkor megfelelõ a kompresszió. Ha a motor beindult, akkor egy kicsit pörgesd, húzogasd a gázt, hadd melegedjen egy kicsit. Nálam például volt olyan, hogy hideg motorral indultam, kidobott sebességbõl, vagy nem pörgött ki rendesen.
Menet:
Ha megfelelõen meleg a motorblokk, akkor behúzod a kuplungot, amit a kormány bal oldalán találsz, olyan mint a biciklin a fék. :) Ugye behúzod, a blokk bal oldalán a berúgókar elõtt van egy kisebb méretû szerkezet, az a kuplung. Azt lenyomod lefele, akkor egyesbe van a motorkerékpár. Utána érzéssel kuplungot felengeded, mint a kocsinál, csak itt kézzel. Érzed amikor húz a motor, tehát nem kell ettõl félni. Ha magasabb sebességbe akarsz kapcsolni, akkor felpörgeted a motort, behúzod a kuplungot, majd felhúzod a sebességváltót a lábaddal. Utána kuplung fel és kettõben vagy. A három a kettes felett van, tehát ugyanúgy váltasz mint egybõl kettõbe.
Megállás:
Ha nagyon hirtelen kell megállnod, és hármasban vagy négyesben repesztesz, akkor nem kell szórakozni a sebességváltóval, behúzod a kuplungot és lefékezel. Ennyi. Álló helyzetben pedig visszarakod egybe és mehetsz tovább. Ha nem akarsz megállni, csak lassítani akkor egyértelmûen a váltással ellentétes irányban lenyomod a váltókart, és ennyi.
Nem tudom, hogy téged érdekelnek az esetleges problémákkal kapcsolatos megoldások, tehát ha megáll, lefullad, vagy ilyesmi. Ha igen, akkor jelezd és azt a részét is kifejtem. Ha még szükséged van valami infóra akkor szólj nyugodtan! :)
Amúgy Simson után nagy teljesítményû motoron nagyon furcsa lesz, mert 50-esnek természetesen húzni kell rendesen partnak induláskor is például, egy erõs motornak nem kell, maximum felállsz két kerékre vagy hátra esel vele.

Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #6 Dátum: 2013. április 19. - 22:40:12 »
0 Show voters
Igazából Simsonra nem akarok költeni. Normális simson 70K körül van a környékemen. Azt inkább megspórolom majd az autósiskola megtanít rá motorozni. De lehet egy babettára mégis bekéne ruházzak.

Nem elérhető .:Secur:.

  • 2430
  • GTA Hero
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #7 Dátum: 2013. április 19. - 23:24:06 »
0 Show voters
Idézetet írta: Gentleman date=1366404012\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36260\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Igazából Simsonra nem akarok költeni. Normális simson 70K körül van a környékemen. Azt inkább megspórolom majd az autósiskola megtanít rá motorozni. De lehet egy babettára mégis bekéne ruházzak.
 
Sajnos szerintem az felesleges lenne.
Döntsd el te, a babetták nagyon olcsók a mai piacon, mondjuk azokat karban is kell tartani.

Nem elérhető Beckham

  • 1693
  • Noresz
  • Discord: Noresz#4265
    • Profil megtekintése
    • OctansV Alt:v szervere
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #8 Dátum: 2013. április 19. - 23:40:44 »
0 Show voters
Nekem babettám van,jó tudom nem nagy cucc,de 14 éves létemre.Jó vele hasítani a határban :)
Szerintem vegyél kisebb robogót,jobban beéred vele.Bár kicsivel drágább mint a babetta.

Nem elérhető .:Secur:.

  • 2430
  • GTA Hero
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #9 Dátum: 2013. április 20. - 12:44:54 »
0 Show voters
Idézetet írta: Beckham date=1366407644\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"36260\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Nekem babettám van,jó tudom nem nagy cucc,de 14 éves létemre.Jó vele hasítani a határban :)
Szerintem vegyél kisebb robogót,jobban beéred vele.Bár kicsivel drágább mint a babetta.
 
Szerintem neki a robogó nem lenne megfelelõ hiszen nincsen váltás rajta, neki inkább azt kellene gyakorolnia.  ;)

Nem elérhető Beckham

  • 1693
  • Noresz
  • Discord: Noresz#4265
    • Profil megtekintése
    • OctansV Alt:v szervere
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #10 Dátum: 2013. április 20. - 12:53:36 »
0 Show voters
Igazad van.Olcsó választékból nemhiszem hogy találsz megfelelõt.Újat akarsz vagy használtat?

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #11 Dátum: 2013. április 20. - 13:00:17 »
0 Show voters
Scream sajnos nincsen igazad\' date=\' ugyanis a Simson modellek között vannak három és négy sebességes szériák is.[/quote\']
Tudom, de sehol sem írtam hogy nincs 4 sebességes modell... :)

Aprajafalván (bármely faluban) szoktak lenni MZ-k jó áron. (20-30e) Csak keresni kell. (cm3: 125, 150, 250, típusfüggõ)

[/quote]

Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #12 Dátum: 2013. április 20. - 15:54:28 »
+1 Show voters
A2 kategóriám ha meg lesz Aprilia AF1-est akarok venni (nem ilyen tróger parasztmotorokat :O ). Inkább megspórolom a Simson árát és veszek egy rendes cross ruhát belõle. Autósiskola feladata, hogy megtanítsanak.

Nem elérhető b1s

  • 2212
  • Faszidegbénulás
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #13 Dátum: 2013. április 20. - 16:09:51 »
+1 Show voters
Tróger parasztmotor a Simson, MZ, Babetta? Hát ezt kikérem magamnak....

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
Motor kérdés (kW, ccm3, le)
« Válasz #14 Dátum: 2013. április 20. - 16:15:04 »
+2 Show voters
(nem ilyen tróger parasztmotorokat :O )[/quote]
Köszönjük szépen ezt a lenézést. :)

Ezek a \"paraszt motorok\" már 20-30 éve bírják a kiképzést.


AF1-et pedig nem vennék a helyedbe.


Yamaha YBR 125. Jó tapasztalatokat hallottam errõl a motorról, és a neten sem hordják el minden rosszaságnak. :D


http://nepitelet.hu/motorok/yamaha/gazdasagos_klasszikus/


Autósiskola feladata, hogy megtanítsanak.[/quote]
Ezt is kritizálnám, õk csak elméletben oktatnak te. Gyakorlatot te kell szerezz. És a legtöbb A1-re készülõnek van is.
« Utoljára szerkesztve: 2013. április 20. - 16:16:44 írta ScreaM »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal