Nem tudom, hogy ez segít-e valamit, de talán van köze hozzá.. :RA TAPI tulajdonképpen egyfajta driver, aminek segítségével minden alközponti funkció (hívástovábbítás adott mellékre vagy mellékcsoportra, vak átadás, konferenciahívás, vonalban tartás, stb.) megvalósítható úgy, hogy egy számítógépr?l, szabványos parancsokkal vezéreljük a központot. Az alközpont oldalán általában egy külön gépen (PC-n) futó ún. TAPI szerverre van szükség (ez az alközponthoz csatlakozik annak Ethernet vagy soros portján keresztül), és a hálózaton keresztül érkez? TAPI parancsokat lefordítja az alközpont saját nyelvére.A TAPI (Telefony API), a Microsoft és az Intel együttmûködésében keletkezett, és a Windows 95-tõl kezdve mindegyik rendszerben szerepel. A TAPI rendszer-segédprogram (TAPI.DLL) és a vezérlõpulton keresztül konfigurálható. A program-interfésznek az a lényege, hogy egy alkalmazás az alkalmazott hardvertõl függetlenül is mûködjön. A program számára tehát mindegy, hogy az összekapcsolás a telefonhálózattal modem, ISDN-kártya vagy egyéb megoldás révén történik.A TAPI azonban nem csak a felhasználói program irányába nyújt szabványos interfészt, hanem a hardvergyártók irányába is a Telefony Service Provider Interface (TSPI)-t, amelyhez a készülékgyártók írják meg saját a készülékbe beépített programjaként.?Ezzel Microsoft a szabványosította a számítógépes telefonalkalmazások illesztését.?Függetlenül attól, hogy melyik ISDN-alkalmazás éppen az aktív, a program átadja az elvégzendõ feladatot a TAPI-nak, a TAPI a TSPI-nek, és a TSPI a készülékbe implantált illesztõ programon keresztül a készüléknek, illetve fordított sorrendben.Felépítése:Elvileg két féle elrendezést lehet megkülönböztetni: First-Party-megoldások (TAPI 1.3-tõl 2.1-ig) és Third-Party-megoldások (TAPI 2.1). A first-party esetén a telefonkészülék közvetlen kapcsolatban van a helyi munkahelyi számítógéppel. Ez a megoldás akkor célszerû, ha az alkalmazott telefonalközpont nem rendelkezik saját számítógépes interfésszel (pl. soros vagy USB kimenettel), vagy akkor, amikor csak kevés munkahelyen kell létesíteni a számítógépes telefonkapcsolatot (CTI-t, azaz Computer Telephony Interface).Third Party esetén nincs kapcsolat a helyi számítógép és a telefon között. Ebben az esetben az alközpont közvetlenül a szerverhez kapcsolódik. Ha a felhasználó tárcsázni szeretne a számítógép segítségével, akkor a számítógép a helyi hálózaton keresztül továbbítja a számot a szervernek, és a szerver átadja a számot az alközpontnak, amely kezdeményezi a tárcsázást. Ezután egyet csenget a munkahelyi telefonon, ahol a kagyló felemelése után jött létre a kapcsolat.Ezzel azt hiszem a TAPI-detektálásra is választ kaptál.. [/quote]