De amúgy van pár ilyen megmagyarázhatatlan jelenség, de Androidnál nálam ez rendszeres. Mondjuk ma Walkind Dead alatt mentésnél lefagyott az egész, már annyira kinlódtam, hogy felfelé hajítgattam a telefont, és mire leért a kezembe, ment tovább.
Androidnál viszont bizonyított tény, hogy a fagyások 75%-a elhárítható egy hirtelen mozdulattal, ugyanis a rendszermagnak (itt kernel) szüksége van egy ciklusra, ami elég rövid, de pontos idõtartam, amennyit a processzor várakozik bizonyos helyzetekben. Android alapú rendszereknél (akár Linux, CyanogenMOD, PA, AOKP, PAC, Tizen, stb.) ez a ciklus meghosszabbodik a processzor \"semmittevése\" miatt, és ez a semmittevés kihatással van a képernyõ frekvenciájára (tehát hiába tapicskolod, nem reagál), és a hardveres gombokra. De eközben a szenzorok mûködnek, mert azokat egy külön oszcillátor pörgeti, és egy ilyen lefagyásos esetben a proximity sensor az egyetlen, ami minden esetben mûködik, tehát egy jól indított mozdulat (megrántás, stb.) beindítja a szenzort, ami felkapcsolja a magokat, hogy a processzor tudja frissíteni a képernyõ tájolását, ami rendbehoz mindent.