GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => Segítségkérés => A témát indította: GroX - 2010. október 12. - 18:39:04

Cím: void
Írta: GroX - 2010. október 12. - 18:39:04
Most nem a PAWN nyelvrõl kérdezek.
A \"void\" mit takar a c++-ban?
Cím: void
Írta: jana4 - 2010. október 12. - 18:43:28
Eljárás, függvény [szerkesztés]

A Pascal nyelvben megkülönböztettünk függvényeket (function) és eljárásokat (procedure), aszerint, hogy volt -e visszatérési érték vagy sem. A C++ -ban azonos módon definiálhatjuk a kettõt:


//Eljárás, nincs visszatérési érték


void func_1(){ std::cout << \"Hello World!\" << std:endl; }


//Függvény, string típusu visszatérési érték


std::string func_2(){ return \"Hello World!\"; }


A \"void\" a C++ általános típusa, a függvény neve elé írt típus a visszatérési értéket jelöli. A fenti példában tájékoztattuk a fordítót, hogy nem lesz visszatérési érték. A függvény neve után írt zárójelekben lehetnek a függvény paraméterei (ha vannak neki) :


//Kiírja a megadott karaktersorozatot


void func(std::string msg){ std::cout << msg << std::endl; }

http://hu.wikipedia.org/wiki/C%2B%2B#Elj.C3.A1r.C3.A1s.2C_f.C3.BCggv.C3.A9ny
Egyébként Spatrik szokta használni a szkriptjeiben.
Cím: void
Írta: ZeRo - 2010. október 12. - 18:49:06
a függvény neve elé írt típus a visszatérési értéket jelöli[/quote]
Ez belõle a lényeg. A függvényed visszatérési értékéhez viszonyítva adod meg annak elõtagját.
Cím: void
Írta: GroX - 2010. október 12. - 18:56:21
Köszi, értem. Zárok.