-
Sziasztok.
Elkezdtem tanulni a pawnt, jethro tutja alapján megpróbálkoztam egy érmefeldobós szkriptel. Hááát nem ment úgy ahogy gondoltam.
if (strcmp(\"/coint\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
new szam = random(2);
if
Idáig jutottam. A lényeg az lenne hogy ha megkapom a 1et vagy a kettot kiirja hogy nekem fej(1) vagy írás lett(2).
SendClientMessage kell? És ha igen hova?
-
Üdv!
Akkor kezdjük:
Eloször is csinálunk egy parancsot:
if(strcmp(cmdtext,\"/coint\", true) == 0)
{
Aztán létrehozunk egy stringet ami majd a formázásnál kell nekünk:
new string[128];
Létrehozzuk a randomot, és a 2 maximális értéket adjuk neki:
new rand = random(2);
Kiírjuk:
format(string, sizeof(string),\"%d\", rand);
SendClientMessageToAll(COLOR_BLUE, string);
És végül, de ne utolsó sorban a visszatérés:
return 1;
}
Így néz ki most:
if(strcmp(cmdtext,\"/coint\", true) == 0)
{
new string[128];
new rand = random(2);
format(string, sizeof(string),\"%d\",rand);
SendClientMessageToAll(COLOR_BLUE, string);
return 1;
}
U.I.: Ha rosszul mondok valamit szóljatok!
-
A random függvény ugyan véletlen számot generál, de így, ahogy te írtad, visszatérhet 0 - val, vagy 1 - el. Viszont ha 3 - ra írod az argumentumot, akkor már 0, 1, vagy 2 is lehet, és akkor nem tudjuk, hogy mi lenne a harmadik lehetoség( fej, írás, ?? ).
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[ ] ) {
if( strcmp( \"/coin\", cmdtext, true ) == 0 ) {
//Létrehozunk egy pszeudo - véletlen számot, ami 0, vagy 1 értéket ad
new Number = random( 2 );
//Megnézzük, hogy a Number változó értéke mennyi
switch( Number ) {
//Ha 0, akkor fej lesz a pénzen
case 0 :
SendClientMessage( playerid, COLOR_YELLOW, \"Az eredmény: FEJ!\" );
//Ha 1, akkor írás
case 1 :
SendClientMessage( playerid, COLOR_YELLOW, \"Az eredmény: ÍRÁS!\" );
}
return 1;
}
return 0;
}
ZeRo
-
Két error.
D:\\Documents and Settings\\Trez\\Asztal\\coint.pwn(102) : error 017: undefined symbol \"COLOR_YELLOW\"
D:\\Documents and Settings\\Trez\\Asztal\\coint.pwn(107) : error 017: undefined symbol \"COLOR_YELLOW\"
Ha jól olvasom definiálni kéne a színeket. Ezt miképp tehetem meg?
-
Nincs definálva a COLOR_YELLOW szín.
Keresd meg egy modeba/scriptbe vagy írd át olyanra ami már definálva van.
-
#define COLOR_YELLOW VALUE
VALUE helyére írd a szín hexadecimális kódját.
-
Értem.
Tudom mirol van szó, viszont nem tudom hol keressem.
EDIT:
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[ ] ) {
if( strcmp( \"/coint\", cmdtext, true ) == 0 ) {
//Létrehozunk egy pszeudo - véletlen számot, ami 0, vagy 1 értéket ad
new Number = random( 2 );
//Megnézzük, hogy a Number változó értéke mennyi
switch( Number ) {
//Ha 0, akkor fej lesz a pénzen
case 0 :
SendClientMessage( playerid, COLOR_YELLOW #FFFF00, \"Az eredmény: FEJ!\" );
//Ha 1, akkor írás
case 1 :
SendClientMessage( playerid, COLOR_YELLOW #FFFF00, \"Az eredmény: ÍRÁS!\" );
}
return 1;
}
return 0;
}
Így kell kinézni? Így lett most 4 hiba.
-
Ha a szín definálva van a script/mód elején, akkor elég a szín nevét írni.
Jelen esetben COLOR_YELLOW, és a hexadecimális kód nem kell(#FFFF00)
-
#define COLOR_YELLOW #FFFF00
Ezt beirtam a szkript elejére, de akkor az alaphibákat adja ki. Hogy definiáljam a szineket
-
A sciript elejére rakd be a definálást(#define blbalba....) és használatkor elég anyir írni, hogy COLOR_YELLOW
-
Mint eggyel feljebb emlitettem definiáltam , de így visszatér az alap probléma
-
Másold be a szkriptet, és segítünk. ;)
ZeRo
-
// This is a comment
// uncomment the line below if you want to write a filterscript
//#define FILTERSCRIPT
#include <a_samp>
#define COLOR_YELLOW #FFFF00
#if defined FILTERSCRIPT
public OnFilterScriptInit()
{
print(\"\\n--------------------------------------\");
print(\" Érmefeldobás szkript.\");
print(\"--------------------------------------\\n\");
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}
#else
main()
{
print(\"\\n----------------------------------\");
print(\" Érmefeldobás szkript.\");
print(\"----------------------------------\\n\");
}
#endif
public OnGameModeInit()
{
// Don\'t use these lines if it\'s a filterscript
SetGameModeText(\"Érmefeldobás.\");
AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
return 1;
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}
public OnPlayerConnect(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
return 1;
}
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
return 1;
}
public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
return 1;
}
public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[ ] ) {
if( strcmp( \"/coint\", cmdtext, true ) == 0 ) {
//Létrehozunk egy pszeudo - véletlen számot, ami 0, vagy 1 értéket ad
new Number = random( 2 );
//Megnézzük, hogy a Number változó értéke mennyi
switch( Number ) {
//Ha 0, akkor fej lesz a pénzen
case 0 :
SendClientMessage( playerid, COLOR_YELLOW , \"Az eredmény: FEJ!\" );
//Ha 1, akkor írás
case 1 :
SendClientMessage( playerid, COLOR_YELLOW , \"Az eredmény: ÍRÁS!\" );
}
return 1;
}
return 0;
}
public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnRconCommand(cmd[])
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
return 1;
}
public OnObjectMoved(objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
return 1;
}
public OnVehicleMod(playerid, vehicleid, componentid)
{
return 1;
}
public OnVehiclePaintjob(playerid, vehicleid, paintjobid)
{
return 1;
}
public OnVehicleRespray(playerid, vehicleid, color1, color2)
{
return 1;
}
public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerInteriorChange(playerid, newinteriorid, oldinteriorid)
{
return 1;
}
public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
return 1;
}
public OnRconLoginAttempt(ip[], password[], success)
{
return 1;
}
public OnPlayerUpdate(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamIn(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamOut(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamIn(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamOut(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
return 1;
}
public OnPlayerClickPlayer(playerid, clickedplayerid, source)
{
return 1;
}
-
#include < a_samp >
#define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA
public OnFilterScriptInit( ) {
return 1;
}
public OnFilterScriptExit( ) {
return 1;
}
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[ ] ) {
if( strcmp( \"/coin\", cmdtext, true ) == 0 ) {
//Létrehozunk egy pszeudo - véletlen számot, ami 0, vagy 1 értéket ad
new Number = random( 2 );
//Megnézzük, hogy a Number változó értéke mennyi
switch( Number ) {
//Ha 0, akkor fej lesz a pénzen
case 0 :
SendClientMessage( playerid, COLOR_YELLOW, \"Az eredmény: FEJ!\" );
//Ha 1, akkor írás
case 1 :
SendClientMessage( playerid, COLOR_YELLOW, \"Az eredmény: ÍRÁS!\" );
}
return 1;
}
return 0;
}
A definíciód volt helytelen.
ZeRo