GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => Segítségkérés => A témát indította: Zsox - 2011. augusztus 26. - 00:49:19

Cím: Változók használata
Írta: Zsox - 2011. augusztus 26. - 00:49:19
Ha mondjuk egy paranccsal letároljuk a játékos pozícióját sima Float változóba: GetPlayerPos(playerid, px, py, pz);, akkor az csak azé a játékosé lesz, vagy ha másik játékos is beírja ezt a parancsot, akkor az övé felülírja ezeket?
Vagy inkább így használjam?
new Float:px[MAX_PLAYERS];
new Float:py[MAX_PLAYERS];
new Float:pz[MAX_PLAYERS];
GetPlayerPos(playerid, px[playerid], py[playerid], pz[playerid]);
Cím: Változók használata
Írta: smart - 2011. augusztus 26. - 08:28:04
Nem írják felül egymást, minden játékosnak külön mentõdik el a pozíciója.
Cím: Változók használata
Írta: kadaradam - 2011. augusztus 26. - 09:39:19
én az ilyen dolgokra mást,vagyis enumot használok pl.:
[pawn]enum SaveENUM { Float:sX, Float:sY, Float:sZ, Float:sA, SavedPos };
new Save[MAX_PLAYERS][saveENUM];[/pawn]
Cím: Változók használata
Írta: Zsolesszka - 2011. augusztus 26. - 10:38:12
Mindenféleképpen az utóbbit használd hiszen amennyi játékos van, annyi információt kell tárolni.
Tökéletes megoldás az enum is habár én erre a dologra pVar-t javasolnám, feltéve ha nem kell menteni ezeket az adatokat fájlba/adatbázisba.
Ezeknek a használata nem sokszor ismétlõdõ (5 percenként beírja valaki néha?), így nem okoz különösebb megterhelést a pozíció tárolásnál és felhasználásnál sem.
Itt most épp nem a sebességre kell gondolni, hanem a memória spórolásra.  :angel: