Szerző Téma: Útmutatás  (Megtekintve 1579 alkalommal)

Útmutatás
« Dátum: 2014. április 14. - 14:14:07 »
0 Show voters
Sziasztok!
Egy jó ideje nem játszottam már a SA:MP-al, de ismét megjött hozzá a kedvem. Elöljáróban annyit, hogy korábban több RP szerveren is megfordultam. Ezután a COD4 vizeire eveztem, ahol egy elég jó kis - fõleg admin részleggel bõvített - modolt promodot raktunk össze egy kedves barátommal, Shuffleal. Azóta már kiszálltam a fejlesztésbõl, de elég jól belerázódtam a programozásba, tehát kódolás tekintetében szerintem nem lehet akadály semmi sem számomra. Egyébként Visual Basic terén kerültem kapcsolatba a programozással még réges-régen, de ez már történelem és ne is ugorjunk ilyen messzire. Tehát maradjuk annyiban, hogy a kódolás nem probléma. Szóval, hogy a lényegre is térjek és ne raboljam tovább az idõtöket, leírom, hogy pontosan mi érdekelne. COD-ban például a motorban megírt függvényekrõl volt egy adatbázis, hogy hogyan kell paraméterezni és mire jó (http://www.zeroy.com/script/. Hasznosnak ítélném meg, ha itt is tudnátok valami hasonlót mutatni nekem. Aztán még kíváncsi lennék rá, hogy milyen fájlokból és hogyan áll össze egy mod. Értsétek úgy, hogy COD-ban .gsc fájlokban kellett a scripteket megírni és .ff fájllá konvertálva tudtam elindítani a szerveren. Ezenkívül bármilyen ilyen jellegû segítséget szívesen elfogadok és elõre köszönöm szépen!
Köszönöm, hogy elolvasásoddal szakítottál rám idõt.
Maradok tisztelettel: Stanley.

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #1 Dátum: 2014. április 14. - 14:56:31 »
0 Show voters
A SA-MP-ban .pwn fájlokban, pawn nyelven írjuk meg a scripteket, általában a pawno nevû programban, majd a pawncc.exével fordítjuk .amx kiterjesztésre. A pawno automatikusan azt használja, ezzel nem kell bajlódnod.
A szerverfájlokat az sa-mp.com-ról szedheted le.
A szervermappában többek között pl. ott van a filterscripts mappa: ide nem a játékmódhoz tartozó, külön scripteket tehetünk, mint pl. egy rendszer, amit nem mi írtunk meg, és nem szeretnénk / nem tudjuk belekavarni a modunkba. A filterscripteknél is a forráskód .pwn, a futtatható fájl .amx kiterjesztésû.
Utána jön a gamemodes mappa: itt a filterscripthez hasonló felállás van. Annyi a különbség, hogy általában egy gamemodot használunk, és általában abba írunk mindent, ami csak kell a modhoz.
Pawno mappa: itt van a fordító program, hozzá a kezelõfelület, és az include mappában .inc kiterjesztésû fájlok, az includeok, amiket a játékmódunkba, filterscriptünkbe, esetleg másik includeunkba szúrhatunk be egy sorral.
A szervermappa gyökerében lévõ include mappa más, azt én inkább törölni is szoktam, az az egyik alap játékmódhoz van.
A plugins mappába kell tenni a pluginokat.
A samp-server.exével kell indítani a szervert, az announce exet automatikusan elindítja, ha engedélyezted a szerverlistában való megjelenítést (az azért felel, hogy a globális szerverlistán rajta legyen a szervered), a samp-npc.exe szintén automatikusan elindul, ha kell neki.
A server.cfg fájlt jegyzettömbbel lehet szerkeszteni, abban lejet beállítani pár alap dolgot, pl. maximum npc-k száma, stream távolság, stb.
A SA-MP Wikin találhatsz függvényeket, funkciókat hozzá, amikkel végrehajthatsz mûveleteket, callbackeket kereshetsz, amiknél megadhatod, hogy egy adott eseménynél (pl. játékos csatlakozásánál) mi történjen, itt, és a hiv. sampforumon (forum.sa-mp.com) találhatsz hasznos includeokat, amik függvényeket, callbackeket adnak hozzá, esetleg pluginokat, melyek c++ nyelven segítik a dolgodat, vagy éppen teljes filterscripteket vagy gamemodeokat, amik mûködésre készek.
Ha még most kezded a SAMPot, akkor jól gondold meg, mert az MTA sokkal több lehetõséget rejt, és sajnálatos módon a SAMP szerkezetileg és játéktechnikailag is sokkal visszamaradottabb nála, csak mi már megszoktuk a sampot, innen már nagyon nehéz.
Ja, és még valami: ha adatbázis helyett fájlokba akarsz menteni: ne.
Üdv.

Útmutatás
« Válasz #2 Dátum: 2014. április 14. - 15:05:08 »
0 Show voters
Köszönöm szépen a gyors választ!
MTA-hoz is tudnál esetleg valami, vagy valaki segítséget ajánlani?

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #3 Dátum: 2014. április 14. - 20:35:50 »
0 Show voters
Az a baj, hogy az MTA-hoz nincs annyi tutorial, inkább csak angolul van hozzá, a saját wikijükön. Annyit elmondok, hogy kicsit más a felépítése, tud betölteni textúrákat, modelleket betölteni, több funkciója van, optimalizáltabb (lagmentesebb), sokkal jobban \"illik\" a , tehát jobban kihasználja az adottságait, kevesebb korlátozással, több lehetõséggel. Luában kell programozni hozzá, fordítani tudtommal nem kell.

Útmutatás
« Válasz #4 Dátum: 2014. április 14. - 20:44:23 »
0 Show voters
Köszönöm neked is a választ! Az angollal nem lesz baj, megtaláltam a wikit. Átböngészem és meglátom mire jutok vele.

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #5 Dátum: 2014. április 14. - 21:00:27 »
0 Show voters
Remélem többre, mint én. Egyedül azért hagytam abba, mert a haverok csak a SAMPon hajlandók játszani. Addig is fejlesztgetem tovább titokban, majd egyszer õk is rájönnek, hogy már nem terveznek a SAMP tervezõi semmi komolyat. Pedig úgy szeret(t)em. :)

Nem elérhető ZSOLTI99

  • 1827
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #6 Dátum: 2014. április 14. - 21:26:41 »
0 Show voters
Pedig jó lenne ha valami komoly dolgot is tennének a sampba a fejlesztõk! Aminek nem kell nagy gépigény.

Nem elérhető doboka98

  • 1002
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #7 Dátum: 2014. április 14. - 21:53:57 »
0 Show voters
Én komolyan mondom, nem értem, hogy miért nem játszik mindenki MTA-t. A SA:MP egy borzasztóan lebutított változata lényegében :D. Elõzõben nem is nagyon vannak határok, a fantáziádat kihasználhatod, de nagyon durván, a SA:MP pedig nagyon korlátoz, de amíg itt van a magyar tömeg (javítsatok ki ha tévedek) marad ez :).

Nem elérhető ZSOLTI99

  • 1827
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #8 Dátum: 2014. április 14. - 22:01:28 »
0 Show voters
Az a baj hogy MTA-nak kicsi nagy a gépigénye felmentem az ilyen nagy rp szerókra ott úgy akadtam mint az atom utána meg felmentem egy stunt félére ott is akadtam az a baj hogy nem mindenkinek a gépe bírja azt a grafikát meg a módokat letölteni!

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #9 Dátum: 2014. április 14. - 22:18:24 »
0 Show voters
MTAban kereshetsz egy szervert, ahol vanmak modok, kereshetsz olyat, ahol nincsenek.
SAMPban csak az utóbbit. Jobb, ha van választási lehetõség.
És igen, sokan azért utálják az MTA-t, mert általánosítva minden szercerre azt mondják, hogy telepakolják shaderekkel, modokkal, mindennel. Van, akinek a SAMP is laggol. Az ne menjen MTAra. De, ha megmézed a SAMPban a legjobb gép is belaggol 1000 kocsitól 1 helyen, az MTAban nem. Inkább akkor úgy mondom, hogy nagyobb gépigény, de jobb kihasználás.

Útmutatás
« Válasz #10 Dátum: 2014. április 14. - 14:14:07 »
0 Show voters
Sziasztok!
Egy jó ideje nem játszottam már a SA:MP-al, de ismét megjött hozzá a kedvem. Elöljáróban annyit, hogy korábban több RP szerveren is megfordultam. Ezután a COD4 vizeire eveztem, ahol egy elég jó kis - fõleg admin részleggel bõvített - modolt promodot raktunk össze egy kedves barátommal, Shuffleal. Azóta már kiszálltam a fejlesztésbõl, de elég jól belerázódtam a programozásba, tehát kódolás tekintetében szerintem nem lehet akadály semmi sem számomra. Egyébként Visual Basic terén kerültem kapcsolatba a programozással még réges-régen, de ez már történelem és ne is ugorjunk ilyen messzire. Tehát maradjuk annyiban, hogy a kódolás nem probléma. Szóval, hogy a lényegre is térjek és ne raboljam tovább az idõtöket, leírom, hogy pontosan mi érdekelne. COD-ban például a motorban megírt függvényekrõl volt egy adatbázis, hogy hogyan kell paraméterezni és mire jó (http://www.zeroy.com/script/. Hasznosnak ítélném meg, ha itt is tudnátok valami hasonlót mutatni nekem. Aztán még kíváncsi lennék rá, hogy milyen fájlokból és hogyan áll össze egy mod. Értsétek úgy, hogy COD-ban .gsc fájlokban kellett a scripteket megírni és .ff fájllá konvertálva tudtam elindítani a szerveren. Ezenkívül bármilyen ilyen jellegû segítséget szívesen elfogadok és elõre köszönöm szépen!
Köszönöm, hogy elolvasásoddal szakítottál rám idõt.
Maradok tisztelettel: Stanley.

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #11 Dátum: 2014. április 14. - 14:56:31 »
0 Show voters
A SA-MP-ban .pwn fájlokban, pawn nyelven írjuk meg a scripteket, általában a pawno nevû programban, majd a pawncc.exével fordítjuk .amx kiterjesztésre. A pawno automatikusan azt használja, ezzel nem kell bajlódnod.
A szerverfájlokat az sa-mp.com-ról szedheted le.
A szervermappában többek között pl. ott van a filterscripts mappa: ide nem a játékmódhoz tartozó, külön scripteket tehetünk, mint pl. egy rendszer, amit nem mi írtunk meg, és nem szeretnénk / nem tudjuk belekavarni a modunkba. A filterscripteknél is a forráskód .pwn, a futtatható fájl .amx kiterjesztésû.
Utána jön a gamemodes mappa: itt a filterscripthez hasonló felállás van. Annyi a különbség, hogy általában egy gamemodot használunk, és általában abba írunk mindent, ami csak kell a modhoz.
Pawno mappa: itt van a fordító program, hozzá a kezelõfelület, és az include mappában .inc kiterjesztésû fájlok, az includeok, amiket a játékmódunkba, filterscriptünkbe, esetleg másik includeunkba szúrhatunk be egy sorral.
A szervermappa gyökerében lévõ include mappa más, azt én inkább törölni is szoktam, az az egyik alap játékmódhoz van.
A plugins mappába kell tenni a pluginokat.
A samp-server.exével kell indítani a szervert, az announce exet automatikusan elindítja, ha engedélyezted a szerverlistában való megjelenítést (az azért felel, hogy a globális szerverlistán rajta legyen a szervered), a samp-npc.exe szintén automatikusan elindul, ha kell neki.
A server.cfg fájlt jegyzettömbbel lehet szerkeszteni, abban lejet beállítani pár alap dolgot, pl. maximum npc-k száma, stream távolság, stb.
A SA-MP Wikin találhatsz függvényeket, funkciókat hozzá, amikkel végrehajthatsz mûveleteket, callbackeket kereshetsz, amiknél megadhatod, hogy egy adott eseménynél (pl. játékos csatlakozásánál) mi történjen, itt, és a hiv. sampforumon (forum.sa-mp.com) találhatsz hasznos includeokat, amik függvényeket, callbackeket adnak hozzá, esetleg pluginokat, melyek c++ nyelven segítik a dolgodat, vagy éppen teljes filterscripteket vagy gamemodeokat, amik mûködésre készek.
Ha még most kezded a SAMPot, akkor jól gondold meg, mert az MTA sokkal több lehetõséget rejt, és sajnálatos módon a SAMP szerkezetileg és játéktechnikailag is sokkal visszamaradottabb nála, csak mi már megszoktuk a sampot, innen már nagyon nehéz.
Ja, és még valami: ha adatbázis helyett fájlokba akarsz menteni: ne.
Üdv.

Útmutatás
« Válasz #12 Dátum: 2014. április 14. - 15:05:08 »
0 Show voters
Köszönöm szépen a gyors választ!
MTA-hoz is tudnál esetleg valami, vagy valaki segítséget ajánlani?

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Útmutatás
« Válasz #13 Dátum: 2014. április 14. - 20:35:50 »
0 Show voters
Az a baj, hogy az MTA-hoz nincs annyi tutorial, inkább csak angolul van hozzá, a saját wikijükön. Annyit elmondok, hogy kicsit más a felépítése, tud betölteni textúrákat, modelleket betölteni, több funkciója van, optimalizáltabb (lagmentesebb), sokkal jobban \"illik\" a , tehát jobban kihasználja az adottságait, kevesebb korlátozással, több lehetõséggel. Luában kell programozni hozzá, fordítani tudtommal nem kell.

Útmutatás
« Válasz #14 Dátum: 2014. április 14. - 20:44:23 »
0 Show voters
Köszönöm neked is a választ! Az angollal nem lesz baj, megtaláltam a wikit. Átböngészem és meglátom mire jutok vele.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal